spiton Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Witam. To taki temacik SF. Zawsze bardzo podobał mi się ten samolot. Miałem jednak poczucie, że mocno "przerośnięta kabina" trochę niszczy jego sylwetkę. Postanowiłem zatem temu zaradzić. Bronco jaki zlepie, to jednoosobowy szturmowiec i samolot antyhelikopterowy, przystosowany do działania z nocy. Na dodatek w polskich barwach ,-)). Zacząłem przeróbki : Kabina i kokpit są od Eurofoghtera. Bronco ma bardzo ciekawa konstrukcje klap. Dlatego zrobię go z klapami otwartymi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Te wystające po bokach "bajery" to miały być obudowy działek Mauser BK-27. Zdecydowałem się uzyc niemieckiego działka, a nie Vulcana, bo ma znacznie większa siłę niszczącą, od konstrukcji amerykańskiej . Niemniej wygląd tych bocznych "pojemników na działka nie podoba mi się i chyba je odpiłuje i zastąpię jednym działkiem zabudowanym na spodzie kadłuba. W wariancie podwójnym, jest taka korzyść, że z przodu można umieścić jakąś głowice poszukującą. A działko umieszczone centralnie taką głowice odstrzeli ,-)). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 A nie lepiej umieścić działko na burcie, lub dwa działka symetrycznie pod kadłubem? nie pogryzie się z głowicą i da potężnego kopa. Przydałoby się przedłużyć gondole silników, bo te oryginalne sprawiają wrażenie nieco mikroskopijnych. PS.Czy to jest zwykły GS czy w płynie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 1 silniki... to silniki turbinowe, nie są duże. Ale może je powiększę. Zielona masa to green stuff. Z działkami chyba masz racje. Przemyślę temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Wiem, że silniki są turbinowe Nie zmienia to faktu, że w stosunku do reszty bryły wyglądają niepozornie. Większe (dłuższe) silniki nadałyby mu mocniejszego, agresywniejszego wyglądu, choć wiązałoby się to z podmianą śmigieł, bo te oryginalne wyglądają jak miniaturowe wiatraczki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Wstępnie przerobiłem zamocowanie uzbrojenia. To co napisałeś o silnikach jest ciekawe. Chyba pójdę w tym kierunku. Może zrobię fajną dysze jak w Mohawku. I silniejsze silniki też dodadzą uroku. I mocy będzie więcej ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 (edited) Do tego dzioba pasują śmigła 6-łopatowe ,coś w deseń śmigieł w ATR i Dash-8.Może nawet zespół silnik-śmigło z ATR -72-600 http://mundodelaaviacion.files.wordpress.com/2011/10/atr-72-600-azul-1.jpg Edited July 30, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apache Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Fajny temacik. Będę obserwował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Pomysł z nowymi silnikami kupuje. Ale nie wiem co ze śmigłami. Bo takich fajnych nowoczesnych to raczej nie wyczaruje. Chociaż, fajne są, i wyglądałyby super. Tymczasem przerobiłem działka. Jeszcze ich nie obrobiłem na czysto, ale widać w jakim kierunku ide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Wygląda nieźle! Planujesz ryć w nim potem linie, czy zostawić "na gładko"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Tu http://www.ainonline.com/aviation-news/paris-air-show/2013-06-17/compressor-performance-key-pwcs-new-turboprop zespół z Dasza ,a łopaty zrobić proste bez skreceć na końcu tylko z jednej strony zaoblone.Jak na tej grafice.Bedzie moc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Tu http://www.ainonline.com/aviation-news/paris-air-show/2013-06-17/compressor-performance-key-pwcs-new-turboprop zespół z Dasza ,a łopaty zrobić proste bez skreceć na końcu tylko z jednej strony zaoblone.Jak na tej grafice.Bedzie moc. silnik juz przerabiam, ale z umiarem. Będą większe czterołopatowe śmigła od Mosquita, podbajerowane odpowiednio, duży wylot z turbiny na grzbiecie belki. Musze je wyprowadzić lekko skręcowe, żeby gazy nie leciały prosto w statecznik pionowy.W każdym razie silniki będą optycznie razem ze śmigłami wyglądały na "potężniejsze" ,-)) Wygląda nieźle!Planujesz ryć w nim potem linie, czy zostawić "na gładko"? Będę rył jakieś linie. Tak byłby "łysy". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jeśli duze wyloty to u dołu belki ,daja wiekszy ciąg .Po za tym usytuowane u gory psują ;) wizualnie całą bryłe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Jeśli duze wyloty to u dołu belki ,daja wiekszy ciąg .Po za tym usytuowane u gory psują ;) wizualnie całą bryłe. No nie wiem ,-)) Ale z ciągiem to masz racje. Ja sobie myślę, ze te wyloty to ! Źródło ciepła, 2. Zaburzenia opływu stateczników, 3.Ciąg. Chyba je wyprowadzę z zewnętrznych boków belek ogonowych. Może jeszcze da rade te gazy po drodze wymieszać z zimnym powietrzem ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Lepiej wyprowadź od wewnętrznej. przynajmniej tak powinno być w realnej maszynie, dzięki czemu gorące wyloty byłyby trudniej widoczne jako źródło ciepła i światła (w nocy). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Lepiej wyprowadź od wewnętrznej. przynajmniej tak powinno być w realnej maszynie, dzięki czemu gorące wyloty byłyby trudniej widoczne jako źródło ciepła i światła (w nocy). Tak zrobię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slash Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 O! W końcu pomysł się ziścił, pamiętam wspominki o tym modelu sprzed kilku lat Muszę chyba swojego Bronka odkopać, prawie gotowy do malowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 Oblepiłem jeden silnik. Śmigło jest od Mosquita. A kołpak, to kawałem zbiornika na paliwo ,-)) Wylot spalin zrobię jednak na grzbiecie. Z dołu będzie najmniej widoczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Zrób chociaż wyloty w kształcie litery Y, aby gazy opływały statecznik z obu stron. Nie wiem czy gorące powietrze z silnika nie powodowałoby jakichś problemów ze sterowaniem... Dorzuć jeszcze małe winglety na końcach i trochę wypustek tu i tam. Będzie wyglądał nowocześniej. A jaka koncepcja malowania? ps. i mam nadzieje, że napakowałeś mu ołowiu do nosa. te dwa ogony bardzo obciążają tylną część, niestety. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 Wyloty gazów będą odchylone na boki, żeby nie leciały na stateczniki. Kurde, nie napakowałem niczego do nosa, bo samolot miał być w konfiguracji lotnej(schowane podwozie). Al chyba jednak zrobię go z kołami i otwartą kabiną. Mam ochotę zrobić pilota z noktowizorem na hełmie. Tak, ze będę musiał jakoś rozwiązać problem ciężkiego ogona. Może mechanik, będzie "opierał się" o belkę ogonową.. Malowanie polskie-szare-low -vis. Jednokolorowe ciemnoszare szachownice, Napis POLISH ARMY . Elementy mylące, jak namalowana kabina na spodzie , cienie od belek i kadłuba na górze. Generalnie jasnoszary z ciemnoszarymi wstawkami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Zrób częściowo starte, przykurzone, szaro-piaskowe z Afganistanu A.D. 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 To ma być samolot polski do ochrony polskiego terytorium . Malowanie będzie szare, bo mam szarą farbę ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Coś tam podłubałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Wygląda dobrze. Czekamy na drugą belkę w końcu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Najpierw muszę dokończyć kadłub, i przeryć linie podziału. Bo jak dokleję na stałe skrzydło (jest przyklejone tymczasowo do zdjęć) to będę miał utrudnione do kadłuba dojście. I zastanawiam się nad uzbrojeniem. paliwa mam dosyć, bo miejsce pod skrzydłem to tylko ammo do działek i paliwo. Słowem nie potrzebuje dodatkowych zbiorników. Ale przydałyby się ze 2-4 sidewindery ( do misji antyhelikopterowych) i trochę uzbrojenia powietrze ziemia. Naprowadzanego laserowo. Zakładam że silniki dają więcej mocy, to samolocik powinien unieść bez problemów ze 2-2,5 tony uzbrojenia na podwieszeniach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.