PiterATS Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 (edited) Witam, tym razem nie w galerii, ale w takiej skrótowej relacji z budowy modelu, który jest już na ukończeniu. Modelem tym jest Alfa-Romeo 184T w skali 1/20, której pierwowzór pilotował włoski kierowca Riccardo Patrese, podczas wyścigu o GP Wielkiej Brytanii 1984. Zestaw to wyrób japońskiej firmy Studio27. Składa się on z żywicznego nadwozia, elementów z białego metalu, sporej blachy fototrawionej, toczonych aluminiowych felg, gumowych opon, wiatrochronu wykonanego w technologii waku oraz kalkomanii. Co do jakości części, to nie jest zbyt różowo. Widać że model był rzeźbiony ręcznie, aczkolwiek żywica jest odlana bardzo ładnie. Wymaga jednak sporej ilości pracy żeby wyprowadzić wszelkie drobne nierówności. Detale z białego metalu to już spora masakra- wymagają prostowania i szlifowania, a często i wykonania od podstaw. Do tego uszczegółowienie nie rzuca na kolana i masę rzeczy trzeba poprawić. Na całe szczęście ogólne spasowanie modelu jest więcej niż dobre. Poniżej krótka lista tego co poprawiłem lub pozostało jeszcze do poprawy: wykonanie od podstaw drążków reakcyjnych tylnego zawieszenia i tylnych amortyzatorów; uzupełnienie skrzyni biegów o brakujące przewody i wieszak urządzenia rozruchowego silnika; wykonanie od podstaw całego kokpitu. Zestawowa jest tylko kierownica i lewarek zmiany biegów; uzupełnienie kilku ścianek kokpitu kalkomanią z imitacją karbonu; poprawienie kształtu wlotów powietrza do sprężarek; wykonanie poprawnych rur wydechowych (2 komplety po dwie rury zamiast zestawowych dwóch pojedynczych); budowa od podstaw górnych przednich wahaczy, drążków reakcyjnych i drążków kierowniczych; poprawa kształtu wlotów do tylnych kanałów chłodzących hamulce; budowa od podstaw przedniego i dwóch tylnych płatów głównych tylnego skrzydła oraz małych skrzydełek bocznych; wykonanie imitacji wkrętów na nadwoziu za pomocą dodatków od Top Studio. Najlepszym elementem tego zestawu są kalkomanie. Nie wiem kto je drukował, bo nigdzie nie jest to podane, ale są po prostu genialne. Film jest cienki, świetnie reagują na płyny i rewelacyjnie wtapiają się w powierzchnie modelu. Niemniej trzeba z nimi uważać, ponieważ instrukcja ich rozmieszczenia jest bardzo nieprecyzyjna. Kilka kalkomanii jest pominiętych, jedna jest błędnie oznaczona, a dodatkowo brakuje logotypów Magneti Marelli umieszczonych od wewnętrznej strony boków tylnego skrzydła. Te wykonałem za pomocą masek wyciętych dla mnie, przez firmę Montex. I zdjęcia, nieco słabe bo robione na bieżąco na prowizorycznym tle, rozkładanym na warsztatowych narzędziach i innych modelarskich rupieciach I tak na chwilę obecną prezentuje się model: Pozdrawiam Edited March 14, 2019 by PiterATS Podmiana zdjęć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarek90 Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 Ciekawy model, myślałem że modele tej firmy są na najwyższym poziomie a z tego co piszesz tak różowo nie jest :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted March 14, 2019 Author Share Posted March 14, 2019 To dotyczy modeli Model Factory Hiro. Ze Studio27 już nie do końca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted March 17, 2019 Author Share Posted March 17, 2019 Kilka zdjęć z budowy przedniego zawieszenia. Górny wahacz wykonałem z rurek mosiężnych o średnicy 1,2mm z włożonym do środka drutem fi 1mm. Drążek kierowniczy to drut o średnicy 0,8mm, a drążek reakcyjny to aluminiowa rurka o średnicy 1mm. Miejsce połączenia ramion wahaczy ze sworzniem piasty wzmocnię jeszcze dwuskładnikowym klejem epoksydowym. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Jekyll Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Super, uwielbiam takie warsztaty! Wszystko wygląda świetnie, a kokpit w szczególności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted March 28, 2019 Author Share Posted March 28, 2019 Dzięki Krótka aktualizacja. Zmontowałem w całość przednie zawieszenie, wkleiłem prawie niewidoczne rury wydechowe, dokleiłem koła oraz płaty przedniego skrzydła i dodałem małe skrzydełka za przednim dolnym wahaczem których nie było w zestawie, a które znajują się w pierwowzorze. Na ten moment pozostały do wklejenia tylne skrzydło z dwoma odciągami, wiatrochron, lusterka i kilka pomniejszych detali oraz końcowe czyszczenie z tłustych paluchów oraz pyłków kurzu. To zrobię jednak dopiero gdy model powędruje na już docelową podstawkę ponieważ jest tak ciężki, że nie chcę już nim lawirować w powietrzu by czegoś nie uszkodzić. Tak więc model wędruje w bezpieczne miejsce i czeka na zrobienie podstawki. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted March 28, 2019 Share Posted March 28, 2019 Jak ja chciałbym tak umieć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted April 26, 2019 Author Share Posted April 26, 2019 To już chyba ostatni wpis przed końcową galerią. Model został przytwierdzony do docelowej podstawki, z imitacją pola startowego toru Brands Hatch, gdzie rozegrano GP Wielkiej Brytanii '84. Następnie przykleiłem tylne skrzydło za pomocą dwuskładnikowego kleju epoksydowego. Dzisiaj zrobiłem również lusterka i odciągi stabilizujące tylne skrzydło, ale jako że sklejanie wybitnie mi dzisiaj nie szło, to nie przyklejałem ich do modelu, żeby czegoś nie zepsuć Do zrobienia pozostały jeszcze tabliczka z nazwą samochodu, wiatrochron i dziwna wystająca rurka na osłonie silnika, tuż obok wlewu paliwa- podejrzewam że to odpowietrzenie baku, wynikłe ze stosowanego ówcześnie w silnikach turbo wysokooktanowego i bardzo silnie wybuchowego paliwa. Wiatrochron to też będzie osobna historia, bo wakuforma jaką dodał producent nijak nie pasuje do nadwozia i trzeba to zrobić samemu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted April 28, 2019 Super Moderator Share Posted April 28, 2019 Tak, jest na czym oko zawiesić Nie pokusiłbyś się o położenie na nim lub przy nim stosownego kasku ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted April 28, 2019 Author Share Posted April 28, 2019 Dzięki Pomysł z kaskiem bardzo dobry, ale nie mam pojęcia gdzie można kupić gotowce, a sam nie mam pomysłu jak zrobić od podstaw taką sferyczną bryłę, do tego pustą w środku. Do tego kwestia kalkomanii. O ile namalowanie pasów nie byłoby zbyt problematyczne, o tyle na napisy trzeba znowu szykować własnym sumptem kalkomanie. Nie mniej taki dodatek w formie kasku korci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted April 29, 2019 Super Moderator Share Posted April 29, 2019 A tutaj nie wybrałbyś czegoś https://www.car-model-kit.com/figures-and-accessories-for-dioramas ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted April 29, 2019 Author Share Posted April 29, 2019 No niestety, żadna figurka i żaden kask mi tutaj nie podejdzie. Sprawdzę w swoim składziku z modelami, czy nie mam gdzieś jakieś figurki z modeli Tamiyi, a jeśli tak to pomyślę nad skopiowaniem hełmu w żywicy i potem wyfrezowaniu środka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted April 29, 2019 Super Moderator Share Posted April 29, 2019 1 minutę temu, PiterATS napisał: Sprawdzę w swoim składziku z modelami, czy nie mam gdzieś jakieś figurki z modeli Tamiyi, a jeśli tak to pomyślę nad skopiowaniem hełmu w żywicy i potem wyfrezowaniu środka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 jak walczysz o maksymalnie realny efekt to zlikwiduj jeszcze te kanty na przednich oponach. na rantach konkretnie rzecz ujmując. Model mega, podobnie jak ilośc dodatkowo wlożonej pracy. Po prostu mega! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 Nie wiem dokładnie o jakie kanty Ci chodzi, ale domyślam się że o przejście "bieżnika" w boki opon. Nie będę tego zmieniał, bo model jest już przyklejony do podstawki, a dwa tak to powinno wyglądać. Goodyeary tak miały, przy czym to zależy też od ciśnienia w oponach: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 No jak na moje to ostrego kantu tu nie widzę a na modelu jak od metalowego kątownika odszlifowane...Ale Twój model, Twój wybór. I tani nie znam zbyt wiele osób, które zrobiłyby to co najmniej tak samo dobrze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 Tylko że opony w modelu wcale nie mają ostrego kantu. To raczej kontrast między brudnym, startym bieżnikiem a w miarę świeżym bokiem opony daje taki efekt, dokładnie taki jak na zdjęciu poniżej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 Model jest już gotowy. Tak więc na zdjęcia i kilka słów podsumowania- zapraszam do galerii 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.