Lipstein Napisano 17 Lipca 2013 Share Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) Trzy warsztaty na raz: a wśród modeli transporter moździerza M21 z Tamiya. Zdarłem z niego kalki, farbę, nałożyłem kolor bazowy H 155, psiknąłem bezbarwnym połyskiem Humbrola (na sido coś słabo siadały, więc zacząłem eksperymentować), położyłem kalki na MicroscaleSet, Wamod pod kalki i specyfik Mark Strong Tamiya, na to wash olejny z WS i Renesansów i na razie tyle. Było tak: Edytowane 17 Lipca 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 17 Lipca 2013 Share Napisano 17 Lipca 2013 Widzę że Kolega przeprowadza remont całego parku maszynowego .Będę zaglądał Pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 17 Lipca 2013 Autor Share Napisano 17 Lipca 2013 Remont całości, dokładnie. Up: tuby na pociski pomalowałem mieszanką brązów, zamiast koloru sugerowanego przez producenta: efekt działania ww. trzech płynów do kalkomanii i mojej cierpliwości; podziękowania dla Phantoma w KRK za podpowiedź co do zakupu: i wash na mniejszych elementach: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Lipca 2013 Share Napisano 17 Lipca 2013 Kalki ci się udały. Przy okazji następnym razem możesz spróbować odciąć zbędny film, bo kształt kalki z prostymi liniami idealnie się do tego nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Powoli, powoli do przodu: wash to w moim zamyśle także jednoczesne brudzenie powierzchni, zakamarków itp., może trochę inaczej, niż robią to inni. Za radą Waszą zamieniłem podłe Renesansy na Talensa, a konkretnie brąz van Dyck'a, co dało taki mniej więcej efekt: zauważyłem, że po Talensach nie zostaje taki grafitowy nalot, widoczny w niektórych miejscach potraktowanych Renesansami: kiedyś toczyła się na tym forum dyskusja o wyższości patyczków Tamiya do ścierania washa nad zwykłymi, np. z Rossmana. Tutaj widać biedę tych ostatnich. I przy okazji widać też, jak wash wpłynął pod kalkę, mimo jej 2-krotnego pokrycia sidoluxem I pęknięta kalka w najbardziej widocznym miejscu modelu... Kokpit, że tak powiem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Efekt olejów bardzo udany, zwłaszcza burta i maska mi się podobają. W razie czego podeślij PW i mogę na maila podesłać sporo ciekawych fotek half-tracków w boju, pobrudzonych, w warsztacie itp., w tym kolorowe z epoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2013 PW: barteklippa@interia.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Zaraz pogrzebię i podeślę co trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 nie żle ci idzie, fajnie siadła gwiazda na masce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2013 kalka na masce to efekt użycia płynu pod kalki Wamodu i Microscale oraz Mark Strong Tamiya - ten ostatni szczerze polecam, zwłaszcza że kosztuje ok. 14 zł w Krakowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 kalka na masce to efekt użycia płynu pod kalki Wamodu i Microscale oraz Mark Strong Tamiya - ten ostatni szczerze polecam, zwłaszcza że kosztuje ok. 14 zł w Krakowie "Pod kalki" Wamodu też używam, a wiesz może jak się sprawuje "Na kalki" Wamodu? Mam taki i kiedyś mi tylko kalkę pogiął po maźnięciu nim figurki, potem przezornie nie kombinowałem z nim, ale moze to wina lakieru czy czegoś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 9 Sierpnia 2013 wamodowskiego na kalki nie mam i nie używałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 5 Września 2013 Autor Share Napisano 5 Września 2013 Mały remont w mieszkaniu, chwilowy brak weny, ale staram się jakoś popychać temat. Postanowiłem popracować nad tłumikiem: starłem kilka kolorów suchych pasteli: zmieszałem proszek na kolor mniej więcej przypominający rdzę: zmieszałem też kilka kolorów Humbrola, które będąstanowić bazę i lepiszcze dla pasteli: na układzie wydechowym wygląda to tak: Postaram się zrobić niedługo lepsze zdjęcia, bo na powyższych nie widać śladów pigmentu, ale na tłumiku robionym do M3 Scout car wyszło tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
author21 Napisano 5 Września 2013 Share Napisano 5 Września 2013 podobny efekt z kalkami osiągnie sie przy użyciu zwykłego sidoluksu. Oprócz podkladu pod kalki , swietnie je zmiękcza. Zawsze na mokry sidoluks kładę na trudnych powierzchniach i an zewnatrz zmiękczam tez pędzelkiem. Świetnie układa się na zimmericie itp. Trzeba ostroznie żeby nie przedobrzyć, z wyczuciem, zeby kala się nie rozeszła. Wymaga troszk cierpliwosci i czasu, ale efekt taki sam jak po płynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ironkamil Napisano 5 Września 2013 Share Napisano 5 Września 2013 Jak nie mam płynów Set i Sol, to używam pod kalki sidoluxu, a na kalki uwaga! Zmywacza do farb WA-Modu, najbezpieczniejszy roztwór 10%, ale na grubszych kalkach i jak się nie boimy można walić prosto z butli Uszanowanko ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 24 Października 2013 Autor Share Napisano 24 Października 2013 Moją zmorą jest brak systematyczności w dokumentowaniu moich modelarskich działań, dlatego wrzucam hurtem kilka zdjęć: a zestawowe pnie montowane z boku kadłuba wymienię na realtree Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 24 Października 2013 Share Napisano 24 Października 2013 Fajnie wygląda. Jeszcze trochę kurzu i błota i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 24 Października 2013 Autor Share Napisano 24 Października 2013 Dzięki za tak szybki doping! Strasznie mnie już ten model zmęczył i chcę jak najszybciej go skończyć. Podstawki na razie nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 24 Października 2013 Share Napisano 24 Października 2013 podoba się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 Troszkę zmatuj tę szmate na boku bo troszkę się świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 25 Października 2013 Autor Share Napisano 25 Października 2013 model będzie jeszcze pokryty lakierem matowym, wszelkie błyszczące powierzchnie mają zniknąć, na to planuję nałożyć suche pastele i może jakieś błoto, chociaż jeszcze tego nie trenowałem; zainwestuję chyba w jakieś specyfiki MIGa lub AK i zrobię błoto natryskiwane z pędzla aerografem, jak kiedyś pokazywał na tutorialu PrzemoCK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 13 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2013 Gumowy prosił o trochę błota i kurzu: Dzisiaj testuję błoto z farby olejnej i gipsu plus pigmenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.