Skocz do zawartości

Gorący staruszek czyli Hurricane Mk.IIc - Hasegawa 1:48


barszczo

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowcu

Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski

 

1 Stycznia1944 opuszcza bramy zakładów Hawker w Langley Hurricane Mk.IIc o numerze seryjnym LF363 i już 28 Stycznia rozpoczyna służbę w 63 Dywizjonie RAF w Turnhouse. Od Kwietnia do Listopada 1944 roku służy w polskim 309 Dywizjonie Myśliwskim Ziemi Czerwieńskiej na szkockim lotnisku Drem by zakończyć wojnę w 26 Dywizjonie RAF. Samolot wraca do Langley gdzie cierpliwie czeka na złomowanie. W połowie 1949 roku samolotem zainteresował się Air Commodore Stanley Vincent który nakazuje przywrócić mu zdolność do lotu, by we Wrześniu tego samego roku przelecieć nim nad Londynem w rocznicę Bitwy o Anglię. Od tego czasu maszyna utrzymywana jest nieoficjalnie przez szereg Dywizjonów i stacji lotniczych i jest pokazywana podczas różnych oficjalnych uroczystości. W roku 1952 samolot debiutuje w filmie Angel One Five, a następnie zostaje prawdziwą filmową gwiazdą. Punktem kulminacyjnym jego filmowej kariery jest występ w filmie Battle Of Britain w 1968 roku. Od Czerwca 1957 roku do dnia dzisiejszego właścicielem samolotu jest RAF Battle Of Britain Memorial Flight. 11 Września 1991 w bazie Wittering samolot zostaje rozbity i w konsekwencji spalony po awarii silnika i przymusowym lądowaniu, w latach 1994-98 odbudowany i przywrócony do latania. W chwili obecnej 72 letni Hurricane Mk.IIc LF363 lata dalej nosząc od 2014 roku oznaczenia Hurricane'a Mk.I P3395 JX-B osobistej maszyny Arthura Clowesa z 1 Dywizjonu RAF.

 

lfOm0ae.jpg

Tak wyglądał w 1949 roku.

 

Lenia pokonałem, plany zweryfikowałem i zamiast planowanego A-7E jako ostatni do Letniego Konkursu trafia Hasegawowski Hawker Hurricane Mk.IIc, model prostszy i dający mi szansę na wyrobienie się w terminie choć jeszcze tygodniowy urlop przede mną. Będzie to oczywiście LF363 z czasów krótkiej służby w 309 Dywizjonie Myśliwskim Ziemi Czerwieńskiej gdzie nosił oznakowanie WC-F. A oto inbox:

 

rwDpDAM.jpg

 

l39lU8u.jpg

 

HJ0uOoa.jpg

 

Teraz Hurri ma priorytet, a Beau będzie kończony przy okazji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na początek żeby nie było że nic się nie dzieje:

 

F11RgS6.jpg

 

Formy zmęczone okrutnie, przesunięcia i zapadliska, trzeba będzie dokupić też żywiczne koła. Z blaszek wykorzystam tylko tablicę i pasy, mało co będzie widać w kokpicie. Administrację szanowną proszę zaś uniżenie o dopisanie klasy samolot w barwach polskich (309 Dywizjon Myśliwski Ziemi Czerwieńskiej) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokpit wreszcie gotowy do składania w całość:

 

paBtke3.jpg

 

Tutaj już poskładany:

 

d9ozUPp.jpg

 

I zamknięty kadłub:

 

mPIKSEE.jpg

 

Model Hurriego Hasegawy ma kilka miejsc które dość mocno odstaja od rzeczywistości. Zamykam oczy i jadę dalej, jak wejdę w szczegóły nie wyrobię się w terminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potem trochę obić tu i tam:

 

TZ2GVKh.jpg

 

 

Musisz uważać z obiciami. To była konstrukcja mieszana. Drzwi ewakuacyjne po prawej stronie były ze sklejki, tak jak i cała "psia buda" wokół pilota powyżej kratownicy. Metal zaczynał się od przedniej krawędzi wiatrochronu do przodu i niektóre panele na bokach kabiny.

To czerwone to sklejka.

attachment.php?attachmentid=221342&d=1380449654

http://www.simplyplanes.co.uk/hawker_hurricane_restorations.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Jest fajnie, ale czy jesteś pewien tych żółtych pasków na krawędzi natarcia skrzydeł

 

Raczej tak :

 

Wjvgzk7.jpg

 

Niestety Hurri prawie, ale nie ukończony. Szczegóły zawsze zabierają najwięcej czasu, stan na tą chwilę:

 

hSm7nXy.jpg

 

Bardzo proszę szanowną administrację o przeniesienie wątku do klasycznego działu warsztatowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Polskie Mk.II z 309, na wszystkich znanych mi na zdjęciach, miały malowane na czarno podstawy kołpaka.

Szkoda, że zwracasz koledze na to uwagę jak model jest już w galerii. Kołpak cały pomalowany na kolor sky widać już było 29 sierpnia.

 

 

Cóż, szkoda, nikt nie jest doskonały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.