Skocz do zawartości
skikut87

Bf 109 E4 trop 1/32 Trumpeter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po długiej nieobecności postanowiłem zacząć od nowa tym razem w innym dziale ( pancerka idzie na razie w odstawkę) natomiast w podobnej skali.

Moją ofiarą stała się jak w temacie sto-dziewiątka, niestety jak to w życiu bywa pierw się kupuje potem myśli... Ba nawet dokupiłem zestaw luf oraz panel Yahu models. Po otwarciu pudełka pełen entuzjazm, po obejrzeniu kilku zdjęć oryginałów i modeli... Pomyślałem to w końcu kilka detali silnika i kokpitu.

Obecnie zakończyłem prace nad silnikiem - upodobniając go trochę do oryginału:

 

db6fcd9e01bfdae0med.jpg

9740b5059790b524med.jpg

3a5aff31994e874amed.jpg

4d3a4bd1f8d394a0med.jpg

 

A teraz czas na pytanie laika w tym dziale; jak,lub co zrobić aby upodobnić kokpit który dał producent ( jak mniemam z wersji G ) do wersji E4. Niestety przeszukując internet już po prostu zgłupiałem co muszę przerobić. Na pewno muszę poprawić - podnieść podłogę. Baniak na powietrze oraz rurkę od niego, wajchę nad nim i na tym moja wiedza się kończy więc tu też proszę o fachową pomoc kolegów biegłych w tematach powietrznych za którą z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kokpicie jest niestety pomieszanie z poplątaniem. Spróbuję nieco naprostować sytuację:

1. części E39 i E33 należy wyciąć z ramki i... upuścić na podłogę, a jeśli potoczyły się w widoczne miejsce dla pewności jeszcze przydeptać aż się zdeformują. Są kompletnie niepotrzebne bo stanowią osłonę kadłubowego działka, którego w Emilu nie było!

 

2. Część E52 będzie potrzebna. ale w zupełnie innym miejscu. Za przykład posłuży nam obrazek prawej burty:

e_rt.wall.jpg

Widzimy tutaj część E52 zamocowaną pod literką L. Powyżej niej jest literka U. Zatem w modelu masakrujemy zaznaczone elementy:

IMG_9096_.JPG

W miejsce dolnego X wstawiamy część E52 (na górze można wstawić niewielki klocek dystansowy separujący element od ściany - na rysunku element P).

W miejsce górnego X samodzielnie dłubiemy kieszonkę na mapę, żeby to jakoś wyglądało.

Trumpek nie przewidział, że pilot będzie chciał strzelać flarami, więc pudełeczko na nie z zamykaną klapką (na rys. literka M) trzeba także wydłubać samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam to zdjęcie:P

Model fajny ale jak wniknąć w merytoryke to net_sailor mógłby tutaj dobrą książke napisać.

Ja zrobiłem z niego szwajcara

http://timimodelfactory.blogspot.com/2015/08/bf-109-trumpeter-132.html

 

Modeł generalnie bardzo miły w sklejaniu, tylko ponoć do Emila niepodobny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znam to zdjęcie:P

Model fajny ale jak wniknąć w merytoryke to net_sailor mógłby tutaj dobrą książke napisać.

Ja zrobiłem z niego szwajcara

http://timimodelfactory.blogspot.com/2015/08/bf-109-trumpeter-132.html

 

Modeł generalnie bardzo miły w sklejaniu, tylko ponoć do Emila niepodobny

 

Widziałem tego zacnego Ementalera i między innymi zdjęcia fotek z iksami to po ich obejrzeniu naszła mnie refleksja. Natomias dziś stwierdziłem że pójdę trochę na skróty i zamówiłem do swojego E4 blaszki edka dedykowane do E3 trembacza ;

http://www.mojehobby.pl/products/Bf-109E-3-interior-S.-A.-TRU.html

- może w ten sposób uda mi się coś łatwiej wyrzeźbić bo zasadniczo to raczej w środku nie było różnicy miedzy tymi modelami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki ten świat jest mały!

 

Ale do rzeczy. W modelu Timiego było trochę więcej roboty, bo Szwajcary miały sporo zmian w kokpicie. Kupno Edka dla standardowej wersji to chyba najprostsze rozwiązanie i niczym nie ryzykujesz jeśli chodzi o wersję E-3/4, bo zasadniczo różniły się one typem działek w skrzydłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update, blaszki przyszły kilka nawet już skleiłem niestety nie należę do grona cierpiących na nadmiar czasu stąd też całość idzie wolno

 

543cb2c08f87ba0amed.jpg

525bb861b96adc85med.jpg

d2fe936cfc3fb5d7med.jpg

 

A największą walkę stoczyłem z tą obudową dźwigni ( co z zresztą widać po oparach CA) - nie mogłem jakoś prawidłowo wygiąć tego łuku i zagiąć końca, aż w końcu całość się urwała

 

1bca2ffe3c891b87med.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam coś tam popaćkałem i też trochę protestowałem nowej ( przynajmniej dla mnie ) chemii,

1. pierwszy raz malowałem farbami akrylowymi mr hobby i stwierdzam jak na razie, że nigdy nie malowało mi się lepiej

2. Po raz pierwszy mimo obaw użyłem vallejo surfec`a i tu też pozytywne zaskoczenie - nei śmierdzi, nie pyli jak inne i dobrze kryje plastik i blaszkę - a obawiałem się, że na blaszkach nie będzie się trzymał.

 

 

b7fd698a7b690dafmed.jpg

 

e843b08a99ce08cbmed.jpg

 

0a38a38c71f9cceemed.jpg

 

d84b09a65d47d537med.jpg

 

1f7220965d0ebf70med.jpg

 

5e4d7f7d1d6ffc76med.jpg

 

7278985e44d9ad3dmed.jpg

 

4e599bd35f0011f5med.jpg

 

930040f33811d8c9med.jpg

 

 

Co prawda gdy model schnął a ja przyjrzałem się fotką wnętrza ujrzałem kilka detali po lewej stronie kokpitu które mi umknąły - no ale to da się dorobić i dokleić.

 

Generalnie kokpit gotowy do washa brudzenia i naklejenia cyferblatów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwszy raz malowałem farbami akrylowymi mr hobby i stwierdzam jak na razie, że nigdy nie malowało mi się lepiej

Typóweczka

 

Będziesz brudził silnik? Na razie to z niego jeść można ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwszy raz malowałem farbami akrylowymi mr hobby i stwierdzam jak na razie, że nigdy nie malowało mi się lepiej

Typóweczka

 

Będziesz brudził silnik? Na razie to z niego jeść można ;)

 

Mikele zawsze co nowe musi być czyste - na brudzik i plamy olejowe przyjdzie pora, pierw sido by zabezpieczyć nadać połysk i uwidocznić kolory a potem pigmenty i zacieki, zresztą to samo czeka kabinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadoma sprawa, że kolejność prac jest jedna. Pytam tylko, czy w przyszłości będą dalsze etapy i własnie rozwiałeś moje wątpliwości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pamiętaj, że na tych silnikach były numery seryjne:

 

DB-V12.jpg

 

173636d1311230517t-cyber-hobby-bf-109-4-gallands-nr-5819-a-galland-5819-engine-detail-jpg

 

img_2343-800x533.jpg

 

 

Może nie do końca tak jak na fotkach ale mi się podoba

 

a001c47ff9d63a6emed.jpg

 

21d4287ffe088d60med.jpg

 

048ab831e09afe40med.jpg

 

3980a0d583b1a00emed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo mi się podoba. ;)

 

Jak malowałeś silnik?

 

 

Na początek delikatną modulacja jak na pierwszych fotach potem namalowałem numery. Następnym krokiem był wash z umbry palonej i czarnego - mieszane na oko. Kolejnym etapem są pigmenty valejjo potem specyfik aka do plam i znowu pigmenty tak by trochę przykużyć plamy. Następnie wacik i zmazujemy pigmenty tak z grubsza. Po ty zabiegu maczamy stary pędzel w terpentynie i zmywamy pigmenty. To chyba tyle;) a gdzieś na początku jeszcze obicia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik przed zmywaniem pigmentów

 

831bea9bd2b81951med.jpg

ac8971e6057d39femed.jpg

 

I po zmywaniu

ca7e30f27b42ca45med.jpg

a38b0b33bf9ff177med.jpg

eeecbff525dfcbb1med.jpg

 

Kokpit;

 

90274ada96790ce7med.jpg

8d09b7d574f1433fmed.jpg

 

Przed zmyciem pigmentów

871661c76bf97fa3med.jpg

e087305a25d91565med.jpg

 

Po zmywaniu pigmentów

5b0f6ae1cd706589med.jpg

b90a33d7e099197bmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może mi pomoże;mianowicie nie wiem już jak mam roić zdjęcia tego koloru wnetrza by nie wychodził zielony i bym nie musiał go tak poprawiać w programach...

082d15aad99ae3bemed.jpg

 

29c4e4739f6c5519med.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym robisz fotki?

Z pomocą może przyjść Ci statyw i dłuższe naświetlanie.

 

Co do samego wnętrza nabiera "rumieńców"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybko odpowiadając na dyskusję;

Tak zdjęcia wnętrza robię telefonem ponieważ on jedynie wyrabia- aparat jakoś całkowicie mi przekłamuje kolory...

Wczoraj metodami łopatologicznymi doszedłem do takiej współpracy pomiędzy; tłem, lampką i telefonem; jak dla mnie efekt zadowalający zwłaszcza gdy odpowiednio ustawimy światło ( kolor w miarę odpowiedni szczegóły wyraźne) ; zresztą nie przejmuję się tym już za bardzo bo w weekend najprawdopodobniej zamknę kadłub

 

ef22e29c349fe336med.jpg

1746b7c139513d59med.jpg

6c25ce7e840b4618med.jpg

e4546a9d38aef952med.jpg

85d413ad8ac28b61med.jpg

8a1cc64dd9b11cedmed.jpg

6574fcb2634c0abdmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladnie to wychodzi, co do fortografii; metoda prob i bledow BEZ LAMPY BLYSKOWEJ niestety czeka kazdego z nas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie fotki z rozebranego wnętrza; w tej chwili kadłub schnie po sklejeniu i szpachlowaniu na łączeniu

 

a78e6bf4a013b51bmed.jpg

6374b9e6a2e3c97cmed.jpg

9a7de89e7412b378med.jpg

1b9092058d7de370med.jpg

47677bcc85f9bab2med.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę minęło od ostatniego wpisu a to dlatego, że po prostu miałem bardzo mało czasu na model.. nie znaczy to że próżnowałem. Poniżej przyspieszona relacja ;). Nie obyło się bez wpadek np po odklejeniu taśmy maskującej zeszłą mi farba na blaszce za fotelem pilota lub stracie anteny w otchłani zlewu przy odtłuszczaniu modelu a następnie urwania jej klonu przy malowaniu.

Tak czy siak 109 powoli zaczyna nabierać kształtów i kolorków

 

c884593cbc1f192dmed.jpg

aa3747b788cad860med.jpg

7395b12ef5b90946med.jpg

b7604f18bbbfa5e9med.jpg

ac9642485a87b5damed.jpg

527125afd32e4906med.jpg

bdbde44be7666004med.jpg

4652b79481ce20f7med.jpg

d99feacca85a3b77med.jpg

92b41fad42a23dd0med.jpg

 

Jeśli wszystko dobrze pójdzie to dziś przy szklance ,,Lemmego,, położę kolorek na spód samolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samolocik nabrał kolorków

 

dbcf76da02532cb9.jpg

d3cf54daeb459c1b.jpg

224631775bad3b6b.jpg

7538f9af330f177f.jpg

559877fdb9570dc6.jpg

736263dc6476dc3f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda dobrze.Tylko pytanko: lufy działek nie powinny być raczej gun metalic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda dobrze.Tylko pytanko: lufy działek nie powinny być raczej gun metalic?

 

Przyjdzie i na to pora. Najpierw jako potem detale kalki i ważne itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sobota była dość owocna;

1. Kalki położone ( pierwszy raz pracowałem z preparatami Micor Sol i Set - są obłędne )

2. Miałem rozterki co pierw zrobić no ale padło na wash a przy okazji z farb olejnych zrobiłem okopcenia i zacieki na brzuszku. Zwłaszcza z zacieków jestem wybitnie dumy

f7a59e64904bbe55.jpg

2b7a58c15f33c400.jpg

01db5dd9166d06aa.jpg

8ab7ba92aa95b907.jpg

1d2ac7857cbddc5b.jpg

f703327c2535bd5f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.