Seba77 Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2013 Interesuje tylko że już po ptakach jak bym chciał zrobić. Ale całe szczęście w Lublinach końcówki naciągów są ukryte Pozdrawiam Cię Marku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 29 Sierpnia 2013 Share Napisano 29 Sierpnia 2013 Spoko. Temat masz rozpracowany, działaj dalej. Również pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2013 Dzięki cieszę się że może być. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 29 Sierpnia 2013 Share Napisano 29 Sierpnia 2013 Maszyna z tych,które zawsze podnosiły u mnie tętno-czyli P-11-tki... Karasie...Lubliny...ITP.....Ten twój naprawdę super się zapowiada...i mam pytanie,bo czytam i jakoś nie mogę sie doczytać-dobrze zrozumiałem,spód masz srebrny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2013 Tak. Dokładnie pomalowany Tamką XF-16 flat aluminium . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxan Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Model wyszedł fajnie, tylko numery ci sie nie zgadzają burtowy masz 56-189 a na sterze jest 56-185 ( tak na marginesie kalki to jakas tragedia, Mirage się chyba nigdy nie nauczy robić dobrych modeli ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Ogólnie kalki dość dobrze reagowały na płyny. Tylko te cholerne przesunięcia kolorów, szczególnie białego. A co do numeru to faktycznie jest pomyłka wydawcy na którą zwróciłem uwagę jak położyłem kalki . Teraz już tak zostanie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beecker Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Czyli zrypałeś kolejny Hehehehehe. Seba wywal te kalki. Można dorobić. Wiele chłopaków na forach robi kalki. Nie było by problemu z dorobieniem. Pozdro i kciuki trzymam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Przeglądając instrukcję to jest poważny błąd merytoryczny gdzie jest podane że Lublin był w 33 eskadrze obserwacyjnej ,a to błąd bo w 33 były Czaple. Lubliny służyły w 36 eskadrze tego samego pułku. Co do numeru to będę w stanie chyba zmienić ten na kadłubie. Z pozostałych kalek wyciąłem już 5 która pójdzie na kadłub. Teraz właśnie maskuję cały bok kadłuba pozostawiając okienko z 9 . Pierwsza pójdzie cienka warstwa zieleni potem delikatnie błysk kalka i na cały bok lakier matowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beecker Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 A nie lepiej kalki dorobić ? Po za tym jak pomalujesz kalki to zostanie ci ślad. przeszlifuj papierkiem najpierw bo będzie jeszcze większa bryndza. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Jak tak obserwuję to mnie coraz bardziej nachodzi na zbudowanie Lublina z Morskiego Dywizjonu Lotniczego, najlepiej z numerem 714, bo on wzorcowo pogonił niemiecki wiec w Gdańsku nocnym nalotem czekam niecierpliwie na koniec budowy... a co do malowania, to jak kiedyś ujął znawca tematu wrześniowego - wiele naszej wiedzy, zwłaszcza dotyczącej kolorów, pozostanie w sferze wróżenia z fusów i domysłów opartych luźno o opisy świadków i kilka zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 A ja obserwuję temat ze spitem i jakoś nie mogę się doczekać kolejnej aktualizacji. Wybaczam bo masz L4, ale może byś coś strugnął wreszcie? Do Spita podobnie jak do E10 biore się poważniej po weekendzie, mialem dwa tygodnie przeprowadzek, badań i innych rzeczy odciągających od modeli. No i figurki SF kończyłem w przerwach... ale teraz prawomślnie wracam do modeli historycznych A Seba nie myślałeś o zrobieniu do kolekcji morskiego Lublina na pływaczkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beecker Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Myslał i ma Tylko narzeka że cały jest w jednym kolorze hehe Swoja droga mnie tez kusi wersja pływakowa oraz szkic Łosia na pływakach w wersji morskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Witam Co za burzliwe dyskusje Jeżeli chodzi o przydział do poszczególnych dywizjonów to moja wina że nie napisałem o jaki okres chodzi. Oczywiście miałem na myśli stan na 1 września. Co do kalek. Przeszlifowanie kadłuba w tak widocznym miejscu przy takiej ilości warstw farby i lakieru to może być problematyczne. Już chyba lepiej niech będzie mały schodek na granicy dwóch cyfr niż kawałek wgłębienia Zresztą jak bym zostawił tak jak jest to nic by się nie stało. Może samolot jest w trakcie przemalowywania numerów Pozdrawiam Wszystkich. Już dzisiaj wieczorem ciąg dalszy relacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 A że już prawie wieczór to zamieszczam parę fotek. Na początek wykonałem nową płozę ogonową. Model stoi już o własnych siłach Bo babolu z kalkami postanowiłem z duszą na ramieniu delikatnie zeskrobać ostatnią cyfrę zaokrąglonym nożykiem. Wyszło w miarę dobrze. Po przebiciu się przez lakier matowy kalka ładnie dała się zeskrobać bez uszkodzenia powłoki farby. Teraz tylko lakier błyszczący , nowa kalka , 12 godzin i lakier matowy Poskładałem już silnik do kupy, teraz dodaję okopcenia na wydechach. Czy ktoś ma pomysł z czego wykonać okucia na śmigle? Myślałem o taśmie Tamki ale może ktoś ma ciekawszy pomysł Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beecker Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 4 zdjęcie od góry ... Naciągi nie są do końca napięte :P :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 I nie będą Żyłka przymocowana jest tylko do skrzydła. W kadłub jest wpuszczona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beecker Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 To maniana. Trzeba podgrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Oj tam nie jest aż tak źle A oto w związku z tym że dużymi krokami zbliża się 74 rocznica wybuchu II wś . Oraz to że moja praca ma być niejako oddaniem należytego szacunku i hołdu ludziom którzy wtedy bronili naszej Ojczyzny. Prezentuję fragment historii związanej z Lublinem R-XIIID nr "6" 11 września 1939 roku załoga I Plutonu 36 EO – ppor. obs. Zdzisław Mutkowski i kpr. pil. Czesław Przewoźny wystartowała na lot rozpoznawczy rejonu Strykowa i Łodzi, dla dowódcy GO ge.Knolla-Kownackiego. W rejonie rozpoznania nad wsią Wola Miłkowska w ówczesnym woj. poznańskim (10 km od m. Warta, na północny wschód od Sieradza) samolot został zestrzelony ogniem obrony przeciwlotniczej nieprzyjaciela. Kpr. pil. Czesław Przewoźny uratował się przy pomocy spadochronu, ppor. obs. Zdzisław Mutkowski zginął w ostrzelanym samolocie, który runął na ziemię. Obserwator zginął. Pochowany został przez miejscową ludność na cmentarzu parafialnym w Miłkowicach k.Sieradza. Pilot ranny – wylądował w terenie zajętym przez Niemców. Do jednostki nie udało mu się dołączyć. Jeszcze podczas trwania działań wojennych dotarł do Warszawy. Przez kilka dni leczył obrażenia po ratowniczym skoku. Początkowo aresztowany uniknął niewoli (zwolniony jako obrońca Warszawy) w październiku 1939 roku powrócił do rodzinnej miejscowości Pawłowice. W lutym 1940 roku podjął próbą (nieudaną) przedostania się do lotnictwa polskiego we Francji. 17.05.1940 roku aresztowany przez Gestapo i osadzony w Forcie VII w Poznaniu. 3 dni później wysłany do obozu koncentracyjnego w Dachau (nr obozowy 1135); W 1941 roku przeniesiony do obozu w Oświęcimiu (nr obozowy 15511). W marcu 1943 roku przeniesiony do obozu w Sachsenhausen (nr obozowy 62157). Uwolniony z obozu przez wojska alianckie w rejonie m. Schwerin w dniu 2.05.1945 roku. Powrócił do kraju w listopadzie 1948 roku. W tym samym miesiącu został aresztowany podczas próby przekroczenia granicy. Więziony na Pawiaku, później przewieziony do więzienia na Montelupich w Krakowie. Podczas procesu w czerwcu 1949 roku oczyszczony z zarzutu niegodnego zachowania się w Oświęcimiu. Dopiero w 1982 roku (po wielu odmowach – uznany za kombatanta). Mieszkał w Lesznie i w tym mieście zmarł 18.12.1983 roku. Zastanawiam się tylko dlaczego nie ma godeł na kadłubie. Czerwonym okręgiem zaznaczono zdjęcia gdzie widać ciało obserwatora będące jeszcze pod samolotem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2013 To co udało mi się zrobić kiedy synek zasnął Na początek poprawiłem numer burtowy. Lakier błyszczący ,a na to kalka plus płyny Set i Sol. Jutro pójdzie na to lakier matowy. Wyszło jak na razie widać dość dobrze Wykonałem śmigiełko prądnicy i zamontowałem w nasadzie skrzydła. Zamontowałem silnik , a końcówki wydechów pokryłem czarnym pigmentem Vallejo. Dodatkowo na śmigle wylądowały ostatnie kalki do tego zestawu. Zrezygnowałem z okuć na śmigło gdyż znalazłem fotkę tego konkretnego egzemplarza na której takowych nie widać. Zamontowałem stopnie dla pilota i obserwatora, oraz karabin trafił na swoje miejsce . Zostało jeszcze zamontować koła oraz coś jak osłony popychaczy lotek? na skrzydłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Czerwonym okręgiem zaznaczono zdjęcia gdzie widać ciało obserwatora będące jeszcze pod samolotem. W Pierwszej części tomu IV PKL jest zdjęcie z bardzo bliskiej odległości. Kto nie widział, temu powiem ujęcie jest .... trudne do opisania. Żal oglądać zwłoki człowieka, który zginął za naszą Ojczyznę. Na mnie to ujęcie zwłok lotnika zrobiło duże wrażenie. Smutek. Przytoczę jeno podpis pod fotografią: "Poległy ppor. obs. Zdzisław Mutkowski leży pod przewróconym na plecy samolotem R-XIII D nr.6 W czasie swego ostatniego lotu ppor. Mutkowski miał noszony często przez członków personelu latającego, szal ze wzorem szachownicy a na głowie kask korkowy nowego typu stosowany zazwyczaj przez załogi samolotów "Łoś" i "Karaś"." Kto nie widział tego zdjęcia niech się sam domyśli z opisu co ono przedstawia. Piękne i koszmarnie tragiczne zarazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 W powyższym poście nie mogłem odnieść się do modelu. Wrażliwy jestem. Teraz napiszę: kolorki piękne. Kiedyś ktoś stwierdził, że nie powinno być tam koloru piaskowego/jasnoolwkowego. No cóż, autor tych wywodów miał pewnie taką samą rację jak to, że polisch khaki był matowy (co Pactra nam prezentuje). Na podstawie fotek cz/b nie da się jednoznacznie niczego stwierdzić. Wiem... zachowały się podobno jakieś płótna z Lublina. Jednak dla mnie nie ma to jak na razie żadnego znaczenia. Pomalowałeś go super. I ja w swoim w 72-ce też tak zrobię. Piękny Ci on. Pozdrawiam Krzych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2013 Też widziałem to zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Sierpnia 2013 Share Napisano 31 Sierpnia 2013 Piękna robota - powiem Ci Seba że chyba walnę sobie jakiegoś dwupłatowca - ale wolałbym unikać skali 1:72 a tylko takowe mam na półce; ale dziś sobota i i planuję wypad do modelarskiego do Bielska także coś zakupię - jeszcze raz gratuluje wykonania detali z FE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.