Headhunter88 Napisano 29 Kwietnia 2018 Share Napisano 29 Kwietnia 2018 Cześć. Bardzo drażnią mnie 2 problemy, które dość często pojawiają się na moich modelach. 1. Opary (prawdopodobnie) farby na oszkleniu. Korzystam głównie z chemii olejnej, buduje w większości współczesne śmigłowce. W modelach gdzie oszklenie jest jako jeden element który zamyka kabinę bardzo często po zdjęciu masek zostają mi dziwne ślady, jakby delikatna mgiełka, rozmazany ślad po farbie. Spotkałem się z opiniami, że mogą to być opary farby lub lakieru. Jeżeli część przezroczystą maskuję i maluję osobno (nie przyklejoną do modelu) a dopiero później przyklejam, problemu nie ma. 2. Często po zdjęciu maskowania po malowaniu, z części przezroczystych krawędzie do których przylegała taśma są bardzo postrzępione, a w dodatku bardzo grube, co nie wygląda zbyt realistycznie. Czy ktoś miał podobnie, jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 30 Kwietnia 2018 Share Napisano 30 Kwietnia 2018 ponieważ maluję gł. farbami olejnymi to wrzucę swoje 3 gr: ad 1. ja stawiam na "nieszczelne" maskowanie, pozostają drobne szczeliny którymi w trakcie malowania aerografem odkurz z farby dostaje się do środka. Ja osobiście nigdy nie miałem najmniejszego problemu wynikającego z oparów farby/rozpuszczalnika. No chyba że rozcieńczasz czymś bardzo agresywnym - nitro, aceton, ale zakładam że nie, przy standardowym np. wamodzie/benzynie/rozcieńczalniku Humbrol nic się nie ma prawa dziać. ad 2. to już jest kwestia techniki malowania, a ściślej kładzenia za dużej ilości farby przy masce, o którą ów nadmiar farby się "opiera", naturalne wtedy jest że jak farba zaschnie, ty zdejmiesz maskę to zostanie schodek z zaschniętej dużej ilości farby (to samo tyczy się malowania kamuflażu z użyciem masek). Jedna rada - malować delikatnie miejsca maskowań, nie zalewać farbą. pozdr! ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 30 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2018 Dziękuje, że ktoś się odezwał. Farby tak jak mówię Humbrol lub, MM lub zwykły ze sklepu do olejnych farb uniwersalnych. Generalnie ów wymaz jejst u mnie trochę jakby jakiś wredny alien siedział w kabinie i pomazał trochę po szybce..... cóż życie i praktyka uczy dalej...dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Kwietnia 2018 Share Napisano 30 Kwietnia 2018 Odkurz od wewnątrz pojawia się przez nieszczelności w modelu. Może się dostać przez kabinę, silniki i innego rodzaju szczeliny i otwory. Wszystko trzeba przed malowaniem zatkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 23 Marca 2019 Autor Share Napisano 23 Marca 2019 Odswiezam stary temat. Pomimo zakrywania WSZYSTKICH dziur w modelach czesc oszlklenia dalej nosi male slady oparow farby od wewnatrz...co jeszcze robie zle? Maluje chemia olejna stosuje czasem rozpuszczalnik producenta, czasem zwykly uniwersalny do farb olejnych. Moze to jest przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 23 Marca 2019 Share Napisano 23 Marca 2019 Tak, może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sjr Napisano 25 Marca 2019 Share Napisano 25 Marca 2019 W dniu 23.03.2019 o 16:41, Headhunter88 napisał: Odswiezam stary temat. Pomimo zakrywania WSZYSTKICH dziur w modelach czesc oszlklenia dalej nosi male slady oparow farby od wewnatrz...co jeszcze robie zle? Maluje chemia olejna stosuje czasem rozpuszczalnik producenta, czasem zwykly uniwersalny do farb olejnych. Moze to jest przyczyna? a czym przyklejasz owiewkę? czy czasem nie jest to klej CA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 3 Kwietnia 2019 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2019 Hej, klej Ca w zadnym wypadku. Zreszta to nie sa opary kleju, bo po przyklejeniu czasem model czeka kilka dni na maskowanie I nie ma nic niepokojacego na oszkleniu od srodka. Te slady to takie jakby cieniutkie, delikatne pociagnieca suchym pedzlem od srodka w kolorze bazowym. W weekend podesle zdjecia bo nie ma mnie w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 28 Kwietnia 2019 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2019 Oto i fotki. Takie coś prześladuję mnie często przy modelach gdzie oszklenie jest przyklejane przed pomalowaniem całości-czyli przy większości samolotów i śmiglaków bojowych, w których nie robię otwartej kabiny. Chodzi o te cieniutkie, zielone ślady farbki, najbardziej widoczne na przedniej, górnej szybie tego ah-64 Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś coś podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
georg1973 Napisano 19 Lipca 2019 Share Napisano 19 Lipca 2019 Temat ma już swój wiek, ale widzę, że nikt nie dał ostatecznego wyjaśnienia. Zatem pozwolę się wtrącić. Mam do ciebie pytanie z gatunku bardzo idiotycznych. Przynajmniej na pierwszy rzut oka. Czy jesteś absolutnie pewien, że te ślady na oszkleniu są od wewnątrz? Ja również maluję olejnymi i zdarzyło mi się po zdjęciu maskowania mieć podobne ślady na oszkleniu. Moje niezadowolenie było tym większe, że przed przyklejeniem i zamaskowaniem pucowałem element element na błysk. Okazało się jednak, że ślady są od zewnątrz. Pod wpływem używanych farb oraz lakierów na oszkleniu pozostawała odrobina kleju z maskowania. Delikatne umycie wodą z mydłem załatwiało sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.