Skocz do zawartości

Me 262 A2a Trumpeter 1:32


Jacek K

Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem, że zacznę jaskółkę dopiero w sierpniu ale jakoś mnie wzięło i zrobiłem kokpit. Na całe szczęście mogłem wcześniej obejrzeć kolorowe blaszki Edka i muszę powiedzieć, że chyba nawet po zakupie nie użyłbym ich. Zrobiłem więc kokpit z tego co dał Trumpeter i dołożyłem troszkę swojej „dłubanki”

c5qa.jpg

37ss.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedział uzbrojenia prawie skończony. Muszę przemalować „wannę” kokpitu od zewnętrznej strony, powinna być aluminium tak jak i obydwie wręgi z przodu i z tyłu kokpitu oraz dźwigar, u mnie jest RLM 02. Teraz wygląda to tak:

rlt7.jpg

i63j.jpg

6mpp.jpg

3bk7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tylko dwa-niestety. Bardziej bojowo wyglądałby z czterema, zwłaszcza, że przedział uzbrojenia będzie otwarty.Zastanawiałem się przy tym nad tymi "puszkami" przyłączeniowymi przewodów czy nie powinny być dwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tylko dwa-niestety. Bardziej bojowo wyglądałby z czterema, zwłaszcza, że przedział uzbrojenia będzie otwarty.

 

Wydaje mi się, że w modelu powinny być elementy do wykonania wersji z czterema działkami, nie ma ich u Ciebie? Powinny być 4 działka i element z wylotami 4 luf.

Jak kupowałem swój zestaw to sprawdzałem, żeby można było zbudować klasyczną wersję i wyszło mi, że zestaw na to pozwala.

 

Masz ten zestaw?

http://www.aircraftresourcecenter.com/Rev2/1001-1100/rev1088-TrupmeterMe-262-Tabsh/00.shtm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam jeszcze dwie sztuki działek i przednią część kadłuba z czterema wylotami. Myślałem tylko, ze w tej wersji montowali jedynie po dwa działka ale chętnie dołożę jeszcze dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wybrać na początku konkretną maszynę, jaką chcesz zrobić i zobaczyć jaką ma konfigurację (czy ma wyrzutniki bombowe ew. jakie) oraz czy ma 4 czy 2 działka.

Jak najbardziej jest możliwa konfiguracja z 4 działkami i dwiema bombami pod kadłubem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożyłem dwa górne działka. Brakuje mi jeszcze wewnętrznych kanałów górnych działek na łuski, muszę tylko gdzieś podejrzeć jak one przebiegały w tej ciasnocie. Wiem, że nawet przy otwartych pokrywach praktycznie nie będzie tego widać ale producent jakoś w ogóle o tym zapomniał. Dorobię je jeszcze i przedział uzbrojenia będzie gotowy. Teraz wygląda to tak:

vnqa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym wyznaczeniu miejsca, w którym znajdzie się kokpit wyciąłem wszystkie elementy mocujące „wannę kokpitu „z burtami. Nie chciałem, żeby były widoczne później w gotowym modelu. To raczej „dziwnie’ by wyglądało.

2u49.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Skrzydła okazały się masakryczne. Po pierwsze mają spore braki tworzywa i zapadliny pewnie na skutek zużycia form Musiałem zaszpachlować całe skrzydła wypełniając w tan sposób brzydkie dołki a następnie przeszlifowałem.

bkp1.jpg

Zauważyłem na fotkach, że można zrobić małe pofalowanie powierzchni blach(bez przesady i nie wszędzie), odwzorowałem bardzo delikatnie nity, które po szpachlowaniu też były mało widoczne a kolejnym krokiem będzie zaznaczenie (bardzo miękkie) linii podziału blach które zostały zaszpachlowane ale delikatnie je widać, może zrobię to tylko wykałaczką na podkładzie.

qz7x.jpg

v1e6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke popracowałem nad kadłubem. Wszystkie linie podziału zaszpachlowałem i wyszlifowałem. Chciałem uzyskać efekt prawie czystych powierzchni. Odrobinkę widoczne szpachlowania i prawie niewidoczne nity były zamierzone. Musiałem wyszlifować cały kadłub i skrzydła i wyszło to na dobre ponieważ okazało się że wypraski maja sporo zapadnięć tworzywa, które trzeba wypełnić. Dotyczy to zarówno skrzydeł jak i kadłuba.

fnbr.jpg

xra.JPG

Część nosowa zakrywająca lufy działek jest za krótka o ok. 1mm. Zadziwiające jest to, że ta sama część z wylotami na dwie lufy jest dobra.

gu91.jpg

Spód kadłuba to znowu szpachlowanie i szlifowanie. Ja skleiłem wszystko na cyjanpoan z dużym jego nadmiarem w celu jednoczesnego wypełnienia powstałych szczelin. Połówki kadłuba również nie pasowały do siebie. Musiałem je trochę ponaciągać a w lewą część wkleiłem rozpórkę. W ten sposób jakoś wybrnąłem z opresji.

puvf.jpg

qzay.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jak już wczesniej pisałem wszystkie linie podziału na moim Schwalbe zaszpachlowałem i wyszlifowałem. Celowe było również wypłycenie nitów. Po oszlifowaniu wszystkiego okazało się że kadłub jest zbyt sterylny i gładki. Postanowiłem dodać kilka elementów spracowania poszycia, pękania szpachli wzdłuż linii podziału itd. Pierwsze przymiarki zrobiłem na spodzie kadłuba. Zaszpachlowane już wcześniej linie podziału zaznaczyłem wygniatając (nie nacinając) je delikatnie zaokrąglonym zatepionym cienkim skalpelem, chciałem w ten sposób uzyskać efekt odznaczania się podziału blach w wyniku pracy poszycia. Poszycie między wręgami jest więc u mnie lekko wklęsłe. Teraz wygląda to tak:

gptz.jpg

g3lc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.