barszczo Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowcu Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski 1 Stycznia1944 opuszcza bramy zakładów Hawker w Langley Hurricane Mk.IIc o numerze seryjnym LF363 i już 28 Stycznia rozpoczyna służbę w 63 Dywizjonie RAF w Turnhouse. Od Kwietnia do Listopada 1944 roku służy w polskim 309 Dywizjonie Myśliwskim Ziemi Czerwieńskiej na szkockim lotnisku Drem by zakończyć wojnę w 26 Dywizjonie RAF. Samolot wraca do Langley gdzie cierpliwie czeka na złomowanie. W połowie 1949 roku samolotem zainteresował się Air Commodore Stanley Vincent który nakazuje przywrócić mu zdolność do lotu, by we Wrześniu tego samego roku przelecieć nim nad Londynem w rocznicę Bitwy o Anglię. Od tego czasu maszyna utrzymywana jest nieoficjalnie przez szereg Dywizjonów i stacji lotniczych i jest pokazywana podczas różnych oficjalnych uroczystości. W roku 1952 samolot debiutuje w filmie Angel One Five, a następnie zostaje prawdziwą filmową gwiazdą. Punktem kulminacyjnym jego filmowej kariery jest występ w filmie Battle Of Britain w 1968 roku. Od Czerwca 1957 roku do dnia dzisiejszego właścicielem samolotu jest RAF Battle Of Britain Memorial Flight. 11 Września 1991 w bazie Wittering samolot zostaje rozbity i w konsekwencji spalony po awarii silnika i przymusowym lądowaniu, w latach 1994-98 odbudowany i przywrócony do latania. W chwili obecnej 72 letni Hurricane Mk.IIc LF363 lata dalej nosząc od 2014 roku oznaczenia Hurricane'a Mk.I P3395 JX-B osobistej maszyny Arthura Clowesa z 1 Dywizjonu RAF. Tak wyglądał w 1949 roku. Lenia pokonałem, plany zweryfikowałem i zamiast planowanego A-7E jako ostatni do Letniego Konkursu trafia Hasegawowski Hawker Hurricane Mk.IIc, model prostszy i dający mi szansę na wyrobienie się w terminie choć jeszcze tygodniowy urlop przede mną. Będzie to oczywiście LF363 z czasów krótkiej służby w 309 Dywizjonie Myśliwskim Ziemi Czerwieńskiej gdzie nosił oznakowanie WC-F. A oto inbox: Teraz Hurri ma priorytet, a Beau będzie kończony przy okazji . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Który to już, czwarty ?. Kurde a ja jeden model robię dwa miesiące. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarrov Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Siadam i kibicuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Tak na początek żeby nie było że nic się nie dzieje: Formy zmęczone okrutnie, przesunięcia i zapadliska, trzeba będzie dokupić też żywiczne koła. Z blaszek wykorzystam tylko tablicę i pasy, mało co będzie widać w kokpicie. Administrację szanowną proszę zaś uniżenie o dopisanie klasy samolot w barwach polskich (309 Dywizjon Myśliwski Ziemi Czerwieńskiej) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 11, 2016 Author Share Posted August 11, 2016 Kokpit dostał RAF Interior Green Pactry: a potem trochę obić tu i tam: tyle na dziś z Hurrim . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 14, 2016 Author Share Posted August 14, 2016 Kokpit wreszcie gotowy do składania w całość: Tutaj już poskładany: I zamknięty kadłub: Model Hurriego Hasegawy ma kilka miejsc które dość mocno odstaja od rzeczywistości. Zamykam oczy i jadę dalej, jak wejdę w szczegóły nie wyrobię się w terminie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonathan Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 No to podglądamy co i jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 15, 2016 Author Share Posted August 15, 2016 Kto robił Hurriego z Hasegawy ten zna temat: wnęka podwozia. Zaszpachlowane ślady po wypychczach i narzędzie do obróbki: Po dwóch podejściach: Rano prysnę podkładem, powinno być OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 18, 2016 Author Share Posted August 18, 2016 Hurri poskładany w całość i poszpachlowany tu i tam: Mimo paru słabych miejsc, model jest całkiem przyjemny. Niebawem lakiernia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 a potem trochę obić tu i tam: Musisz uważać z obiciami. To była konstrukcja mieszana. Drzwi ewakuacyjne po prawej stronie były ze sklejki, tak jak i cała "psia buda" wokół pilota powyżej kratownicy. Metal zaczynał się od przedniej krawędzi wiatrochronu do przodu i niektóre panele na bokach kabiny. To czerwone to sklejka. http://www.simplyplanes.co.uk/hawker_hurricane_restorations.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 19, 2016 Author Share Posted August 19, 2016 Musisz uważać z obiciami. To była konstrukcja mieszana... Obicia miały symulować uszkodzenia farby IG ale nie do gołej blachy czy sklejki . I tak praktycznie wszystko zniknęło po washem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 29, 2016 Author Share Posted August 29, 2016 Jest szansa że zdążę z Hurrim, stan na tą chwilę: Za moment lakiernia. A kilka godzin później: Spróbuje zrobić dzisiaj jeszcze spód. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 30, 2016 Author Share Posted August 30, 2016 Walka z czasem trwa : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyziek Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Dasz radę! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Jest fajnie, ale czy jesteś pewien tych żółtych pasków na krawędzi natarcia skrzydeł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 31, 2016 Author Share Posted August 31, 2016 Jest fajnie, ale czy jesteś pewien tych żółtych pasków na krawędzi natarcia skrzydeł Raczej tak : Niestety Hurri prawie, ale nie ukończony. Szczegóły zawsze zabierają najwięcej czasu, stan na tą chwilę: Bardzo proszę szanowną administrację o przeniesienie wątku do klasycznego działu warsztatowego . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Jeszcze antenka, okopcenia i w niedzielę galeria: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Zapraszam do galerii w dziale samoloty i śmigłowce : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Polskie Mk.II z 309, na wszystkich znanych mi na zdjęciach, miały malowane na czarno podstawy kołpaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gisbern44 Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Polskie Mk.II z 309, na wszystkich znanych mi na zdjęciach, miały malowane na czarno podstawy kołpaka. Szkoda, że zwracasz koledze na to uwagę jak model jest już w galerii. Kołpak cały pomalowany na kolor sky widać już było 29 sierpnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Polskie Mk.II z 309, na wszystkich znanych mi na zdjęciach, miały malowane na czarno podstawy kołpaka. Szkoda, że zwracasz koledze na to uwagę jak model jest już w galerii. Kołpak cały pomalowany na kolor sky widać już było 29 sierpnia. Cóż, szkoda, nikt nie jest doskonały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.