gulus Napisano 1 Lipca 2017 Share Napisano 1 Lipca 2017 Widzę i to mi się mało podoba. Czas na zmianę dostawcy fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 1 Lipca 2017 Autor Share Napisano 1 Lipca 2017 Bardzo proszę: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 13 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 13 Sierpnia 2017 Wiem, że miałem najpierw skończyć Zgreda, ale wkurzył mnie na poziomie relingów i dałem sobie chwilę z nim wytchnienia. Jakoś tak jest i nie wiem, czy jestem w tym osamotniony, że im bliżej momentu ukończenia modelu, tym wolniej budowa idzie... Orlikony powoli się robią, w przerwach - tak bym to określił. A tymczasem zabrałem się za podstawę masztu głównego. Po sklejeniu, oszpachlowaniu i szlifowanie przyszedł czas na wiercenie otworów i przyklejenie szczebelków. Pontos wymyślił całkiem fajny patent z wzornikiem. Z doświadczenia polecam nie przewiercać na wylot. Wystarczy kilkanaście delikatnych obrotów. To wystarczy, by zagnieździć końcówki i zapobiega zbyt częstym wymianom wiertła, które w tym przypadku to 0,3mm. W tym starciu straciłem ich 5... Trochę to trwało, ale udało się skleić pozostałe detale z fototrawki. Muszę przyznać, że pomimo faktu, że to cholernie zegarmistrzowska robota, przynosi tony przyjemności! Spotkałem się ze stanowiskiem, tu na forum, że fototrawki z Pontosa często są za cienkie i powstaje efekt niedoskalowania. Rzeczywiście, analizując plany od Kagero zdarza się to czasem, ale IMHO uważam, że efekt końcowy jest o niebo lepszy niż przy zastosowaniu zestawowych elementów. Mając powyższe na względzie, popatrzcie tylko na radar SK-2 i sami oceńcie: A teraz kilka zdjęć podstawy po sklejeniu, a przed malowaniem: I to samo z fore mast i radarem SK-2: Podstawa po pomalowaniu, przed weathering'iem: To samo z fore mast i radarem SK-2: I to by było na tyle. Nie jest to może mistrzowskie wykonanie, ale na tyle mnie stać i tyle mi wystarczy... Następne w kolejce stanowisko kierowania ogniem MK-38, które pójdzie na górę podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 13 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 13 Sierpnia 2017 Dzisiaj udało się zakończyć całą podstawę wraz z radarami. Teraz czeka mnie weathering, ale potrzebuję Waszej porady jak to zrobić żeby nie przesadzić (to nie Dread...). To dosyć ważne bo przyjętą technikę będę musiał zastosować na reszcie modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 13 Sierpnia 2017 Share Napisano 13 Sierpnia 2017 Najpierw zrób łosza, może być migowy. Ale tak go zrób delikatnie tylko żeby wyciągnąć 3D, a nie zafaflunić wszystko i wszędzie. Potem juz oleje w zależności od założonego stopnia zużycia. Oleje możesz zetrzeć tak do 3 dni miniej więcej, więc rób i pokazuj, sie zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAW Napisano 14 Sierpnia 2017 Share Napisano 14 Sierpnia 2017 Fajne malowanko.. czy USS Missouri nie miał pomalowanych wszystkich poziomych powierzchni kolorem Deck Blue? U Ciebie chyba wszystko jest w kolorze nadbudówki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slamacek Napisano 14 Sierpnia 2017 Share Napisano 14 Sierpnia 2017 Zacnie to wygląda. A gdzieś mi umknął Twój warsztat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Fantastyczne. Nie myślałeś, żeby do relingów używać słupków takich: https://northstarmodels.com/product/stanchions-for-3-bar-railnigs-type-1/ Lepiej to wygląda od płaskiego relingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Dziękuję Panowie za przychylne słowa. Najpierw zrób łosza, może być migowy. Ale tak go zrób delikatnie tylko żeby wyciągnąć 3D, a nie zafaflunić wszystko i wszędzie. Potem juz oleje w zależności od założonego stopnia zużycia. Oleje możesz zetrzeć tak do 3 dni miniej więcej, więc rób i pokazuj, sie zobaczy. właśnie z tym wash'em muszę trochę poćwiczyć, bo zbyt hojny czasem bywam... Na oleje przyjdzie jeszcze chyba czas. Byłbym wdzięczny za propozycje wyglądu brudzenia, które Waszym zdaniem najlepiej by wyglądały na takim modelu (linki, zdjęcia). W tym modelu pierwszy raz wypróbowałem cieniowania aerografem. Jako, że jednak nie mam do siebie jeszcze zaufania to zrobiłem to baaardzo oszczędnie. Fajne malowanko.. czy USS Missouri nie miał pomalowanych wszystkich poziomych powierzchni kolorem Deck Blue? U Ciebie chyba wszystko jest w kolorze nadbudówki.Pozdrawiam Fakt, do poprawki... Trudno rozplanować robotę przy takim malowaniu. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Zacnie to wygląda. A gdzieś mi umknął Twój warsztat... Nie ma się czym na razie chwalić. Możesz zobaczyć Zgreda, którego relacja też jest na forum: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=89&t=58400 Fantastyczne. Nie myślałeś, żeby do relingów używać słupków takich:https://northstarmodels.com/product/stanchions-for-3-bar-railnigs-type-1/ Lepiej to wygląda od płaskiego relingu. Masz rację, wyglądałoby o niebo lepiej, ale gdzieś trzeba powiedzieć stop waloryzacji bo inaczej nigdy nie skończę tego modelu Tym bardziej, że w zeszłym tygodniu przyleciał jeszcze HMS Hood w tej samej skali i lista niebezpiecznie się wydłuża... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slamacek Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Na Twojego Dreadnoughta spoglądam tylko coś wiaderko ostatnio zmieniło zasady pokazywania zdjęć :( Czyli tylko czytanie pozostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Cieniowanie owszem zauważyłem, ale musisz mocniej, to Ci zniknie po lakierze i szuwaksach, tak czy siak krok w dobrą stronę. Oleje nie później w następnym modelu tylko JUŻ TERAZ ZARAZ. Kup od razu coś pożądnego od Talensa a nie jakieś ścierwo za 5 zeta. Ja osobiście mam Van Goghi, ale Rembrandty tez są w pytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Na Twojego Dreadnoughta spoglądam tylko coś wiaderko ostatnio zmieniło zasady pokazywania zdjęć :( Czyli tylko czytanie pozostało Rzeczywiście, pierwszych zdjęć brak. Teraz jestem na Flickr i ostatnie zdjęcia widać. Jeśli interesuje Cię któryś etap konkretnie to daj znać a wrzucę ponownie. Mam jeszcze ukończone USS Hornet i DKM Bismarck w 1:350, ale leń jestem i nie chce mi się wyjmować z witryn Cieniowanie owszem zauważyłem, ale musisz mocniej, to Ci zniknie po lakierze i szuwaksach, tak czy siak krok w dobrą stronę. Oleje nie później w następnym modelu tylko JUŻ TERAZ ZARAZ. Kup od razu coś pożądnego od Talensa a nie jakieś ścierwo za 5 zeta. Ja osobiście mam Van Goghi, ale Rembrandty tez są w pytę. Gała - Mentorze Ty mój i trendsetterze! Powoli, spokojnie - ja tu się borykam z bardziej amatorskimi problemami, a Ty mnie tu już ciśniesz w oleje jakieś... BTW: co to są są 'szuwaksy'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Oleje to podstawa podstaw, możesz życ bez szuwaksów od miga ramireza, ale nie możesz żyć bez olejów. Zrobisz sobie z nich łosza, rdzę, odpryski, cieniowanie nawet jak bardzo chcesz. W rankingu potrzebnych rzeczy oleje przychodzą przed fukawką, bo część typowo fukawkowych efektów też można nimi osiągnąć. Nie chcesz słyszeć odpowiedzi, nie zadawaj pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Oleje to podstawa podstaw, możesz życ bez szuwaksów od miga ramireza, ale nie możesz żyć bez olejów. Zrobisz sobie z nich łosza, rdzę, odpryski, cieniowanie nawet jak bardzo chcesz. W rankingu potrzebnych rzeczy oleje przychodzą przed fukawką, bo część typowo fukawkowych efektów też można nimi osiągnąć. Nie chcesz słyszeć odpowiedzi, nie zadawaj pytań No i masz! Wziął mi się Sensei obraził... A tak poważnie: szuwaksy to washe? a fukawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taki Jeden Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 fukawa (jap.) = airbrush (ang.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2017 fukawa (jap.) = airbrush (ang.) Dzięki piękne. Mój Mistrz chce mnie w zakłopotanie wprawić używając nie znanych dla mi zwrotów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 fukawa (jap.) = airbrush (ang.) +5 do respectu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Mały skok na burty i przed pomalowaniem zamontowałem płyty burtowe z zestawu od Eduarda. Sprawa prosta dzięki załączonemu wzornikowi. Eduard sugeruje naklejanie płyt poprzez ich umieszczenie we wzorniku, postanowiłem jednak wzornika użyć jedynie do zaznaczenia miejsc ołówkiem, następnie kleiłem. Trochę się bałem, że skleję płytę z wzornikiem i będzie draka... A tak to wygląda na chwilę przed malowaniem: Pomalowałem też dziś kadłub, ale czekają mnie jeszcze drobne poprawki więc na zdjęcia przyjdzie chwilę poczekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2017 I kolejna porcja zdjęć. Na tym etapie robię przerwę i wracam do Dreada. Może jeszcze jutro pomaluję poziome powierzchnie Navy Blue i zrobię lekki weathering... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Sierpnia 2017 Share Napisano 17 Sierpnia 2017 Jeżeli to podkład, to dość dziwnie z bliska wygląda. Tak jakby nie była to gładka powierzchnia... Ale może to kwestia fotek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 17 Sierpnia 2017 Share Napisano 17 Sierpnia 2017 Albo zdjęcia do dupy z ziarnem, albo farba za gęsta.... albo jedno i drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Sierpnia 2017 Share Napisano 17 Sierpnia 2017 Poskładane ładnie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 18 Września 2017 Autor Share Napisano 18 Września 2017 Po dłuższej chwili przerwy prace ruszyły dalej. Zmontowałem główną część nadbudówki i nałożyłem pokład drewniany od Pontosa. Przed nałożeniem oba arkusze pokładów pomalowałem jednak Navy Blue. Kolor i faktura wyszły całkiem ładne, choć miałem co do tego wiele obaw. Nie jest to może efekt naturalnego koloru, ale chcąc odtworzyć stan z września 1945 nie miałem wiele opcji... Myślałem też o zrobieniu lekkich przetarć na szlakach komunikacyjnych, ale eksperymenty na próbkach nie przyniosły satysfakcjonujących efektów. W sumie, w tej skali i tak nie byłoby tego dobrze widać. Pokład drewniany przyklejałem do pokładu poniższym klejem. W skali 1:350 robiłem to przy pomocy CA, ale w tej skali to by się chyba już nie udało... Część główna nadbudówki uzbrojona częściowo w elementy fototrawione (np. bulaje) i jest już pomalowana i zabezpieczona lakierem. Teraz będę już tylko dokładał zmontowane kolejne elementy. Każdy osobno będzie malowany i lakierowany. Przy okazji, potrzebuję rady. Czy ktoś wie jakiego koloru były butle przymocowane do ścian nadbudówki? W opracowaniu od Kagero te kolory wyglądają jakieś dziwne, a nie udało mi się dotrzeć do wiarygodnych informacji w tym temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voyteque Napisano 19 Września 2017 Autor Share Napisano 19 Września 2017 I kolejny 'apdejt': Na razie jedynie złożone, ale zaczyna już ta nadbudówka jakoś wyglądać W tym zestawie jest taka ilość części, że zdaje się to niczym niekończąca się opowieść Co sądzicie o malowaniu? Nie za bardzo przycieniowane? Chciałem zastosować nieregularność kolorów na nadbudówce, ale nie mam pewności, czy to dobra droga... Dodatkowo skończyłem malowanie kadłuba. Malowanie na szybko zabezpieczyłem lakierem. Poszła na to cała buteleczka od Mr.Hobby takie to bydle (!) Wracam jeszcze do mojego pytania, bo naprawdę jestem w kropce... Jak były malowane butle (chyba ze sprężonym powietrzem lub jakimś gazem) mocowane do kadłuba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 19 Września 2017 Share Napisano 19 Września 2017 Butle to są z tlenem i acetylenem ale jaki był ich kolor? Znalazłem tylko taką wskazówkę: https://www.shapeways.com/product/J6S7V2N2V/1-200-acetylene-and-oxygen-bottles. Na modelach to jakieś takie różniste są. Co do samego malowania to wydaje mi się, że mógłbyś malować bardziej rozcieńczoną farbą, ale na tych zdjęciach i tak niewiele widać. Generalnie podoba się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.