Ripper1 Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Witam ponownie, tym razem na warsztat trafił samolot Focke Wulf FW 190D-9: samolot ten mam zamiar wykonać w malowaniu pilota Gerharda Barkhorna : Nie jest to może najefektowniejsze malowanie spotykane na tych samolotach ale uważam, że ze względu na pilota który na nim latał, wart jest wykonania. Proszę o pomoc przy wykonywaniu tego modelu, wszelkie uwagi oraz o podesłanie planów jeżeli ktoś jest w ich posiadaniu ( sam niestety mimo licznych poszukiwań w necie nigdzie nie trafiłem na dobre plany tej maszyny ). Zależy mi szczególnie na wstępie na nitowaniu blach poszycia ponieważ już tak na oko wydaje mi się, że EDUARD popełnił pewne błędy i niektóre powierzchnie będą wymagały zaszpachlowania i odwzorowania prawidłowych linii nitów a zapewne wielu z nich w ogóle brakuje. Proszę również o podpowiedzi od osób które budowały tą replikę i wiedzą gdzie tkwią pewne pułapki montażowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demonion Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Będę obserwować warsztat z uwagą gdyż taka sama Dora leży u mnie w szafie w wersji późnej a samych latadeł jeszcze nie popełniłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marin Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Witam w drużynie Foki. Zgromadziłem trochę dokumentacji więc jak tylko będę miał mozliwośc to podpowiem co i jak. Widzę że zesztaw na bogato. Trzymam kciuki i powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Witajcie. Ripper1 : Szkoda, że zakupiłeś Edka - lepszy jest Trimaster/Dragon w tej skali. Tak na początek korekta z grubości - krawędź natarcia statecznika pionowego. Korekta kształtu wlotu powietrza do sprężarki, umiejscowienie kółka ogonowego i jego zamocowanie. Koniecznie ! Plany ? Mogę podesłać Ci kilka tomków planów PDF, min. doskonałe ModelersEye i Walk Around do Dorki właśnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Witajcie. Ripper1 : Szkoda, że zakupiłeś Edka - lepszy jest Trimaster/Dragon w tej skali. Tak na początek korekta z grubości - krawędź natarcia statecznika pionowego. Korekta kształtu wlotu powietrza do sprężarki, umiejscowienie kółka ogonowego i jego zamocowanie. Koniecznie ! Plany ? Mogę podesłać Ci kilka tomków planów PDF, min. doskonałe ModelersEye i Walk Around do Dorki właśnie. dzięki, będę bardzo wdzięczny a jeżeli chodzi o model to otrzymałem go od córki w prezencie na urodziny przez co też nie chcę go "spartolić" żeby dziecku nie było przykro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Witam w drużynie Foki. Zgromadziłem trochę dokumentacji więc jak tylko będę miał mozliwośc to podpowiem co i jak. Widzę że zesztaw na bogato. Trzymam kciuki i powodzenia. dzięki piękne, tak myślę że masz "trochę" dokumentacji ponieważ pilnie obserwuję postępy prac nad Twoją foczką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Będę obserwować warsztat z uwagą gdyż taka sama Dora leży u mnie w szafie w wersji późnej a samych latadeł jeszcze nie popełniłem. Dzięki, będę się starał żeby był lepszy od popełnionego ostatnio Mustanga III Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Z przyjemnością popatrzę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Witajcie Waszmościowie. Ripper1-nie jest najgorsza ta Dorka. Podaj proszę na mojego Priva swój adres e-mail, prześlę Ci te pliki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marin Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Witajcie. Ripper1 : Szkoda, że zakupiłeś Edka - lepszy jest Trimaster/Dragon w tej skali. Tak na początek korekta z grubości - krawędź natarcia statecznika pionowego. Korekta kształtu wlotu powietrza do sprężarki, umiejscowienie kółka ogonowego i jego zamocowanie. Koniecznie ! Plany ? Mogę podesłać Ci kilka tomków planów PDF, min. doskonałe ModelersEye i Walk Around do Dorki właśnie. Jeżeli chodzi o korektę krawędzi natarcia statecznika polecam warsztat Wojtka Fajgi na PWM. Tam co prawda jest na warsztacie wersja A-6 ale sama technika i mistrzostwo wykonania tej korekty absolutnie do polecenia. Ja się nie zdecydowałem na te korektę bo mnie takie coś przerasta jeszcze. To co tam jest pokazane to jest absolutne mistrzostwo wiec polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 18, 2014 Author Share Posted November 18, 2014 Prace wreszcie ruszyły, jak zwykle rozpocząłem od kabiny Jak na razie tylko kolor podstawowy jeszcze bez retuszu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 20, 2014 Author Share Posted November 20, 2014 Po wielu dniach nierównej walki mogę pokusić się o stwierdzenie, że cocpit jest gotowy - no w każdym razie tak mi wyszedł ruszam z pracami nad przedziałem uzbrojenia który mam zamiar pozostawić otwarty a więc czeka mnie trochę pracy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 Żeby nie było że nic nie robię i się obijam. Coś tam udało mi się wystrugać przez ostatnie dni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 26, 2014 Author Share Posted November 26, 2014 Monologu ciąg dalszy.... Popracowałem trochę z nitownicą i takie otrzymałem efekty: rozpocząłem również prace przy podwoziu: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 odnoszę wrażenie że tylko ja tu zaglądam ale skoro już zacząłem prowadzić warsztat Oto wynik kilkudniowej, iście zegarmistrzowskiej pracy ale mam nadzieję, że efekt będzie lepszy niż przy wykorzystaniu oryginalnej propozycji Eduarda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usul Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Powiem krótko - WOW - stopień uszczegółowienia naprawdę godny pochwały (i cierpliwości przy tworzeniu ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 dzięki, no staram się żeby to miało jakiś wygląd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marin Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Aleś narobił tego złocenia ;). Błyszczy sie jak na święta! Gdybym miał pewnośc że te wneki sa takie same jak powinny byc moje tobym sobie podpatrzył u ciebie detale. Szczególnie chodzi mi o złącza elektryki przy połączeniu skrzydło-kadłub. Ja swoje własnie zaczynam upiekszać paroma detalami a la scratch. Dobrze ci idzie - tak trzymaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted December 4, 2014 Author Share Posted December 4, 2014 Mówisz i masz Po ciężkich bojach z pasowaniem przedziału MG 131 i prawie całkowitym jego zniszczeniu, udało mi się to wszystko poskładać do kupy nie obyło się jednak bez pewnych drobnych smaczków pasowanie elementów pozostawia wiele do życzenia wierzę ( jeszcze ) że dotyczy to tylko tego wyrobu Eduarda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted December 13, 2014 Author Share Posted December 13, 2014 Trochę udało mi się podciągnąć prace przy modelu 1. Zagruntowałem "metaloplastykę" 2. starałem się dopasować osłonę tablicy przyrządów która niestety wpadła do środka i wymagała korekty aby ją dopasować 3. dodałem też w kabinie coś w rodzaju okablowania tablicy przyrządów: aby osiągnąć zbliżony do tego efekt 4. złożyłem skrzydła kończąc prace przy wnękach działek skrzydłowych trwają jeszcze prace przy wnękach podwozia ale nie nadają się jeszcze do pokazania ponieważ schną po malowaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marin Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Wnęki wyszły bardzo ok. Ten złoty kolor powodował że nic nie było widać. Teraz jest klasa. Czyli szpachle czas nakładać :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Under B Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 odnoszę wrażenie że tylko ja tu zaglądam ale skoro już zacząłem prowadzić warsztat ] Nie bój się, ja może nic nie piszę (bo nie mam nic konkretnego do powiedzenia), ale cały czas oglądam ten warsztat, podziwiam i uczę się nowych rzeczy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 A więc nadszedł czas na wspomniane wcześniej wnęki podwozia głównego a przynajmniej na to co mi wyszło w tym temacie: teraz to jakoś muszę zabezpieczyć do dalszego malowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted December 17, 2014 Author Share Posted December 17, 2014 Kilka dodatkowych elementów które poczyniłem: 1.pokrywy przedziałów uzbrojenia 2. Elementy podwozia 3. Przerobiłem ( w miarę możliwości ) wlot powietrza do sprężarki jak widać na zdjęciu poniżej przetarłem plastik i musiałem ratować się klejem CA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marin Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 no to pogoniłeś.Odsadzasz mnie mocno. Wnęki OK. Masz zaciek z kleju CA przed wnękami podwozia głównego )pod silnikiem). Czy wnęki podwozia malowałeś jednak rlm02? Golenie eleganckie. A czym zaczopowałeś przednią część kadłuba? Wygląda to jak tuba kleju Pokazałbyś w końcu jakie malowanie wybrałeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.