Jump to content
maciej_1988

VW Golf GTI - Revell 1:24

Recommended Posts

Widziałem te brzegi foteli wcześniej ale przyznaję że jedynie z mojej niechęci zostawiłem tak jak jest, ostatecznie będzie to mało widoczne. Cały środek jest przejechany matowym lakierem jedną warstwą, wcześniej się błyszczały po sidoluxie danym przed kalkami.

 

A odnośnie krytyki i komentarzy które były wyżej - przeczytałem, po części zrozumiałem, po części olałem i żyje się dalej.

Szkoda ze tych jamek na bokach foteli nie zalales klejem i nie wyszlifowales... Bez czasu schniecia kleju 5min roboty .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej obrabiałem te linie połączeń na brzegach foteli szpachlą Tamiya i Surfacerem i to szlifowałem. Z tego powstały te tak jakby jamki. Kleju nigdy do tego nie stosowałem - używać taki normalny Revella Contacta? Mam jeszcze Tamiya Cement i Extra Thin Cement.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyjanoakrylowy, najlepiej gęsty.

Nie neguję, ale metoda którą wybrał kolega Maciej też jest dobra. Problem tutaj akurat nie leży w metodzie, tylko w tym, że zrobił to byle jak. Obojętnie, czy robi się szpachlą, czy klejem, jak zostaną dziury, trzeba jesze raz zaszpachlować i szlfować do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągnąłem fotele i poprawiłem te boki, jest lepiej, może nie idealnie ale wystarczająco dobrze uważam. Obecnie pracuję nad montażem elementów podwodzia.

 

Kabinę pomalowałem jedną warstwą białego od Vallejo i mam problem. Farba dziwnie długo schła, teraz jest jakby lekko gumowa na całej powierzchni i ma lekko kremowy kolor a nie biały. Może to być spowodowane tym że farba leżała nieużywana (od nowości) trochę ponad pół roku? Kupiłem białą Pactry i po 1 warstwie widać dużą różnicę.

Biała farba której firmy będzie najbliższa idealnej bieli? Oczywiście interesuje mnie akrylowa nadająca się do aero.

 

IMG_0040_zpslo2xkleg.jpg

 

IMG_0039_zpsd3mxm7lf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę czasu minęło a prace prawie nic się nie posunęły. Tragicznie wyszło malowanie kasty białym który był bardziej szary czy kremowy. Cała kabina i maska trafiły do czyszczenia do samego plastiku. Poniżej zdjęcia podkładu położonego na nowo po szpachlowaniu szyberdachu na nowo - szpachla też zeszła po czyszczeniu.

 

IMG_0123_zpslcjsvd3e.jpg

 

IMG_0124_zpsatxqf3ns.jpg

 

IMG_0125_zpsvevtae3i.jpg

 

IMG_0126_zpscftqx50j.jpg

 

 

 

Poza tym udało się dokończyć cale podwozie i silnik - już po lakierowaniu czeka na ostateczny montaż:

 

IMG_0131_zpsrh43s0j9.jpg

 

 

 

Na koniec pytanie do Was - jak wyglądają te czarne okna? Próbował ktoś wpakować do cleanluxa przezroczyste plastiki? Nie zrobią się matowe? Mógłbym te zrobić Tamiya Smoke...

 

IMG_0132_zps8gmgauau.jpg

 

IMG_0133_zpsbxlbvsjj.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pakowałem, nie zmatowiały... Ale podejrzewam, że w przypadku każdego plastiku może być inaczej.... Ja bym wziął tę farbę i zwyczajnie zeszlifował papierem ściernym...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja pakowałem, nie zmatowiały... Ale podejrzewam, że w przypadku każdego plastiku może być inaczej.... Ja bym wziął tę farbę i zwyczajnie zeszlifował papierem ściernym...

Po co tracic czas na szlifowanie?

Wrzuc do cleanluxa kawalek ramki przezroczystej od tych szyb i zobacz . Nie powinien ruszyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użyłem zwykłego zmywacza Wamodu do farb akrylowych i ładnie zeszło i nic nie zmatowiało.

 

... chciałem też zacząć malować kastę i zanim zacząłem zdążyłem ukręcić gwint dyszy....

Share this post


Link to post
Share on other sites
... chciałem też zacząć malować kastę i zanim zacząłem zdążyłem ukręcić gwint dyszy....

Widać, że nie interesujesz się historią. Już na kamiennych tablicach znalezionych w Gizie był wyryty napis "Nie odkręcać dysz w piwatach", bo nawet jeśli nie urwiesz to ponowne dobre ustawienie graniczy z cudem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Użyłem zwykłego zmywacza Wamodu do farb akrylowych i ładnie zeszło i nic nie zmatowiało.

 

... chciałem też zacząć malować kastę i zanim zacząłem zdążyłem ukręcić gwint dyszy....

Odłóż trochę kasiorki i zainwestuj w markowy aerograf , sam miałem piwatę i po ukręceniu dyszy podziękowałem , fakt malowałem nim 2 lata

... chciałem też zacząć malować kastę i zanim zacząłem zdążyłem ukręcić gwint dyszy....

Widać, że nie interesujesz się historią. Już na kamiennych tablicach znalezionych w Gizie był wyryty napis "Nie odkręcać dysz w piwatach", bo nawet jeśli nie urwiesz to ponowne dobre ustawienie graniczy z cudem.

Uśmiałem się

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

IMG_0124_zpsatxqf3ns.jpg

 

z premedytacją zostawiasz takie chamskie, grube listwy ozdobne na drzwiach/błotnikach?

W rzeczywistości miałby kilka centymetrów. Żadna z wersji golfa takich nie miała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie z premedytacją, oglądając model po malowaniu podkładem widziałem że są całkiem duże...jednak mocno je przykleiłem i nie wiem jakby to wyglądało po oderwaniu ich...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie z premedytacją, oglądając model po malowaniu podkładem widziałem że są całkiem duże...jednak mocno je przykleiłem i nie wiem jakby to wyglądało po oderwaniu ich...

Jak pisze Kashato, one odstają pewnie ponad 4 mm, czyli w oryginale ponad 10 cm, a na zdjęciu pudełka widać bardzo cieńkie listwy. Jak nie chcesz odklejać to je choć trochę spiłuj. Ale chyba nie byłoby problemem spiłować je do zera, pomalować kastę i nakleić na pomalowany model cieńkie paski czarnego polistyrenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.