Jump to content

Lotus 78 w skali 1:10 , Porsche 917 "GULF"- budowa


Jacek Kempiński
 Share

Recommended Posts

Witam . Chciałem przedstawić relacje z budowy Lotusa 78 . Dlaczego właśnie ten model z dwóch powodów ma być RC i zarazem redukcyjny. Model ten ma dużą pojemność gdzie można poupychać części potrzebne aby model był zdalnie sterowany . .Cała karoseria ma byc z aluminium i cienkiej blaszki .

Model buduje według planów

 

gBzr_hva8R4IO0CzhM1JU2M7w3SiyVCR63i3Ls9iTvXQ4mJjpFfbLAYFVqzHh1mrGhqbAUixA5wdZtLjE6_tDqTuzI0QjfYgPFeV6quEgbnL7raElMqiA8m3m1wwOJv4sdKJgw5_IEqMYM1YTWCWHQ8F7ZaBS_Zy6t99fYBzSl5fJQisJ0oZJrojTYbXuwDTCS-hIUoHGQ3Nn9b-MuNfa1oiQ_bAnWvfiHrYii4KicsOUidggFrpQLjXD2yb7zLtF7lpNOw4eIaWSlQuQzDVhMs2sxmZ3IYIk6YjS9jpbV9mqZHPMvgp6DYRXMVrytiGNX2pKtqzP-a7TUTcVEbe3VPy2FfQHFv0apxNOy6B_3J68eSjbI-hpfSqbLC-uW-XKZwGNTRqm8X859KehxER3N3moaPReJa2S9NxcyXYQ5XpFtDxP6cPmunCbbnp8uUJ3tnRbpwkWHv3Mf_oAg73uu2aHOJ03HrVXTw5WUcNX8yBgY1COys5igpO87VjRLj_GXNoTFyjWkWk5wTvlNsabxyhYI0ZoJnM2nUgauOfVvUmI9XBbt5wZnPMG8OTsW_iboDV=w916-h799-no

 

Najpierw wykonałem koła z krążków gumowych które musiałem wytoczyc do odpowiedniego kształtu jak miałem opony następnie wykonałem felgi z pręta aluminiowego .

SqFZMsF8E5XuvATsFMlW7DmzkWQoWeFtWDzi3NovCJKbkI4TD0IWVGoq3iVAeX5Kln66vP4XfWG7UHWzYmwar7SQmOp-dCu4rmOLbZRCSjQn50EIjhn8bSzBUx1SAaRzZpjrNrDvbevo2R5RSFURr-N0WxO2RIH-T1M0eTAq89-Tz7bGfxDgGNiLo_yc8bgpUFtd17JekmfxbC5bU74DSLIme_DzrKr1IUPqHavV2h7iJaG_kFXNpqzJpiNVtnKVev9nl-Vcrt34-2O9siMXd5x7bkAL0fADozcfUjc4QD2BjDRCVU6oZvD5v6K97jtUrxBzfzIcn5A-EqfZ0LgYDNffvbjVwKJDxOTC9HMUpNpZqyvTBbwKeAyjP17tzpL1HAbfPz6qHYIX4SNKjuEOjEoyBuURkiGR-MQw7-9gjgaId3i2MEI9gbquGhdh-h-Tq8G2hHDEEL-Z_bpCJUjWcrPAd0qHZzlHZHvJi8Hf-jbO6kYRzNqkZKd8c5OEehkdzs-fHRBlsMxLvJ8n7kqavEE_4PV0AB7mNHF2LvERWfXHMM3wkppeprz4ShB71c4pWzNT=w1199-h799-no

 

6QMz5ZCUf2nnSNVq2qNSE-H4blxtjW5wnQhhWVs6qIzMeVJSsOoY1u9TbadSYynwiLOT8_Zf22QY224OtT6TtgAExTCgcO5z7AOVGzGABqRYPkpU6B9NiNv0CXwzR1njD5UEKtbeBNSjhRHDMaXTDYjaIZMy_9nTOSRRFHcw1BvdWacmmDtToErk_siUsV7NIXhYHuMZN5RS3wSzZXxLdthcMqf3CB1G99fmuK1Ib38f4StjS1J6rdRi03xODncuVMb54V8c7BNJOC822NyOcdPsWFpVWZpDOHmxFsmKILyExNqLWrusryNR2bgVDktJq2y-ZY1tz5qIvghiX3CxiFTg9GeX_pMzqhY36RLqb5bQjbkiGrybdT2AvayzpDzihY9EVaD3kzIkzGTC5Jw3mZW8GDAVLQ8uIRJ9PAKeAEolO36X2HVe90e5vBnKnW_HdD_BV84m2Bw-IGCU5hjdqg46RXwcrm3UjJpizQLR_kgqK1jb7kLFtmZ31Y1mV8TreSiXPevaHVtgVKPH06IPu6TuMrEvDd4qaRpOQtI8L0Q9ksQ8KsT_B0Mjw7PuL13Btv-Z=w1199-h799-no

 

3wydUPqWXAvsWuvHYeD7K_97aU2YgJQtvsXzP49inO2PjFuyv06dmE2KL1TaiMFuEQ4PFSbdnI0PJeGFuxdu5s-aWUD_nJJJaXSFGUlqO0fiu321EgaaXjt1qShECzoXg5g7iQxTmNyxReFxQ7dqSlVTd6Yc6PgHaB3nsUHYfj8xmUE6v2n6IKpvHdqC0JY9pGvRkKXTTR-EbvcKljzEIjtkKO8phyboxs8j6WcoodYHGl4nU-Tx3bMtN4rfGHHmh8_WYDCyM1Q_BgUksXujiDNDT4L7-EAm8jvHeSLj3rT2hwOn3OFG14ObT1Zm1F0RzruutIhp6az85Msm6SW4nHJ2HZKZS0LjQGjS877SFDIgmGocPkST1JexhZ7hw3O6ObiCrsoD270IuoUizi613W7ddTYv2GM6B6r6MG30wlUvVZcg8wqQ6QoTBGOWvGsPqLtTDWUzHzx9sQSdAGEtAj_763eyT_pF66v_4uqW9lEp4nT5A4zZsGXVA6fIWjzGO65WcT4ue4A9h9ZgHtCOO02oj9vo7lSQWDVnQPDkCwFT91CJAOzoIRiGP6TMxMW6PfJm=w1199-h799-no

 

Ponieważ felgi są skręcane musiałem wykonać śrubki aby je skręcić . Wykonane sa z sześciokąta fi 2 mm a następnie cynkowane

 

SzEt0RHrkGrQHgk5xnEbPRq1OTvH1K6soDN18rexE1jnhb7g564SY1HDs9IPbx7U7SR-y1h85vgBuEe4U3PvU0DH_ew8C1uoga8sKjx51UpVASQnHvTm9VG0lmVNjRlLGl-DlKG0w_bcUCOTn1o7lGWfKYE1QDtmb-UBaAjGL2d754tq8q57xn0V2tlVTkT5sIg_aVLUY01VdI0T_u32GrC5WiktoJ3SwAq0FCk6fgs8Zg8iVDiAx3qQo0MmKXMzEW8c95py11podik5hi1O6Mr4WzY1XBKtp-nSFQCpQkxszVeKyoAxQH6EhcGU1YZnm2uIT8K_02Wb03HtA5euix5J3BQ-eVwcPaHBeKDDfrz-gmMjpF_GHEFqK18Gy6EK8DZGeYp-ur65aELQ6HPTAfM-RGJqm9AzZ42pLrZEjzz2cIASk6KPbpn-NONPmpD_CPkx_hW0qVLx91uCP2aNR_wy3bcaT3GLsaCqJWF-wmIrIGCUoEiKhptQdbS6nH1XwXpPESHfKRkW0zwGDKUVbp0rs114LK0a0_0PcAQsf9UBg7iqP0MhVuZgidLUX1UonUiW=w1199-h799-no

 

Najcięższe zadanie to wykonanie piasty wewnętrznej cały środek jest wypiłowany pilniczkami iglicowymi

 

lhjsRT0m2DUReDvRWBJbrylOymONByLF5CPTTiSUINDn29BFhKpxDRDBQvebMmDRUSsUtfLu1L_yrEMs-w1TqF7Wv0lHXo5xMxXFQPn4IYHUy-VlQldh0hdKioraCuFJysKVwWx3OxyDty820iipQwgB9vfSt-oP_CEreikECrG0AXRCZNLp-ywCXxIDWrLg4ij799RRJAJKuxkeOJbi8L9go-yjpGvAXNA6ce9UVQWM2R3IvtUJygVOXW2kDPyX_SqzmKu6PguF4kPcnJOVeDsiOdeLsYlcNoRWJbyS_JXg24-7crL2EUnxBaZtH228iExWhKQHXfYJuCnfXq6UgypEXsm1aDWa2z1ADfmeqGm3cifzSEhpGDWvpz5aKS_Sk6FBPDzV7Sd0WhKVuldO4-g6MiZFU2Gyu9k5MFKbFPGkYAv3S8mKz6mB152kecu-cPfeK4TdmkxcFipoZzNcqKUBdmrS7CvnAQzU5Ll211RCvYaL90RVx-srskLeisCIwjAPLXAAbxsiC7B98gzoyZlJeGkSjyK-hqhsZbCkVUrXRu6hA290hmWNc-vTXSPQ5M4-=w1199-h799-no

 

teraz mogłem przystąpić do montażu opon piast i koło gotowe .

 

g5S2_nka74KzTCkNDx8wFFgPxsZNLoPUVGfdca64RNaLodGikWBzbYaW3dBfNIvwKmfJkNL6yagj52cNL-QPRUuMK8jmK7kLEn6E_V_FpHVUg6uZBShnggicIcpszn6glmEGUtGPOv0-WE2h7OWMs1mBx1dMSIFQt9NaLqT-6injeqPTE3LrtBK2MKsZVmrptzFtj8e2ikUZYBbMZLI5pn1vIIgoc_rkiIIYZCDwlsvIb0SV_idhElckvQ8QfW-LQBcMI-Syzz0hR3bFNK4EcjA6iC0Fd1w5ZW1aZzlT4VR-zJ_hptnR8CeboMQ4TtFBVqEKRbPNRCOcDBGubZj4dHpAnhG8Y__Le2cdUfirHDurUkrV-BdJaLeqEpgEiSWg_esRsBbMRu76NpIvd80vqFmJQrXqCc2saNzCz25AQIwOpCLo9jSKEVsE4gfELy5lO7htSYtJQ9zzcSNSGyn_ejL07w1b6zZjB0twNiRibfG3obc2n_GTHRqAq0mIg_WL9w06QCBm7XKCpZYYXXL0YSFfBiMSAqq9mnDY7zoExgc2zihlcVDcCNe5jWXI2_ihXnkN=w1199-h799-no

 

A tak wyglądają w rzeczywistości

 

Link to comment
Share on other sites

Niesamowita praca. Ostatnio oglądałem na internecie jak japończycy robią takie cuda. Gdzie się nauczyłeś tak obrabiać metal? Z takimi zdolnościami może kiedyś zbudujesz prawdziwą, małą wyścigówkę lub gokorta?

Pozdramiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam Jacku!

Miło, że relacjonujesz u nas. Zawsze bedzie mozna sie nauczyć nowych technik od bardzo doświadczonego kolegi. Będę zaglądał do tego warsztatu.

 

Pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

Serdeczne dzięki za miłe słowa . Tak do końca to ja wszystkiego nie wiem bo czym dalej człowiek w to brnie stawia sobie nowe cele i ta umiejętność wszech wiedzy ucieka . Lubię Was podglądać bo chciał bym aby model był za razem redukcyjny jak i RC. trzeba jednak iść na ustępstwa , ale chciałem że mimo nie trzymania skali dotyczy to mechanizmów podwozia , zachować podobieństwo do oryginału.

Jednak Was zanudzę bo u mnie budowa jakieś 5 lat a już męczę się 2,5 roku ale myślę że już jakieś 70 procent .

Jak powstała karoseria , czas na dodatki osłona kokpitu , komin tylny i przedni spojler .

 

dce92233-78c4-420a-952c-9d8fe2b52d1f_zpsggxaxhba.jpg

3f0e1135-eca5-498f-9555-045bf5a11539_zpsh0tiqqx9.jpg

 

047e6954-c779-4d23-9a05-8c7710b99537_zpsvhuprarc.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Jak już miałem wykonane podwozie wraz z silnikiem który był potrzebny aby przymocować do niego całe tylne zawieszenie wraz ze skrzynia biegów i tylnym skrzydłem. Zająłem sie przednim zawieszeniem bo ono było najbardziej tajemnicze.

Najpierw dolny wahacz wykonany z aluminium

 

 

 

26baf825-ee42-4849-86d8-79c09df0ee0c_zpskx0s97cb.jpg

 

P1010401_zpseybbvkx3.jpg

 

e50ccd80-0ce7-4e32-a6d3-c54a2bd7387e_zpsyozitiue.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z górnym wahaczem było trochę problemów bo nigdzie nie było wyraźnie pokazane jak jest wygięty i pod jakim kątem przewiercony jest otwór do mocowania . Po paru próbach udało się go wypiłować .

 

73f67b49-b13a-492d-9e2d-46013823d52d_zpsolwzxyox.jpg

 

Powstał z kawałka płaskownika aluminiowego

 

7502aaa9-c760-433e-b6eb-30b0bd8f81cd_zps6oso1bsu.jpg

 

Ponadto trzeba wykonać było stelaż do mocowania tego wahacza . Wykonany jest z rurki 2 mm a w środku wypiłowałem z blaszki 1 mm zarys stelaża co potem zlutowałem razem i przez to otrzymałem bardzo mocną konstrukcję mimo cieniutkich wymiarów

 

9e2e4a34-9558-4b5c-b8eb-75f756fc1713_zpsyqarj7oy.jpg

 

55c2143c-b8e7-4da0-a32f-9ce29d4e67db_zpsl8ir3stb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wszystko ma byc ruchome , co prawda nie odwzoruje w skali bo musze mysleć o tym że to ma jeździć

d77671bd-ac62-4146-b0df-cdeabf920862_zps5s0mx08e.jpg

c6688b18-33ae-49a4-abb9-ea3d8cafb90c_zpsxdppbmgt.jpg

30343618-43bd-4c5c-abad-7e5d26305462_zpsnt2uxosl.jpg

b44a61ea-4806-4e08-9219-d0a66d200b91_zpsrxe5enik.jpg

 

 

Musiałem też zrobić mechanizm skrętu listwowy - zębaty

 

Całe przednie zawieszenie wraz z mechanizmem skrętu .Na stelażu z przodu jest chłodnica na stelarzu . Miedzy nimi serwo do skretu musiałem zmieścić

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z podziwem patrze na twoja prace. Opony planujesz zostawic tak jak jest(lekko zuzyte) czy zeszlifujesz na plasko i wypolerujesz zeby sie swiecily jak psu jajca:)(nowki)?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki . Ciekawe spostrzeżenie , znalazłem fotkę koła które było zdjęte z maszyny i tak sie nie świeci

029_zps8icxla7b.jpg

 

. Myślę ze to po wielokrotnym używaniu ręce za pewno były od tłuszczu (smarowanie płynem chłodzącym detali przy toczeniu ) .Zapewnie zniknie to jak parę razy dam trochę mocy na koła to się przeszlifują i zrobia sie matowe . Bieżnik pozostanie zużyty bo ta guma miała takie dodatki wewnatrz i nawet mnie sie to podoba tak jak oryginały

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Jacek Kempiński changed the title to Lotus 78 w skali 1:10 , Porsche 917 "GULF"- budowa

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.