Skocz do zawartości

Concorde 1/144 Airfix czy Revell?


jmx62

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w tytule.

Jak wyglądają wypraski można znaleźć na necie, a mi chodzi o sklejalność, który z tych modeli jest lepiej spasowany, gdzie pójdzie mniej szpachli i papieru ściernego?

Może ktoś kleił te modele? 

A może ktoś słyszał czy Airfix będzie coś puszczał w nowych wypraskach 1/144? Chodzi mi o "pasażery".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, DamianosPL napisał:

Te! Damianos otwórz sobie swój wątek, ja pytam o 1/144 a ty mi tu z 72-ką wyskakujesz :-))) żarty oczywiście, możesz przecież pisać co chcesz i gdzie chcesz.

Znudziły mi się te wszystkie kamo poobwieszane bombami i rakietami, szukam nowego kierunku więc wymyśliłem pasażery no i skala 144 chyba najlepsza bo np. taki A380 w 72-ce to jakoś sobie nie wyobrażam gdzie go postawić(ceny za takiego kolosa też nie mogę wyobrazić sobie).

Co do samych modeli Hellera to mam dobre wspomnienia, ale to było w czasach kiedy była CSH i pojawiły się Matchboxy, Hellery właśnie, Airfixy, Revelle itp. No ale wówczas to po Ziemi jeszcze chodziły tygrysy szablastozębne, mamuty i nie było homo sapiens ?

Edytowane przez jmx62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jmx62 napisał:

 

Znudziły mi się te wszystkie kamo poobwieszane bombami i rakietami, szukam nowego kierunku więc wymyśliłem pasażery no i skala 144 chyba najlepsza ...

 ?

Też przeżyłem  podobny kryzys wiary.Kolorowy świat malowań pasażerów jest przeogromny.W zasadzie bardziej liczy się liberia niż typ.

Oczywiście najlepsze są modele Zvezdy , ale jak chcesz się męczyć to bierz nawet A-Modele.

Concorde to raczej Revell , jest w nim potencjał na dobry model.

ps;ostatnio jednak wracam do bojowych ale w tym razem w 144.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zloty napisał:

Też przeżyłem  podobny kryzys wiary.Kolorowy świat malowań pasażerów jest przeogromny.W zasadzie bardziej liczy się liberia niż typ.

Oczywiście najlepsze są modele Zvezdy , ale jak chcesz się męczyć to bierz nawet A-Modele.

Concorde to raczej Revell , jest w nim potencjał na dobry model.

ps;ostatnio jednak wracam do bojowych ale w tym razem w 144.

A propos A-Modeli, DH-106 Comet czy może z Airfixa?  Chyba i tu i tu pójdzie wiadro szpachli i dłubania do przyszłej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłbym A-modela.Z tych topornych zestawów wschodnich producentów można coś wycisnąć;

http://www.pas-decals.ru/forum/kategoriya-profi/7408-4-il-18d-vostochnyj-ekspress-1-144-molchanov-g

 

tu masz relacje z Concorda , gościa który robi świetne pasażery

 

http://www.pas-decals.ru/forum/19-wip-work-in-progress/7383-aerospatiale-bac-concorde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi, ale jak przeglądam ruskie fora to aż dech zapiera, nie twierdzę, że nasza brać modelarska jest do du...ale ruskie naprawdę wymiatają!!!

Edytowane przez jmx62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zvezda - zvezdą, jest naprawdę super, mam Drimlajnera. Jedyna uwaga to to, ze miał zwichrowane usterzenie pionowe, musiałem grzać suszarką do włosów - udało się ale z duszą na ramieniu bo przedobrzyłem w drugą stronę ale po sklejeniu  jest OK. Zastanawiam się nad malowaniem bo w zestawie są kalki do malowania firmowego Boeinga tzw. demo i nie za bardzo mi się to malowanie widzi, wolałbym z jakiegoś przewoźnika, nie koniecznie musi być LOT-owskie. Będę szukał jakiegoś zestawu kalkomanii.

I jeszcze powtórzę moje pytanko z pierwszego wpisu: może ktoś słyszał czy Airfix będzie coś puszczał w nowych wypraskach 1/144? Chodzi oczywiście o "pasażery".

W starych wypraskach mieli trochę ciekawych tematów ale cinko trochę z ich dostępnością no i jakość trochę nie tęga. Mam na myśli:  Boeingi 707, 727, 737, Airbus A-300,   Lockheed L-1011 Tristar, MDD DC-10,   SE-210 Caravelle(chyba te same wypraski co pakuje cały świat łącznie z naszymi ZTS, MisterCraft itd...),  brytyjskie konstrukcje np. H.S. Trident, DH 106 Comet,  BAC  1-11. Tyle znalazłem na necie, pewno było ich dużo więcej. 

Fajowo by było zobaczyć te modele w nowych wypraskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nowe modele to zostają nam chyba tylko producenci ze wschodu lub żywice Authentic Airliner. Jest jeszcze  Welsh Models ,trochę  żywica ,trochę  vaku.

o nowych Airfixsach nic nie słyszałem.

Jak masz 787 w wersji 900 , to ja mam na zbyciu kalkomanie Aeromexico  Quetzalcoatl.Bardzo efektowna liberia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Spotter napisał:

Nie żebym się czepiał, ale 787 ma wersje -8, -9 i -10. Nowe modele Boeinga nie mają już wersji setnych jak kiedyś. 

Oj tam, oj tam. Wszyscy wiedzą o co chodzi. 

Setka to setka, każdemu na myśl o setce to się gęba  ?

No spoko, oczywiście masz rację, ja tak z rozpędu te setki wymyśliłem. Po prostu w lotnictwie ale wojskowym to siedzę od ponad 40 lat(i zawodowo i hobbystycznie) i już znudziło mi się to, postanowiłem na stare lata coś nowego ogarnąć no i padło na "pasażery" a w tym jestem początkujący i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2019 o 21:33, zloty napisał:

Nieprawda jmx62 , pierwszy te 9 setek wprowadziłem ?

Ale Spotter wykazał się czujnością kontrrewolucyjną i wyłapał. 

zloty, nie kłóćmy się kto był pierwszy, ty wynalazłeś ja poprawiłem bez sprawdzania 

jakbyśmy się spotkali w realu to chyba nie na jednej setce by się skończyło :toast:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z "Końkorda" ? zrobił się temat nie na temat, no ale ciągnijmy dalej

Chyba jednak są "setki" chociaz w wiki jest jak byk: 

  • 787-8 (wersja bazowa, 210-250 pasażerów)
  • 787-9 (wersja przedłużona, 250-290 pasażerów)
  • 787-10 (wersja najdłuższa, 290-330 pasażerów)

image.thumb.png.7790913b42135549e7c9b66bf3f0cd6b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo to irlandzki. "Im" to "masło" ?

https://www.teanglann.ie/en/eid/butter

 

Ale do rzeczy - jmx62, nie myślałeś czasem o takim modelu jak Piaggio Avanti? Wypraski Amodelu w 72 wyglądają przyzwoicie, samolot piękny i jak najbardziej cywilny, w dodatku używany w Polsce...na pewno jest to oderwanie od codzienności  ?

A jeśli w skali 1/144 - to może sięgnij po GeeBee, DoraWings ostatnio bardzo fajną miniaturę wypuściła :) Co się z Concordem będziesz mordował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, LordDisneyland napisał:

 chce...albo to irlandzki. "Im" to "masło" ?

https://www.teanglann.ie/en/eid/butter

 

Ale do rzeczy - jmx62, nie myślałeś czasem o takim modelu jak Piaggio Avanti? Wypraski Amodelu w 72 wyglądają przyzwoicie, samolot piękny i jak najbardziej cywilny, w dodatku używany w Polsce...na pewno jest to oderwanie od codzienności  ?

A jeśli w skali 1/144 - to może sięgnij po GeeBee, DoraWings ostatnio bardzo fajną miniaturę wypuściła :) Co się z Concordem będziesz mordował ?

Avanti śliczny ale nie będzie pasował mi do skali ponieważ wymyśliłem sobie pasażery 1/144 i sportowe cywilne 1/48(takie tam Cessny, Jaki, może "latającego granata" czyli GeeBee).

Co do maluchów w 1/144 to sorki ale mam już za grube paluchy i niestety nie ten wzrok, cóż latka lecą a i choróbska nie oszczędzają a kleić się chce. 

Z dawnych czasów zostało mi trochę siedemdwójek takich typowych vintage i parę 48-mek ale to już inna historia. Np. P-39 z Edka rozdłubałem już z 5 lat temu i leży jak na razie w stanie agonalnym jak na stole chirurgicznym, chcę ją zrobić w malowaniu gen. Połynina ale jeszcze się waham co do prawidłowości malowania np.

 

http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?p=306585

No ale to znowu inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jmx62 napisał:

...chcę ją zrobić w malowaniu gen. Połynina ale jeszcze się waham co do prawidłowości malowania np.

 

http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?p=306585

No ale to znowu inny temat.

zrobisz malowanie , które Tobie będzie odpowiadać...ja uważam, że to jest prawidłowe inni ,że ogon był koloru podwozia jeszcze inni że był "oliwkowy". Szczerze? tylko psychole będą po tobie jechać. Jak zrobisz elegancko i wystawisz na konkursie na punkty to  wtedy będzie można się czepiać ze nie ten odcień różowego dałeś

Edytowane przez crustian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie będzie całkiem w temacie ale jeszcze jedno pytanko i proponuję zamknąć wątek. 

Chodzi mi o przydatność kalkomanii z pasażerskich zestawów Zvezdy, tzn czy nadają się bez jakichkolwiek zabiegów chemicznych, czy nie rozpadają się po namoczeniu itp. kłopoty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem Zvezdovego B767-300 i robota była przyjemna do czasu kalkomanii. Nie wiem, co się z nimi działo, może były wystawione za długo na powietrze, ale nakładanie to była tragedia, rwały się i nie chciały odklejać od papieru po długim moczeniu. Ostatecznie poskładałem je do kupy i jakoś się udało. Najgorsze kalki z jakimi miałem do czynienia, a był to mój 3 model tej firmy i reszta była dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.