Skocz do zawartości

MiG-29A 1:48 Great Wall Hobby


BOMI21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 229
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niestety Photobucket zablokował wyświetlanie moich zdjęć z powodu przekroczenia ich transferu na zewnętrzne strony -czyli mówiąc wprost - zbyt dużo osób je ogląda . Co prawda blokada zostanie zdjęta za osiem dni (poniedziałek), ale zastanawiam się jak to naprawić, by zachować ciągłość relacji z budowy.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona kabiny zamaskowana. W tej chwili suszy się już kolor wewnętrzny kokpitu H308.

 

Zaczął mnie denerwować HUD, więc go wyjąłem (tak, to dobre określenie, on właściwie nie by przyklejony), zdjąłem z niego farbę (bardzo mocnym rozcieńczalnikiem z Dragona) i w tej chwili patrzę, jak go zrobić, aby był bliższy do oryginału i staranniej wykonany.

 

Co do "uchwytów" (nie mogę nigdzie znaleźć informacji, co to jest), oderwałem je (tak, te już były przyklejone) i przeszlifowałem miejsce łączenia. Jak to zwykle przy drobnicy bywa, zwichrowały się i zniknęły na dobre. Mam zapasowe z Eduarda, nie będzie problemu.

 

20130806_185253.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrysnąłem pierwszą warstwę Surfacera 1500. Nic ciekawego, model wygląda tak samo, tylko mniej się błyszczy. Przeszlifuję nieco, dla lepszej powierzchni, natrysnę jeszcze jedną warstwę i dam zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga warstwa położona. Przed nią model został starannie przeszlifowany papierem 5000. Efekt jest genialny. Powierzchnia jest idealnie gładka, w sam raz nadaje się do nakładania farby. Nieco się obawiałem używania Surfacera - było to drugie użycie tego podkładu przeze mnie na modelu, gdzie pierwsze dało efekt odwrotny do oczekiwanego. Ale tym razem wyszło dobrze i się zastanawiam, czy warto przeszlifować model jeszcze raz i ponownie na niego natrysnąć Surfacera. Jedyny jego minus to nieznośny odór jego mieszaniny z Mr. Levelling Thinnerem. No ale co poradzić - maska przeciwchemiczna z dwoma filtrami węglowymi na twarz i jedziemy.

 

20130807_193948.jpg

 

Zaplanowałem, że kamuflaż będzie nakładany częściowo - model został podzielony na fragmenty (kadłub, stateczniki poziome, pionowe, nos, hamulce aerodynamiczne), aby ułatwić malowanie. Przykładowo w miejscu łączenia kadłub-ogon powstałby kąt ~ 100 stopni, gdzie użycie masy Patafix jest nie tyle problematyczne, co nałożenie samej farby. Tak samo klapy przednie - w miejscu łączenia ich z kadłubem będę musiał pomalować je na kolor podobny do piaskowego, gdzie zrobienie tego z klapami już przyklejonymi byłoby prawie niemożliwe.

 

Niedługo przedstawię moją walkę z dokumentacją, planami malowania i zdjęciami oryginału - standardowo wszystkie się różnią rozkładem plam. Dramatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

y.jpg

 

Tak jak obiecywałem, potyczka ze schematami malowania. Mam do wyboru dwa. jeden z Azteca, drugi Eduardowski. Eduardowski przedstawia tą maszynę jeszcze z czeskimi znakami, więc różni się brakiem ciemnych plam na skrzydłach i statecznikiach pionowych, zakrywających czeskie kokardy. Ale to ta sama maszyna. Widać ewidentnie różnice w rozmieszczeniu plami i ich wielkości. Największa różnica jest zlokalizowana w środkowej części kadłuba, między szarym polem dielektrycznym i górnymi wlotami powietrza ("żaluzjami"). Według Azteca są tam dwie brązowe plamy idące równolegle, gdzie Eduard twierdzi, że to jedna plama. Rozwiązanie tego problemu trochę mi zajęło, ale udało się. Eduard ma rację, co ledwo widać na tym zdjęciu

 

139754_tmb_43495434_MIG-29%20CZECH%20AF%207702.jpg

 

Poza tą plamą, reszta ogólnie się zgadza, pomijając kształty plam. Patrząc na zdjęcia (które wkleję poniżej) oryginału, Eduard jest bliższy prawdy. I dlatego z jego schematu będę korzystał.

 

87069.jpg

 

87012.jpg

0297774.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie potrzebna jeszcze jedna warstwa surfacera - poprawiam napływy i szpachluje miejsca, które normalnie zasłaniają klapy przednie.

 

20130808_123235.jpg

 

No tak, zapomniałem napisać, jak "skonfigurowany" będzie mój MiG!

 

Bardzo podobnie jak na tym zdjęcu

 

IMG_zps9acf4e1c.jpg

 

(oczywiście nie będzie unosił się nad podstawką )

 

czyli:

 

- Klapy tylne wychylone o 25 stopni w dół

- Klapy przednie wychylone o 20 stopni w dół

- Główne wloty powietrza otwarte

- Pomocnicze wloty powietrza (górne) zamknięte

- Kabina otwarta

- Hamulec aerodynamiczny zamknięty

- Zbiornik podkadłubowy 1500 dm3 podwieszony (chociaż to jeszcze mogę zmienić)

- Stery kierunku w neutrum (chociaż to mogę zmienić, w zależności jak będzie mi się podobać)

- Lotki obie 5 stopni w górę

- Stery wysokości prawdopodobnie nieco obrócone ku dołowi

- Podwieszone uzbrojenie - najprawdopodobniej będą to 2x rakiety średniego zasięgu R-73 na środkowych pylonach.

- Obecność drabinki/zasłony na wloty powietrza i dysze to do przemyślenia. Te "gadżety" są dość drogie, a dorobione będą dość prymitywnie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

- Lotki obie 5 stopni w górę

(...)

Przecież lotki wychylają się w przeciwne strony, jak jedna do góry to druga do dołu, czasem robią to różnicowo, jedna mniej druga bardziej. Są jeszcze klapolotki (tylko czy ten typ je ma) ale wtedy obydwie idą raczej w dół.

Czyżby w Fulcrumie było coś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież lotki wychylają się w przeciwne strony, jak jedna do góry to druga do dołu, (...) Czyżby w Fulcrumie było coś inaczej?

W MiG-29 jest tak samo ... tzn. lotki wychylają się różnicowo, ale neutralne położenie to 5 stopni w górę jak chce zrobić BOMI :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak wspominałem wcześniej, MiG dostanie dwie rakiet R-73. Zajrzałem do instrukcji... i tragedia. Chińczyka, który zaprojektował te fototrawione stateczniki na początku pocisku powinno się skazać na 10 lat przymusowego ich przyklejania.

 

20130808_203712.jpg

 

20130808_203733%25280%2529.jpg

 

20130808_203820.jpg

 

Przyznaje się bez bicia, skończyłem dopiero jedną rakietę. Drugiej boję się dotknąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już skończyłeś? A te szwy na głowicy i nieoszlifowane blaszki?

 

Głowica będzie jeszcze poprawiana, blaszki były traktowane nowym ostrzem Olfy w celu pozbycia się tych eee... naddatków, które okazały sie być cieńszymi od nowego ostrza. Więc chyba tak to zostawię. Albo mam jeszcze dwie zapasowe rakiety, spróbuję

jakoś inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw się obrabia takie elementy, potem przykleja.

 

Napisałem, że próbowałem coś zrobić z tymi blaszkami zanim je przykleiłem.

 

Dobrze Ci idzie, więc się nie śpiesz pod koniec ;)

 

Jaki koniec?

 

Ja tam końca nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MiGuś dostał trzecią i (mam nadzieję ) ostatnią warstwę Surfacera 1500. Następny w kolejności preshading.

 

20130809_111045.jpg

 

I biedna NEO fo Iwata CN, która zawsze po kontakcie z surfacerami tak wygląda. Ja zresztą podobnie.

 

 

20130809_111034.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kładłeś trzy warstwy podkładu i po każdej szlifowanie? Nie miałeś problemów z zanikającym liniami podziału czy po każdej warstwie je poprawiałeś?

 

Nie poprawiałem - nie było takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.