Skocz do zawartości

MiG 29 z kabiną Eurofightera -modernizacja SF 1/72


spiton

Rekomendowane odpowiedzi

Na Bronco schnie szpachla... I fakt ten kazał mi rozpocząć kolejny projekt modernizacyjny. Tym razem będzie to MiG 29 wyposażony w kokpit i kabinę Eurofightera. Inspiracja była dyskusja na tym forum dotycząca właśnie przyszłości MiGów 29 w polskich siłach powietrznych. Oglądając kokpity zmodernizowanych i tak dosyć "głębokich" kabin, Migów pomyślałem sobie, że niedługo, nie będzie nic z nich widać, i wpadłem na pomysł "przeszczepienia całej kabiny z Eurofightera. "wysokiej" o świetnej widoczności. Nowoczesnej i ergonomicznej......

Pierwszy szkic :

 

c82012189709f264.jpg

 

7e4306a1c8d614cc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... a sama osłona kabiny nieracjonalnie duża. ...

 

,-)) Kabina będzie z jednoosobowego Eurofightera. Jest raczej racjonalnie duża. Widok z F-15, czy F-16 czy każdego innego zachodniego myśliwca jest znacznie lepszy, niż widok z myśliwców rosyjskich. No może poza Su-27. A jak pisałem po modernizacji MiGów 29 z kabiny do przodu widać jeszcze mniej. Dlatego ten pomysł.

A widok z kabiny to podstawa sukcesu w walce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiając taką kabinę zmniejszyłeś miejsce na radar, dałeś pod spód system KOŁS (termonamiernik i dalmierz), to zaś spowoduje, że w walce manewrowej przeciwnik częściej znajdzie się w martwym polu obserwacji tego urządzenia. Celownik nahełmowy, który współpracuje m.in. z termonamiernikiem ma zakres obserwacji do góry 60 stopni, w tym przypadku będzie miał... nic do góry, około 15 stopni w dół (tyle widzi pilot), czyli całe nic.

 

Wiem, że to SF, ale weź pod uwagę zmianę wytrzymałości, dotychczas zamknięte profile otwierasz, a osłona kabiny nie zniweluje tego braku.

 

Nie możesz manipulować przy statecznikach pionowych, zmniejszenie ich powierzchni lub zwiększenie, spowoduje zmianę stateczności samolotu. Jako ciekawostkę podam, że maksymalny kąt natarcia samolotu MiG-29 wynosi 26 stopni i wynika on nie z utraty siły nośnej, bo ta byłaby wytwarzana na dużo większych kątach, ale z tego, że usterzenie dostaje się w cień aerodynamiczny kadłuba i nie daje właściwej stateczności bocznej samolotu.

 

Dodanie każdej masy (końcówki usterzenia pionowego) powoduje ograniczenia w prędkościach kątowych podczas obrotu samolotu, a to jest dość poważna wada w walce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemnie mądre rzeczy poczytać.

 

Z tym, że sam nos został, na obrazkach przynajmniej, bez zmian więc radar mógłby zostać. System optyczny rzeczywiście przenieś Spitonku na górę, chyba że planujesz coś w rodzaju systemu DAS z F-35 :P Gruszki z ogona przenieś może na końcówki skrzydeł albo na pylonik między dyszami. To taki mój pomysł Ci podsuwam. Powodzenia w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sugeruję nieco inną wersję - stare MiGi zostały odświeżone, przedłużono im resursy i... przebudowano na bezpilotowce. Taktyka ich wykorzystania przewiduje wysyłanie ich przed głównymi siłami, gdzie "czyściłyby" drogę dla maszyn uderzeniowych drugiej fali i ustalały położenie sił nieprzyjaciela.

Powiększona kabina kryła by elektronikę + łączność satelitarną, do tego dodatkowe stateczniki poziome z przodu dla zwiększonej manewrowości.

Do tego komplet uzbrojenia pow.-pow. + zbiorniki podwieszane + końcówka do tankowania w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiając taką kabinę zmniejszyłeś miejsce na radar

 

Nie zupełnie. Wydłuzyłem troche dziub .

dałeś pod spód system KOŁS (termonamiernik i dalmierz), to zaś spowoduje, że w walce manewrowej przeciwnik częściej znajdzie się w martwym polu obserwacji tego urządzenia. Celownik nahełmowy, który współpracuje m.in. z termonamiernikiem ma zakres obserwacji do góry 60 stopni, w tym przypadku będzie miał... nic do góry, około 15 stopni w dół (tyle widzi pilot), czyli całe nic.

Racja. Zmienie to

Wiem, że to SF, ale weź pod uwagę zmianę wytrzymałości, dotychczas zamknięte profile otwierasz, a osłona kabiny nie zniweluje tego braku.

Tu niestety zakładam, że da się to jakoś zrobić ,-)). To tylko model. A kabine mam od Eurofightera, bo taka mam. W rzeczywistosci do kwestii takiej modernizacji podeszłoby sie bardziej realistycznie, i zaprojektowało zmiany tak by jak najmniej ingerowac w siłowa konstrukcje płatowca. Ale to tylko plastikowy model i w tej kwestii zachowam sie nieprofesjonalnie ,-))

Nie możesz manipulować przy statecznikach pionowych, zmniejszenie ich powierzchni lub zwiększenie, spowoduje zmianę stateczności samolotu. Jako ciekawostkę podam, że maksymalny kąt natarcia samolotu MiG-29 wynosi 26 stopni i wynika on nie z utraty siły nośnej, bo ta byłaby wytwarzana na dużo większych kątach, ale z tego, że usterzenie dostaje się w cień aerodynamiczny kadłuba i nie daje właściwej stateczności bocznej samolotu.

Pomyślałem, że dłuższy przód i większa kabina wymagać może skompensowania większymi statecznikami. Ale jak nie, to lepiej, bo będę miał mniej pracy ,-)).

 

Dodanie każdej masy (końcówki usterzenia pionowego) powoduje ograniczenia w prędkościach kątowych podczas obrotu samolotu, a to jest dość poważna wada w walce.

 

Racja.

 

Przyjemnie mądre rzeczy poczytać.

 

Z tym, że sam nos został, na obrazkach przynajmniej, bez zmian więc radar mógłby zostać. System optyczny rzeczywiście przenieś Spitonku na górę, chyba że planujesz coś w rodzaju systemu DAS z F-35 :P Gruszki z ogona przenieś może na końcówki skrzydeł albo na pylonik między dyszami. To taki mój pomysł Ci podsuwam. Powodzenia w budowie.

Co to jest ten DAS z F-35 ??

 

 

To ja sugeruję nieco inną wersję - stare MiGi zostały odświeżone, przedłużono im resursy i... przebudowano na bezpilotowce.

Ciekawa koncepcja. Niemniej na razie nie skorzystam, bo mam już kabinę od Eurofightera i się na ten "przeszczep" napaliłem ,-))

Taktyka ich wykorzystania przewiduje wysyłanie ich przed głównymi siłami, gdzie "czyściłyby" drogę dla maszyn uderzeniowych drugiej fali i ustalały położenie sił nieprzyjaciela.

Powiększona kabina kryła by elektronikę + łączność satelitarną, do tego dodatkowe stateczniki poziome z przodu dla zwiększonej manewrowości.

Do tego komplet uzbrojenia pow.-pow. + zbiorniki podwieszane + końcówka do tankowania w powietrzu.

Cała ta koncepcja przewiduje udział w jakimś mega konflikcie. Ja moje samoloty SF przygotowuje na odparcie Rosyjskiej inwazji, podobnej do inwazji na Osetie. Słowem lokalny konflikt wywołany w celu wzmocnienia władzy Putina, czy innego rosyjskiego dyktatora. I potrzebuje efektywnych środków bojowych do zatrzymania kolumn dywizji zmotoryzowanych. Dlatego mój MiG-29, to bardziej samolot szturmowy niż myśliwiec.

Jak na moje to stateczniki vol.1 są fajne, takie rekinie i nie wiem czemu, ale przypominają troszkę Skorpionowe

Szedłem w kierunku "polskiego" designu lotniczego ,-))

 

Dzieki za bardzo rzeczowe uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Cała ta koncepcja przewiduje udział w jakimś mega konflikcie. Ja moje samoloty SF przygotowuje na odparcie Rosyjskiej inwazji, podobnej do inwazji na Osetie. Słowem lokalny konflikt wywołany w celu wzmocnienia władzy Putina, czy innego rosyjskiego dyktatora. I potrzebuje efektywnych środków bojowych do zatrzymania kolumn dywizji zmotoryzowanych. Dlatego mój MiG-29, to bardziej samolot szturmowy niż myśliwiec.

(...)

Ja w sprawie "konfliktu"

Na swoje potrzeby obmyśliłem coś takiego:

rok 2025r., lotniskowiec ORP Hermaszewski , wchodzący w skład Floty Południowej z główną bazą w Marialechu (dawniej Odessa).

(...) możliwe podwieszenie uzbrojenia Rosyjskiego (bądź mix z zachodnim). Rosja wszak to najbliższy nas sojusznik po tym jak 5 lat wcześniej USA i tzw. Zachód, doposażywszy nasze siły zbrojne, wystawiły nas do wiatru w momencie agresji szalonego dyktatora połączonych sił narodów ukraińskiego i białoruskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.