Jarekk Napisano 15 Marca 2014 Share Napisano 15 Marca 2014 Autorzy obydwu prawdopodobnie rzeźbili w g.... podobnie jak ja nie mając wiedzy jak to wyglądało na 100% Tak więc wyrocznią to one dla mnie raczej nie były. Obudowałem wnęki z modelu AZ model tak jak były, owszem są delikatnie za blisko krawędzi natarcia. Masz rację. Ale jednam byli oni bardzie bliscy prawdy w kształcie wnęki niż Twoje rozwiązanie. Dokładam do poprzedniego rysunku kawałek rzutu od spodu z dokumentacji z Mielca. Tamci jednak chyba wiedzieli jak wyglądała wnęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 15 Marca 2014 Autor Share Napisano 15 Marca 2014 Będzie Pan zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Marca 2014 Share Napisano 15 Marca 2014 Super. A w kwestii klap. Skoro oba rozwiązaniowe na rysunkach są wątpliwe, to które preferujesz? Z tych samych "rysunków", na które się powołujesz wynika, że: - na jednym owewkozbiornik kończy się przed klapą co jest raczej nieprawdą, - na drugim owiewka dochodzi do krawędzi spływu skrzydła ale klapa kończy się przed nią co jest na 100% nieprawdą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 15 Marca 2014 Share Napisano 15 Marca 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 15 Marca 2014 Autor Share Napisano 15 Marca 2014 Trzymam się wersji jaką przedstawił Grzegorz Skowroński w artykule o Skowronku w Lotnictwie z Szachownicą. Owiewka zachodzi na klapę a jej ruchoma część wychyla się razem z klapą. 15 minut pracy Dremelkiem na próbnym odlewie skrzydła Jeszcze zrobiłem delikatnie nie tak jak powino być, tylna ściana wnęki w obrysie owiewki powinna być pochylona. W kolejnych będzie już ok Jeśli chodzi o wnęki normalnych skrzydeł to postanowiłem je po prostu przesunąć w tył. Wnęki od MiG-a 15 jednak okazały się trochę inne. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Marca 2014 Share Napisano 15 Marca 2014 Ten skos brzechwy za kołem wygląda mi na to, że zbiornik od dołu kończy się już przed klapą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Share Napisano 16 Marca 2014 to zobacz na to zdjęcie i porównaj je z planami w jakiej odległości od wnęki podwozia zaczyna się klapa: i jeszcze ta fotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2014 Share Napisano 16 Marca 2014 Intryguje mnie to słabe zdjęcie. Wysunięta klapa nie jest rozdzielona. Skoro zbiornik dochodził do końca, to jak ta klapa się układała? O brzechwie dzielącej ją nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Marca 2014 Share Napisano 16 Marca 2014 Strona 84 Modelarstwo nr2 zdjecie holowanego Lima to chyba odpowiedz jak ta owiewka wygladała z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2014 Share Napisano 16 Marca 2014 Zdjęcie jest lekko z góry i nie przesądza mi, czy dolny opływ dochodził do końca płata, czy kończył się wzniesionej. Jeśli dochodził do końca, to klapa nie mogła dochodzić do kadłuba. Na moim zdjęciu widać, że jest długa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Share Napisano 16 Marca 2014 (edytowane) Jeszcze jedna fotka: widać wyraźnie, że owiewka dochodzi do końca skrzydła, tj. do początku przetłoczeń na kadłubie w których biegły przewody paliwowe (zaznaczyłem nieco poniżej czerwoną linią). I na koniec przywołany przez Ciebie Jarku rysunek mielecki: Wyraźnie zaznaczony jest profil owiewki oraz samej klapy, która jest identyczna jak w zwykłym Limie. Sam powiedziałeś, że oni chyba wiedzieli jak to wyglądało. A ten rysunek w pełni potwierdza opis Grzegorza Skowrońskiego : Żeby uprzedzić uwagi potwierdzam, że kształt klapy na owiewce w moich skrzydłach jest nieprawidłowy, będzie poprawione. Edytowane 16 Marca 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2014 Share Napisano 16 Marca 2014 Jednak kawałek klapy na zdjęciu "305" sięga do końca. A gdyby na przekrój skrzydła na wysokości brzechwy nałożyć to zdjęcie "102" to gdzie się ona będzie kończyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Marca 2014 Share Napisano 16 Marca 2014 Zwróccie uwage że na żadnym zdjęciu ta tylna owiewka/wypełnienie nie ma ,,szpary,, pomiedzy klapą a częścią stała .Na rysunku to 4 klapa i 5 owiewka srodkowa. Jarek ,klapy nie były zmiejszane co najwyzej dostały wypełnienie końcowe szerokosci owiewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Share Napisano 16 Marca 2014 Ten skos brzechwy za kołem wygląda mi na to, że zbiornik od dołu kończy się już przed klapą. Ten element o którym piszesz już nie jest zbiornikiem tylko owiewką na dwókołowe podwozie, które siłą rzeczy nie mieściło się w standardowym profilu skrzydła. Zbiornik to tylko ten element: Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Marca 2014 Share Napisano 19 Marca 2014 Pisząc "zbiornik" robiłem skrót myślowy. Nie mogłem znaleźć od ręki tego przekroju który wstawiłeś, aby napisać poprawne nazwy części. Klapa mocowana jest na dwóch punktach do płata: Mocowania klapy z lewej strony chyba nie zmieniano. Klapa przy kadłubie jest wówczas dwa razy grubsza! Nadbudowali ją dla zrównania z krawędzią owiewki środkowej (5)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 20 Marca 2014 Autor Share Napisano 20 Marca 2014 Witam Dużo roboty - małe efekty. Jednak pokażę, że cały czas działam. Przerobiłem skrzydła do Lima-5 i 6 bis, tj. przesunąłem wnęki podwozia głównego tak, jak się należy. Jeszcze muszę je wyszlifować. Kadłub do limków 5, 5M, 6 i 6 bis juz skrócony do odpowiedniej długości. Wstawiona sekcja działek od Eduarda. Odleję go razem ze statecznikiem, będzie do Lima-5. usunę statecznik, wstawię przygotowany z zasobnikiem na spadochron będzie Lim-6 bis. Podobnie zrobię z Limem-5M i limem-6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2014 Witam Potrzebuję fotki z podobnego ujęcia limka z łuskozbieraczem. Na pewno ma go Lim-5 1023 stojący w "Muzlocie" w Krakowie, może jest ktoś na forum , kto mógłby pstryknąć szczegóły tego elementu? Będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2014 Witam Kilka kolejnych elementów przewidzianych w projekcie: 1. łuskozbieracz 2. aparat fotograficzny AFA-39 eksperymentalny zasobnik LAF typ 9320-00 (przenosił wewnątrz aparaty AFA-39 lub AFA-BAF-21s, zrzucany awaryjnie w locie) Podziękowania dla Piotra za pomoc Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 6 Kwietnia 2014 Share Napisano 6 Kwietnia 2014 Pięknie to wszystko wygląda Nie ma za co Marcinie Polecam się na przyszłość . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2014 Witam Z powodu braku wolnego czasu prace nad Limkami bardzo powoli posuwają się do przodu. Wcześniej przygotowany kadłub AZ Model MiGa-17 F (skrócony do odpowiedniej długości, wstawiona gondola uzbrojenia od MiG-a 15 Edka oraz poprawiony otwór na dyszę wylotową) wreszcie został powielony :-). Skrzydła już są, pozostają stateczniki poziome, statecznik pionowy z zasobnikiem na spadochron i podwozie. I tu miałbym dwa pytania: 1. Czy stateczniki poziome były takie same w MiGach-17 jak w MiGach 15? 2. I to samo tyczy się podwozia głównego i kolka przedniego? (zarówno golenie jak i same koła). Wydaje mi się że, były takie same ale może się mylę Jeśli tak to z pomocą przyszedłby mi model edka, elementy te są bardzo ładnie wykonane. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 20 Sierpnia 2014 Share Napisano 20 Sierpnia 2014 Zacna manufakturka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stulee Napisano 21 Października 2014 Share Napisano 21 Października 2014 Witam, naprawdę piękna robota! Gdyby moje umiejętności pozwalały chociaż na 50 % tego co tutaj widzę.........byłbym "gość". Ale ja nie o tym. W planach mam budowę rozpoznawczych wersji LIM-a. W związku z tym mam pytanie o podkadłubowy zasobnik na AFA-39 (zarówno w LIM-2R/5R/6MR/6bisR) . Czy istnieją jakieś plany lub szczegółowe zdjęcia tego urządzenia? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2014 Share Napisano 21 Października 2014 Marcinie, stateczniki poziome się różniły i to sporo, natomiast jeśli chodzi o podwozie, to wydaje mi się i o ile pamiętam (nie mogę teraz sprawdzić), że koła i golenie (zarówno przednie i główne) były takie same jak w MiG-15 A kadłuby zacne :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.