Skocz do zawartości

MiG-21 PF Eduard 1/48


damian70n

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ruszam z kolejnym modelem jakim jest , tak jak w tytule MiG-21 PF od Eda w edycji profi.

Tylko , tym razem postanowiłem zaprezentować warsztat . Nie przewiduję specjalnie jakiś dużych przeróbek zestawu ,

jednak już na początku mam mały problem a mianowicie nie pasują mi kolory blaszek kokpitu bo są w kolorze szarym a

tablica przyrządów czarna . A polskie rury miały kolor w kokpicie no taki jak migi zielono niebieski , i teraz nie wiem czy Polski MiG-21 PF

miał taki szaro czarny kokpit , czy jak wszystkie ten zielono-niebieski . W internetach znalazłem oby dwie konfiguracje malowania . Jaka ma

być kabina aby pasowała do polskiego MiGa?

DSC05774_zpstu2cinni.jpg

 

A drugie pytanie też dotyczy kolorów tylko , wnęk podwozia ?

W miarę możliwości proszę o nr farb

 

Tak to wygląda

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

pozdr

damian70n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor kokpitu, który masz obecnie na polskich PFach był, przyszły w takim wariancie fabrycznie. Da się wykonać model z szachownicą, ale wtedy musisz pamiętać, żeby nie kłaść kalkomanii z godłami. Godła nanoszone były po remontach, podczas których m.in. kokpity malowano na ten charakterystyczny, szmaragdowy kolor. Tyle z historii.

 

Żeby było weselej, Edek wydał też i blaszki do PF w tym kolorze, ale jakoś całkiem niedawno.

 

8244.gif

http://www.eduard.com/store/en/eduard/mig-21pf-emerald-pe-set-1-48.html?listtype=search&searchparam=MiG-21PF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor kokpitu, który masz obecnie na polskich PFach był, przyszły w takim wariancie fabrycznie. Da się wykonać model z szachownicą, ale wtedy musisz pamiętać, żeby nie kłaść kalkomanii z godłami. Godła nanoszone były po remontach, podczas których m.in. kokpity malowano na ten charakterystyczny, szmaragdowy kolor. Tyle z historii.

 

Żeby było weselej, Edek wydał też i blaszki do PF w tym kolorze, ale jakoś całkiem niedawno.

 

8244.gif

http://www.eduard.com/store/en/eduard/mig-21pf-emerald-pe-set-1-48.html?listtype=search&searchparam=MiG-21PF

Tylko nie dostepne w Polsce, trzeba zamawiac u nich a to dosc wysokie koszty... Ja porwalem sie na zywiczny kokpit do PFki i nie powiem zeby bylo latwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy lepszy sklep, który ma dodatki Eduarda w ofercie Ci te części sprowadzi.

Z tym sie nie zgodze poniewaz te blachy nie sa sprzedawane hurtowo tylko detalicznie... Probowalem w Martoli, niestety koszty sprowadzenia sa zbyt wysokie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Cześć

Rura powoli nabiera kształtu i powoli przygotowywana jest pod położenie podkładu i finalnego koloru .

Na początek szpachle szlifuję papierem o gradacji 400 a następnie na mokro papierem wodnym 600 i na koniec 2000 .

Nigdy nie malowałem farbkami Mr.Color Super Metallic i nie wiem jak bardzo one wyciągają niedoskonałości które powstały w wyniku obróbki plastiku .

Czy jest mniej więcej tak jak po malowaniu farbami gunzy serii H , czy powierzchnia musi być super nieskazitelna ?

Czy zabieg polerki na mokro papierami wodnymi 600 i 2000 wystarczy ?

 

DSC05881_zpsjzqh8ln7.jpg

Tak to wygląda

DSC05883_zpsn36wpc5x.jpg

 

DSC05884_zpsaev9rlhn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach ciężko wyczuć bo GO mała ale przeskok między 600 a 2000 może być dość duży i rysy które zrobił papier 600, papier 2000 nie koniecznie musi wyrównać. Pomiędzy 600 a 2000 masz jeszcze kilka gradacji np. 800, 1000, 1200, 1500. Normalnie przy polerowaniu pracuję się każda gradacją do momentu kiedy stare rysy znikną a nowe powstałe na skutek szlifowania zostaną. Przy dużych przeskokach zostają zwykle rysy głębsze których papier wyższej gradacji nie rusza od razu i trzeba poświęcić znacznie więcej czasu (chodzi o ilość materiału ścieranego). Jeśli rysy, ubytki nie są duże często nie ma potrzeby zaczynać od 600 a np. od 1000 czy nawet 1200. Zawsze można zacząć wyższa gradacja i sprawdzić czy "bierze" on to co chcemy wyrównać. Jeśli idzie topornie schodzimy z gradacją w dół. Po 600 - przejechałbym przynajmniej 1000 i 1500 zanim bym wykonczyl 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.