Skocz do zawartości

Afrykański PAnzer IV ausf. D - Dragon 1:35


Stojkovic

Rekomendowane odpowiedzi

Krzychu nie myl pojęć Tobruk w dniu 14.04.41 został zaatakowany pierwszy raz(można powiedzieć że z marszu,a w zasadzie oblężenie).Dopiero 21 czerwca 1942 Państwa Osi przełamały opór i Tobruk padł.

Tego samego dnia mój wóz "811" padł ofiarą brytyjskich dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

... Tobruk w dniu 14.04.41 został zaatakowany pierwszy raz(można powiedzieć że z marszu,a w zasadzie oblężenie).

Tobruk oblężony już od 11 kwietnia. Idąc Twoim tokiem myślenia to napisałem dobrze.

Jednak oblężenie, a atak to dwa różne pojęcia.Oczywista moja pomyłka, to pierwszy atak na Tobruk i to z samego rana.

Co nie zmienia sensu całej wypowiedzi - że przejeli pojazd 14 kwietnia 1941 roku.

... .Dopiero 21 czerwca 1942 Państwa Osi przełamały opór i Tobruk padł.

Nic nie pisałem że wtedy Tobruk się poddał.

Tego samego dnia mój wóz "811" padł ofiarą brytyjskich dział.

Piszemy o "czwórce" ausf.D/E - Twój Pz.Kpfw.IV ausf.D/E - Nr.811 z zestawu Dragona 6265.

Ciekawy pojazd ze względu na dobrze widoczną "tabliczkę".

Nie widzisz różnicy w wersji Pz.Kpfw.IV ausf.E i F trudno ale ...

Pz.Kpfw.IV ausf.D/E dopancerzony - Nr.811 utracony tak samo jak ausf.D Nr.813 w dniu 14.04.1941

http://i1016.photobucket.com/albums/af285/skrzat16/811_zps6qie7d02.jpg

http://i1016.photobucket.com/albums/af285/skrzat16/Zrzut%20ekranu%202015-11-17%20o%2022.28.26_zps1fitljbo.png

http://images13.fotosik.pl/47/a5c16bf834bb98fa.jpeg

http://images28.fotosik.pl/67/15e01fdf3f533c6b.jpeg

http://images13.fotosik.pl/47/abf633380b8120f9.jpg

Z podpisem: "Nothing new here, just the known 811 seen from the other side"

Z tej strony : http://www.deutsches-afrika-korps.de/viewtopic.php?f=53&t=3957

Opisów o tym wozie jest tam więcej.

Rozumiem, ze wówczas musze dorobić półkę z tyłu na kanistry?

Tak pisałem o tym 24-10-2015 w poście konkursowym:

"- na tylnej płycie "korytko" na dodatkowe kanistry - widać dobrze w jakim malowaniu są pojazdy

http://i288.photobucket.com/albums/ll200/Boozyo/Pzkpfw%20IV%20ausf%20D%20Dak%20Tristar/12.jpg

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=8868&sid=151fd6f250ca3b351f602e39972aac81

Elementy drewniane inne na wozie 822 niż na wozie 824."

Popatrz tylko na to "ustrojstwo" :

https://redbaronzerr.files.wordpress.com/2015/01/img_5128.jpg?w=1500

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej Dasz sobie radę z tym struganiem.

 

Nadmienię jeszcze - bo sam sobie tego nie wymyśliłem. Trochę o tym ostatnio czytałem i może stąd ten "drugi atak".

O drugim ataku na Tobruk w dniu 14-04-1941 pisze też - Tom Cooper » 21/8/2007, 19:20

cytat - "There comes 813 - together with 811 (there are two well-known shows of the later tank in Jentz's book "Panzerbattles"),

the first PzKpfwIV to have been captured by the British, during the second assault on Tobruq, on 14 April 1941."

Tekst z http://www.deutsches-afrika-korps.de/viewtopic.php?f=53&t=3957 - strona 1

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego samego dnia mój wóz "811" padł ofiarą brytyjskich dział.

Piszemy o "czwórce" ausf.D/E - Twój Pz.Kpfw.IV ausf.D/E - Nr.811 z zestawu Dragona 6265.

Ciekawy pojazd ze względu na dobrze widoczną "tabliczkę".

Nie widzisz różnicy w wersji Pz.Kpfw.IV ausf.E i F trudno ale ...

Pz.Kpfw.IV ausf.D/E dopancerzony - Nr.811 utracony tak samo jak ausf.D Nr.813 w dniu 14.04.1941

http://i1016.photobucket.com/albums/af285/skrzat16/811_zps6qie7d02.jpg

http://i1016.photobucket.com/albums/af285/skrzat16/Zrzut%20ekranu%202015-11-17%20o%2022.28.26_zps1fitljbo.png

http://images13.fotosik.pl/47/a5c16bf834bb98fa.jpeg

http://images28.fotosik.pl/67/15e01fdf3f533c6b.jpeg

http://images13.fotosik.pl/47/abf633380b8120f9.jpg

Z podpisem: "Nothing new here, just the known 811 seen from the other side"

Z tej strony : http://www.deutsches-afrika-korps.de/viewtopic.php?f=53&t=3957

Opisów o tym wozie jest tam więcej.

 

 

Nie wiem o czym piszesz ale 811,813 to nie są żadne D/E tylko D z modyfikacją polową(tak wynika z archiwów Bundesarchiv) ,wersja F nas w tym okresie nie interesuje w ogóle.800 to była jedyna hybryda i wersja D/E już bodaj z wieżą typową dla tejże wersji.

 

P.S. pamiętajmy o 821 posiadającą cechy D i E,figurującą jako D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz seria pytań o 813-kę.

 

Z przodu podczas ataku widać że miała zapasowe ogniwa gąsienicowe + korytko z tyłu.

Na pace jakieś graty - co to może być? Skrzynie na pociski czy raczej skrzynie na graty?

 

kolor bazowy to szary na to piaskowe pasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w tym tygodniu poszperać w żywicy co by coś wrzucić na tył pojazdu prócz kanistrów.

 

Musze osobno skleić koła zębate i wymienić oraz wystrugać korytko.

 

Nieźle się wkopałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby pogmatwać wystarczy parę słów, wtedy przeinaczenia i błędy -"bo tam Ktoś coś" - sprostowanie to znów litania.

Choć i tak nadal jest wiele "białych plam" o tamtych czasach,ludziach i sprzęcie.

Nie wiem o czym piszesz...

No właśnie nie za bardzo się orientujesz co i jak.

... 811,813 to nie są żadne D/E tylko D z modyfikacją polową... .

- 811 to wersja "D" z kołem napędowym z wersji "E" i dopancerzeniem - dlatego opisałem jako D/E żeby było krócej.

- 813 to wersja "D" - czysta bez modyfikacji.

Wyjaśnienie jest proste wersja "D" już nieprodukowna od września 1940.

Wszystkie części zapasowe dostarczane do warsztatów to już wersja "E" dlatego D/E.

... D z modyfikacją polową(tak wynika z archiwów Bundesarchiv), ... .

Bo wysyłali do Afryki pojazdy w wersji "D" ich numer seryjny się nie zmienił.

... ,wersja F nas w tym okresie nie interesuje.

Twój post z 03-01-2016

Ale ten wóz to już wersja F z prostą płytą nadbudowy.

i dokleiłeś tę fotkę - http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=18346

Przypomnę że to wersja późna "E" na w/w fotce, a nie "F" jak sugerujesz.

Dyskusja była o wozie Nr.4 który jest już w wersji "F" co ukazałeś w kolejnej fotce:

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=18345 i tu trafiłeś to wersja "F"

... .800 to była jedyna hybryda i wersja D/E już bodaj z wieżą typową dla tejże wersji.

No i znów się mylisz.Jest bardzo dużo jeszcze niewiadomych.Ale z tego co wiem na pewno nie jedyny.

Według T.Jents "Tank Combat in North Afrika" Pz.Rgt.5 otrzymał 8 nowych Panzer IV w październiku 1940 roku.

Jeden z nich to właśnie "HYBRYDA" Nr.800 a drugi Fgst. 80521 z dopancerzeniem.

Bardzo wczesny numer seryjny świadczy iż zbudowany na przełomie 1939/40 uszkodzony we Francji i następnie wyremontowany.Stąd podwozie D, a wieża E i dopancerzenie.

Sam tutaj używasz skrótu "wersja D/E" a przedtem - "to nie są żadne D/E".

Jeszcze coś dorzucę - 29 kwietnia pierwsze uzupełnienie - przybyły 3 Pz.Kpfw.IV ausf.E.

P.S. pamiętajmy o 821 posiadającą cechy D i E,figurującą jako D.

No niestety znów kólą w płot. To czysta wersja ausf.D. Gdzieś dzwonią tylko gdzie?

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=8897

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=8896

Natomiast ten z późniejszych dostaw to i owszem - mieszanina D/E - numer 821 bez białej obwódki.

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=8898

 

kolor bazowy to szary na to piaskowe pasy?.

O kolorach pisałem - proszę zerknij na mój post z dnia 21.10.2015 w konkursie.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie części zapasowe dostarczane do warsztatów to już wersja "E" dlatego D/E.

... D z modyfikacją polową(tak wynika z archiwów Bundesarchiv), ... .

Bo wysyłali do Afryki pojazdy w wersji "D" ich numer seryjny się nie zmienił.

... ,wersja F nas w tym okresie nie interesuje.

Twój post z 03-01-2016

Ale ten wóz to już wersja F z prostą płytą nadbudowy.

i dokleiłeś tę fotkę - http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=18346

Przypomnę że to wersja późna "E" na w/w fotce, a nie "F" jak sugerujesz.

Dyskusja była o wozie Nr.4 który jest już w wersji "F" co ukazałeś w kolejnej fotce:

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=18345 i tu trafiłeś to wersja "F"

 

 

 

 

ale po co się unosisz wóz nr.800 figuruje jako hybryda stąd D/E,a przy innych hmmm skrót myślowy używany przez wszystkich,bo dla nich IV z dopancerzeniem to już E.

 

Co do F fakt dwa inne zdjęcia miałem opisane jako F to wrzuciłem tyle że nie opisałem który a który więc zły adres.

I co tu teraz począć jak zdjęcia z wątków na DAK pochodzą z 2009-2011.Schody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof co miałem przekazać - napisałem.Dalej uważam że dyskusja na te zagadnienia niepotrzebna.

Masz rację fotki są stare, ale ich zawartość się nie zmieniła.Tylko trzeba dobrze je "odczytywać".

Przyjąłeś do wiadomości dobrze, jeśli nie to trudno nic na to nie poradzę.

 

Krzysiek (meser262) za bardzo się chyba i niepotrzebnie nakręcił

Rafał chciałem odpowiedzieć w miarę precyzyjnie na poszczególne zagadnienia i wykazać że Krzysztof nie ma racji.

Krzysztof (KrzychuP) nie pierwszy raz pomieszał pojęcia wprowadzając innych w błąd.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dodałem po czasie - No właśnie - KrzychuP "ale po co się unosisz" - i jak zwykle winny jest kto inny .Normalka jak zawsze.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam to nie ja nie odróżniam wersji Tygrysa.Sprawa jest prosta jak ktoś jest od wszystkiego to jest od niczego.Nic nie wykazujesz a przyklejasz formę i treść jeszcze obarczasz innych swoją niewiedzą.Dziękuję ale ja od ciebie takowej pomocy nie potrzebuję.

Nie zawsze musisz mieć ostatnie słowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki potrzebuję pomocy od was OBU.

 

Więc utnijmy może prywatę a kłóćmy się o zdjęcia same prowadzące do dyskusji i ogarnięciu tych czarno białych pikseli.

 

Pamiętajmy, że przecież staramy się w dobrej wierze dojść prawdy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc utnijmy może prywatę a kłóćmy się o zdjęcia same prowadzące do dyskusji i ogarnięciu tych czarno białych pikseli.

Słusznie, o tych zdjęciach właśnie pisałem - trzeba poprawnie odczytywać fotki bo i tak wszystko to jest bardzo pomieszane.

Ostatnie wpisy na stronie o DAK są z 2007 roku i cisza.Chłopaki tam i tak bardzo dużo informacji podali.

Mimo że część spraw jest "rozjaśniona" to jeszcze mnóstwo spraw pozostaje niewyjaśnionych.

Dlatego nie wolno ponownie wprowadzać zamętu w sprawach już trochę wyjaśnionych.Stąd moja "litania".

Co do malowania to zerknij na te fotki :

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=8865 - pojazd Nr.812 za nim może być Nr.813 -

Chodzi mi o kolory pancerza obydwa wozy bardzo ciemne.

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=8864 - pojazd Nr.813 widać że jest trochę jaśniejszy - pomazany.

Dla kontrastu fotka wersji "F" wyraźnie jasna http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=18344 dostarczony później.

Tutaj jest inny wóz i widać na nim wyrażnie ciapki - http://images30.fotosik.pl/67/4c3ee8e949abecc1.jpeg

Właśnie coś tak jak na tych rysunkach - http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=9018

http://www.deutsches-afrika-korps.de/download/file.php?id=9027

Kolory to - cały RAL 7021 Schwarzgrau (Black grey) i na to te mazaje RAL 8000 Grünbraun (Green brown)

Dobrze by było, aby gdzie niegdzie w miejscu plam z RAL 8000 "przebijał" ciemny RAL 7021.

"KrzychuP" niech Ci się otwiera co tam chcesz, a ja mam nadzieję że jeszcze nie raz podyskutujemy o Tygrysach.Choć ostatnio o "141" nie błysnołeś.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Hah,

 

Dzisiaj sprawdzałem koła napędowe i ku mojemu zaskoczeniu okazuje się, że nie mam tych co trzeba a tylko identyczne z tymi, które sa obecnie :/

 

Co teraz z tym zrobić? Brnąć w 813 mimo to, czy zmiana koncepcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Bardzo powoli wracam do tego projektu.

Nałożyłem kalki na bazę i czekam aż Micro sol zrobi swoje.

 

DSC_0548_zps9rd23qkt.jpg

DSC_0549_zps4vrfa0o9.jpg

DSC_0550_zpsxlwcwhz8.jpg

 

Musze jeszcze ogarnąć te koła nieszczęsne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jeszcze ogarnąć te koła nieszczęsne...

i "- otwór do wystrzeliwania rakiet sygnalizacyjnych umieszczony z lewej strony wierzchu wieży został zaopatrzony w stożkowe zamknięcie (Haubecap), które było jednocześnie ekranem lampy sygnałowej."

Tak wiem powtarzam się.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces wygląda u mnie tak:

Po malowaniu nakladam sidolux na całość

Następnie wycinam oznaczenia

Potem gdy Moczy się w wodzie nakladam na miejsce gdzie mają być polozone płyn Micro set

Gdy kalka jest już położona i wypozycjonowana nakladam micro sol jeśli są jakieś nierówności i czekam 24 h aż płyn ładnie ja wcisnie w zakamarki

Następnie kładę znowu sidolux ale tylko na kalki

Następują dalsze procesy wearheringu

 

Nie wspominam o przycinaniu i odpoeietrzaniu kalek szmatką lub wacikiem bo o tym jest napisane w każdej instrukcji do modelu i zdarza się że się sam nie zastosuje.

 

Ale tak jak z czytaniem ulotek do leków powinno się to robić zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.