Paranoid Napisano 14 Sierpnia 2015 Share Napisano 14 Sierpnia 2015 Lud forum się domagał, trzeba po powiedzeniu A powiedzieć też B. Całe sklejanie zajęło może ze cztery godziny. Wszystko w tym modelu jest stosunkowo proste, jedyna gimnastyka umysłowa była przy klejeniu podstawy pod kiosk na nadbudówce ( dwa małe owalne elementy idące pod elementy właściwego kiosku ), i to jest jedyny problem. Poza tym wspaniale. Model ma łączenia szpachlowane CA, oczywiście będzie to szlifowane do oporu. Oznakowania, póki co jestem za K-4, no chyba, że się kalki spieprzą to będzie K-5, co wcale nie jest niemożliwe. Mając do wyboru kiosk otwarty i zamknięty wybrałem oczywiście ten otwarty. Zastanawiam się jak zrobić z bulajami na kiosku. Naklejanie kalki średnio mi się widzi, za to wiercenie kilku kwadratowych bulai nie widzi mi się jeszcze bardziej, może metoda mieszana, okrągłe wiercone, kwadratowe lepić? Coś zmienić, coś poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 14 Sierpnia 2015 Share Napisano 14 Sierpnia 2015 Paranoid - ogólnie sporo szlifowania jeszcze przed tobą Z większych poprawek to rzuciły mi się w oczy śruby - wyprofiluj łopatki. Co do kwadratowych iluminatorów to będzie ciężko w tej skali, jeszcze jeden czy dwa by uszły ale przy tych kilku tutaj będzie ci ciężko zachować jednolity gabaryt, jedyne co mi przychodzi do głowy to opcja taka: wiercisz duży okrągły a potem najcieńszym wiertełkiem (0,1mm) profilujesz naroża (oczywiście ręcznie -> uchwytem). Robię tak przy otworach przelewowych i wychodzi całkiem, całkiem tylko robota żmudna. przy okazji tu masz dość dobrą fotę K-4: http://caledonianmercury.com/wp-content/uploads/2011/08/K4sub.jpg i polecam ci zajrzeć jeszcze do warsztatu Jima Baumanna: http://www.modelwarships.com/reviews/ships/hms/k-class/350-cs-jb/jb-review.html może się przyda, choć tu jest ta nowsza wersja typu K z przebudowanym dziobem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 15 Sierpnia 2015 Share Napisano 15 Sierpnia 2015 Ooo nawet nie wiedziałęm że oni wypuścili to parowe monstrum M.A.V. toż ta fotka to gotowa diorama z tym modelem w roli głównej. Paranoid odpada Ci szukanie pomysłu na podstawke Ja bym te kwadratu zrobił tak: upitolił górę kiosku, wyciął szczelinę wysokości tych okien/bulajów, powklejał słupki z hipsa, tak żeby się zrobiły kwadraty, nakleił spowrotem czapkę kiosku. Mozna jeszcze zrobić same szyby z clear fixa albo wikolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paranoid Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2015 M.A.V. - łopatki najpewniej obetnę i wymienię na żywiczne, bo kiedyś znajomy skopiował mi trochę takiego uniwersalnego detalu. Szydercza Gała - ta fotka jest wprost genialna, widziałem ją kiedyś, to jest patent na podstawkę, nietypowy i bardzo prosty. Koło okrętu brakował by jeszcze kolesia z widłami co by wściekał się na to, że taka rybka uwaliła mu się na plaży i zjechać nie chce. Kurczę, z tymi bulajami to faktycznie jest dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paranoid Napisano 1 Września 2015 Autor Share Napisano 1 Września 2015 Witajcie, prace się toczą dalej, nie zapomniałem o modelu. Polery i miotacz bomb głębinowych ( tak, nie pomyliłem się, dobrze napisałem, fajfoklokom się uwidziało mocować taką broń na okręcie podwodnym fakin lodżik :/ ) się robią. Umiejscowienie rufowego polera nie nastręcza trudności, problem jest z dziobowymi, ile ich było? Jeden czy dwa i jak były umieszczone, tego nijak nie mogę rozpracować. Ja rozkminiam to tak, bliższy armaty dziobowej w poprzek, bliższy dziobu wzdłuż? duże zdjęcie http://www.youngengineers.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/K_Class_RN_23_-_K4_aground_at_Walney.jpg Na jednym i na drugim jest to "troszku" inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 1 Września 2015 Share Napisano 1 Września 2015 Pierwszy dziobowy poler na bank był w poprzek, w okolicy pierwszej pary otworów przelewowych. Drugi, bliższy armaty jest chyba wzdłuż, na lewej burcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.