Jacek Kempiński Napisano 27 Lutego 2016 Share Napisano 27 Lutego 2016 Witam . Chciałem przedstawić relacje z budowy Lotusa 78 . Dlaczego właśnie ten model z dwóch powodów ma być RC i zarazem redukcyjny. Model ten ma dużą pojemność gdzie można poupychać części potrzebne aby model był zdalnie sterowany . .Cała karoseria ma byc z aluminium i cienkiej blaszki . Model buduje według planów Najpierw wykonałem koła z krążków gumowych które musiałem wytoczyc do odpowiedniego kształtu jak miałem opony następnie wykonałem felgi z pręta aluminiowego . Ponieważ felgi są skręcane musiałem wykonać śrubki aby je skręcić . Wykonane sa z sześciokąta fi 2 mm a następnie cynkowane Najcięższe zadanie to wykonanie piasty wewnętrznej cały środek jest wypiłowany pilniczkami iglicowymi teraz mogłem przystąpić do montażu opon piast i koło gotowe . A tak wyglądają w rzeczywistości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 28 Lutego 2016 Autor Share Napisano 28 Lutego 2016 (edytowane) Obrazki do poprzedniego posta Jak mam już koła przystąpiłem do budowy karoserii Edytowane 28 Lutego 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordRene_PL Napisano 28 Lutego 2016 Share Napisano 28 Lutego 2016 Raza wielkie nity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 28 Lutego 2016 Autor Share Napisano 28 Lutego 2016 Powiedzmy lub nazwijmy je nitami technicznymi aby się karoseria nie rozpadła bo to jest aluminium i nie idzie zlutować . Będą jeszcze długo do czasu szpachlowania i malowania . Zastąpione będą czymś innym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 29 Lutego 2016 Autor Share Napisano 29 Lutego 2016 Nie napisałem że to ma być model redukcyjno RC. Jak mam już karoserię mogę przystąpic do budowy silnika a raczej makiety . Silnik wykonam z aluminium .Wykonam go według rysunków silnika od Lotusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 1 Marca 2016 Autor Share Napisano 1 Marca 2016 Pokrywa zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 2 Marca 2016 Autor Share Napisano 2 Marca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 3 Marca 2016 Share Napisano 3 Marca 2016 Silnik będzie ruchomy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 3 Marca 2016 Autor Share Napisano 3 Marca 2016 "karambolis8" - trochę cierpliwości musiałem zrobić sprzęgło i koło zamachowe . Sprzęgło wzorowane jest na samochodowym . Tutaj pokazałem jak działa sprzęgło jeszcze tylko zamocować i odpalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 4 Marca 2016 Share Napisano 4 Marca 2016 Super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lastebil Napisano 4 Marca 2016 Share Napisano 4 Marca 2016 Niesamowita praca. Ostatnio oglądałem na internecie jak japończycy robią takie cuda. Gdzie się nauczyłeś tak obrabiać metal? Z takimi zdolnościami może kiedyś zbudujesz prawdziwą, małą wyścigówkę lub gokorta? Pozdramiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 4 Marca 2016 Autor Share Napisano 4 Marca 2016 "lastebil" mnie akurat pomogły szkoły i trochę praktyki , przepracowałem na tradycyjnych obrabiarkach jakies 15 lat. Czas na uruchomienie silnika . Może pokaże budowę modelu co już zrobiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 5 Marca 2016 Autor Share Napisano 5 Marca 2016 Jak już mamy silnik przystąpiłem do budowy przedniego zawieszenia . Było z nim dużo problemów ale metodą prób i błędów udało się . Najpierw musiałem zbudować przekładnie kierowniczą zębatą gdyż Lotus taką posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 5 Marca 2016 Super Moderator Share Napisano 5 Marca 2016 Witam Jacku! Miło, że relacjonujesz u nas. Zawsze bedzie mozna sie nauczyć nowych technik od bardzo doświadczonego kolegi. Będę zaglądał do tego warsztatu. Pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 6 Marca 2016 Autor Share Napisano 6 Marca 2016 Serdeczne dzięki za miłe słowa . Tak do końca to ja wszystkiego nie wiem bo czym dalej człowiek w to brnie stawia sobie nowe cele i ta umiejętność wszech wiedzy ucieka . Lubię Was podglądać bo chciał bym aby model był za razem redukcyjny jak i RC. trzeba jednak iść na ustępstwa , ale chciałem że mimo nie trzymania skali dotyczy to mechanizmów podwozia , zachować podobieństwo do oryginału. Jednak Was zanudzę bo u mnie budowa jakieś 5 lat a już męczę się 2,5 roku ale myślę że już jakieś 70 procent . Jak powstała karoseria , czas na dodatki osłona kokpitu , komin tylny i przedni spojler . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 7 Marca 2016 Share Napisano 7 Marca 2016 Bardzo ciekawa relacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 9 Marca 2016 Autor Share Napisano 9 Marca 2016 Jak już miałem wykonane podwozie wraz z silnikiem który był potrzebny aby przymocować do niego całe tylne zawieszenie wraz ze skrzynia biegów i tylnym skrzydłem. Zająłem sie przednim zawieszeniem bo ono było najbardziej tajemnicze. Najpierw dolny wahacz wykonany z aluminium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 11 Marca 2016 Autor Share Napisano 11 Marca 2016 Z górnym wahaczem było trochę problemów bo nigdzie nie było wyraźnie pokazane jak jest wygięty i pod jakim kątem przewiercony jest otwór do mocowania . Po paru próbach udało się go wypiłować . Powstał z kawałka płaskownika aluminiowego Ponadto trzeba wykonać było stelaż do mocowania tego wahacza . Wykonany jest z rurki 2 mm a w środku wypiłowałem z blaszki 1 mm zarys stelaża co potem zlutowałem razem i przez to otrzymałem bardzo mocną konstrukcję mimo cieniutkich wymiarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 15 Marca 2016 Autor Share Napisano 15 Marca 2016 Dolny wahacz zamocowany i stelaż górnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 28 Marca 2016 Share Napisano 28 Marca 2016 Czy to wszystko będzie ruchome jak prawdziwe zawieszenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 28 Marca 2016 Autor Share Napisano 28 Marca 2016 Wszystko ma byc ruchome , co prawda nie odwzoruje w skali bo musze mysleć o tym że to ma jeździć Musiałem też zrobić mechanizm skrętu listwowy - zębaty Całe przednie zawieszenie wraz z mechanizmem skrętu .Na stelażu z przodu jest chłodnica na stelarzu . Miedzy nimi serwo do skretu musiałem zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 8 Kwietnia 2016 Tylne zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 9 Kwietnia 2016 Share Napisano 9 Kwietnia 2016 Z podziwem patrze na twoja prace. Opony planujesz zostawic tak jak jest(lekko zuzyte) czy zeszlifujesz na plasko i wypolerujesz zeby sie swiecily jak psu jajca:)(nowki)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 9 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2016 Dzięki . Ciekawe spostrzeżenie , znalazłem fotkę koła które było zdjęte z maszyny i tak sie nie świeci . Myślę ze to po wielokrotnym używaniu ręce za pewno były od tłuszczu (smarowanie płynem chłodzącym detali przy toczeniu ) .Zapewnie zniknie to jak parę razy dam trochę mocy na koła to się przeszlifują i zrobia sie matowe . Bieżnik pozostanie zużyty bo ta guma miała takie dodatki wewnatrz i nawet mnie sie to podoba tak jak oryginały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kempiński Napisano 13 Maja 2016 Autor Share Napisano 13 Maja 2016 Tak tylko skręcony do rozruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.