Kriston Napisano 11 Stycznia 2014 Share Napisano 11 Stycznia 2014 Polecam Tobie akrylową szpachlówkę wamodu, bardzo wdzięczna w obróbce i niedroga ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 11 Stycznia 2014 Share Napisano 11 Stycznia 2014 Czym Ty to szpachlujesz? Gumą do żucia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2014 Szpachlówką gunze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 11 Stycznia 2014 Share Napisano 11 Stycznia 2014 Powiem tak. Nie odrazu Kraków zbudowali. Wydaje mi się że na poczatek należy się skupić na jak najlepszym wykonaniu modelu pod względem wyglądu zewnętrznego. A po opanowaniu podstawowych zasad i technik mdelarskich stopniowo ponosić poprzeczkę. Na moje oko przydałoby się natomiast usunąć ślady po wycięciu z ramki z kół napędowych. Niektore koła nadal wymagają szlifowania. Zdaje się że z podłogą wanny też jest coś nie tak. Wygląda jak by była krzywo wklejona. Natomiast szpachlowanie śladów po wypychaczach wewnątrz wieży moim zadaniem mija się z celem. I tak nie będzie nic widać nawet po otwarciu wszystkich włazów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2014 Zdaje się że z podłogą wanny też jest coś nie tak. Wygląda jak by była krzywo wklejona. Zauważyłem ten problem ,ponieważ w pewnym miejscu wanna wybrzuszyła się na jakiś 1-2 mm. Po prostu rozkleiłem części wanny i będe przyklejać je osobno do góry kadłuba ,po to aby nie mieć większych problemów z spasowaniem góry i dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 11 Stycznia 2014 Share Napisano 11 Stycznia 2014 Szpachlówką gunze. To rozmaruj ją dobrze, jeszcze gdy nie wyschła, tak żebyś później mógł spokojnie ją szlifować papierem, a nie flexem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2014 Staram się panować nad ilością ,albo po nałożeniu "ścieram" palcem nadmiar i już . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2014 Cześć , działam dalej ,tym razem pozbywam się dziur po wypychaczach: PS: Zakupiłem papier ścierny 1200- taka była największa gradacja w Obi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost Napisano 11 Stycznia 2014 Share Napisano 11 Stycznia 2014 Witam. Myślę, że do tego typu pracy wystarczy papier o gradacji 1200. A jeżeli w przyszłości potrzebowałbyś papierów ściernych proponuję udać się do sklepu z lakierami samochodowymi. Tam powinni mieć wszystkie gradacje jakich będziesz potrzebował. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2014 Witam, dzisiaj trenowałem malowanie areografem , potem czyszczenie płukanie itp. No i odkręcałem dysze i poszedł gwint , po prostu się wyrwał. Wykręcałem tak jak to się robi czyli kluczykiem. Jeszcze gorzej jest dlatego ,że fragment gwintu utkwił w areografie. Co zrobić?? Jak to naprawić?? Proszę o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2014 Witam, wszystko naprawione ,więc i postęp jest: pomalowane boki wieży, muszę to poprawić ,ale zdjęcie wstawie dla usłyszenia Waszej opinii Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Podstawa już jest. Teraz weź sobie jakiś kawałek plastiku np. wieczko z jogurtu lub masła, pomaluj na biało i potestuj dwie rzeczy. Jako że jesteś początkującym modelarzem polecam zakup jakiegoś gotowego filtru. Ja do białego wnętrza używam MIG Interactive P245 brown for dark green. Najpierw wstrząsasz butelką przez dobrą chwilę aby się wszystko łądnie wymieszało i potem jakimś dużym pędzlem malujesz całą powierzchnię. Delikatnie. Lepiej dać kilka warstw niż wszystko zalać jedną. Druga rzecz to obicia. Gąbka powinna być ok. Zaleca się używanie takiej któa zabezpiecza elektronikę, ale z powodzeniem używam zwykłej kuchennej. Odcinam mały kawałek, łąpię w pencetę samozaciskową i jazda. Używam farby Vallejo German Camo Black Brown 70822. Wstrząsasz buteleczką i wyciskam farbę. Nie rozcieńczam jej. Potem moczę gąbkę i wycieram ją na ręczniku papierowym tak, oby była prawie sycha. Wtedy delikatnie uderzam nią w malowaną część. Potestuj najpierw na tym plastiku, daj zdjęcia jak wyszło a potem dopiero na model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2014 Witam, zastosuje filtr . Jednak dręczą mnie pewne pytania: Filtru używamy ,zamiast washa? Jeśli nie , to co nakładam pierwsze- wash/filtr? Czy pomiędzy filtrem ,a washem ma być jakiś lakier?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Odpowiedzi: Ad.1 nie, filtr i wash to co innego. zadaniem filtra jest zmiana barwy koloru podstawowego oraz zgranie koloró kamuflażu. Stosuje się go na powierzchnię matowa lub półmatową. Ja daję filtry bezpośrednio na farbę bazową bez zabezpieczania jej czymkolwiek. Wash natomiast ma za zadanie podkreslić kształt modelu inadanie mu trójwymiarowości. Osadza się on w zagłebieniach i na łączeniach elementów. Kładzie się go najczęściej na powierzchnię połyskującą (najpopularniejszy Sidolux). Ad.2 Najpierw filtry potem wash. U mnie wyglada to tak: kolor bazowy (akryl), filtr (choć czasami go nie daję w ogóle np. Olive Drab), Sidolux, kalki, zabezpieczenie klaek sido, wash, lakier matowy, zabawa farbami olejnymi (biedronka, rainsy itp.) jeszcze raz lakier matowy i pigmenty. To oczywiście mój sposób i w żaden sposób nie jest to wyznacznikiem jak powinno się to robić. Ad.3 odpowiedź powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2014 Mam pewne wątpliwości ,jak zapewne widziałeś M3A1 stuart w moim wykonaniu z efektem zamarzniętej kałuży na pancerzu. To właśnie reakcja matowego i terpentyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Jakim lakierem matowym malowałeś? Musisz pamiętać że daje się olejne na akryle i odwrotnie. Wtedy nie ma reakcji. Zamiast terpentyny spróbuj użyć White Spirit. I rób próby najpierw na jakimś kawałku testowym jak pisałem wyżej. Dopuki nie odkryjesz sam najlepszych metod zawsze terstuj zanim zrobisz coś na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2014 Matowy od valejjo- Mam jeszcze pytanie czy są jakieś domowe sposoby (chodzi bardziej o chemiczne) na odłączenie w delikatny sposób części modelu w celu poprawienia i przyklejenia jeszcze raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2014 Witam, tyle co udało mi się podziałać w dwa wieczory : Ostrość słaba ,ale nadal ćwicze Obicia to stalowy od Gunze. Uchwyty - insignia red pactry (taki mój wymysł i tak widać nie będzie :P) Pozdrawiam PS: Ponawiając pytanie -Orientuje się ktoś co reaguje z klejem ,w sensie takim, że elementy da się potem po tym specyfiku odłączyć bez ich uszkodzenia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoker Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 Klej cyjanoakrylowy i debonder do rozklejania jedynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamiloss Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 W sumie tych obić też nie musiałeś robić, skoro i tak ich nie będzie widać - strata czasu moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 Dość dobre ci wyszły te obicia. Daj jeszczez brązowy filtr na tą biel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2014 W sumie tych obić też nie musiałeś robić, skoro i tak ich nie będzie widać - strata czasu moim zdaniem. Według Ciebie według mnie nie ,a poza tym będzie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 20 Stycznia 2014 Klej cyjanoakrylowy i debonder do rozklejania jedynie. Witam, rozklejać będe części ,a dokładnie koła klejone normalnym klejem do plastiku revell'a ,więc nie wiem czy debonder nie odpada . A czy jest jakaś inna metoda/specyfik?? Brnę dalej z ścianami wieży: A tutaj w/w problem zilustrowany jednym zdjęcie dość nieostrym ,ale widoczny jest problem ,czyli krzywość : Dziękuje i pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2014 Dość dobre ci wyszły te obicia. Daj jeszczez brązowy filtr na tą biel. Bazylms, próbowałem kupić ten filtr w sklepie , w którym się zaopatruje ,ale bez skutku , więc postanowiłem zrobić filtr "po swojemu" . Czyli brązowa farba z duzą ilością rozcieńczalnika . A oto wyniki treningu - różne rozrzedzenia farby ,różne efekty nasycenia koloru "filtra". Może być?? Liczę na dużo uwag i porad z Waszej strony w przyszłych wątkach jak i tych teraźniejszych . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2014 Witam, nikt nic nie podpowie? Chyba ,że to wina zdjęć :( Dobra, teraz sam model. Trochę podkoloryzowane i poobijane. Jestem z obić bardzo zadowolony ,jednak jak jest Wasza opinia? Pomalowany sufit i tylna ściana: Poćwiczyłem również "stalowienie" kół. Liczę na rady i opinie Dziękuje i pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.