Skocz do zawartości

Relacja z Budowy Daf XF95 Speedline Tongerlo


MiloszKr

Rekomendowane odpowiedzi

A więc rozpoczynam budowe tego otoż Dafika. Na zbudowanie tego oto Dafa natchnoł mnie filmik na YouTube z jakiejś imprezy gdzie przez 6 sekund filmu przemyka wabiąc mnie nietypową kolorystyką. Zanim się doszukałem z jakiej firmy ten Dafik był spedziłem na poszukiwaniu po necie jakich kolwiek śladów 5 godzin aż w końcu natrafiłęm na jedno zdjęcie z jakiegoś zlotu i w tedy już poszło z górki.

Będę się starał odwzorować jak najdokładniej się wszystko do skali 1:24. Największym wyzwaniem nie jest malowanie a lampiony na tylniej ścianie. I będzie to też zmuszenie do stworzenia całej tylnej części w modelu gdzie Italierka o tym chyba zapomniała sobie. Niemuwiąc o przebudowaniu ramy wstawieniu wsporników , poprzeczek stworzenia ramy w kształce C i kilku innych przerubek.

Koniec zamulania fotki orginału:

dsc1254klein7arju1.jpg

dsc07572qf1fk5.jpg

dsc088963rncn8.jpg

spl38gi9.jpg

dsc01422jw6lc6.jpg

spl31wr9.jpg

spl34aq1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Faktycznie samo malowanie kabiny nie powinno nastręczyć trudności, będziesz miał trochę zabawy z maskowaniem ale z tym dasz sobie radę Lampki na tylną ścianę możesz wykorzystać z zestawu akcesorii np. italeri 720, w najgorszym wypadku Modelltrucks & Parts ma w swojej ofercie gotowe (różne rozmiary i kolory). Do ramy proponuję dokleić wycięte kawałki pasków z płytek polisterynowych, to chyba powinno załatwić sprawę

Ps.

Życzę powodzonka, a teraz idę zrobić sobie małą czarną kawę i zasiadam w pierwszym rzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brawo Miłosz. Cieszę się, że wykona wreszcie ktoś ten model w Polskich warunkach. Podaję linki, które mogą ci się przydać:

 

http://www.specialinterior.nl/speedline_foto.html

 

A tu jeden koleś z Holandii robi takiego tyle, że w skali 1:50

 

http://www.wesje.nl/forum/forum/viewtopic.php?t=1304&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

i 1:24

 

http://www.wesje.nl/forum/forum/viewtopic.php?t=1335

 

A tu już gotowy w wykonaniu Belga 1:24

 

http://www.truckweb.be/interactief/forum/viewtopic.php?t=1988

 

Czekam na pierwszą relacje i życzę powodzenia. Torni zajmuje miejsce obok Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna ciężarówka Z niecierpliwością czekam na relacje i jakieś foto ;)

 

Panowie moge się dosiąść? Oczywiście nie z pustymi rękami

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz fotki z postęstępów prac może niezbyt wiele ale zawsze coś.

Odcięte niepotrzebne graty na okreś przebudowy ramy:

img5996ku1.jpg

 

Z jeden strony wstawione brakujące lementy hipsem 1mm i zaszpachlowane:

img5997ka8.jpg

 

To co zostało do wyszlifowania:

img5998ff1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzonka życzę w budowie, no i również z chłopakami, się przysiadam i śledzę twoją relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama od spodu prawie skończona. Trzeba dokończyc początek ramy żaślepić listwami by stworzyć ceownik. W niektórych miejscach są małe niedopracowania albo ubyteczki ale szpachla kit będzie git

img6081fb3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małymi kroczkami do przodu. Ponieważ makaroniarzom z Włoch niechciało się zrobić ruchomej przedniej osi więc trzeba było ich błąd jakoś poprawic. Drążek układu skrętnego w wyprasce miał pozycje jazdy kół na wprost a ja postanowiłem zrobić ruchome więc elementy trzeba było rozciać. To samo tyczyłyo sie belki z sworzniami. I tutaj zostało wszystko rozcięte w odpowiedni sposub. Wszystko poto by zechciało muc wykonywać sktęt. Otwory zostaną wykonane mikrowiertełkami. Na piórach przedniej osi zostały usunięte szwy z form a także obejmy mocujące do belki. Objemy będą zastąpione bardziej wierniejszym odpowiednikiem.

Skromne dwie fotki:

img6082ad7.jpg

img6087jd0.jpg

 

Rama zostałą skończona i przekształcona w ceowniki. Kilka miejsc drobną iloscią szpachli do poprawki. Fotki wkrutce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Supcio, że nie idziesz na łatwiznę i poprawiasz producenta

Ps.

Miłosz skoro cierpisz na dysortografię i nie chce Ci się sprawdzać pisowni w słowniczku to może byś sobie zainstalował jakiś program dla leniwych, np Worda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju już nie będziesz musiał znosić mojej ortografii

 

Pióra zostały połączone zostały z belka za pomocą obejm i od dołu zakończone. Sworznie kół zostały zamocowane do belki a potem odpowiednio założone bolce by koła mogły skręcać w prawo i w lewo. Lecz u mnie będą skręcone w prawi i kto wie czy nie zakleję takiego położenia kół . Całość została zamocowana na stałe do ramy a potem do belki został przymocowany stabilizator i pompa od układu skrętnego z drążkiem.

Fotki:

img6106dh3.jpg

img6109wy7.jpg

img6110yc3.jpg

img6111pf7.jpg

img6112pt8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju już nie będziesz musiał znosić mojej ortografii

Dzięki

Bardzo ładnie poradziłeś sobie z przeróbkami Dlaczego chcesz unieruchomić układ kierowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że unieruchomienie układu kierowniczego w konkretnej pozycji to dobry pomysł. Zwrócić należy uwagę na to, ze podzespoły układu skrętnego są wykonane z plastiku. Wiele razy widziałem na zdjęciach czy oglądając modele na konkursach, że osie skrętne wybiegają poza obrys. Powodem jest właśnie powstawanie luzów w wyniku ścierania się materiału na częściach współpracujących ze sobą. Najlepiej jest cały model przytwierdzić na stałe do podstawki. To ułatwia późniejszy transport modelu no i nie powstają żadne krzywizny na kołach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilkę odskoczyłem od ramy i przeniosłem się do wnętrza kabiny. I im bardziej wertuje fotki oryginalnego Dafa tym znajduję coraz więcej bubli i jakiś makaroniarskich nie dopracowań w wypraskach tego modelu. Dorobiłem tylnią ścianę, której zabrakło w modelu stworzonym przez włochów.. Łóżko zostało wykonane z Hipsu tak samo jak tylnia ściana.

Fotele też zakrawają o pomstę do nieba ale ni mmi się zajmę później.

Fotki:

img6130jb2.jpg

Dolne łóżko babol italierki, górne Hipsowe.

img6131et8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prace idą fajnie. Szkoda tylko że ten model jest taki ubogi. Sam go kiedys sklejałem i miał w sumie tylko blache, środka to prawie nie miał, tylko podłoga i tapicera na drzwiach z deską rozdzielczą, no i schowki na górze.

Model ubogi bo ubogi, ale jak sie nad nim przysiądzie jest boski. Powodzonka!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.