Jump to content

Revell U-Boot typ VIIC 1/144 by Kamil Zoszak


kamil zoszak
 Share

Recommended Posts

Witojcie Witojcie... Już parę razy udzielałem się na tym forum i codziennie tu zaglądam... Przyglądam się zmaganiom innych kolegów po fachu i doszedłem do wniosku że też się będę chciał z jakimś lepidłem pokazać... Nie wiem czy się wyrobię z budową na czas ale nie zależy mi na wygranej tylko na dobrej zabawie w gronie znajomych...

Tak jak już było to omówione w regulaminie chciałbym przedstawić IN-BOX'a Ale znajduje się pod tym linkiem... Mam nadzieje że nie będzie to karalne odejście od regulaminu ( a jak tak, to proszę o łagodny wymiar kary )

 

viewtopic.php?t=5406

 

Jako że na rynku pokazało się ów cudo ze stajni REVELL'a to momentalnie go kupiłem i się przymierzałem do niego... Po paru dniach podchodów zabrałem się wreszcie do pracy...

 

Model jest naprawdę dobrze spasowany... Połówki kadłuba elegancko leżały ze sobą na całej długości, prócz stępki gdzie musiałem użyć dość sporej ilości szpachli do wyrównania przesunięć między połówkami... Widać to na tym zdjęciu

th_DasBoot2.jpg

 

Kolejnym etapem prac do jakich się zabrałem było spasowanie i przyklejenie pokładu... I tu też się pojawiły schody... Pokład rufowy był za krótki o jakieś 3 mm do kadłuba... Miałem wybór gdzie zostawić szparę i gdzie bedzie się ją lepiej szpachlowało... Wolałem Uzupełnić niedobór w rejonie rufy niż się pocić z dziurą na samym śródokręciu...

 

Tutaj widać jak to wyszło z mojego punktu widzenia

th_DasBoot6.jpg

 

Po zmaganiach z samym i gołym kadłubem postanowiłem się pobawić z zespołem napędowym i urządzeniami sterowymi... W modelu jest możliwość wykonania tych że elementów ruchomych... Ja się pokusiłem jedynie o wykonanie ruchomych śrub i wałów napędowych...

th_DasBoot4.jpg

I tutaj też nie obyło się bez śladowych ilości szpachli... Przerwy w łączeniach "rusztowania" wałów i sterów były dość rażące...

th_DasBoot3.jpg

 

Tutaj dołożyłem zdjęcie pokazujące dziobowe stery zanurzenia... Tutaj bez problemacji

th_DasBoot1.jpg

 

Potem deczko ochłonąłem i "odpocząłem" w pracy.

Złapałem się za kiosk... Tam też się okazało że szpachelka będzie w ruchu... Przywykłem... Sam KIOSK się przyjemnie kleiło choć jeszcze nie do końca jest zaszpachlowany...

Tak to wygląda od boku....

th_DasBoot7.jpg

 

Oczywiście jak w modelu się da to i wycisnę tyle ile można... Wykonałem ruchome kolumny peryskopów...

th_DasBoot9.jpg

 

W kiosku widać dość przerw które rażą oczy więc jeszcze się pobabram przy nim.Widać chociażby tu

th_DasBoot12.jpg

th_DasBoot10.jpg

th_DasBoot8.jpg

 

W międzyczasie popełniłem ot tak dla siebie pelotkę na wintergarten... Jeszcze nie jest przyklejona

th_DasBoot11.jpg

 

Jeszcze dużo pracy włożę w ten KIOSK i potem się zobaczy co dalej... Jak narazie wszystko wygląda tak...

th_DasBoot.jpg

 

Życzę miłej lektury i wszelkie uwagi i sugestie pilnie i mile widziane

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie wiem czemu nikt nie chce udzielać się przy tym U-Boocie....

Przecież model jest super, wykonanie też bardzo dobre...

Mam nadzieję, że dorzucisz jakieś blachy: np. relingi. Aż się prosi żeby wzbogacić ten piękny modelik...

Link to comment
Share on other sites

Nawet u mnie jest przestój w budowie... SESJA

Ale deczko w nim dłubię dziennie... To coś wyszlifuję a to coś przeglądnę na zdjęciach... Narazie nie ma widocznych efektów pracy... Jak będą to nie omieszkam zamieścić...

Co do relingów to są dosyć cieniutko wykonane i nie bedzie potrzeby z nimi walczyć... Chyba że naprawdę podpadną... Narazie do tego modelu nie występują blachy... Cała walorka jaka podejdzie w tym modelu będzie wykonana z drutu i papieru... No cóż... Trza się jakoś ratować w razie potrzeby

Już widzę że na pierwszy ogień podejdzie pokład w miejscu gdzie jest działo 88mm. Nie ma tam poprzeczek na obwodzie wokół podstawy działa...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam,

Właśnie dostałem podobnego U-boota, też Revell (skala 1:72), więc będę miał dobrym materiał poglądowy. Zasiadam na trybunie i czekam na dalsze postępy.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Ładnie to idzie. Będę tu zaglądał, i obserwował relację, chociażby z tego powodu, że mam pewien sentyment do tego typu U-boota (Z powodu, że dokładnie taki, tylko, że z papieru, w 1:100, właśnie dynda mi nad głową ^^).

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Chyba ktoś musi wam to powiedzieć ale pierwszy post jest z

Sro Sty 09 2008

więc chyba nie ma co liczyć na aktualizacje.

 

 

Chociaż Arazaziel mógłby dać fotki swojego U-boota.

Link to comment
Share on other sites

wiem, ze to stary temat i Kamil chyba dal spokoj ale p[papierowego bym zobaczył-jesli to ten co mysle, to na pewno nie taki sam jak ten tutaj ;]

a, tak poza tym, data pierwszego postu o niczym nie swiadczy, znam relacje ciagnące sie od kilku lat i nadal aktualizowane ;]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hahaha...

Tak to prawda że dałem spokój temu modelowi ale czas na aktualizację... Przez pewien czas nie dłubałem zupełnie nic... Ale model jest już prawie gotowy i czeka na wyjazd do modelarni w celu położenia farby... Aktualizacja w czwartek wieczorem... Czyli 6 lutego 2009.

 

 

SKOŃCZĘ DZIADA

 

A propos... Przez ten czas jak rewelek stał na szafe to spłodziłem takie cóś

viewtopic.php?t=7640&highlight=

Link to comment
Share on other sites

Tak jak wcześniej pisałem... Prawie ukończyłem ŻELAZNĄ TRUMNĘ... Kleiło się wręcz rewelacyjnie... Szpachli prawie wcale tylko tam gdzie sam skopałem przy usuwaniu śladów po formach i wypychaczach...

 

Narazie zdjęcia surówki czekającej na malowanko i ślady eksploatacji

 

Widok na śródokręcie

th_DSCN4672.jpg

 

A tu od Swego DZIOBA

th_DSCN4674.jpg

 

W modelu wydawca nie pomyślał o tym by odlać poprzeczki przeciw poślizgowe wokół okrętowego Acht Achta. Dorobiłem we własnym zakresie

th_DSCN4676.jpg

 

th_DSCN4678.jpg

th_DSCN4677.jpg

 

Tutaj na kiosku widać bardzo dobrze jak wyglądają naciągi lin stalowych po obu stronach kiosku

th_DSCN4673.jpg

 

 

TO narazie tyle. Następnym razem wrzucę lepsze fotki przy lepszym świetle i możliwe że już w malowaniu... POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Chciałem zrobić go w malowaniu Peter "ALI" Cremer'a. Z uszkodzeniami jakie odniósł w walce z eskortą konwoju... ten as Ubootwaffe miał iście niesamowitego farta... U-333 Staranowany ostrzelany z broni pokładowej potem obrzucony bombami głębinowymi osiadł na dnie i po naprawieniu uszkodzeń chciał się wynurzyć ale nie mógł... Jego okręt ugrzązł w piachu. Po wyszasowaniu całego balastu i pozbyciu się całej rezerwy sprężonego powietrza U-booot dalej się nie wynurzał... Wtedy Werner wydał rozkaz aby cała załoga przebiegała z przedniego przedziału torpedowego na rufę. W ten sposób "rozhuśtał" łajbę i wygrzebał się z dna... U-booot wystrzelił na powierzchnię i udał się w rejs powrotny na remonty... POd koniec wojny ALI dostał przydział na TYP XXI ale nie odniósł na nim żadnych sukcesów. Potem był dowódcą straży przybocznej fuhrera w czasie kiedy DONITZ piastował tą funkcję i był świadkiem podpisania zawieszenia broni w maju 1945

 

Tyle krótkiego wstępu... A ja wykonam model w malowaniu Heidrih Lehmana Willenbrocka czyli U-96

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witaj Okonek.

Pierwszy post to byl, choc nie pierwsza wizyta.

Pomyslalem, ze jak juz powstaje tu juz pare lodzi podwodnych, to pomoge Wam troszke ekspertyza.

Jeszcze dodam, ze wavebreaker wkolo dziala 88mm tez powinien byc zamontowany tylko w konfiguracji z pila do siatek, co eliminuje mozliwosc uzycia windbreakera na kiosku.

Link to comment
Share on other sites

Zaraz, bo niebardzo rozumiem- czyli, że nie może byc jednoczesnie piła, falochron naokoło działa i rozbudowana wersja wiatrochronu? Tzn wiem że dwie pierwsze cechy są "wczesne" a taki wiatrochron to juz pozniejsza wersja ale to tylko teoria, czy jesteś pewien, że żaden okręt nie pływał w tej konfiguracji?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 1 marca 1941 roku wydano rozkaz usuniecia pily do siatek na wszystkich frontowych lodziach. Usunieto je z wiekszosci lodzi miedzy marcem, a kwietniem1941. Na niektorych U-Bootach usunieto je znacznie pozniej, ze wzgledu na przedluzajace sie patrole i tak na przyklad U-96 mialo je usuniete po 22 maja 1941 r.

U-94 mialo je usuniete po 4 czerwca, kiedy to lodz powrocila z patrolu. Czasami dolna czesc pily byla usuwana niazaleznie od gornej, wiazalo sie to z tym, ze dolna bylo trudniej usunac, niz gorna- ktora sie oddkrecalo. Do zdemontowania dolnej potrzebna byla wizyta w suchym doku i uzycie palnika. Jako, ze Kriegsmarine nie dysponowala wystarczajaca iloscia lodzi podwodnych na poczatku wojny, wizyty w porcie byly krotkie, a naprawy tylko te konieczne.

Na niektorych lodziach dolna czesc pily wogole nie byla montowana ze wzgledu na obecnosc SG (Sondergerat).

 

Breakwaters- wachlarz wkolo ddziala 88mm. Wszystkie wczesne lodzie mialy faklochron zamontowany i generalnie proces demontarzu odbywal sie na przelomie kwietnia i maja 1941. Po tej dacie wszystkie lodzie mialy te czesc usunieta. W jej miejscu rzad dodatkowych dziur (lumber holes) byl wiercony w kadlubie, aby pomoc skrocic czas potrzebny na zanurzenie.

 

Wind deflector- ten kolnierz na kiosku. Wiekszosc lodzi typu VII nie miala go podczas ceremonii wodowania. Byly jednak wyjatki. U-69 dnia 2 listopada mial te czesc podczas ceremonii wodowania, ale wiekszosc lodzi miala je montowane miedzy grudniem 1940, a grudniem 1941. Niektore lodzie jak np: U-203 i U-701 wciaz nie mialy windbreakera w czerwcu 1941, U-559 nie mial go jeszcze w pazdzierniku, a U-564 nawet w listopadzie. U-73 czekal az do wrzesnia 1942 na wind deflector.

Generalnie w czasie kiedy pila byla demontowana, pozbywano sie tez falochronu, a zarazem montowano wind deflector. Jak napisalem- zdarzaly sie wyjatki, aczkolwiek nieliczne i bylo to podyktowane wydarzeniami na morzu.

 

Przykladowo:

U 96 –

1 wrzesien 1940 nc-tak bw-tak wd-nie

kwie-maj 1941 nc-tak bw-nie wd-tak

27 pazd 1941 nc-nie bw-nie wd-tak

 

7 grud 1940 nc-tak bw-tak wd-nie

Sty-maj 1941 nc-nie bw-tak wd-nie

Czerw-sierp 1941 nc-nie bw-nie wd-nie

koniec 1941 nc-nie bw-nie wd-tak

 

U 552 -

14 wrzes 1940 nc-tak bw-tak wd-nie

1941 nc-nie bw-tak wd-nie

koniec 1941 nc-nie bw-nie wd-tak

 

NC- NETCUTTER BW-BREAKWATER WD-WIND DEFLECTOR

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.