Skocz do zawartości

McDonnel-Douglas AH-64A Apache Longbow (Academy, 1:72)


Kermit

Rekomendowane odpowiedzi

W chwilach braku wełny w budowie modelu konkursowego pracowałem nad Apachem. Był to mój drugi w życiu zbudowany helikopter. Według mnie pierwszy z nich, Cobra, udał mi się o wiele lepiej, ale to i tak nie przeszkodziło mi w umieszczeniu Apacha w galerii. Najwyżej mi się dostanie i będę wiedział, na co zwrócić uwagę przy kolejnych Apachach. ;-)

 

Tradycyjnie miniaturki są odnośnikami do zdjęć o większych rozmiarach:

01small.jpg 02small.jpg 03small.jpg 04small.jpg 05small.jpg 06small.jpg 07small.jpg 08small.jpg

 

Model ma oczywiście obrotowy górny wirnik, poza tym radar Longbow można zdemontować. Dodatkowo obrotowa jest przednia wieżyczka oraz podkadłubowe działko.

 

I tak na koniec mam jedno pytanie: jaki powinien być dystans pomiędzy statecznikiem a wirnikiem na oście tylnego wirnika? Tylny wirnik jest tylko wetknięty w otwór, zatem w razie czego można go wyjąć i skrócić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się nie podoba szczególnie niezaszpachlowanie obu tych bodaj turbin po bokach i z tyłu. Razi to po prostu. Pomalowany czysto, bez żadnych fajerwerków. Może pora na mocny wash?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się nie podoba szczególnie niezaszpachlowanie obu tych bodaj turbin po bokach i z tyłu. Razi to po prostu.
Właśnie też mnie to razi. Ale właściwie model miał być tylko "odpoczynkiem" przy budowie stacji. Następnemu Apachowi tego (braku zaszpachlowania silników) już nie zrobię.
Pomalowany czysto' date=' bez żadnych fajerwerków. Może pora na mocny wash?[/quote']Kurczę, wash. Jakoś nadal nie mam odwagi zrobić tego po raz pierwszy. Może zacznę od jakiegoś "złomu", modeli zbudowanych przeze mnie kilka lat temu, którym brakuje malowania...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jaka farba i nr?
Farba Pactra nr 30 (Olive Drab) oraz 46 (czarna). Oczywiście pojawiały się również pomniejsze inne odcienie, jak Gunmetal czy Steel - teraz już nie pamiętam ich numerków.
Polakieruj na blysk i zrob washa

jak Ci sie nie spodoba zdazysz zetrzec ;)

bez straty dla modelu

Domyślam się, że wash jest odwracalny, jeśli ściera się natychmiast. Ale najpierw chcę spróbować na starych modelach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malujesz pędzlem czy aerografem?

 

Jak aerografem to skoro nie robisz wash'a to mogłeś polakierować wszystko jednolitym lakierem , najlepiej matowym aby na zdjęciach nie było widać świecących kalkomanii. Ponadto podpinam się po reggy'iego. A i ta antenka na ogonie...

 

ale model i tak czysty i ładny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malujesz pędzlem czy aerografem?
Maluję zarówno pędzlem jak i aerografem. Co do kalki - to świeci się chyba tylko jedna, ta z numerem bocznym na ogonie. A antenka... no cóż, wyglądała lepiej, ale Apache miał katastrofę podczas fotografowania (spadł na podłogę) i już nie udało mi się jej tak wyprofilować, jak to było wcześniej... Ułożona była jak w przypadku lotu z dużą prędkością - im wyżej, tym bardziej udchylona do tyłu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
To jest AH-64D, a nie AH-64A .
Oczywiście, zapomniałem napisać. Nazwa modelu wg Academy to AH-64A (i tak też napisałem w tytułe...), natomiast sam chciałem zrobić wersję D, co się chyba udało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej jezeli chodzi o kopule radaru.

Jeszcze mi sie jedno rzucilo. Nie moge teraz (jak na zlosc) znalesc odpowiedniego zdjecia, zeby sie podeprzec, ale uwazam, ze wyrzutnie Stingerow sa bardzo zadarte do gory. Ich os podluzna powinna byc rownolegla do osi podluznej Hellfire'ow i zasobnikow LAU-61.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze mi sie jedno rzuciło. Nie mogę teraz (jak na złość) znaleźć odpowiedniego zdjęcia, zeby sie podeprzeć, ale uważam, ze wyrzutnie Stingerow sa bardzo zadarte do góry. Ich os podłużna powinna być równoległa do osi podłużnej Hellfire'ow i zasobników LAU-61.

zerknąłem na półkę na mojego Apacha :-)) i

Stingery są równoległe do osi podłużnej skrzydełka, a pozostałe uzbrojenie powietrze-ziemia wychylone lekko w dół. Pewnie dla tego,żeby można było

atakować cele naziemne, niekierowanymi rakietami lecąc na jednym pułapie.

 

Na moim apaczu (italeri) kat zaklinowania skrzydełka jest mniejszy, i stingery nie pieją tak do góry.

Poza tym Kermit, wyloty spalin z silników masz jakieś nieubrudzone, i niedoszlifowane. Wash też by sie przydał, i napisy eksploacyjne raczej skromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co ja mam odpisać? Na swoją obronę mam tylko... czołg w stodole. ;) A tak na poważnie to mogę jedynie obiecać mocne postanowienie poprawy przy następnych Apachach (a jest ich w poczekalni jeszcze chyba 5).

A właściwie mam coś na swoją obronę - w sprawie napisów eksploatacyjnych. Cóż, jest to model Academy, a nie Mastercraftu. Tutaj było tylko tyle kalki, ide nałożyłem; gdyby to był Mastercraft, to pewnie byłoby kilka razy więcej...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, kont zaklinowania skrzydełka, to tez model.

zresztą muszne sprawdzić jak to było na prawdę. Może wersja D miała inny kont niż A. Bo A miała płaski(juz sprawdziłem :-))

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... kurde też przegapiłem ten temat

Z opiniami kolegów się zgadzam a od siebie dodam tylko, że jakiś dziwny wydaje mi się kolor tego AH-64. Naoglądałem się mnustwa zdjęć tego wiatraka i o ile można powiedzieć, że każdy "indianiec" pod wpływem warunków atmosferycznych zmienia barwę (co powoduje, że każdy jest inny) to z takim odcieniem się nie spotkałem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od siebie dodam tylko, że jakiś dziwny wydaje mi się kolor tego AH-64. Naoglądałem się mnustwa zdjęć tego wiatraka i o ile można powiedzieć, że każdy "indianiec" pod wpływem warunków atmosferycznych zmienia barwę (co powoduje, że każdy jest inny) to z takim odcieniem się nie spotkałem.
Fotki też nie oddają tego koloru, jaki jest w rzeczywistości. Przymierzam się do wykonania nowych fotek, to wtedy lepiej ustawię balans bieli i powinno być dobrze. Kolor to czysty Olive Drab Pactry (A30).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde to jest zly kolor..W latach 80-ch razem z wejscem do uzbrojenia UH-60A, AH-64A ,, bila wiprodukowana nowa farba ''US ARMY HELO DRAB'' (modelarski odpowiednik ModelMaster 2024), farba pogloszajonca faly radarowe..Wszystkie nowe helicoptery sa malowane w ten kolor...

Druga sprawa to nazwa AH-64D...to rascej ''DEMONSTRATOR AH-64D'' , bo to jest AH-64A z radarem na machtce, prawdziwy AH-64D ma ini kadlub...

 

Pozdrawiam

Piter napisał:

od siebie dodam tylko, że jakiś dziwny wydaje mi się kolor tego AH-64. Naoglądałem się mnustwa zdjęć tego wiatraka i o ile można powiedzieć, że każdy "indianiec" pod wpływem warunków atmosferycznych zmienia barwę (co powoduje, że każdy jest inny) to z takim odcieniem się nie spotkałem.

Fotki też nie oddają tego koloru, jaki jest w rzeczywistości. Przymierzam się do wykonania nowych fotek, to wtedy lepiej ustawię balans bieli i powinno być dobrze. Kolor to czysty Olive Drab Pactry (A30).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wszystko przeciągnąć sidoluxem, a potem trochę pobrudzić (szczególnie linie łączenia blach). Też tak zrobiłem po odkryciu sidoluxa, który ładnie wpłynął pod kalki usuwając ich świecenie. Można też pomalować system TADS na nosie, bo rzeczywiście ginie. Zdecydowanie na czarno przeciągnąć wylot gazów z silników. Z rzeczy nieodwracalnych (czasoczłonnych), warto było pomalować szybki od środka na czarno, teraz w środku widać kolor kamuflarzu (ale sam tak kiedyś robiłem). Teraz najpierw maluję szybki kolorem wnętrza (ale od zewnątrz, bo łatwiej), a dopiero potem kamuflarz. Co do śmigła ogonowego (patrz zdjęcie) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9e7b457a7626d0c.html obraca się ono w dwóch płaszczyznach (Academy poszło na łatwiznę i zrobiło jedną - cztery łopatki, rzeczywiście są to 2 x po dwie łopatki obracające się w dwóch płaszczyznach).

Kadłub seryjnej wersji D rzeczywiście jest nieco inny (zdecydowanie większe osłony podkabinowych przedziałów awioniki), ale wydaje mi się, że modernizowane wersje A do wersji D nie miały ich przebudowywanych, a jedynie montowany na maszcie radiolokator Longbow.

Ogólnie modelik mi się podoba

Sam mam zamiar zrobić AH-64D "Saraf" dla Izraela (zdjęcie poniżej) z zestawu HobbyBoss (osłony awioniki rzeczywiście jak w wersji D), ale i tak trzeba będzie zrobić sporo przeróbek.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a978345aed907161.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kajot75 gratuluje chency zrobic Izraelski AH-64D, ze wszystkich chyba ma najwiencej ruznych anten i zasobnikow ...Dobrego WA znajdziesz tu

http://www.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/ah-64d/

Hobby Boss jako baza do AH-64D jest dobra, tilko oslony awioniki..koncowki zrobione zaokronglone, powinnie -kwadratowe..to dobrze widac na fotkach...

AH-64D majo 2 warianty oslon awioniki..w jednym obie oslony so wielkie, w drugim prawa oslona jest mniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Tyle propozycji i uwag... Postaram się je zastosować; o zmianach będę oczwiście informował w miarę na bieżąco.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robertas za walkarounda, właściwie to właśnie on mnie natchnął do podjęcia próby wykonania właśnie tego modelu. Trochę mnie on przeraża, bo przeróbek jest rzeczywiście sporo, ale niedługo chyba się za niego wezmę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.