zloty Napisano 15 Sierpnia 2019 Share Napisano 15 Sierpnia 2019 Fabryka szortranów znowu produkuje. Nad rzeką , i reszta normalnie. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 15 Sierpnia 2019 Share Napisano 15 Sierpnia 2019 Cudak, ale ładnie zrobiony. No może poza kołami trochę nierówno pomalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obłok Napisano 21 Czerwca 2020 Share Napisano 21 Czerwca 2020 Samolot myśliwski De Schelde S.21 zaprojektowany w 1938 roku w holenderskich zakładach N.V. Koninklijke Maatschappij „De Schelde” we Flushing koło Rotterdamu – była to filia koncernu stoczniowego powstała w 1935 roku po przejęciu personelu ze zlikwidowanych rok wcześniej zakładów H. Pander & Zonen. Szefem zespołu projektowego był Theo E. Slot. Wszystkie główne elementy tego samolotu były skoncentrowane w dość małej gondoli. Pilot znajdował się z przodu, miał doskonały widok do przodu i na boki z powodu doskonałego przeszklenia dziobu, ale tylna półsfera pozostała poza jego polem widzenia. Aby to zrekompensować, zainstalowano peryskop, który chociaż miał ograniczone kąty widzenia, dawał przynajmniej pewne pojęcie o tym, co miało się dziać na ogonie myśliwca. Ponadto projektanci S-21 spodziewali się prędkości co najmniej 600 km / h - warto powiedzieć, że ten myśliwiec był jednym z najlepszych pod względem właściwości aerodynamicznych. Rozważano zabudowę silnika francuskiego lub brytyjskiego, ostatecznie wybrano niemiecki DB 600G o mocy 1085 KM. Kompozycja uzbrojenia wyglądała nie mniej silnie: 23-mm działo Madsena i cztery karabiny maszynowe 7,92 mm (niektóre źródła wskazują również na obecność tylnego działa 20 mm w osi śmigła). W momencie niemieckiego ataku w maju 1940 roku prototyp samolotu S.21 znajdował się w końcowym etapie montażu. Według niektórych źródeł został on dokończony pod niemieckim zarządem okupacyjnym. Podczas prób w locie w Utrechcie samolot miał ulec rozbiciu. Starsze źródła podają, że Niemcy co prawda badali przejęty prototyp, ale go nie dokończyli i nie oblatali. Co ciekawe w brytyjskim czasopiśmie „The Aeroplane” z 9 lutego oraz 1 marca 1940 roku zamieszczono informacje o tym samolocie jako nowym niemieckim myśliwcu przypisując mu oznaczenie Fw 198 co podchwyciła niemiecka propaganda w swoich czasopismach wojskowych. W rzeczywistości takie oznaczenie nigdy nie było przydzielone żadnemu projektowi niemieckich zakładów Focke Wulf. Model przedstawia prototyp gotowy do prób w 1940 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 21 Czerwca 2020 Share Napisano 21 Czerwca 2020 Ale cudak nigdy wcześniej takiego nie widziałem ale jest tak brzydki że aż piękny... w dodatku 1 godzinę temu, obłok napisał: zaprojektowany w 1938 roku w holenderskich zakładach N.V. Koninklijke Maatschappij „De Schelde” we Flushing koło Rotterdamu..... (...) ....zainstalowano peryskop...... ponieważ mam wielki sentyment do broni podwodnej powyższe fakty zaważyły iż polubiłem go jeszcze bardziej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.