Super Moderator jawkers Posted October 19, 2007 Super Moderator Share Posted October 19, 2007 Witam. Postanowiłem złożyć w całość ten jak to nazwali inni niedoskonale wykonany model. Pracę nad modelem zacząłem w zeszłą sobotę, tak że relacja będzie nieco opózniona. Jest to mój pierwszy pojazd i tak że napewno będzie kilka jak nie kilkadziesiąt błędów. Subaru tym jeżdził Solberg i Mills. Zaczynam Pierwszą częścią jest element zawieszenia które postanowiłem przerobić. Koła i taecze hamulcowe Kalki na felgach Płyta podwozia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Ooooj widać, że to Heller, a nie Tamka Cóż... Bądź co bądź życzę powodzenia przy budowie. To teraz słowo ode mnie (ODE MNIE!): Kolor felg trochę za ciemny. Oponki przydałoby się zeszlifować Tarcze bardzo ładne. Szkoda, że zrobili taką biedną podłogę No to tyle mojego Pozdrawiam, Przemek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Musisz chyba lepiej odtłuszczać powierzchnię przed malowaniem, bo troche ci się jakieś drobinki przylepiły do lakieru... Życzę powodzonka w dalszych pracach, niemiałem jeszcze nigdy do czynienia z modelem Hellera, także chętnie pośledzę Twoją relację. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Widać że prubujesz zrobić z tej zabawki model i prawidłowo. Ale na litość boską przemaluj zaciski na złoty kolor. czerwony bardziej pasuje do tuningowanego pojazdu niż do rajdówki. Jeśli będziesz potrzebował jakieś foto oryginału to daj znać. Trzymam Kciuki. I Napewno będe śledził tą relacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 19, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 19, 2007 Oponki przydałoby się zeszlifować A jak mam zeszlifować opony? Po bokach i na bierzniku? Jaki jest sposób na szlifowanie czy mocuje się do wiertarki i wtedy papierem ściernym szlifuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Szlifuje się normalnie papierem ściernym , ale nadlewki najpierw trzeba wyrównać nożykiem. Potem wkładasz oponki na noc do zamrażalnika i rano już możesz szlifować, ale musisz się streszczać, bo od szlifowania oponka z powrotem staje sie miękka i gibka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 19, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 19, 2007 Dzięki wielkie wszystkim za rady Kolejna dawka zdjęć z budowy. Wydech w samochodzie był tylko odlany nie przypominał rury. Wywierciłem na końcu otwór i jeszcze trzeba pomalować na czarno wewnątrz. Jak w pierwszym poście napisałem że troszkę zmienię zawieszenie. Ściąłem plastikową sprężynę i nałożyłem swoją z takiego łańcuszka. Płyta podłogowa. Jakieś włączniki wyglądają jak by nie wyglądały. zeszlifuję je i dorobię własne. Fotele Zabrałem się za malowanie karoserii. Niestety lekko nawaliłem. Z aerografu mi prysnęło i niestety muszę zeszlifować ciemne plamki i pomalować jeszcze raz. Jutro będzie już relacja na bierząco ze sklejania modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 20, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 20, 2007 Witam. MiloszKr jeśli mogłbyś wrzucic kilka fotek to bardzo bym prosił. Wczoraj skończyłem sklejać wnętrze pojazdu. Zrobiłem własne przyciski bo te orginalne mi się nie podobały. Heller w instrukcji podaje żeby koło zapasowe umieścić w bagażniku zaraz za tylnymi kołami. Lecz gdy wnętrze będzie przyklejone i dołącze w późniejszym czasie nadwozie to koła wogóle nie będzie widać. Tak więc ja umieszczę koło zapasowe za kierowcą i pilotem jak w orginale. Jeden mankament który mnie drażni to to jak po pomalowaniu i wyschnięciu farby do malowanej powierzchni przyklejają się pyłki. Te części trzymałem w ręczniku kuchennym który ma skład chyba jak papier toaletowy w celu niezatłuszczenia powierzchni. Czy macie na to jakiś sposób??? Pozostałe elementy nadwozia. Poprawione już nadwozie Orginał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dumo Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Ten niebieski metalic......... wydaje mi się że za bardzo go rozcieńczyłeś.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Może to przez lampe sie taki wydać. Ja sondze że jest kolor OK. A będziesz planował dorobić resztę klatki ?? Bo ta którą robi heller jest strasznie biedniusia i niema nic wspulnego z oryginałem. A i pedała element na którym opierają się stopy na silver. I fajni że na wyświetlaczu wbity jest 6 bieg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 20, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 20, 2007 No nie mam zdjęć wnętrza tego modelu tak więc nie wiem jak tam klatka wygląda.Jeśli masz może w swoich zbiorach to proszę o zamieszczenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janex Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Szkoda tylko że to heller. Nie ma to jak subarki z tamki. Idzie ci nie źle a jaki dałeś kolor na kastę?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 20, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 20, 2007 Kolor na kaście to Arctic Blue Metelic. Zamówiłem farbę w sprayu z Tamiya do Subaru ale postanowiłem sobie że kupie sobie jeszcze Subaru z Tamiya i wtedy ją tym lakierem wymaluję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Tutaj masz naszybkości zrobione foto tarczy z Suzuki Sx4 WRC. W każdej rajdówe identycznie wyglonda tarcza z zaciskiem bo 95% rajdówek jeżdzi na zaciskach Brembo. A co do zdjęcia orginału to niestety nie jest ta wersja co z pudełka. Wersje wpudełku masz o5 a na zdjęciu jest 06. Twoja wersja ma wlot na dachu a Finlandzka wersja Subaru tego wlotu nie posiada. Klatke wieczorem Ci poszukam. Prosiłes o klatke więc znalazłem. Poszperałem nieco po archiwalnych numerach WRC. Wnętrze: Twoja kolorystyka przycisków z oryginałem nieco sie niezgadza i może doszukasz sie jeszcze jakiś detali których porudcent niewykonał. Klatka z Subaru N12 Taka sama jak w WRCaowych Subarkach do roku 2006. I zastrzał Krzyżowypod dachem bez którego żadna klatka niemoże istnieć: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 22, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 22, 2007 dzięki za fotografie MiloszKr Nałożyłem kalkomanie. I dzisiaj kupiłem lakier bezbarwny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Wlot na masce i spojler są dość mocno niedomalowane.... No chyba, że tak pada światło Koniecznie po klarze wyszlifuj kastę papierem wodnym 2000. Potem oczywiście polerka. Trzymam kciuki za efekt końcowy! Pozdrawiam, Przemek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 22, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 22, 2007 A mam jeszcze takie małe pytanie ile warstw lakieru położyć? I czy jak przeszlifuję papierem wodnym to nie zedrze się powłoka lakieru? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dumo Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Lakieru bezbarwnego 3 cienkie warstwy.............. chociaż wątpie czy położysz cienką wartwe tym sprayem..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Powinieneś położyć pierwszą warstwę taką "mgiełkę", a potem jedną ciut grubszą i ostatnią jeszcze grubszą... Polecam odstęp około 20 minut zależnie od temperatury. Im wyższa, tym krócej. Papier 2000 po 2-3 warstwach klaru na 99% nie zetrze lakieru, czy kalek, ale musisz szlifować ostrożnie, ale i stanowczo. Raczej staraj się szlifować np. Miejsca łączenia kalek itd. Acha... Po ostatniej warstwie klaru odczekaj przynajmniej kilkanaście godzin do całkowitego utwardzenia lakieru. Dopiero potem szlifuj i poleruj. Do polerki polecam mleczko polerskie, a nie pastę. Głównie tu chodzi o większą ilość nabłyszczacza, ale mleczko jest także bardziej delikatne (nawet te grubo ścierne). Pozdrawiam, Przemek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 24, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 24, 2007 Witam. Przez lakier na tylnym spoilerze i z przodu we wlocie z pod warstwy lakieru przebija biały ale trzeba się dokładnie przyjrzeć żeby to dostrzedz. Naniosłem trzy warstwy lakieru tak jak wyżej radzili mi koledzy. Czy podwozie też malujecie bezbarwnym lakierem? Przyszedł czas na małe szlifowanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dumo Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Ja podwozia nigdy nie siągne clearem, zawsze robie matowe podwozia.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Raczej się nie maluje... chyba, że robiłeś jakiś bruising/ wash, albo inne cuda na podwoziu, któe się słabo trzymają. Wtedy warto przelecieć podwozie matt clearem. Od razu jest poprawa! Teraz szlifowanko 2000 WODNYM i polerka. Efekt powinien być zauważalny od razu Pozdrawiam, Przemek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paffko Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Kurcze jakiś taki dziwny ten kolor kasty taki jakiś blady, be wyrazu. Oryginalnie chyba był bardziej "soczysty". A do kalek przydałby się SET i SOL. W niektórych miejscach kalki nie weszły np. w linie podziału. Ale mimo wszystko ładnie i czysto wykonany. Reszty się nie czepiam bo to Heller Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 26, 2007 Author Super Moderator Share Posted October 26, 2007 Witam. W końcu zaświeciło słońce i mogłem zrobić zdjęcia które dokładnie pokarzą całą pracę nad polerką i błędy które wykonałem. Kasta już po szlifowaniu i zrobiona pastą polerską "Tempo". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bocian Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 gril sie w oczy rzuca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.