Skocz do zawartości

OV-10 Bronco. Wersja jednoosobowa Academy 1/72


spiton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To taki temacik SF. Zawsze bardzo podobał mi się ten samolot. Miałem jednak poczucie, że mocno "przerośnięta kabina" trochę niszczy jego sylwetkę. Postanowiłem zatem temu zaradzić.

Bronco jaki zlepie, to jednoosobowy szturmowiec i samolot antyhelikopterowy, przystosowany do działania z nocy. Na dodatek w polskich barwach ,-)).

Zacząłem przeróbki :

Kabina i kokpit są od Eurofoghtera.

 

1a2284f659f7e6fe.jpg

 

cf26caecfec2b540.jpg

 

2bbb289ee7b066a9.jpg

 

Bronco ma bardzo ciekawa konstrukcje klap. Dlatego zrobię go z klapami otwartymi

 

8c10aac13ac004cf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Te wystające po bokach "bajery" to miały być obudowy działek Mauser BK-27. Zdecydowałem się uzyc niemieckiego działka, a nie Vulcana, bo ma znacznie większa siłę niszczącą, od konstrukcji amerykańskiej . Niemniej wygląd tych bocznych "pojemników na działka nie podoba mi się i chyba je odpiłuje i zastąpię jednym działkiem zabudowanym na spodzie kadłuba. W wariancie podwójnym, jest taka korzyść, że z przodu można umieścić jakąś głowice poszukującą. A działko umieszczone centralnie taką głowice odstrzeli ,-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej umieścić działko na burcie, lub dwa działka symetrycznie pod kadłubem? nie pogryzie się z głowicą i da potężnego kopa.

 

Przydałoby się przedłużyć gondole silników, bo te oryginalne sprawiają wrażenie nieco mikroskopijnych.

 

PS.Czy to jest zwykły GS czy w płynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 silniki... to silniki turbinowe, nie są duże. Ale może je powiększę.

Zielona masa to green stuff. Z działkami chyba masz racje. Przemyślę temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że silniki są turbinowe

Nie zmienia to faktu, że w stosunku do reszty bryły wyglądają niepozornie. Większe (dłuższe) silniki nadałyby mu mocniejszego, agresywniejszego wyglądu, choć wiązałoby się to z podmianą śmigieł, bo te oryginalne wyglądają jak miniaturowe wiatraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie przerobiłem zamocowanie uzbrojenia. To co napisałeś o silnikach jest ciekawe. Chyba pójdę w tym kierunku. Może zrobię fajną dysze jak w Mohawku. I silniejsze silniki też dodadzą uroku. I mocy będzie więcej ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z nowymi silnikami kupuje. Ale nie wiem co ze śmigłami. Bo takich fajnych nowoczesnych to raczej nie wyczaruje. Chociaż, fajne są, i wyglądałyby super.

Tymczasem przerobiłem działka. Jeszcze ich nie obrobiłem na czysto, ale widać w jakim kierunku ide.

de1c57afbb14ab4b.jpg

 

30e358b7c1ca349c.jpg

 

a5acaf02e7bda1b1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu http://www.ainonline.com/aviation-news/paris-air-show/2013-06-17/compressor-performance-key-pwcs-new-turboprop zespół z Dasza ,a łopaty zrobić proste bez skreceć na końcu tylko z jednej strony zaoblone.Jak na tej grafice.Bedzie moc.

silnik juz przerabiam, ale z umiarem. Będą większe czterołopatowe śmigła od Mosquita, podbajerowane odpowiednio, duży wylot z turbiny na grzbiecie belki. Musze je wyprowadzić lekko skręcowe, żeby gazy nie leciały prosto w statecznik pionowy.W każdym razie silniki będą optycznie razem ze śmigłami wyglądały na "potężniejsze" ,-))

Wygląda nieźle!

Planujesz ryć w nim potem linie, czy zostawić "na gładko"?

Będę rył jakieś linie. Tak byłby "łysy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli duze wyloty to u dołu belki ,daja wiekszy ciąg .Po za tym usytuowane u gory psują ;) wizualnie całą bryłe.

No nie wiem ,-))

OV1%20Home.jpg

 

Ale z ciągiem to masz racje. Ja sobie myślę, ze te wyloty to ! Źródło ciepła, 2. Zaburzenia opływu stateczników, 3.Ciąg.

Chyba je wyprowadzę z zewnętrznych boków belek ogonowych. Może jeszcze da rade te gazy po drodze wymieszać z zimnym powietrzem ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wyprowadź od wewnętrznej. przynajmniej tak powinno być w realnej maszynie, dzięki czemu gorące wyloty byłyby trudniej widoczne jako źródło ciepła i światła (w nocy).

Tak zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b88c09df536c0106.jpg

 

cc0c7881a4b393dc.jpg

 

Oblepiłem jeden silnik. Śmigło jest od Mosquita. A kołpak, to kawałem zbiornika na paliwo ,-)) Wylot spalin zrobię jednak na grzbiecie. Z dołu będzie najmniej widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób chociaż wyloty w kształcie litery Y, aby gazy opływały statecznik z obu stron. Nie wiem czy gorące powietrze z silnika nie powodowałoby jakichś problemów ze sterowaniem...

 

Dorzuć jeszcze małe winglety na końcach i trochę wypustek tu i tam. Będzie wyglądał nowocześniej.

 

A jaka koncepcja malowania?

 

ps. i mam nadzieje, że napakowałeś mu ołowiu do nosa. te dwa ogony bardzo obciążają tylną część, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyloty gazów będą odchylone na boki, żeby nie leciały na stateczniki.

Kurde, nie napakowałem niczego do nosa, bo samolot miał być w konfiguracji lotnej(schowane podwozie). Al chyba jednak zrobię go z kołami i otwartą kabiną. Mam ochotę zrobić pilota z noktowizorem na hełmie. Tak, ze będę musiał jakoś rozwiązać problem ciężkiego ogona. Może mechanik, będzie "opierał się" o belkę ogonową..

Malowanie polskie-szare-low -vis. Jednokolorowe ciemnoszare szachownice, Napis POLISH ARMY . Elementy mylące, jak namalowana kabina na spodzie , cienie od belek i kadłuba na górze. Generalnie jasnoszary z ciemnoszarymi wstawkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być samolot polski do ochrony polskiego terytorium . Malowanie będzie szare, bo mam szarą farbę ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw muszę dokończyć kadłub, i przeryć linie podziału. Bo jak dokleję na stałe skrzydło (jest przyklejone tymczasowo do zdjęć) to będę miał utrudnione do kadłuba dojście.

I zastanawiam się nad uzbrojeniem. paliwa mam dosyć, bo miejsce pod skrzydłem to tylko ammo do działek i paliwo. Słowem nie potrzebuje dodatkowych zbiorników. Ale przydałyby się ze 2-4 sidewindery ( do misji antyhelikopterowych) i trochę uzbrojenia powietrze ziemia. Naprowadzanego laserowo. Zakładam że silniki dają więcej mocy, to samolocik powinien unieść bez problemów ze 2-2,5 tony uzbrojenia na podwieszeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.