Skocz do zawartości

Rodzinka Limów różnych wersji rozwojowych 1/72


Cinekf1

Rekomendowane odpowiedzi

 

Autorzy obydwu prawdopodobnie rzeźbili w g.... podobnie jak ja nie mając wiedzy jak to wyglądało na 100%

 

Tak więc wyrocznią to one dla mnie raczej nie były. Obudowałem wnęki z modelu AZ model tak jak były, owszem są delikatnie za blisko krawędzi natarcia.

 

Masz rację. Ale jednam byli oni bardzie bliscy prawdy w kształcie wnęki niż Twoje rozwiązanie.

 

Dokładam do poprzedniego rysunku kawałek rzutu od spodu z dokumentacji z Mielca. Tamci jednak chyba wiedzieli jak wyglądała wnęka.

 

luk2_zps5d5a0e60.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super.

 

A w kwestii klap. Skoro oba rozwiązaniowe na rysunkach są wątpliwe, to które preferujesz?

 

 

 

lim-5_zps74d8004c.png

 

Z tych samych "rysunków", na które się powołujesz wynika, że:

- na jednym owewkozbiornik kończy się przed klapą co jest raczej nieprawdą,

- na drugim owiewka dochodzi do krawędzi spływu skrzydła ale klapa kończy się przed nią co jest na 100% nieprawdą,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam się wersji jaką przedstawił Grzegorz Skowroński w artykule o Skowronku w Lotnictwie z Szachownicą. Owiewka zachodzi na klapę a jej ruchoma część wychyla się razem z klapą.

 

15 minut pracy Dremelkiem na próbnym odlewie skrzydła

 

20140315_200940_zpsfdddb193.jpg

 

Jeszcze zrobiłem delikatnie nie tak jak powino być, tylna ściana wnęki w obrysie owiewki powinna być pochylona. W kolejnych będzie już ok

 

Jeśli chodzi o wnęki normalnych skrzydeł to postanowiłem je po prostu przesunąć w tył. Wnęki od MiG-a 15 jednak okazały się trochę inne.

 

20140315_180314_zps4f501592.jpg

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zobacz na to zdjęcie i porównaj je z planami w jakiej odległości od wnęki podwozia zaczyna się klapa:

 

16_zpsd9b353ff.jpg

 

20140315_180314_zps4f501592.jpg

 

i jeszcze ta fotka:

 

Lim-5M33a_zpsb26ae8d9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie jest lekko z góry i nie przesądza mi, czy dolny opływ dochodził do końca płata, czy kończył się wzniesionej.

Jeśli dochodził do końca, to klapa nie mogła dochodzić do kadłuba. Na moim zdjęciu widać, że jest długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna fotka:

 

102-BOK_zpsca45e956a_zps26a15e19.jpg

 

widać wyraźnie, że owiewka dochodzi do końca skrzydła, tj. do początku przetłoczeń na kadłubie w których biegły przewody paliwowe (zaznaczyłem nieco poniżej czerwoną linią).

 

I na koniec przywołany przez Ciebie Jarku rysunek mielecki:

 

5_zpsdb9a3992.jpg

 

Wyraźnie zaznaczony jest profil owiewki oraz samej klapy, która jest identyczna jak w zwykłym Limie. Sam powiedziałeś, że oni chyba wiedzieli jak to wyglądało.

 

A ten rysunek w pełni potwierdza opis Grzegorza Skowrońskiego :

 

Lim5M3_zps6b66bdca.jpg

 

Żeby uprzedzić uwagi potwierdzam, że kształt klapy na owiewce w moich skrzydłach jest nieprawidłowy, będzie poprawione.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróccie uwage że na żadnym zdjęciu ta tylna owiewka/wypełnienie nie ma ,,szpary,, pomiedzy klapą a częścią stała .Na rysunku to 4 klapa i 5 owiewka srodkowa.

Jarek ,klapy nie były zmiejszane co najwyzej dostały wypełnienie końcowe szerokosci owiewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328ow_zps49b99ae5.jpg

 

Ten skos brzechwy za kołem wygląda mi na to, że zbiornik od dołu kończy się już przed klapą.

 

Ten element o którym piszesz już nie jest zbiornikiem tylko owiewką na dwókołowe podwozie, które siłą rzeczy nie mieściło się w standardowym profilu skrzydła. Zbiornik to tylko ten element:

 

Lim-5M-owiewko-zbiorniklaminatowy_zpsf5a8d89c.jpg

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "zbiornik" robiłem skrót myślowy. Nie mogłem znaleźć od ręki tego przekroju który wstawiłeś, aby napisać poprawne nazwy części. Klapa mocowana jest na dwóch punktach do płata:

 

Clipboard03_zps807afa5f.jpg

 

Mocowania klapy z lewej strony chyba nie zmieniano. Klapa przy kadłubie jest wówczas dwa razy grubsza! Nadbudowali ją dla zrównania z krawędzią owiewki środkowej (5)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dużo roboty - małe efekty. Jednak pokażę, że cały czas działam.

 

Przerobiłem skrzydła do Lima-5 i 6 bis, tj. przesunąłem wnęki podwozia głównego tak, jak się należy. Jeszcze muszę je wyszlifować.

 

20140320_211533_zpsb60fff1e.jpg

 

Kadłub do limków 5, 5M, 6 i 6 bis juz skrócony do odpowiedniej długości. Wstawiona sekcja działek od Eduarda. Odleję go razem ze statecznikiem, będzie do Lima-5. usunę statecznik, wstawię przygotowany z zasobnikiem na spadochron będzie Lim-6 bis. Podobnie zrobię z Limem-5M i limem-6.

 

20140320_211044_zpsab532a8d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

 

Potrzebuję fotki z podobnego ujęcia limka z łuskozbieraczem. Na pewno ma go Lim-5 1023 stojący w "Muzlocie" w Krakowie, może jest ktoś na forum , kto mógłby pstryknąć szczegóły tego elementu? Będę bardzo wdzięczny.

 

1233108_612579792149451_212563098_o1_zps6ea925de.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kilka kolejnych elementów przewidzianych w projekcie:

1. łuskozbieracz

 

20140405_204336_zps8cb1a760.jpg

 

20140405_204403_zps2db21f85.jpg

 

2. aparat fotograficzny AFA-39

 

20140405_204225_zps49ae09d0.jpg

 

20140405_204302_zps9787a5ad.jpg

 

eksperymentalny zasobnik LAF typ 9320-00 (przenosił wewnątrz aparaty AFA-39 lub AFA-BAF-21s, zrzucany awaryjnie w locie)

 

20140405_204915_zps96349fea.jpg

 

lim-6bis20140405_zpsfcea42db.jpg

 

Podziękowania dla Piotra za pomoc

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie to wszystko wygląda Nie ma za co Marcinie Polecam się na przyszłość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam

 

Z powodu braku wolnego czasu prace nad Limkami bardzo powoli posuwają się do przodu. Wcześniej przygotowany kadłub AZ Model MiGa-17 F (skrócony do odpowiedniej długości, wstawiona gondola uzbrojenia od MiG-a 15 Edka oraz poprawiony otwór na dyszę wylotową) wreszcie został powielony :-).

 

DSC_2014_zps71172e34.jpg

 

Skrzydła już są, pozostają stateczniki poziome, statecznik pionowy z zasobnikiem na spadochron i podwozie. I tu miałbym dwa pytania:

1. Czy stateczniki poziome były takie same w MiGach-17 jak w MiGach 15?

2. I to samo tyczy się podwozia głównego i kolka przedniego? (zarówno golenie jak i same koła). Wydaje mi się że, były takie same ale może się mylę

 

Jeśli tak to z pomocą przyszedłby mi model edka, elementy te są bardzo ładnie wykonane.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam,

naprawdę piękna robota! Gdyby moje umiejętności pozwalały chociaż na 50 % tego co tutaj widzę.........byłbym "gość". Ale ja nie o tym.

W planach mam budowę rozpoznawczych wersji LIM-a. W związku z tym mam pytanie o podkadłubowy zasobnik na AFA-39 (zarówno w LIM-2R/5R/6MR/6bisR) . Czy istnieją jakieś plany lub szczegółowe zdjęcia tego urządzenia?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie, stateczniki poziome się różniły i to sporo, natomiast jeśli chodzi o podwozie, to wydaje mi się i o ile pamiętam (nie mogę teraz sprawdzić), że koła i golenie (zarówno przednie i główne) były takie same jak w MiG-15

A kadłuby zacne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.