Jump to content

OV-10 Bronco. Wersja jednoosobowa Academy 1/72


spiton
 Share

Recommended Posts

Witam. To taki temacik SF. Zawsze bardzo podobał mi się ten samolot. Miałem jednak poczucie, że mocno "przerośnięta kabina" trochę niszczy jego sylwetkę. Postanowiłem zatem temu zaradzić.

Bronco jaki zlepie, to jednoosobowy szturmowiec i samolot antyhelikopterowy, przystosowany do działania z nocy. Na dodatek w polskich barwach ,-)).

Zacząłem przeróbki :

Kabina i kokpit są od Eurofoghtera.

 

1a2284f659f7e6fe.jpg

 

cf26caecfec2b540.jpg

 

2bbb289ee7b066a9.jpg

 

Bronco ma bardzo ciekawa konstrukcje klap. Dlatego zrobię go z klapami otwartymi

 

8c10aac13ac004cf.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Te wystające po bokach "bajery" to miały być obudowy działek Mauser BK-27. Zdecydowałem się uzyc niemieckiego działka, a nie Vulcana, bo ma znacznie większa siłę niszczącą, od konstrukcji amerykańskiej . Niemniej wygląd tych bocznych "pojemników na działka nie podoba mi się i chyba je odpiłuje i zastąpię jednym działkiem zabudowanym na spodzie kadłuba. W wariancie podwójnym, jest taka korzyść, że z przodu można umieścić jakąś głowice poszukującą. A działko umieszczone centralnie taką głowice odstrzeli ,-)).

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej umieścić działko na burcie, lub dwa działka symetrycznie pod kadłubem? nie pogryzie się z głowicą i da potężnego kopa.

 

Przydałoby się przedłużyć gondole silników, bo te oryginalne sprawiają wrażenie nieco mikroskopijnych.

 

PS.Czy to jest zwykły GS czy w płynie?

Link to comment
Share on other sites

1 silniki... to silniki turbinowe, nie są duże. Ale może je powiększę.

Zielona masa to green stuff. Z działkami chyba masz racje. Przemyślę temat.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że silniki są turbinowe

Nie zmienia to faktu, że w stosunku do reszty bryły wyglądają niepozornie. Większe (dłuższe) silniki nadałyby mu mocniejszego, agresywniejszego wyglądu, choć wiązałoby się to z podmianą śmigieł, bo te oryginalne wyglądają jak miniaturowe wiatraczki.

Link to comment
Share on other sites

Wstępnie przerobiłem zamocowanie uzbrojenia. To co napisałeś o silnikach jest ciekawe. Chyba pójdę w tym kierunku. Może zrobię fajną dysze jak w Mohawku. I silniejsze silniki też dodadzą uroku. I mocy będzie więcej ,-))

Link to comment
Share on other sites

Pomysł z nowymi silnikami kupuje. Ale nie wiem co ze śmigłami. Bo takich fajnych nowoczesnych to raczej nie wyczaruje. Chociaż, fajne są, i wyglądałyby super.

Tymczasem przerobiłem działka. Jeszcze ich nie obrobiłem na czysto, ale widać w jakim kierunku ide.

de1c57afbb14ab4b.jpg

 

30e358b7c1ca349c.jpg

 

a5acaf02e7bda1b1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tu http://www.ainonline.com/aviation-news/paris-air-show/2013-06-17/compressor-performance-key-pwcs-new-turboprop zespół z Dasza ,a łopaty zrobić proste bez skreceć na końcu tylko z jednej strony zaoblone.Jak na tej grafice.Bedzie moc.

silnik juz przerabiam, ale z umiarem. Będą większe czterołopatowe śmigła od Mosquita, podbajerowane odpowiednio, duży wylot z turbiny na grzbiecie belki. Musze je wyprowadzić lekko skręcowe, żeby gazy nie leciały prosto w statecznik pionowy.W każdym razie silniki będą optycznie razem ze śmigłami wyglądały na "potężniejsze" ,-))

Wygląda nieźle!

Planujesz ryć w nim potem linie, czy zostawić "na gładko"?

Będę rył jakieś linie. Tak byłby "łysy".

Link to comment
Share on other sites

Jeśli duze wyloty to u dołu belki ,daja wiekszy ciąg .Po za tym usytuowane u gory psują ;) wizualnie całą bryłe.

No nie wiem ,-))

OV1%20Home.jpg

 

Ale z ciągiem to masz racje. Ja sobie myślę, ze te wyloty to ! Źródło ciepła, 2. Zaburzenia opływu stateczników, 3.Ciąg.

Chyba je wyprowadzę z zewnętrznych boków belek ogonowych. Może jeszcze da rade te gazy po drodze wymieszać z zimnym powietrzem ,-))

Link to comment
Share on other sites

Lepiej wyprowadź od wewnętrznej. przynajmniej tak powinno być w realnej maszynie, dzięki czemu gorące wyloty byłyby trudniej widoczne jako źródło ciepła i światła (w nocy).

Tak zrobię.

Link to comment
Share on other sites

b88c09df536c0106.jpg

 

cc0c7881a4b393dc.jpg

 

Oblepiłem jeden silnik. Śmigło jest od Mosquita. A kołpak, to kawałem zbiornika na paliwo ,-)) Wylot spalin zrobię jednak na grzbiecie. Z dołu będzie najmniej widoczny.

Link to comment
Share on other sites

Zrób chociaż wyloty w kształcie litery Y, aby gazy opływały statecznik z obu stron. Nie wiem czy gorące powietrze z silnika nie powodowałoby jakichś problemów ze sterowaniem...

 

Dorzuć jeszcze małe winglety na końcach i trochę wypustek tu i tam. Będzie wyglądał nowocześniej.

 

A jaka koncepcja malowania?

 

ps. i mam nadzieje, że napakowałeś mu ołowiu do nosa. te dwa ogony bardzo obciążają tylną część, niestety.

Link to comment
Share on other sites

Wyloty gazów będą odchylone na boki, żeby nie leciały na stateczniki.

Kurde, nie napakowałem niczego do nosa, bo samolot miał być w konfiguracji lotnej(schowane podwozie). Al chyba jednak zrobię go z kołami i otwartą kabiną. Mam ochotę zrobić pilota z noktowizorem na hełmie. Tak, ze będę musiał jakoś rozwiązać problem ciężkiego ogona. Może mechanik, będzie "opierał się" o belkę ogonową..

Malowanie polskie-szare-low -vis. Jednokolorowe ciemnoszare szachownice, Napis POLISH ARMY . Elementy mylące, jak namalowana kabina na spodzie , cienie od belek i kadłuba na górze. Generalnie jasnoszary z ciemnoszarymi wstawkami.

Link to comment
Share on other sites

To ma być samolot polski do ochrony polskiego terytorium . Malowanie będzie szare, bo mam szarą farbę ,-))

Link to comment
Share on other sites

Najpierw muszę dokończyć kadłub, i przeryć linie podziału. Bo jak dokleję na stałe skrzydło (jest przyklejone tymczasowo do zdjęć) to będę miał utrudnione do kadłuba dojście.

I zastanawiam się nad uzbrojeniem. paliwa mam dosyć, bo miejsce pod skrzydłem to tylko ammo do działek i paliwo. Słowem nie potrzebuje dodatkowych zbiorników. Ale przydałyby się ze 2-4 sidewindery ( do misji antyhelikopterowych) i trochę uzbrojenia powietrze ziemia. Naprowadzanego laserowo. Zakładam że silniki dają więcej mocy, to samolocik powinien unieść bez problemów ze 2-2,5 tony uzbrojenia na podwieszeniach.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.