crasch_ Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Witam wszystkich forumowiczów, Jestem nowy na forum i już potrzebuję Waszej pomocy. Odrestaurowuję Toyotę Tamiya 58028 jestem na etapie malowania budy i tu się zaczęły schody... Najpierw pomalowana podkładem szarym tamiya, potem położyłem 4 warstwy koloru właściwego w moim przypadku TS-8. Po wyschnięciu lakier jest szorstki i tu moje pytanie co mam zrobić żeby był gładki? Ostatni etap malowania to będzie położenie lakieru bezbarwnego TS-13 Użyć teraz papieru o gradacji 800? 1200? czy może pasty polerskiej? Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam Wszystkich Maciek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whisky6666 Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Na początek daj jakieś zdjęcie podglądowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 9, 2017 Author Share Posted April 9, 2017 Ok jutro wstawię jak zrobię w świetle dziennym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 wrzuciłem kilka zdjęć na http://tufotki.pl/mTv2Z#p19307380 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 wczoraj jeszcze wyczytałem że ten lakier nadaje się do polerowania dopiero po nałożeniu bezbarwnego np. TS-13 Tamiya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Malowałeś sprayem czy aerografem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 Cześć, spray ts tamiya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 Tyle odwiedzin i nikt mi nie podpowie co mam zrobić? Bardzo Was proszę, czy to prawda że teraz mam położyć bezbarwny i dopiero polerować pastami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Farba ts tamki jest bardzo twarda. Najlepiej wypolerować na mokro gradacjami od 1500 do 12000. A na koniec pasta polerska. To co masz to typowa skórka pomarańczowa. Żeby uniknąć trzeba kłaść mokra warstwe na koniec i najlepiej przed malowaniem podgrzać puszkę w misce z ciepłą wodą. Jest kilka filmów o tym na YT. jak to bobrze zrobisz to nie trzeba bezbarwnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Tyle odwiedzin i nikt mi nie podpowie co mam zrobić? Bardzo Was proszę, czy to prawda że teraz mam położyć bezbarwny i dopiero polerować pastami? Bo jakbyś założył ten wątek w dziale pojazdy cywilne to przeczytałoby więcej osób które znaja się na połysku. Moja znajomość jest taka sobie, bo nie robię aut na wysoki polysk, ale trzeba tę skórkę pomarańczy wyrównać. Papier ścierny wyłącznie na mokro. Zacznij od 1500. Gdyby nie dawał rady zejdź niżej 1000 lub 800. Pewnie wtedy dotrzesz do plastiku wiec cieńką warstwą nałóż farbę, pilnując tak jak pisał kolega by kłaść mokre warstwy. Jeśli jednak coś Ci nie wyjdzie za pierwszym razem, to kolejna warstwa dopiero jak poprzednia wyschnie. Potem farbę trzeba przetrzeć papierem ok. 2000-3000, tak by cała powierzchnia była jednolita, gładka ale wcale nie musi się błyszczeć. Uważaj na krawędzie, bo bardzo łatwo przetrzeć farbę. Na to lakier bezbarwny i dopiero wtedy papiery ścierne 5000-12000 i pasty ścierne. Jeśli nie masz tak drobnych papierów to w Moje Hobby kupisz tanio papier 5000 i najwyżej dłużej popracujesz pastami. Do tej pory najbardziej popularne były pasty Tamiya, ale teraz furorę robią nowsze generacje np. gravity. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 Do Qz9 Dzięki kolego za radę, czyli teraz papierek do ręki i ścieranie. Mówicie żeby nie kłaść teraz bezbarwne tylko to wyrównać i dopiero ? A o co chodzi z tym malowaniem na mokro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 Marku też tak myślałem że w cywilnym więcej osób przeczyta i nawet tam był założony temat ale admin mi przeniósł do tego działu. Dzięki za pomoc jak masz jeszcze coś to pisz chętnie czegoś się dowiem o malowaniu bo jestem zielony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 A czy malowanie na mokro to trzeba dać duża ilość farby czy malować na nie wyschnięta farbe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 A czy malowanie na mokro to trzeba dać duża ilość farby czy malować na nie wyschnięta farbe? Ani jedno, ani drugie. Duża ilość farby robi skórkę pomarańczy, kładzenie farby na mokrą farbę to "najlepsza" metoda do zacieków a dodatkowy skutek to taki, że na płaszczyznach jest dużo farby, a na krawędziach niewiele. Przy malowaniu aero chodzi głównie o to, żeby tak dobrać ciśnienie i odległość aero od modelu, aby farba była jeszcze całkiem mokra gdy siada na model. Jak aero trzymasz za daleko to farba zanim doleci już jest na wpół sucha. Przy malowaniu z puszki raczej to nie grozi, ale mało malowałem z puszki, więc nie mam doświadczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 No to pieknie się narobiło, a Twoim zdaniem jak widziałeś fotki jest szansa z tego wybrnąć żeby to w miarę wyglądało? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 No to pieknie się narobiło, a Twoim zdaniem jak widziałeś fotki jest szansa z tego wybrnąć żeby to w miarę wyglądało? W pierwszym wpisie powiedziałem Ci co (moim zdaniem) robić. Wcale to tak źle nie wygląda. Woda, papier ścierny i do dzieła. Pytanie, czy dawałeś podkład. Jeśli tak pilnuj się by nie przetrzeć podkładu, bo potem nie uzyskasz jednolitego koloru. A najlepiej zacznij od przeczytania kilku warsztatów np. kolegów Dorotka, Coppercat, Subaroman. W moim aventadorze też zrobiła mi się taka skórka pomarańczy i dało się ją zeszlifować. http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=48876&start=45 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 11, 2017 Author Share Posted April 11, 2017 A gdybym to teraz bezbarwnym pomalować na mokro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrykvel Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Lakierem 2k pewnie byś to wyprowadził na równo. Powinieneś tak czy siak przelecieć powierzchnię papierem ściernym, pare minut roboty i gotowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 11, 2017 Author Share Posted April 11, 2017 Najpierw pomalowałem budę podkładem tamiya. Dodam tylko że to co widać na zdjęciach to tylko lakier bazowy TS-8 bez malowania bezbarwnym i mówicie żeby teraz przelecieć całą budę papierkiem? Zamówiłem dziś dwie pasty tamiya fine i finisz, lakier bezbarwny oraz kilka płócien o gradacji 6000, 8000 oraz 12000. A czy sama pasta nie da rady? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 11, 2017 Author Share Posted April 11, 2017 Czy któryś z Was widząc co mam zakupione i co chcę zrobić może mi na "chłopski" rozum napisać w kilku punktach od czego zacząć i na czym skończyć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrykvel Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Po pierwsze w internecie masz od groma podobnych tematów, zasada ta sama jak przy lakierowaniu samochodu. Po drugie powierzchnie pod bezbarwny trzeba co najwyzej wyrównać, a nie polerować. Kupiłeś specyfiki do wykończenia lakieru bezbarwnego, a nie do wyrównania bazy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 12, 2017 Author Share Posted April 12, 2017 Mam jeszcze takie pytanie czy to prawda że bezbarwnym należy malować góra do 30 minut po kolorze? Czy mogę to zrobić w każdej chwili? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 A co na to producent czyli Tamiya. Bo jak mawiał cieć Anioł w Alternatywy 4 to "podobno w USA syjoniści biją murzynów" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crasch_ Posted April 12, 2017 Author Share Posted April 12, 2017 Dobre:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Mam jeszcze takie pytanie czy to prawda że bezbarwnym należy malować góra do 30 minut po kolorze? Czy mogę to zrobić w każdej chwili? Skąd wytrzasnąłeś taką dziwną teorię? Słyszałem o drinku góralskim "góra 3", ale o malowaniu "góra 30" pierwsze słyszę. Jak podeschnie 2 tygodnie to będzie akurat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.