Jump to content

A-4E Sky Hawk


KRL
 Share

Recommended Posts

Nie jestem pewny czy moje pytanie umieszczam w odpowiednim dziale ale mam nadzieję, że tak.

 

Mam pytanie dotyczące A-4E zamierzam w najbliższym czasie rozpocząć budowę tego modelu w skali 1:32 i napotykam tu pewien dość istotny problem.

 

W instrukcji oraz w ramkach jest dodatkowo "garb" natomiast przedstawione wersje kamuflażu takowego garba nie posiadają na zdjęciach w necie także nie znalazłem tych konkretnych kamuflaży z garbem instrukcja twierdzi, że można użyć garba jako opcja do podanych kamuflaży.

 

Moje pytanie więc brzmi czy faktycznie mogę wykonać któryś z przedstawionych samolotów tylko z garbem ?

Link to comment
Share on other sites

Znajdź zdjęcia konkretnego egzemplarza w necie, bo google pokazują oba warianty.

 

 

Tu właśnie jest problem żaden z egzemplarzy podanych w schemacie do modelu nie występuje na zdjęciach z garbem.

Link to comment
Share on other sites

Garb z elektroniką to cecha późniejszych wersji Scootera F oraz M. Także producent przewidział po prostu możliwość zbudowania także innej wersji maszyny.

Link to comment
Share on other sites

Znajdź zdjęcia konkretnego egzemplarza w necie, bo google pokazują oba warianty.

 

 

Tu właśnie jest problem żaden z egzemplarzy podanych w schemacie do modelu nie występuje na zdjęciach z garbem.

Jak nie ma garba, to nie doklejasz garba - proste. Instrukcja klejenia i ramki pewnie są uniwersalne, dla wielu wariantów samolotu, ale wersja E na pewno garba nie posiadała (moim zdaniem taki jest ładniejszy).

Link to comment
Share on other sites

Nie ma zdjęcia garba, bo ten samolot nie posiada oryginalnie czegoś takiego. Swoją drogą plus dla producenta, że daje taki element w założeniu, że można zbudować późniejsze wersje, bo inaczej tego nie idzie wytłumaczyć ...

Link to comment
Share on other sites

Czy wersja E na pewno nie posiadała garba to ja nie wiem w necie jest sporo sprzecznych informacji. Pewne za to jest że mój model A-4 takowy musi posiadać w tym wypadku garb jest piękny.

Link to comment
Share on other sites

Wersja E nie posiadała garba, garb posiada wesja F i M wiec musisz ogarniac malowania takich wersji

Link to comment
Share on other sites

Panowie nie będę się sprzeczał ponieważ nie mam bladego pojęcia czy ta wersja posiadała czy nie korzystam jedynie z dokumentacji z netu gdzie można znaleźć setki zdjęć samolotu opisanego jako A-4E z garbem.

 

O ile podpis pod zdjęciem można zrobić sobie dowolny o tyle przy nr. identyfikacyjnych na samolocie nie sądze by ktoś pisał bzdury.

 

Tu jedno z wielu zdjęć A-4 z garbem i z oznaczeniem na ogonie A-4E

 

A-4E_Skyhawk_from_VA-45_in_flight_in_1972_zps76cipfrw.jpg

 

Myślę, że w grę wchodziła jakaś modyfikacja.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że w grę wchodziła jakaś modyfikacja.

Tak jak pisałem samoloty A-4E były modyfikowane stopniowo uzyskując zewnętrznie standard bliski wczesnym A-4F:

1) wg instrukcji AFC 325 dostawały nowsze silniki i garby z elektroniką,

2) wg instrukcji AFC442 dostawały spojlery ("rozdwojone" klapy).

To nie były jednak przeróbki seryjne w sensie seriali "od... do..." tylko na zasadzie "jaki się nawinął" w trakcie remontu. Stąd bardzo trudno określić czy dany egzemplarz został zmodernizowany i kiedy. Trzeba bazować na zdjęciach.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.