Sinirlan Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Specjalna 3 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego No to jedziemy z konkursem Na temat obrałem sobie F-15C MSIP II ze stajni Academy jako jeden z lotniczych symboli Zimnej Wojny. Troszkę o samolocie: Samolot F-15 został opracowany w odpowiedzi na radzieckie MiG-23 a później również MiG-25. Wstępne wymagania co do specyfikacji samolotu rozesłano do 13 firm lotniczych w grudniu 1965 roku. Cztery lata później z zaoferowanych projektów został wybrany samolot opracowany przez McDonnell Aircraft Company. Oblot prototypu nastąpił 27 lipca 1972 roku, a w marcu 1973 rozpoczęto masową produkcję. Inbox: Jak widać na zdjęciu model jest lekko napoczęty lub wręcz zdemolowany ale za dwa piwa i tak jest dobrze Blaszki Eduarda do naprawy wnętrza kokpitu Oświadczam, że otrzymałem, zapoznałem się i akceptuję treść Ogólnych Warunków Konkursu, oraz, że akceptuję skrócony termin ukończenia modelu (tj. do 30 listopada 2015) :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KW-2 Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 No widzę że niektórzy już zabierają się za robotę! Życzę powodzenia w konkursie! Ja na swój model musze jeszcze kilka dni poczekać :( Pozdrawiam życzę miłej zabawy i miłej rywalizacji:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Reflect Posted September 1, 2015 Super Moderator Share Posted September 1, 2015 Super temacik - będę kibicował! pozdrawiam Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 Myśliwiec jest jak z bajki dla mnie, jeden z ulubionych mych kształtów w lotnictwie. Pięknie go pomaluj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 2, 2015 Author Share Posted September 2, 2015 A oto efekty wczorajszych zmagań z napoczętym kokpitem i blaszkami Eduarda. Fotel narazie bez waloryzacji, dzisiaj będę z nim walczył. Blaszki kokpitu na miejscu Drążek sterowy, jeszcze do poprawki. Dolna część kadłuba, zeszlifowane ślady po wypychaczach na komorach podwozia. To mnie trochę niepokoi, komory podwozia wyraźnie widoczne we wlotach powietrza :/ Myśliwiec jest jak z bajki dla mnie, jeden z ulubionych mych kształtów w lotnictwie.Pięknie go pomaluj. Postaram się ale to ledwie drugi model który lepię więc cudów się nie spodziewaj :X (Zwłaszcza, że pędzluję [też drugi raz!]) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 2, 2015 Author Share Posted September 2, 2015 Póki co tak wyglądają efekty dzisiejszych prac. Fotel ukończony, może szału nie ma ale jak na pierwsze spotkanie z blaszkami chyba nie jest źle. Kokpit złożony na sucho (fotel też), przy malowaniu trzeba będzie poprawić krawędzie, zwłaszcza z przodu jest nierówno. HUDa od Eduarda zostawię sobie na koniec, nie chcę go zniszczyć/zgubić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 2, 2015 Share Posted September 2, 2015 Nie jest źle. Fotel może troszkę za zielony, ale w kabinie ten kontrast zniknie. Pociągnąłbym mocnym suchym pędzlem wszystkie krawędzie i nierówności w kabinie, żeby je nieco powyciągać na wierzch. Srebrnym albo jasnoszarym kolorem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 3, 2015 Author Share Posted September 3, 2015 Nie jest źle.Fotel może troszkę za zielony, ale w kabinie ten kontrast zniknie. Tego fotela w kokpicie prawie nie widać, blaszki też swoją robotę robią więc tak jak mówisz, fotel trochę "przygaśnie" w kabinie. Dzisiaj na pierwszy ogień poszły dysze silników, w zestawie są dwa modele do wyboru Pratt & Whitney F100 i General Electric F110. P&W ma dużo większą ilość detali więc pewnie ten model będę montował do samolotu (oczywiście jeśli nic nie spartolę po drodze...). Dysza składa się z 5 elementów i do tego dochodzi jeszcze 15 cięgien (jeśli to poprawna nazwa). Po lewej dwa P&W w tle GE Po złożeniu dysze będą jeszcze wymagały małego muśnięcia szpachlą wewnątrz i szlifowania oraz ogólnego wyrównania długości. Do wieczora postaram się jeszcze wrzucić jakieś fotki z postępu prac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Dzisiejszy dzień zacząłem od zabawy w hutnika. Po sklejeniu większości elementów kadłuba samolot leciał trochę na ogon, z braku ołowianych ciężarków postanowiłem przetopić trochę cyny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Obciążenia na nos nigdy za wiele. Sprawdź jeszcze nie raz nim przykleisz go do kadłuba, bo po doklejeniu stateczników,uzbrojenia etc. może być za cięzko z tyłu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Spasowanie wlotów powietrza będzie problemem, wyglądają jakby były w ciut mniejszej skali lub jakby ktoś obciął kilka milimetrów z tyłu :/ Lewa strona jeszcze jako tako wygląda... Ale prawa to brak słów :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Po 1,5h męczenia się z wlotami powietrza uzyskałem takie efekty: Nie jest to jeszcze ostateczny koniec z wlotami ale już jest zdecydowana poprawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Pięknie je spasowałeś. Szczególnie wrażenie zrobiły na mnie te okrągłe części, one były różnej wielkości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Bardzo dobrze to wygląda, będziesz odtwarzał linie podziału? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Pięknie je spasowałeś.Szczególnie wrażenie zrobiły na mnie te okrągłe części, one były różnej wielkości. Nie wiem kto robił matrycę do tych wyprasek ale powinien iść za to siedzieć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Niedawno chciałem kupić ten model, wyleczyłeś mnie z tych niecnych intencji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Niedawno chciałem kupić ten model, wyleczyłeś mnie z tych niecnych intencji. W zestawie jest drugi komplet wlotów, nieco opuszczone do dołu, jutro mogę sprawdzić czy też są koślawe. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Po 1,5h męczenia się z wlotami powietrza uzyskałem takie efekty: Nie jest to jeszcze ostateczny koniec z wlotami ale już jest zdecydowana poprawa Pokryj to zawczasu surfacerem. Lepiej teraz wychwycić, czy coś jest jeszcze do poprawki niż później się denerwować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Bardzo dobrze to wygląda, będziesz odtwarzał linie podziału? Będę się starał w miarę możliwości, muszę tylko znaleźć sobie jakieś narzędzie do tego. Pokryj to zawczasu surfacerem. Lepiej teraz wychwycić, czy coś jest jeszcze do poprawki niż później się denerwować. Jutro z rana idzie podkład, bez paniki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Oddech i tętno w normie. ;) Tak tylko uczulam na zapas, bo samemu mi się parę razy zdarzyło nabrać na autosugestię, że trud już skończony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 6, 2015 Author Share Posted September 6, 2015 Dzisiaj potraktowałem wloty powietrza podkładem, oto co mi wyszło: W niektórych miejscach trzeba będzie jeszcze poszpachlować i przeszlifować (zwłaszcza tam gdzie są zacieki, Tamiya w sprayu :/), słabo to widać na zdjęciach ale na przykład prawy bok pod działkiem jak i tuż przy samym skrzydle. Dzisiaj jednak nie będę tego chyba robił, za 4h wyścig F1, potem myślę coś nad moim pierwszym modelem popracować PS. Wybaczcie trochę za ciemne zdjęcia, muszę jeszcze dopracować ustawienie lamp i aparatu :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Biorąc pod uwagę to co dała Academy, to wygląda to bardzo dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 6, 2015 Author Share Posted September 6, 2015 Biorąc pod uwagę to co dała Academy, to wygląda to bardzo dobrze. Dzięki, kiedy zobaczyłem ja kte elementy pasują do kadłuba (a raczej jak nie pasują) to mi ręce opadły ale jakoś udało się to (w miarę możliwości) wyprostować Jutro ciąg dalszy tej nierównej walki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Wygląda bardzo dobrze, widze że dałeś radę wyjść z tych wszystkich nie dociągnięć pudełkowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinirlan Posted September 7, 2015 Author Share Posted September 7, 2015 Dzień 7: Dzisiaj przeszlifowałem kadłub po drugim szpachlowaniu, wygląda to dobrze, na zdjęciach różnicy nie widać więc nawet nie zaśmiecam wątku. Drugą rzeczą którą dzisiaj robiłem było ogarnięcie głównego podwozia, myślałem nad jakąś waloryzacją z kablami ale w oryginale i tak nie wiele tam tych kabli jest więc efektu żadnego raczej by nie było. Na zdjęciach wygląda to jako tako ale na żywo wygląda dość ładnie. Pracowałem czy też raczej próbowałem pracować nad wewnętrzą częścią dysz silników aby uzyskać efekt podobny do tego na zdjęciu poniżej ale bez sukcesów :/ (zdjęć nie zamieszczam co by się całkiem nie kompromitować ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.