jeanwaw Napisano 27 Marca 2015 Share Napisano 27 Marca 2015 Witam Jestem laikiem w dziedzinie aerograf. Męczę się z moim już pół roku i efektów nie widać czytałem o aero wiele ale z każdego tematu wynosiłem max. dwie szczątkowe informacje . Ten temat zakładam po to aby w nim zebrać wszystko o malowaniu aerografem krok po kroku od podkładu do kalek. Proszę o wyrozumiałość i pomoc . Kiedyś to wszystko spiszę krok po kroku i opublikują w internetach aby takie laiki jak ja miały łatwiej. Z góry mówię maluje pactrą i mam kompresor af 186 oraz aerograf który był w zestawie. Finałem tego będzie mój B787 revell który czeka w szafie ale to inny temat . 1. Przygotowanie modelu/podkład. Tu czekam na wasze sposoby i rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 28 Marca 2015 Share Napisano 28 Marca 2015 1. Przygotowanie modelu/podkład. Zakładam że model prawidłowo sklejony i czysto. Przygotowanie modelu: Umycie go (dzięki temu pozbędziesz się pyłu po szlifowaniu, odtłuścisz model itd). Najlepiej użyć płynu do mycia naczyń bo nie zostawi osadów na powierzchni modelu. Kolejny krok to wszelkie maski i maskole. I w końcu podkład (ja używam surfacera od gunze), można też z pactry uczynić podkład (MATOWEJ!). Nie zaznaczyłeś dokładnie z czym masz problem przy podkładzie? Nie wiadomo nawet jaki masz aerograf i co z nim nie tak? W takich zestawach występują różne Chinole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 28 Marca 2015 Share Napisano 28 Marca 2015 1. Malowanie areografem na poziomie podkładu to żadna filozofia - wymagania rosną z kolejnymi etapami; to co mogę dodać od siebie to mój sposób na odtłuszczanie, kiedyś używałem również płynu do mycia naczyń jak kolega The Stig, ale od jakiegoś czasu zacząłem stosować płyn do szyb z rozpylaczem. Ważne aby przy zakupie wybrać ten, który zawiera alkohol. To nie tylko polepsza jego właściwości czyszczące ale również przyśpiesz odparowanie ze szczelin. Model osuszam ręcznikiem papierowym. 2. Położenie podkładu to nie tylko etap przygotowania powierzchni malarskiej ale również kontrola naszej pracy którą wykonaliśmy przy sklejaniu i szpachlowaniu, bowiem warstwa podkładu uwidoczni nam wszystkie dziury, rysu itp, trzeba je poprawić i znowu nałożyć podkład. Pisałem że położenie podkładu to żadna filozofia jedyne czego trzeba się trzymać to cienka warstwa, pamiętamy że im mniej warstw powłoki lakierniczej tym lepiej, bywa czasem że nie kładę podkładu na całej powierzchni modelu, tylko w miejscach gdzie szpachlowałem i szlifowałem (wykonałem też modele na które nie kładłem żadnego podkładu tylko np srebrną farbę i nic się takiego nie stało) 3. Często czytałem że podkład można przeszlifować nawet jeśli nie występują powody opisane w pkt 2, koledzy którzy tak robią używają papieru 1500 w górę ja natomiast najczęściej 'szlifuję' model ręcznikiem kuchennym (przy gradacjach podkładu 1200-1500) mój sosób polega na tym iż kupuję ręczniki najtańsze najbardziej szorstkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanwaw Napisano 28 Marca 2015 Autor Share Napisano 28 Marca 2015 Dziękuję za tak szybką odpowiedz. Mam tylko na razie pytanie jak działają maskole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 28 Marca 2015 Share Napisano 28 Marca 2015 Maskol to fluid w ciekłej, gęstej postaci który po zaschnięciu przypomina silikon, ale w odróżnieniu od niego nie posiada związków mogących uszkodzić powierzchnię plastikową (np owiewek) w związku z czym po jego odklejeniu - zdjęciu powierzchnia powinna zostać nie naruszona. Ja używam głownie do zabezpieczania powierzchni transparentnych lub wybiórczych takich jak przewody w kabinie które mają mieć iny odcień. Niektórzy modelarze używają go do maskowania muflarzu ale ja nie mam praktyki w tym zaskresie - używam taśmy lub bluetack; ściąganie wyschniętego maskolu: używam z reguły dobrze zaostrzonej drewnianej wykałaczki, niektórzy polecają wodę utlenioną ale moim zdanie wykałaczka wystarcza. Można pamiętać aby przy ściąganiu z owiewek delikatnie go naciąć przy obramowaniu ponieważ libi ściągnąć farbę z miejsc gdzie powinna pozostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Marca 2015 Share Napisano 28 Marca 2015 Może sprecyzuj, jaki aerograf dostałeś w zestawie. W moim zestawie było coś co bardziej nazwał bym spryskiwaczem, a nie aero. Wykorzystuję go czasem do nałożenia lakieru na modele kartonowe. Jeśli to Twoje pierwsze malowanie, przeszedłbym jednak na emalie. Trochę smrodu, ale unikniesz kłopotów, które sprawiają często akryle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanwaw Napisano 28 Marca 2015 Autor Share Napisano 28 Marca 2015 Może sprecyzuj, jaki aerograf dostałeś w zestawie. W moim zestawie było coś co bardziej nazwał bym spryskiwaczem, a nie aero. Tak w pełni rozumiem sens pytania i posiadam porządne aero ale niestety też spryskiwacz który za 60zł wcisnęła mi ''miła'' pani w obwodowym sklepie modelarskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanwaw Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2015 A jaką farbę(marka) by panowie polecili na początek do aero i jaki rozpuszczalnik i czym to potem czyścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Kwietnia 2015 Share Napisano 1 Kwietnia 2015 Zdecydowanie najlepsze są farby Gunze C i H (ja nie widzę żadnej różnicy) oraz Tamiya. Świetna jakość, brak problemu z zapychaniem aerografu. Rozcieńczalnik: Gunze Levelling Thinner. Do czyszczenia aerografu najbezpieczniejszy (i najlepszy, ale drogi) jest Gunze Tool Cleaner, ja używam na co dzień aceton techniczny, ale uwaga: w przypadku niektórych aerografów może on niszczyć gumowe uszczelki (ja używam aerografy z teflonowymi, więc nie mam tego problemu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 2 Kwietnia 2015 Share Napisano 2 Kwietnia 2015 Ja z kolei, jako początkujący, bardzo sobie chwalę Vallejo Model Air. Odkręcasz buteleczkę, wlewasz do aerograu i malujesz. Zabraknie farby? Dolewasz prosto z buteleczki. Bez żadnego rozcieńczania czy specjalnego przygotowania. Super wygoda. A samo aero (pseudo Iwata z gumowymi uszczelkami) czyszczę acetonem technicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanwaw Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2015 A humbrole ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 4 Kwietnia 2015 Share Napisano 4 Kwietnia 2015 A humbrole ? Jak się lubisz męczyć za własne pieniądze lub malować pędzelkami to tak. Jest obszerny wątek tylko o farbach dla początkujących - poczytaj. Mi się bardzo przydał i zakupiłem kilogram Tamiya i 100 gram Gunze w myśl zasady prezesa Ochódzkiego "nie stać Nas na kófniane oszczędności" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Kwietnia 2015 Share Napisano 4 Kwietnia 2015 A humbrole ? Ok zgadzam się z przedmówcą - Takmka i Gunze fajna para na warsztacie i tempo pracy rewelacyjne ale Humbrole to przede wszystkim farby pod które nie trzeba stosować podkładu, lub zastosować wręcz samą farbę jako bazę, jeśli mam coś doradzić to warto mieć na warsztacie biały połysk i czarny połysk, biały używam jako bazę pod wykonanie tablic rozdzielczych a czarny jako podkład pod chrom. Rozcieńczalnik dedykowany Humbrola - rozcieńczam na oko ale to ok 30 - 40 % rozcieńczalnika. Generalnie przed zamianą palety farb głównie na Gunze używałem właśnie Humbrola i byłem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanwaw Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 8 Kwietnia 2015 A jaką ziarnistość surfacera bo jutro na zakupy jadę? I czym to i jak rozcieńczać do aero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Kwietnia 2015 Share Napisano 8 Kwietnia 2015 ja używam 500 pod pędzel maluję punktowo np szew a 1200 używam do areografu jako typowy podkład; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanwaw Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 8 Kwietnia 2015 A do aero jak rozcieńczać i czym oprócz dedykowanych rozcieńczalników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.