Coppercat Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 (edited) Ten warsztat ma dwa cele do osiągnięcia: 1 - odpoczynek od tematu Ferrari 250. 2 - zagospodarowanie figurek postaci z F&F. Sporo czasu (i kasy) zajęło mi zgromadzenie materiału modelarskiego do projektu. Modelem bazowym będzie wypust Tamki: I tu ból, bo ten model (mimo, że stanowił najtańszy element projektu) rozczarował mnie pod względem jakości. O tym napiszę w dalszej części warsztatu. Będę dążył do osiągnięcia celu w postaci modelu Toyoty z filmu Fast & Furious prowadzonej przez Brian'a O'Conner (Paul Walker). Takie jeździdełko: W projekcie użyję dodatkowo: - model silnika 2JZ 3000 twin Turbo firmy Hobby Design - transkit firmy USCP - dedykowana farba firmy Zero Paints Niestety nie udało mi się znaleźć zestawu blaszek HD02-0227. Jeżeli ktokolwiek wie, gdzie ten zestaw można jeszcze kupić będę wdzięczny za info. Na takiej bazie rozpocząłem prace od modelu silnika. Tak naprawdę silnik już zrobiłem, a tutaj pokażę jak to się stało. Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 W sprawie blaszki napisz do HD na FB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamman Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 zapowiada się ciekawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hemi303 Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 niezła masa dodatków. Chętnie popatrzę. Powodzonka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashato Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Z takimi dodatkami będzie wypas, jest sentyment do tego auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 (edited) karambolis8 napisał: W sprawie blaszki napisz do HD na FB O tym nie pomyślałem Myślisz, że to ma sens ? Projekt rozpocząłem od modelu silnika 2JZ. To kultowa konstrukcja. Jeden z najchętniej tuningowanych silników. Fabrycznie jego moc została ograniczona do 280 KM, ale można spokojnie "kręcić" go nawet do 1000 KM. Budowę modelu silnika zacząłem na przełomie lutego i marca tego roku. Na początku było ciężko, ponieważ żywiczne odlewy bloku silnika, głowicy i miski olejowej delikatnie mówiąc nie pasowały do siebie. Postanowiłem dopasować je do siebie przez wygrzewanie. Niestety troszkę przesadziłem i zrobił się poważny kłopot (deformacje). Akcja ratunkowa trwała długo .... Udało się wybrnąć z kłopotów między innymi dlatego, że w zestawie HD niektóre elementy (np. pokrywa wałków rozrządu) były zdublowane. Fotki z pierwszego etapu budowy: Po złożeniu tego do kupy, dodaniu łap mocujących i uzupełnieniu zestawu śrub (Master Club) wyszło tak: cdn. Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Dowiesz się czy jeszcze je produkują i możesz liczyć na dostawę. Pomagają też znaleźć dystrybutora. Albo powiedzą że już ten zestaw wycofali. Silnik spoko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 (edited) Poszło zapytanie do HD via FB. Powyższe wygląda jak jakiś szyfr Do dalszych prac nad modelem silnika musiałem dorobić stojak, bo obracanie tego w niezrgabnych paluchach groziło uszkodzeniami. Popełniłem coś takiego: Teraz już można było przystąpić do "uzbrajania" korpusu silnika. Zacząłem od strony kolektora ssącego. Pojawiły sie pierwsze kabelki i kółka pod pasek klinowy. Dorobiłem filtr oleju i bagnet. Wkleiłem rozrusznik z bendix'em, plus kabel zasilający oczywiście (ten czerwony grubas). Staram się uzupełniać wszystkie braki, mimo iż HD dość dobrze zrobiło odlewy. Zainteresowanym mogę opisać szczegóły. cdn Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 (edited) Kolejny etap budowy silnika 2JZ. Dodane elementy turbin oraz uzupełnione urządzenia napędzane paskiem klinowym. Pasek wstępnie zamontowany. cdn Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 (edited) Ciąg dalszy uzbrajania silnika. Prace po stronie turbin. Poskładanie tej plątaniny węży nie było łatwe..... Opaski zaciskowe w tej skali też stanowią spore wyzwanie. Szukanie ich po podłodze - bezcenne. Dokończony pasek klinowy. cdn Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Ciekawie się zapowiada. Zasiadam i kibicuję! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enten Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 (edited) enten napisał: Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki. Masz pewnie rację, ale ze zgromadzonej przeze mnie dokumentacji to nie wynikało. Część, o której piszesz prawdopodobnie zostanie ukryta pod pokrywą (patrz fotki poniżej). Wzorowałem się na m.in. takich fotkach silnika: Po zamontowaniu pokrywy turbin wygląda to tak: Poza osłoną przybyło też kilka wężyków z opaskami :-) cdn Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gadas_75 Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Jak zwykle trzymasz wysoki poziom, trochę szkoda, że turbiny nie będą widoczne. A co do kolorów to pokrywa zaworów i pasek klinowy znacznie odbiegają od wzorcowego zdjęcia. O ile jeszcze pokrywa zaworów może być, bo to już kwestia tunera, to pasek klinowy stanowczo do poprawy Wiem, wiem, czepiam się, ale to Ty sam przyzwyczaiłeś nas do takiego wysokiego poziomu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 6, 2018 Author Share Posted April 6, 2018 Kolor pokrywy wałków rozrządu starałem się zrobić taki: Masz rację, że jest w tym względzie duży "wybór". Odnośnie paska. Blaszka jest stalowa nierdzewna. Próbowałem ją poczernić, ale nie wyszło. Bałem się malować, bo przy wyginaniu farba i tak by odprysła. W końcu tylko ją odpuściłem (rozgrzana do białości i pozostawiona do wystygnięcia). Stała się plastyczna i zmieniła kolor na siakiś taki bury. Po zamontowaniu paska okazało się, że nie dam rady go pomalować, żeby nie upaćkać wszystkiego dookoła. Fakt, że do imitacji gumy jest mu daleko, ale nie jest źle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilloW Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki. Nie do końca można się z tym zgodzić. Po pięciu latach intensywnego użytkowania strona gorąca mojej turbinki w niczym nie przypomina rdzawego koloru, a wręcz mógłbym powiedzieć, że cięgle przypomina nową ;) Wracając do głównego wątku to silniczek pierwsza klasa, jak zwykle w Twoim wykonaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 (edited) Kolejny etap budowy modelu silnika 2JZ. Tylko fotki. Chetnie odpowiem na ew. pytania. Taki eksperyment artystyczny ... cdn Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enten Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 Ten pasek osprzętu wielorowkowy, który zrobiłeś z zębami jak w klinowym Przepraszam za takie szczegóły ale.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 Ten pasek osprzętu wielorowkowy, który zrobiłeś z zębami jak w klinowym Przepraszam za takie szczegóły ale.... Zwróciłem na to uwagę i też mi się wydaje, że powinien być wielorowkowy. Ten zębaty poprostu bardzo mi się spodobał i byłem ciekawy, jak to będzie wyglądać. HD zrobiło ten zestaw dość dokładnie. Ciekawe, czy zrobili taki pasek świadomie, czy to błąd ? Mam zrobiony pasek gumowy...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 (edited) Silnik prawie gotowy. Zajawka galerii: cdn Edited June 6, 2020 by Coppercat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kadzior Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Ciekawi mnie czemu tamiya zrobiła kiepski model? Silnik fajny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashato Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Wiem, że seryjny silnik z pudła nie jest tu używany ale lubi mieć luzy i problemy ze spasowaniem, bo robiłem ten model. Akcesoryjny na pewno lepiej wygląda i może nawet lepiej będzie tam wpasowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwarciu21 Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 Silnik jako silnik jest świetny tyle, że no własnie wygląda jak zwykłe seryjne 2jz-GTE, a nie jak silnik z auta grubo pomodzonego jakim była supra z fnf i to mnie strasznie razi skoro jest to replika. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 Silnik jako silnik jest świetny tyle, że no własnie wygląda jak zwykłe seryjne 2jz-GTE, a nie jak silnik z auta grubo pomodzonego jakim była supra z fnf i to mnie strasznie razi skoro jest to replika. Napisz proszę co należy zmienić (dodać), aby silnik stał się "repliką" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 Ma na myśli coś takiego. Ale jako, że w filmach oszczędzają to chyba serio w samochodzie występującym było tak. Nie kojarzę sceny w której było widać silnik tego samochodu? Natomiast ze zdjęcia poniżej wynika, że był inny kolektor ssący. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.