zloty Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Czołem. Myślałem że nigdy nie zrobię "cywila" ale moja szkocka natura kazała mi kupić w Bytomiu okazyjnie nowy model Z KP.(całe 19zł). To co Czesi włożyli do pudełka można zrobić w trzy wieczory,więc żeby mieć pod górkę postanowiłem że zrobię sobie Zlina z silnikiem na wierzchu i w innej wersji niż proponuje producent czyli z 226 M ma być 526 F z Grupy Akrobacyjnej "Żelzany" Sam model to szortran bez szału.Planuje dokupić do niego blaszkę Marabu i jak będzie potrzeba żywicę z Pavli. Pracę rozpocząłem od silnika. Ma być tak; Do produkcji korpusu użyłem twardego wosku który obrobiłem na szlifierce. Ma ktoś patent na cylindry w tej skali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpl Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Patentu specjalnego nie mam, ale kibicował będę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 W tej skali to może spróbuj plastikowy pręt o odpowiedniej średnicy (pewnie coś ok 1.5-2 mm) owinąć ciasno cienkim miedzianym drucikiem. To powinno załatwić temat ożebrowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Z przerobieniem podwozia też będzie trochę zabawy. ,,Krystek,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Patentu specjalnego nie mam, ale kibicował będę. Dzięki za doping Z przerobieniem podwozia też będzie trochę zabawy.,,Krystek,, Tematu podwozia jeszcze nie ruszałem.Chętnie przeczytam jakieś sugestie co i jak przerobić. W tej skali to może spróbuj plastikowy pręt o odpowiedniej średnicy (pewnie coś ok 1.5-2 mm) owinąć ciasno cienkim miedzianym drucikiem. To powinno załatwić temat ożebrowania. Cylindry wyglądają tak: ciężka sprawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Zasadnicza sprawa jeżeli chodzi o podwozie: Zestaw z którego chcesz zrobić Z-526 F to wersja Z-226 M ze stałym podwoziem. Z-526 F posiadał podwozie częściowo chowane w skrzydłach. Trzeba będzie wyciąć w dolnych powierzchniach skrzydeł komory podwozia i przerobić golenie. Z-526 produkował kiedyś AZ Model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Dzięki za podpowiedzi. Korpus praktycznie skończony,kołnierz "dziubka "wyszedł trochę za duży ale coś tam pewnie jeszcze podpiłuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted March 31, 2015 Author Share Posted March 31, 2015 Cylindry zrobię chyba wyczesane Wosk +czeska piłka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Witam. blok wyszedł fajnie, cylindry też fajnie się zapowiadają zamierzasz strugać każdy osobno czy powielisz wzorcowy w żywicy? szkoda że na modelu i tak nie bedzie ich zbyt widać (każdy ma blaszaną osłonę) i w zasadzie wyeksponowana jest tylko głowica, która też będzie wyzwaniem... podglądam z zaciekawieniem pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted April 6, 2015 Author Share Posted April 6, 2015 Na razie tyle udało się zrobić.Krzywo i widać klej ops....bezlitosne makro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Pierwszy etap starcia czechosłowacką techniką zakończony.I pytanie do ekspertów od Zlinów.Panowie macie zdjęcia przestawiające ten galimatias na "wrędze" za silnikiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiemlicz Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Panowie macie zdjęcia przestawiające ten galimatias na "wrędze" za silnikiem? Pierwsza http://www.zlintrener.com/fotok/kepek/1990/ I ostatnia fota. Odwróć ją sobie "do góry nogami" http://www.zlintrener.com/fotok/kepek/1999/index.php?nyelv=angol A, i jeszcze ta http://www.zlintrener.com/fotok/kepek/2000/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zloty Posted July 2, 2015 Author Share Posted July 2, 2015 Rozpocząłem pracę z bryłą samolociku. Komory podwozia robione na raty.Pierwszym razem źle sobie trafiłem Powiększyłem ster kierunku. Zrobiłem dziurkę w części ogonowej. i wlewy paliwa,niestety do poprawy choć na żywo to ciężko dostrzec te pęcherzyki,użyłem lakieru bezbarwnego teraz spróbuje z wikolem. Ps może ma ktoś zbędną osłonę vacu np ze starego AZ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.