Jump to content

Toyota Supra 1:24 Fast & Furious


Coppercat
 Share

Recommended Posts

Ten warsztat ma dwa cele do osiągnięcia:

1 - odpoczynek od tematu Ferrari 250.

2 - zagospodarowanie figurek postaci z F&F.

 

Sporo czasu (i kasy) zajęło mi zgromadzenie materiału modelarskiego do projektu.

Modelem bazowym będzie wypust Tamki:

 

model.thumb.jpg.83eafaeeab4bec2e828a4d6c8cf4d8fd.jpg

 

I tu ból, bo ten model (mimo, że stanowił najtańszy element projektu) rozczarował mnie pod względem jakości.

O tym napiszę w dalszej części warsztatu.

 

Będę dążył do osiągnięcia celu w postaci modelu Toyoty z filmu Fast & Furious prowadzonej przez Brian'a O'Conner (Paul Walker).

Takie jeździdełko:

 

real.thumb.jpg.f69c9c75134e643a2fb11f64da8937bb.jpg

 

W projekcie użyję dodatkowo:

 

- model silnika 2JZ 3000 twin Turbo firmy Hobby Design

 

2JZ001.thumb.jpg.a8cfe25a0f659eb85c61215618dab293.jpg

 

2JZ002.thumb.jpg.df4ef03ae8ff9297dcc729cf14fae5b3.jpg

 

2JZ003.thumb.jpg.4b6715ada558c57e7706d4e6d492bdbc.jpg

 

- transkit firmy USCP

 

uscp001.thumb.jpg.780404a7c6fc92c5bd434da0dc84044d.jpg

 

uscp002.thumb.jpg.080deaa1fed971716346380816d23224.jpg

 

uscp003.thumb.jpg.705a3a13e8814abe654e12af78d3ec14.jpg

 

- dedykowana farba firmy Zero Paints

 

Zero.thumb.jpg.0ae6cd3a92e303428c2a1b421a8a7c06.jpg

 

Niestety nie udało mi się znaleźć zestawu blaszek HD02-0227.

Jeżeli ktokolwiek wie, gdzie ten zestaw można jeszcze kupić będę wdzięczny za info.

HD02-0227-02.jpg.20bdf38dad04e6d325ac34ff3d810358.jpg

 

Na takiej bazie rozpocząłem prace od modelu silnika.

Tak naprawdę silnik już zrobiłem, a tutaj pokażę jak to się stało.

Edited by Coppercat
Link to comment
Share on other sites

karambolis8 napisał:
W sprawie blaszki napisz do HD na FB

 

O tym nie pomyślałem

Myślisz, że to ma sens ?

 

Projekt rozpocząłem od modelu silnika 2JZ. To kultowa konstrukcja. Jeden z najchętniej tuningowanych silników.

Fabrycznie jego moc została ograniczona do 280 KM, ale można spokojnie "kręcić" go nawet do 1000 KM.

 

Budowę modelu silnika zacząłem na przełomie lutego i marca tego roku.

Na początku było ciężko, ponieważ żywiczne odlewy bloku silnika, głowicy i miski olejowej delikatnie mówiąc nie pasowały do siebie.

Postanowiłem dopasować je do siebie przez wygrzewanie. Niestety troszkę przesadziłem i zrobił się poważny kłopot (deformacje).

Akcja ratunkowa trwała długo .... Udało się wybrnąć z kłopotów między innymi dlatego, że w zestawie HD niektóre elementy (np. pokrywa wałków rozrządu) były zdublowane.

 

Fotki z pierwszego etapu budowy:

 

001.thumb.jpg.93f706c17d16a14b662b0f4ba272f064.jpg

 

002.thumb.jpg.30c059e8e62e6c341011ae1327b13eed.jpg

 

003.thumb.jpg.d2246ef2a7280f600624ef07a229e833.jpg

 

Po złożeniu tego do kupy, dodaniu łap mocujących i uzupełnieniu zestawu śrub (Master Club) wyszło tak:

 

001.thumb.jpg.b23645a473390ec3bec108af7527d0ee.jpg

 

002.thumb.jpg.0d01e0ba4015211f02b0ef3d0b962d75.jpg

 

003.thumb.jpg.a8a4fa2deac2d99116ce51b2dc8908f1.jpg

 

004.thumb.jpg.26a9bb9686ccd9bbbecc2711cdbfbd25.jpg

 

cdn.

Edited by Coppercat
Link to comment
Share on other sites

Poszło zapytanie do HD via FB.

Powyższe wygląda jak jakiś szyfr

 

Do dalszych prac nad modelem silnika musiałem dorobić stojak, bo obracanie tego w niezrgabnych paluchach groziło uszkodzeniami.

Popełniłem coś takiego:

002.thumb.jpg.a8da78b9f74000a96debb25e7a238dc6.jpg

 

Teraz już można było przystąpić do "uzbrajania" korpusu silnika.

Zacząłem od strony kolektora ssącego. Pojawiły sie pierwsze kabelki i kółka pod pasek klinowy.

Dorobiłem filtr oleju i bagnet. Wkleiłem rozrusznik z bendix'em, plus kabel zasilający oczywiście (ten czerwony grubas).

Staram się uzupełniać wszystkie braki, mimo iż HD dość dobrze zrobiło odlewy.

Zainteresowanym mogę opisać szczegóły.

 

001.thumb.jpg.269e3a1b00f2acbc37102caf4a6a3cc5.jpg

 

003.thumb.jpg.f8d38cced70de77dd0a5c2fc136d41a4.jpg

 

004.thumb.jpg.9e37ad1d698950bfeaa9008f01eaf5ca.jpg

 

005.thumb.jpg.c9200858a0bb56f7a878392b6fb2f150.jpg

 

006.thumb.jpg.3e9292420f8b37a1acb30597e6605d95.jpg

 

cdn

Edited by Coppercat
Link to comment
Share on other sites

Ciąg dalszy uzbrajania silnika.

Prace po stronie turbin. Poskładanie tej plątaniny węży nie było łatwe.....

Opaski zaciskowe w tej skali też stanowią spore wyzwanie. Szukanie ich po podłodze - bezcenne.

Dokończony pasek klinowy.

 

001_.thumb.jpg.85f411e16507df147522d6e9b1406799.jpg

 

002_.thumb.jpg.038ba9afd08a79988a1888154c7acd8a.jpg

 

003_.thumb.jpg.0b2c19ad0f67ef6cbac586b2b0b4d9de.jpg

 

004_.thumb.jpg.0c78456d21cd64bca2a7c89c9b334621.jpg

 

005_.thumb.jpg.626be56d5205a9a971f5bc2a334a5f31.jpg

 

006_.thumb.jpg.491e4fcdc05876922937dd7838f8ac9b.jpg

 

007_.thumb.jpg.1572e0d12b6d7bec89f1b137be3b959f.jpg

 

008_.thumb.jpg.fa2375b373093dcc19538d31ec3cd1ea.jpg

 

009_.thumb.jpg.494730b7dd990920576813e86b92eb8e.jpg

 

010_.thumb.jpg.493f9d6df97797e467c144067158ef08.jpg

 

011_.thumb.jpg.b62553decf861d7543ae350ef2ea652a.jpg

 

cdn

Edited by Coppercat
Link to comment
Share on other sites

enten napisał:
Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki.

 

Masz pewnie rację, ale ze zgromadzonej przeze mnie dokumentacji to nie wynikało.

Część, o której piszesz prawdopodobnie zostanie ukryta pod pokrywą (patrz fotki poniżej).

 

Wzorowałem się na m.in. takich fotkach silnika:

 

001.thumb.jpg.bbf1dfc19c508e262098077ef05747a1.jpg

 

Po zamontowaniu pokrywy turbin wygląda to tak:

 

001.thumb.jpg.f899aba30c931d716af491ead36f71a4.jpg

 

002.thumb.jpg.0016d8fa5495fd1a35868aab794063e8.jpg

 

003.thumb.jpg.16f3068f20ba0d1756d22ab86b8d1755.jpg

 

004.thumb.jpg.e391d2dd8f23945534c1679d732d0dfa.jpg

 

Poza osłoną przybyło też kilka wężyków z opaskami :-)

cdn

Edited by Coppercat
Link to comment
Share on other sites

Jak zwykle trzymasz wysoki poziom, trochę szkoda, że turbiny nie będą widoczne.

A co do kolorów to pokrywa zaworów i pasek klinowy znacznie odbiegają od wzorcowego zdjęcia.

O ile jeszcze pokrywa zaworów może być, bo to już kwestia tunera, to pasek klinowy stanowczo do poprawy

Wiem, wiem, czepiam się, ale to Ty sam przyzwyczaiłeś nas do takiego wysokiego poziomu

Link to comment
Share on other sites

Kolor pokrywy wałków rozrządu starałem się zrobić taki:

 

p-7452-jdm-toyota-2jzgte-engine-swap-auto-frontsump_1.jpg

 

Masz rację, że jest w tym względzie duży "wybór".

 

Odnośnie paska. Blaszka jest stalowa nierdzewna. Próbowałem ją poczernić, ale nie wyszło.

Bałem się malować, bo przy wyginaniu farba i tak by odprysła.

W końcu tylko ją odpuściłem (rozgrzana do białości i pozostawiona do wystygnięcia). Stała się plastyczna i zmieniła kolor na siakiś taki bury.

Po zamontowaniu paska okazało się, że nie dam rady go pomalować, żeby nie upaćkać wszystkiego dookoła.

Fakt, że do imitacji gumy jest mu daleko, ale nie jest źle.

Link to comment
Share on other sites

Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki.

Nie do końca można się z tym zgodzić.

Po pięciu latach intensywnego użytkowania strona gorąca mojej turbinki w niczym nie przypomina rdzawego koloru, a wręcz mógłbym powiedzieć, że cięgle przypomina nową ;)

 

Wracając do głównego wątku to silniczek pierwsza klasa, jak zwykle w Twoim wykonaniu.

Link to comment
Share on other sites

Ten pasek osprzętu wielorowkowy, który zrobiłeś z zębami jak w klinowym

Przepraszam za takie szczegóły ale....

 

Zwróciłem na to uwagę i też mi się wydaje, że powinien być wielorowkowy. Ten zębaty poprostu bardzo mi się spodobał i byłem ciekawy, jak to będzie wyglądać.

HD zrobiło ten zestaw dość dokładnie. Ciekawe, czy zrobili taki pasek świadomie, czy to błąd ?

 

Mam zrobiony pasek gumowy......

Link to comment
Share on other sites

Silnik jako silnik jest świetny tyle, że no własnie wygląda jak zwykłe seryjne 2jz-GTE, a nie jak silnik z auta grubo pomodzonego jakim była supra z fnf i to mnie strasznie razi skoro jest to replika.

 

Napisz proszę co należy zmienić (dodać), aby silnik stał się "repliką" ?

Link to comment
Share on other sites

Ma na myśli coś takiego.

 

ff_supra_4.jpg

 

Ale jako, że w filmach oszczędzają to chyba serio w samochodzie występującym było tak.

Nie kojarzę sceny w której było widać silnik tego samochodu? Natomiast ze zdjęcia poniżej wynika, że był inny kolektor ssący.

 

20986264562123225334-640x427-c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.