Skocz do zawartości

A-4E Sky Hawk


KRL

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewny czy moje pytanie umieszczam w odpowiednim dziale ale mam nadzieję, że tak.

 

Mam pytanie dotyczące A-4E zamierzam w najbliższym czasie rozpocząć budowę tego modelu w skali 1:32 i napotykam tu pewien dość istotny problem.

 

W instrukcji oraz w ramkach jest dodatkowo "garb" natomiast przedstawione wersje kamuflażu takowego garba nie posiadają na zdjęciach w necie także nie znalazłem tych konkretnych kamuflaży z garbem instrukcja twierdzi, że można użyć garba jako opcja do podanych kamuflaży.

 

Moje pytanie więc brzmi czy faktycznie mogę wykonać któryś z przedstawionych samolotów tylko z garbem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź zdjęcia konkretnego egzemplarza w necie, bo google pokazują oba warianty.

 

 

Tu właśnie jest problem żaden z egzemplarzy podanych w schemacie do modelu nie występuje na zdjęciach z garbem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garb z elektroniką to cecha późniejszych wersji Scootera F oraz M. Także producent przewidział po prostu możliwość zbudowania także innej wersji maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź zdjęcia konkretnego egzemplarza w necie, bo google pokazują oba warianty.

 

 

Tu właśnie jest problem żaden z egzemplarzy podanych w schemacie do modelu nie występuje na zdjęciach z garbem.

Jak nie ma garba, to nie doklejasz garba - proste. Instrukcja klejenia i ramki pewnie są uniwersalne, dla wielu wariantów samolotu, ale wersja E na pewno garba nie posiadała (moim zdaniem taki jest ładniejszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zdjęcia garba, bo ten samolot nie posiada oryginalnie czegoś takiego. Swoją drogą plus dla producenta, że daje taki element w założeniu, że można zbudować późniejsze wersje, bo inaczej tego nie idzie wytłumaczyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wersja E na pewno nie posiadała garba to ja nie wiem w necie jest sporo sprzecznych informacji. Pewne za to jest że mój model A-4 takowy musi posiadać w tym wypadku garb jest piękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja E nie posiadała garba, garb posiada wesja F i M wiec musisz ogarniac malowania takich wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie będę się sprzeczał ponieważ nie mam bladego pojęcia czy ta wersja posiadała czy nie korzystam jedynie z dokumentacji z netu gdzie można znaleźć setki zdjęć samolotu opisanego jako A-4E z garbem.

 

O ile podpis pod zdjęciem można zrobić sobie dowolny o tyle przy nr. identyfikacyjnych na samolocie nie sądze by ktoś pisał bzdury.

 

Tu jedno z wielu zdjęć A-4 z garbem i z oznaczeniem na ogonie A-4E

 

A-4E_Skyhawk_from_VA-45_in_flight_in_1972_zps76cipfrw.jpg

 

Myślę, że w grę wchodziła jakaś modyfikacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w grę wchodziła jakaś modyfikacja.

Tak jak pisałem samoloty A-4E były modyfikowane stopniowo uzyskując zewnętrznie standard bliski wczesnym A-4F:

1) wg instrukcji AFC 325 dostawały nowsze silniki i garby z elektroniką,

2) wg instrukcji AFC442 dostawały spojlery ("rozdwojone" klapy).

To nie były jednak przeróbki seryjne w sensie seriali "od... do..." tylko na zasadzie "jaki się nawinął" w trakcie remontu. Stąd bardzo trudno określić czy dany egzemplarz został zmodernizowany i kiedy. Trzeba bazować na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.