Mikolaj75 Napisano 31 Stycznia 2016 Share Napisano 31 Stycznia 2016 No i dobrze - małymi krokami. Jurku - jeszcze jedna rzecz. Czasami po prostu trzeba poczekać. Jeśli nie masz potrzebnego surowca, farby itp. poczekaj. Nie zawsze substytut będzie dobry. Jeśli trzeba czekać, to zajmij się innym podzespołem. Bywa, że innowacja okaże się trafna, ale nie zawsze. Np pręciki wyciągane termicznie niezbyt nadają się na konstrukcję wręg i podłużnic. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
as646 Napisano 2 Lutego 2016 Share Napisano 2 Lutego 2016 Jeżeli jeszcze możesz,to popraw pasy.Nijak się mają z oryginałem.Jeżeli nie zamierzasz otwierać kabiny,to wytnij cieniutkie paseczki z tamijowskiej taśmy,i naklej na fotel.Wgląd do środka kabiny przez to ,,szkło"(właściwie i tak g.. widać)będzie przyjemniejszy.Jeżeli natomiast kabina ma być otwarta,to dorób do tych paseczków klamry,lub zainwestuj w fototrawione pasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 3 Lutego 2016 Autor Share Napisano 3 Lutego 2016 As646 masz racje co do pasów Chce otworzyć kabinę, dorobię klamerki , a w ogóle nie potrafię realistycznie wykonać pasów.Fototrawione wychodzą mi płasko, choćbym je wyginał na wszystkie strony.Te zrobiłem z blaszki aluminium-wieczko margaryny. Mam jednak większy problem Plastyk w modelu bardzo cieniutki i machnolem prawdopodobnie za dużo kleju.Skasznilem łączenie kadłuba z sekcja silnika. Teraz poprawiam tak samo jak końcówki skrzydeł Klej za mocno zareagował i wyplynol plastyk, zacierając linie podziału ,teraz próbuje je odtworzyć Trudno bo te moje scribery trochę za potężne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 4 Lutego 2016 Autor Share Napisano 4 Lutego 2016 Sklejony Pryśnięty surfancerem 1500 Widać niedoróbki, ale teraz widzę co trzeba zaszpachlować i poprawić Powolutku działam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 6 Lutego 2016 Autor Share Napisano 6 Lutego 2016 [edit] [/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 6 Lutego 2016 Share Napisano 6 Lutego 2016 Wlot powietrza do gaźnika jest źle przyklejony. Za mocno do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 6 Lutego 2016 Autor Share Napisano 6 Lutego 2016 [edit]Przesunolem wlot powietrza do gaźnika Atlis nie miałem czarnej gunzo użyłem rewela i mam efekt. Malowanie będzie pudełkowe Spod malowałem surfabcer 1500 Preshading czarny rewel Filtr jasny szary Ocean grey-calosc Rozjaśniałem -Medium sea grey Teraz szykuje sie na gorne powierzchnie [/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 6 Lutego 2016 Share Napisano 6 Lutego 2016 Sprawdź jeszcze raz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 6 Lutego 2016 Autor Share Napisano 6 Lutego 2016 [edit]Machnę jeszcze 2 mm do przodu i powinno być ok[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 MK959 latał w polskim 302 dywizjonie do 30 maja 44. Tak więc plus za prawie polskie malowanie:) Jeśli się zdecydujesz na to malowanie, to będziesz miał zły ster kierunku. Ten egzemplarz miał na pewno starszy typ steru. Z pasami różnie bywało, tu dojechali na rondel i pojechali dalej: Na tej stronie jest przykład znacznego ograniczenia malarza: http://www.fundekals.com/spitfirePlagis.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 [edit]Panowie kłaniam się w pas za wiedze jaka posiadacie i dziękuje za wskazówki[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 [edit]Ster zmieniłem ,był w komplecie Propos wskazówek-wnęki podwozia; -wyszukałem nie wiem czy dobrze? wnęka -kolo kolor,spodu,wnęka goleń-aluminium -klapa podwozia -wierzch kolor spodu -?? nie wiem jaki kolor klapy od strony goleni?[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Tu widać zasięg pasów inwazyjnych. Nie kolidują z kokardami, chociaż są one bliżej kadłuba niż pokazano w instrukcji: To muzealne malowanie prezentuje moim zdaniem najbardziej rozpowszechniony sposób malowania pasów inwazyjnych. Gdy nie ma zdjęcia prezentującego jak to wyglądało na tym samolocie w czasie wojny, to najspokojniejszym dla ducha rozwiązaniem jest oparcie się na standardzie. Być może muzealnicy też tak do sprawy podeszli i jeśli Jureczek skopiujesz to co wymyślili współcześni malarze, to będzie lepiej niż jeśli oprzesz się na wątpliwej instrukcji od Italeri. To co jest na warbirdzie nie budzi kontrowersji, może tylko perfekcyjna precyzja malowania tych pasów jest nieodpowiednia dla maszyny wojennej, ale sam rozkład i szerokość jest bardzo OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Mówiłem o stronie wewnętrznej. A warbirdy to nie wyznacznik. Idealnym przykładem jest Hurricane JX-E Kuttelwaschera, który był cały czarny, ale jako warbird latał w standardowym kamuflażu. Bo Hurricane Kuttelwaschera latał potem rzeczywiście w standardowym kamuflażu. Fakt, że już bez czeskiego asa za sterami. Zrobiono więc taką kompilację późniejszego kamuflażu z wcześniejszymi osobistymi oznaczeniami Czecha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Nie wszystkie malowano w pośpiechu w ciągu jednej nocy. MK959 ostatni lot w Dywizjonie 302 wykonał 30 maja 1944 r., a pierwszy w 329 - 17 czerwca. Były prawie dwa tygodnie, żeby wymalować pasy równo, z precyzyjnym odtworzeniem wszystkich oznaczeń. Nie pamiętam dokładnie, ale rozkaz wymalowania pasów przyszedł do jednostek chyba dopiero 4 czerwca, mieli więc dość mało czasu na to, żeby pasy wymalować. Pomijając wszelkie dyskusje nad tym jak takie pasy wyglądały na różnych samolotach, to powtórzę: Wymalowanie prosto, od taśmy, według najbardziej rozpowszechnionego wzorca, takiego jaki posiada współcześnie latający MH959 wydaje się rozwiązaniem najbezpieczniejszym. W ostateczności to ten warbird jest przecież też ciągle samolotem, którego model można sobie zbudować W sieci jest zdjęcie samolotu z tej jednostki nh571, który ma nieregulaminowe pasy na kadłubie. Trzy czarne i trzy białe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 [edit]Wydrukowałem 5JK-214 i na podstawie w miarę starając się dokładnie maskowałem kamuflaż. tak to wyszło Na powiększonych zdjęciach widać masę niedoróbek,w dziupli klejąc ich nie dostrzegam. Musze zrobić trochę kosmetycznych poprawek.HaHa Nie spodziewałem się ,ze klejenie takiej miniaturki nastręcza tyle problemów Teraz suwmiarka i idę odmierzać pasy i malować[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Albo to zdjęcia, albo Gunze podeszło do kolorów lekko inaczej od moich wyobrażeń. Zielony jeszcze ujdzie, ale Ocean Grey zupełnie mnie nie przekonuje, zbyt ciemny wyszedł. Malowałem kiedyś tymi farbami i odcienie były zupełnie inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 [edit]Panowie ,nie potrafię robić ładnych zdjęć ,wiec przed wrzuceniem na forum obrabiam je w Picassa ,jak widać z rożnym efektem. maskowanie Samolocik sobie sechł to podłubałem przy goleniach I efekt mojego mozołu Musze w paru miejscach poprawić. Sidoluks i laleczki Mam w zestawie kalek MK-959 i bociana[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 W tym modelu golenie bez nożycowego mechanizmu stabilizującego. Obecność tych nożyc wymusza też zmianę kształtu wnęki koła i pokrywy podwozia. Pasy inwazyjne wyszły bardzo niedbale, nie zeszły się na styku, ale załóżmy, że tak właśnie było:) Widzę linie papilarne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 Kurcze ale masz wzrok Pociolem za szerokie paski maskujące.moglem pociąć 2 mm i wypełnić maskolem.Nauka na pszyszlosc, poprawie bo tez mnie drażnią golenie rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 9 Lutego 2016 Autor Share Napisano 9 Lutego 2016 [edit]Aby wyjaśnić sprawę malowania Mam kalki na warbrida i nawet mi się podoba latająca replika prawdziwej maszyny Wypolerowałem linie papilarne płótnem 4000 ,wyrównałem pasy Idę kłaść kalki Zdjęcia wieczorem -- może zdążę??[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 9 Lutego 2016 Autor Share Napisano 9 Lutego 2016 [edit]Ok prawdziwa maszyna . Zle odczytałem dyskusje na temat warbridow Kalki mnie dobiły Kokardy grube jak jasna ch.... ,Decal rewela ich nie ruszał ,dobrze ,ze miałem resztkę Microsola Przy okazji ,cieniuyko polozone sido plus rozmiekczacze naruszyly warstwy farby-teraz dodatkowa robota Musze dorzucic napisy eksploatacyjne, wyretuszowac ubytki farby Doszla jeszcze walka ze smiglem ,musze poszlifowac ,bo barzdo odstaje od kadluba [/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 9 Lutego 2016 Share Napisano 9 Lutego 2016 Jureczku, za szybko! Widać łączenia połówek kadłuba. Jeżeli zaszpachlowane, to nie doszlifowane. Drzwiczki bardzo słabo do pasowane. Tempo masz zawrotne, ale co za tym idzie jakość modelu spada! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 9 Lutego 2016 Share Napisano 9 Lutego 2016 Czarna osłona lufy działka? Na pewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 9 Lutego 2016 Autor Share Napisano 9 Lutego 2016 [edit]Gdzieś zaginol mi post -Musiałem źle przycinać Wyjaśniam: Szwy wylazły jak usuwałem linie papilarne Drzwiczki będą otwarte, a te do wywalenia,dotarły płytki polistyrenu Śmigło tylko wstawiane na sucho-aby pokazać problem kołpak tylko nasunięty i tylko po podkładzie Kalki świeżutkie jak robiłem zdjęcia -może jeszcze przesunę Na sterze kierunku wystają poza obrys ,jak wyschną wyrównam Działka i kulki na karabinach zostawiam na koniec Koledzy nie spisze się-pokazuje tylko postęp prac W jakimś poście wyczytałem-Kazdy budujący samoloty ,musi mięć swojego ''spita'' Ja tez chce i musi on być ładniusi Tak ,ze staram się i dziękuje za trafne uwagi[/edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.