kret69 Posted May 1, 2016 Share Posted May 1, 2016 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Lato 2006 nad Anglią miało zapach lawendy, kolor słoneczników i dźwięk podwójnego AVCO Lycoming LTS 101, jakimi napędzane były nowe "Anglia One" i "Anglia Two" - MBB BK 117. W lecie ludzie robią różne głupie rzeczy, często na drodze albo przy żniwach, i te dwa żółte anioły latały po nich jak przekroczyli granice głupoty, brawury lub nieuwagi. Zazwyczaj "Anglia" lata do wypadków drogowych, wypadków konnych (jakby nie patrzeć, ciągle narodowy sport angielski), zatrzymań krążenia i poważnych upadków. Czy to jest ciekawe? Może dla niektórych. Dla mnie naprawdę ciekawe jest co innego. Otóż EAAA - East Anglian Air Ambulance - jest jednostką całkowicie utrzymującą się z tego, co uzbiera. Jeśli narzekamy na polskie rozwiązania, Owsiaka i stary sprzęt to wyobraźcie sobie - EAAA zaczęła latać starym Bo-105 w 2001 roku po tym, jak uzbierała sobie na niego pieniądze na imprezach charytatywnych! Owsiak zbiera baty za to, że wyręcza państwo - EAAA na początku tym jednym Bo-105 latała jeden dzień w tygodniu, a obecnie "Anglia One" lata 7 dni w tygodniu a "Anglia Two" bodajże 5. Wszystko zrobili sami. W tej organizacji (EAAA) dostał ostatnio pracę książę William, dostaje 40k GBP na rok jako pilot. Wcześniej robił w RAF jako pilot śmigłowca ratunkowego. No ale dziś latają już na EC-145 a ja mam BK-117. Dlaczego? Bo ten model, który widzicie, był częścią akcji zbiórki pieniędzy na utrzymanie ruchu "Anglia One" i "Anglia Two". Tak naprawdę to Revellowski "Medicopter" (którego filmową wersję też sobie kiedyś złożę) z kilkoma dodatkami. Zawartość nie zaskakuje, nowe są tylko kalki: oraz jedna karteczka, której treść jest dosyć istotna w procesie budowy: I z takim czymś chciałbym wziąć udział w konkursie. Jak się domyślacie, konkurs to tylko pretekst, żeby go w końcu przynajmniej zacząć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Reflect Posted May 1, 2016 Super Moderator Share Posted May 1, 2016 Ekstra wstęp i bardzo ciekaw konstrukcja! Trzymam kciuki! Dużo wytrwałości i czasu życzę! pozdrawiam Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 1, 2016 Share Posted May 1, 2016 Ciekawy model Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiatik Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Kibicuję, i wreszcie może skończę mojego Medicoptera, z którym bawię się od lat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 Trochę sobie podłubałem wnętrze ale bez przesady. Nie mam materiału referencyjnego za bardzo do wnętrza, a poza tym tam naprawdę nic nie widać. A zamierzam go zrobić zamkniętego. A przyrządy wydrukuję jutro na kolorowym laserze i spróbuję nakleić bo to co jest to nie wyszło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted May 24, 2016 Author Share Posted May 24, 2016 Zamknięty kadłub, reszta spasowana na sucho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 Podkład i farba docelowa to produkty firmy BilModel, które kupiłem z ciekawości dla wypróbowania. Niestety nie mam jakiegoś wybitnego aerografu a to chyba pierwszy raz jak używam go do farb olejnych. Zwykły rozpuszczalnik Wamodu daje radę do czyszczenia ale i tak jest więcej roboty (i smrodu) niż z akrylami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jureczek Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Fajny wstęp Fajny modelik Fajnie Ci to wychodzi Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Podkład i farba docelowa to produkty firmy BilModel, które kupiłem z ciekawości dla wypróbowania. Niestety nie mam jakiegoś wybitnego aerografu a to chyba pierwszy raz jak używam go do farb olejnych... Jesteś pewien, że to są farby olejne???BilModel zawsze robił farby celulozowe (bardzo dobre) i akrylowe wodne (nie używałem). O olejnych nie słyszałem, ale może się zmieniło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted June 27, 2016 Author Share Posted June 27, 2016 Może. Ja w życiu miałem do czynienia tylko z akrylowymi i takimi jak Humbrol więc po zapachu rozpuszczalnika wydawało mi się, że to olejne. Ale może celulozowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted June 27, 2016 Share Posted June 27, 2016 Napewno sa celulozowe, sam ich uzywam Szybko schnal i dobre kryja, Maluj cisnieniem 1atm bo inaczej powstanie za duze zapylenie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted August 26, 2016 Author Share Posted August 26, 2016 Koniec. Zdjęcia do galerii wstawię w weekend, bo potrzebuję dobrego światła. Tymczasem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.