r0bson Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Witam po dłuższej przerwie zabieram się do pracy z Gripenem, będzie prosto z pudła ew. coś od siebie. Ciekawe jaka bedzie jego składalność w końcu na czymś trzeba trenować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_P Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 składalność bardzo dobra,trochę spachlowania w okolicy przedniej wnęki koła.Największa bolączka to dziwna deska zegarów ,a mianowicie podstawa HUD...sam kokpit też nieco z innej bajki.Trochę kłopotów z ustawieniem goleni podwozia. Sprzydałaby się zestawowi dysza wylotowa bo zestawowa nie jest najlepsza...odradzam zakup żywicznego nosa-mnie przyszedł jakiś " przekoszony" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Ok dzięki za informacje może sprzedam jakieś modele i kupie coś do niego czyli znów wyszło jak zawsze tak więc przydałby się nowy kokpit i dysza:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Tak więc będzie trzeba poczekać i kupić owy zestaw blach http://www.mojehobby.pl/products/JAS-39-Gripen-ITA-689450.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_P Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 na pewno nie zaszkodzi ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 No to do dzieła na początek zamierzam zrobić tylnie wnęki podwozia, a dalej myślę że to jakoś ruszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Z ciekawości spytam, po co pomazałeś na początku owiewkę Maskolem? A co do wnęk: będziesz je jakoś waloryzować, czy tylko pomalujesz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Co do maskowania owiewki - lepiej przy ramach szyb dać taśmę niż sam maskol. Przy maskowaniu maskolem krawędź potrafi się poszarpać. Przy taśmie nie ma tego problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Co do waloryzacji to zobaczę ew. dodam coś od siebie zobacze czy uda mi się odtworzyć coś ze zdjęć, a co do maskolu to zawsze mogę go zerwać i dać tak jak Kolego Ostach wspomniałeś , a co do maskolu bo wiem że jest tu duża ilość osób - czy nadaje się do robienia maskowania , dajmy na to przykład wnęki pomalowane i gotowe i czy można je maskolem zabezpieczyć czy lepszy patafix ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Najlepsza znana mi metoda maskowania owiewki: tniesz taśmę maskującą na wąziutkie paseczki, tak gdzieś góra 1mm szerokości i nimi wyklejasz oweiwkę tuż przy ramkach. Ewentualne nierówności w położeniu taśmy dopychasz patyczkiem/wykałaczką. dopiero tak obramowane szybki wypełniasz ostrożnie Maskolem, starając się nie rozlać go poza przyklejone paseczki. Idealne maskowanie, w zasadzie maski Montexu czy Eduarda nie są potrzebne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czesio Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 a co do maskolu bo wiem że jest tu duża ilość osób - czy nadaje się do robienia maskowania , dajmy na to przykład wnęki pomalowane i gotowe i czy można je maskolem zabezpieczyć czy lepszy patafix ? Wal pattafix na krawędzie i kawałek folii, maskolu szkoda i powłazi w zakamarki i potem ciężko go będzie wyciągnąć. A najlepiej to przykleić klapy od podwozia na patafix, i wtedy masz szczelne komory a i klapy zgrywają się z całością. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 a co do maskolu bo wiem że jest tu duża ilość osób - czy nadaje się do robienia maskowania , dajmy na to przykład wnęki pomalowane i gotowe i czy można je maskolem zabezpieczyć czy lepszy patafix ? Wal pattafix na krawędzie i kawałek folii, maskolu szkoda i powłazi w zakamarki i potem ciężko go będzie wyciągnąć. A najlepiej to przykleić klapy od podwozia na patafix, i wtedy masz szczelne komory a i klapy zgrywają się z całością. Danielek fakt masz rację, zapomniałem o tym ale w sumie kiedyś przez myśl mi to przemkło a co do owiewek to dzięki za pomoc na pewno skorzystam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czesio Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 No to do roboty, i ja chce widzieć ładne kabelki i przewody w tych komorach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 a masz jakieś fajne fotki bo z tego co mam to dość za mało i chyba będe zdzierał dzisiaj wszystko to co tam jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_P Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 http://www.primeportal.net/hangar/luc_colin/jas-39a_gripen/index.php ZAPISAĆ STRONĘ NA PRZYSZŁOŚC !! ewentualnie CMK robi wnęki podwozia ale nie naciągam na koszta tylko na podpatrzenie jak oni rozwiązali problem bo Italerka jest raczej z kotłowni niż ma coś wspólnego z rzeczywistością http://www.cmkkits.com/en/detail-sets-accessories/jas-39-gripen-undercarriage/ http://www.cmkkits.com/en/detail-sets-accessories/jas-39a-c-gripen-undercarriage-set-1-48-for-kittyhawk-kit/ Tu jest chyba zawartość CMK http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=8683 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 te zdjęcia to mam ale głodnemu zawsze mało już zerkam na cmk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czesio Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 No skrobaj skrobaj, najlepiej wszystko, papierek ścierny a potem z plastiku dorobić listwy itp. no i przewody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 dobra przekonałeś mnie wyglądają w miarę poszukam i znów coś innego może grzebne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 30, 2013 Author Share Posted October 30, 2013 Czekając na pojawienie się komór od CMK, postanowiłem odtworzyć coś na własną rękę, trochę pierdół nazbierałem więc może uda mi się coś wymyślić , a oto efekty owej pracy na razie tylko robienie miejsca :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_P Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 wycinałeś przecinakiem?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 heh nie podgrzewanym skalpelem teraz jak skońce miły temat szlifowanie i można brać się za samoróbki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Bardzo marny pomysl. moze szybszy ale marny. Nacinaj takie elementy skalpelem, ja uzywam tez narzedzia do trasowania linii. dobrym sposobem jest jeszcze nawiercenie malym wiertelkiem otworow do okola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0bson Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 fakt marny, lecz to co zostało po tym luku to nie problem. Fakt estetycznie to to nie wygląda, ale w końcu to jest warsztat i w sumie może uda zrobić się coś z niczego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czesio Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Ładniej by to siekierą ociosał... Zaopatrz się w piłkę od trumpetera, 20zł a leci przez plastik jak przez masło i przede wszystkim równo i ładnie. Trzeba tylko dziurkę zrobić coby piła weszła i potem to już chwila i wycięte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.