Jacek Kempiński Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Witam . Chciałem przedstawić relacje z budowy Lotusa 78 . Dlaczego właśnie ten model z dwóch powodów ma być RC i zarazem redukcyjny. Model ten ma dużą pojemność gdzie można poupychać części potrzebne aby model był zdalnie sterowany . .Cała karoseria ma byc z aluminium i cienkiej blaszki . Model buduje według planów Najpierw wykonałem koła z krążków gumowych które musiałem wytoczyc do odpowiedniego kształtu jak miałem opony następnie wykonałem felgi z pręta aluminiowego . Ponieważ felgi są skręcane musiałem wykonać śrubki aby je skręcić . Wykonane sa z sześciokąta fi 2 mm a następnie cynkowane Najcięższe zadanie to wykonanie piasty wewnętrznej cały środek jest wypiłowany pilniczkami iglicowymi teraz mogłem przystąpić do montażu opon piast i koło gotowe . A tak wyglądają w rzeczywistości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 (edited) Obrazki do poprzedniego posta Jak mam już koła przystąpiłem do budowy karoserii Edited February 28, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordRene_PL Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Raza wielkie nity. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 Powiedzmy lub nazwijmy je nitami technicznymi aby się karoseria nie rozpadła bo to jest aluminium i nie idzie zlutować . Będą jeszcze długo do czasu szpachlowania i malowania . Zastąpione będą czymś innym . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 Nie napisałem że to ma być model redukcyjno RC. Jak mam już karoserię mogę przystąpic do budowy silnika a raczej makiety . Silnik wykonam z aluminium .Wykonam go według rysunków silnika od Lotusa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 Pokrywa zaworów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 2, 2016 Author Share Posted March 2, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Silnik będzie ruchomy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 "karambolis8" - trochę cierpliwości musiałem zrobić sprzęgło i koło zamachowe . Sprzęgło wzorowane jest na samochodowym . Tutaj pokazałem jak działa sprzęgło jeszcze tylko zamocować i odpalać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lastebil Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Niesamowita praca. Ostatnio oglądałem na internecie jak japończycy robią takie cuda. Gdzie się nauczyłeś tak obrabiać metal? Z takimi zdolnościami może kiedyś zbudujesz prawdziwą, małą wyścigówkę lub gokorta? Pozdramiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 "lastebil" mnie akurat pomogły szkoły i trochę praktyki , przepracowałem na tradycyjnych obrabiarkach jakies 15 lat. Czas na uruchomienie silnika . Może pokaże budowę modelu co już zrobiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 Jak już mamy silnik przystąpiłem do budowy przedniego zawieszenia . Było z nim dużo problemów ale metodą prób i błędów udało się . Najpierw musiałem zbudować przekładnie kierowniczą zębatą gdyż Lotus taką posiada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Reflect Posted March 5, 2016 Super Moderator Share Posted March 5, 2016 Witam Jacku! Miło, że relacjonujesz u nas. Zawsze bedzie mozna sie nauczyć nowych technik od bardzo doświadczonego kolegi. Będę zaglądał do tego warsztatu. Pozdrawiam Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 6, 2016 Author Share Posted March 6, 2016 Serdeczne dzięki za miłe słowa . Tak do końca to ja wszystkiego nie wiem bo czym dalej człowiek w to brnie stawia sobie nowe cele i ta umiejętność wszech wiedzy ucieka . Lubię Was podglądać bo chciał bym aby model był za razem redukcyjny jak i RC. trzeba jednak iść na ustępstwa , ale chciałem że mimo nie trzymania skali dotyczy to mechanizmów podwozia , zachować podobieństwo do oryginału. Jednak Was zanudzę bo u mnie budowa jakieś 5 lat a już męczę się 2,5 roku ale myślę że już jakieś 70 procent . Jak powstała karoseria , czas na dodatki osłona kokpitu , komin tylny i przedni spojler . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Bardzo ciekawa relacja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 9, 2016 Author Share Posted March 9, 2016 Jak już miałem wykonane podwozie wraz z silnikiem który był potrzebny aby przymocować do niego całe tylne zawieszenie wraz ze skrzynia biegów i tylnym skrzydłem. Zająłem sie przednim zawieszeniem bo ono było najbardziej tajemnicze. Najpierw dolny wahacz wykonany z aluminium Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 11, 2016 Author Share Posted March 11, 2016 Z górnym wahaczem było trochę problemów bo nigdzie nie było wyraźnie pokazane jak jest wygięty i pod jakim kątem przewiercony jest otwór do mocowania . Po paru próbach udało się go wypiłować . Powstał z kawałka płaskownika aluminiowego Ponadto trzeba wykonać było stelaż do mocowania tego wahacza . Wykonany jest z rurki 2 mm a w środku wypiłowałem z blaszki 1 mm zarys stelaża co potem zlutowałem razem i przez to otrzymałem bardzo mocną konstrukcję mimo cieniutkich wymiarów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 Dolny wahacz zamocowany i stelaż górnego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Czy to wszystko będzie ruchome jak prawdziwe zawieszenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Wszystko ma byc ruchome , co prawda nie odwzoruje w skali bo musze mysleć o tym że to ma jeździć Musiałem też zrobić mechanizm skrętu listwowy - zębaty Całe przednie zawieszenie wraz z mechanizmem skrętu .Na stelażu z przodu jest chłodnica na stelarzu . Miedzy nimi serwo do skretu musiałem zmieścić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted April 8, 2016 Author Share Posted April 8, 2016 Tylne zawieszenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Z podziwem patrze na twoja prace. Opony planujesz zostawic tak jak jest(lekko zuzyte) czy zeszlifujesz na plasko i wypolerujesz zeby sie swiecily jak psu jajca:)(nowki)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted April 9, 2016 Author Share Posted April 9, 2016 Dzięki . Ciekawe spostrzeżenie , znalazłem fotkę koła które było zdjęte z maszyny i tak sie nie świeci . Myślę ze to po wielokrotnym używaniu ręce za pewno były od tłuszczu (smarowanie płynem chłodzącym detali przy toczeniu ) .Zapewnie zniknie to jak parę razy dam trochę mocy na koła to się przeszlifują i zrobia sie matowe . Bieżnik pozostanie zużyty bo ta guma miała takie dodatki wewnatrz i nawet mnie sie to podoba tak jak oryginały Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kempiński Posted May 13, 2016 Author Share Posted May 13, 2016 Tak tylko skręcony do rozruchu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.