Jump to content

Iveco Magirus DLK 23-12 (Italeri 1:24)


Marak
 Share

Recommended Posts

Co prawda kleję akurat małe kawasaki, ale w sąsiednim wątku przeczytałem, że kolega piotrkur chciałby czerwonego ferrari,

więc wziąłem aparat i szybko wyskoczyłem na miasto zapolować na takie auto.

Już po godzinie, patrzę jest, z daleka błyszczy czerwony lakier. Podchodze bliżej, chyba to jednak nie ferrari... ale czerwone...

i te chromy... jak w amerykańskim krążowniku szos.

F_iveco_13_10_21_01_zpsff38759b.jpg

 

Sprawdziłem w domu magazyn i jest, chyba takie samo, albo prawie takie samo, bo w tej kategorii to każdy egzemplarz może sie trochę różnić:

F_Iveco_13_10_21_02_zpsd1c2de54.jpg

 

Po otworzeniu pudła mnóstwo ramek, większość czerwonych. Nie liczę ile, bo mi się nie chce i chyba nie jest to takie ważne.

F_iveco_13_10_21_03_zps66a11da5.jpg

 

Zgodnie z instrukcją zaczynam od ramy:

F_iveco_13_10_21_04_zps4a063fbc.jpg

ale to już w następnej relacji.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pierwsze elementy sklejone. Rama i silnik tryśnięte lekko podkładem, aby zobaczyć co jeszcze jest do spiłowania.

Pierwsze wrażenie, to takie, że strasznie dużo jest piłowania. Duże szwy na elementach, widać, że formy już nie trzymały i były poprzesuwane. Ale nie ma co narzekać, trzeba wziąć się do pracy.

a_Iveco_13-10-25_01_zps6b6b9aec.jpg

 

a_Iveco_13-10-25_02_zps09e0f990.jpg

 

a_Iveco_13-10-25_03_zpsf3b5888a.jpg

 

Zastanawiam się co zrobić z malowaniem. Wszystkie moje "strażaki" lśnią nowością. Ramy błyszczą piękną czernią. Ten mój pierwowzór czerni już raczej nie posiada.

a_Iveco_13-10-25_04_zpsf10b8479.jpg

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie masz trudny orzech do zgryzienia. Rama i podwozie ewidentnie jest lekko przechadzane, ale buda w niezłym stanie. Jednak postaraj się nie przesadzić ze styraniem dołu. Jeśli wykonasz resory zgodnie z dokumentacją fotograficzną, to nikt nie uwierzy w ten kolor

Czy plastik też jest taki standardowo kiepski do obróbki ? Ja mam rozgrzebaną Vespę i "poległem" na obróbce szczegółów silnika. Plastik makabryczny.

Link to comment
Share on other sites

...Czy plastik też jest taki standardowo kiepski do obróbki ? Ja mam rozgrzebaną Vespę i "poległem" na obróbce szczegółów silnika. Plastik makabryczny....

Odnośnie jakości plastiku, to powiem tak. Kiedyś kleiłem modele różnych firm i nie miałem do nich większych zastrzeżeń, aż popełniłem duży błąd i skleiłem auto Tamiyi. Od tej chwili zmieniło się moje wyobrażenie na temat tego jakiej jakości powinien być plastik, jak można zamaskować ślady po wypychaczach, jak można przemyśleć miejsca montażu itp.

W tym modelu jednak plastik nie jest aż tak tragiczny. Gorsze są ślady szwów na łączeniu form. Przesunięcia są powyżej 0,5 mm. Jeszcze nie oglądałem drabin, ale podejrzewam, że będzie z nimi dużo zabawy.

Vespę też robiłem i po sklejeniu kilku elementów potraktowałem ja rozrywkowo, czyli w 2 dni skleiłem popryskałem aero i postawiłem na półkę.

Link to comment
Share on other sites

Marak czekam na dalszą relacje z budowy i trzymam kciuki. Też jestem własnie na etapie budowy tego modelu, chętnie popatrzę i może wprowadzę jakieś zmiany :-D

 

To może też założysz warsztat?

Będzie ciekawie

Link to comment
Share on other sites

Marak czekam na dalszą relacje z budowy i trzymam kciuki. Też jestem własnie na etapie budowy tego modelu, chętnie popatrzę i może wprowadzę jakieś zmiany :-D

To może też założysz warsztat?

Będzie ciekawie

Też jestem za.

Link to comment
Share on other sites

Rama i silnik prawie gotowe:

b_Iveco_13-10-28_01_zpsce055684.jpg

b_Iveco_13-10-28_02_zps5c4fab96.jpg

 

Można by je było trochę podrasować, ale na razie zmieniam koncepcję budowy.

Należę do tych co w końcówce budow zaczynają się śpieszyć i robią coraz gorzej, więc doszedłem do wniosku, że trzeba zmienić kolejność i zacząć od tego co na wierzchu, a ramę zostawić na koniec.

Wyciągnąłem więc elementy podłogi drabiny.

b_Iveco_13-10-28_03_zps9d409a83.jpg

 

Okazało się, że tu Italeri zrobiło największe uproszczenia. Wszystkie szafki sprzętowe są tylko zaznaczone i trwale zamknięte.

b_Iveco_13-10-28_04_zpsdaa1be6d.jpg

 

Trzeba coś pokombinować. Zaczynam od wycięcia drzwiczek.

b_Iveco_13-10-28_05_zpse4a6c35e.jpg

 

Jeden bok wycięty. Teraz trzeba pomyśleć jak zrobić otwieranie. Jak wymyślę - będzie ciąg dalszy.

Link to comment
Share on other sites

cześć

 

Jestem nowy na forum.

Osobiście teraz sklejam model Mercedesa 1625 TLF 24/50 Revell i też mam zamiar wyciąć szafki z jednego boku.

 

Jaką metodą udało CI się tak dokładnie wyciąć profile szafki w Twoim modelu>>?? Opisz proszę dokładnie (użyłeś skalpela, multi - szlifiewrki??)

Link to comment
Share on other sites

...Jaką metodą udało CI się tak dokładnie wyciąć profile szafki w Twoim modelu>>?? Opisz proszę dokładnie (użyłeś skalpela, multi - szlifiewrki??)

Trochę mnie zdziwiłeś, bo Mercedes HLF którego robiłem, miał wszystkie 7 szafek otwieranych.

Do wycinania nie stosuj elektronarzędzi, bo popalisz plastik. Ja używałem głównie rylca z Trumpetera do pogłębiania linii, skalpela chirurgicznego i czeskiej piłki. (Wieczorem wrzucę jakieś zdjęcia).

W mercedesie ważne będzie pomyśleć jak te szafki będą się otwierać, czy masz miejsce na zrobienie prowadnic?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

W moim modelu szafki tylko z jednej strony otwierane :(

Prowadnice na drzwiczki.. tak myślałem już o tym problemie ale jeszcze szczegółowych ustaleń nie mam.

Jestem w takcie sklejania szoferki.

Chcę jeszcze w modelu aby światła przednie się świeciły i koguty migały a to bedzie wymagać wkładu i pomysłowości

 

Będe wdzięczny za fotki Twoich narzędzi

Link to comment
Share on other sites

No i wyprzedziłeś mnie. Był nie dawno na alle...... ale 200 to za dużo. Ale nic to, za kilka dni ruszę Oplem Blitz-em Fire. Mam pewien pomysł i jak dam radę to wcale nie będzie to ten sam model z okładki pudełka Powodzenia

Piszesz o Mercedesie, czy Iveco. Bo Iveco było nawet tu na forum za 100 zł. Sam żałowałem, że za swojego dałem 130.

Natomiast Mercedes drabina, pojawia się na Alle za 200 i też czekam, czy nie spadnie coś w dół.

Czekam na Twoją relację z Opla, bo mój zrobiłem pudełkowo.

Link to comment
Share on other sites

Niewielka dalsza część relacji. Niewielka, bo wracając 1 listopada miałem przygodę z leżącą na drodze sarną i teraz mam inne priorytety.

 

Teraz taka dłubanina. Okazało się, że firmowe szafki, nie są prostopadłościenne, tylko zwężające się tak jak ostrosłup, więc muszę wszystko rozcinać i robić je całkiem od nowe. Aby wykluczyć niespodziankę, że takie wyprostowane szafki się nie zmieszczą, skleiłem podzespół wysuwania łap, aby mieć do czego przymierzać.

c_Iveco_13-11-05_01_zps3dbb689f.jpg

 

Poza tym walczę z takimi drobiazgami jak np. przestawienie wnęki, aby była zgodna z oryginałem.

c_Iveco_13-11-05_02_zps5bd98a90.jpg

 

Teraz obiecane zdjęcie narzędzi. To mój zestaw podstawowy do wycinania:

c_narzedzia_zps827c8767.jpg

Od lewej: 1. nożyk Trumpetera do pogłębiania linii, 2. 3. skalpele chirurgiczne, 4 - czeska piłka, 5 -zestaw piłek Trumpetera (niezbyt dobre), 6. pilnik CMK (idealny, żadne pilniki kosmetyczne mu nie dorównują), 7. 8. narzędzia dentystyczne - też przydatne.

Dwa narzędzia z prawej umieściłem trochę humorystycznie.

Pinceta - kupiłem ją jeszcze w NRD z zestawem plastikowego budzika do składania za 11 zł (u nas najtańszy budzik kosztował wtedy 140 zł). Pani w sklepie powiedziała, że to są budziki dla dzieci, chodzą max miesiąc i mają odchyłkę nawet godzinę na dobę. Mój chodził ponad 5 lat, raz na tydzień korygowałem go o 1-2 minuty. A na pamiątkę została mi ta super precyzyjna pinceta, zegarmistrzowski śrubokręt i lupa.

Nożyk. To nabytek z 1976r. Na wystawie sklepu pojawiło się plastikowe pudełko, a w nim zestaw takich 3 nożyków. Całość kosztowała ponad połowę mojego studenckiego stypendium. Przymierzałem się ponad miesiąc, w końcu nie wytrzymałem. Nie wykupiłem obiadów na stołówkę, tylko te nożyki (jakie one wtedy były piękne). Szybko okazało się, że nic nie da się nim przeciąć. I choć są z twardej stali to absolutnie nie da się ich naostrzyć. Po 30 latach odnalazłem jeden z nich i okazało się, że jest to idealne narzędzie przy klejeniu modeli kartonowych do nacinania linii zagięć. Absolutny brak ryzyka, że papier zostanie przecięty. A jak się od linijki mocno przyciśnie i pociągnie linię to papier bardzo ładnie się potem zagina.

Link to comment
Share on other sites

No i wyprzedziłeś mnie. Był nie dawno na alle...... ale 200 to za dużo. Ale nic to, za kilka dni ruszę Oplem Blitz-em Fire. Mam pewien pomysł i jak dam radę to wcale nie będzie to ten sam model z okładki pudełka Powodzenia

Piszesz o Mercedesie, czy Iveco. Bo Iveco było nawet tu na forum za 100 zł. Sam żałowałem, że za swojego dałem 130.

Natomiast Mercedes drabina, pojawia się na Alle za 200 i też czekam, czy nie spadnie coś w dół.

Czekam na Twoją relację z Opla, bo mój zrobiłem pudełkowo.

 

O Mercedesie , ale jakoś nie chce spaść niżej

Link to comment
Share on other sites

Ciąg dalszy:

Sklejanie nowych szafek sprzętowych

d_Iveco_13-11-09_01_zps09529a7d.jpg

 

Te żaluzje też muszę wyciąć, ale ostrożnie bo ramki wokół nich są cieńkie. Jedną żaluzję i tak muszę zrobić nową bo w moim aucie obie były otwierane do samego dołu.

 

d_Iveco_13-11-10_01_zpsd59531ca.jpg

 

Już wycięte żaluzje, a z ramek skleiłem przednią szafkę.

 

d_Iveco_13-11-10_02_zpse41fa693.jpg

 

Tu miałem napisać krótko: zabudowywanie szafek. Okazało się jednak, że jest problem, bo aparat (pstrykacz) sobie wysiadł i robi czarno-białe zdjęcia. Zresztą na ślepo, bo wyświetlacz zaświeca się na biało.

 

d_Iveco_13-11-10_03_zpsf952b44f.jpg

 

Teraz trochę z innej beczki, krótki przerywnik - mój nowy zakup.

 

d_PeterbildFiretruck_zpsc5fe1528.jpg

 

Patrząc na te wozy na amerykańskich filmach zawsze myślałem, że to są potężne maszyny. Proszę jednak popatrzeć jak wygląda kabina Peterbiltka na tle lekkiego mercedesa, czy całkiem małego Unimoga. Jest oczywiście pewna różnica skali (1:24 a 1:25), ale nie zmienia to jednak faktu, że te amerykańce wcale takie duże nie są.

 

d_PeterbildFiretruck_02_zps3792f60e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Marak dziękuję za dokładny opis narzedzi do wycinania.

Widzę żę masz już w swojej kolekcji 2 samochody strażackie. Mercedes jest na mojej liście jako kolejna pozycja do kupienia i zrealizwoania.

 

Bardzo ładnie wykonane szafeczki. Myślałeś już z czego wykonasz elementy wypelniajace szafki?? (jaki material użyjesz??) Prądownice, węże itp.

 

Link to comment
Share on other sites

Widzę żę masz już w swojej kolekcji 2 samochody strażackie...

...Myślałeś już z czego wykonasz elementy wypelniajace szafki?? (jaki material użyjesz??) Prądownice, węże itp.

Małe sprostowanie: mam 4 sklejone, teraz piąty i dwa jeszcze czekają w kolejce. Chciałbym jeszcze gdzieś dorwać Simbę.

Odnośnie wyposażenia szafek. Na szczęście w Iveco nie ma tego dużo. Żadnego super pomysłu nie mam. Najprościej będzie z wężami bo mam jeszcze kilka wytoczonych końcówek.

Pozostałe to dłubanina z czego się da. Jeśli ktoś ma coś wypróbowane - z chęcią skorzystam z dobrych rad.

d_Iveco_szafki_zps66fd3573.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witaj Marak

 

Śledzę Twój warsztat i mocno kibicuję, podoba mi się twoja dokładność.

 

Jeśli chodzi o simbę to pokazało się ostatnio parę sztuk na ebayu.

Powiem więcej Revell wypuszcza reedycję więc będziesz mógł się na nią szarpnąć tylko cena niestety będzie kosmiczna tak sądzę.

 

Czekam na dalszy postęp prac i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.