Skocz do zawartości

Klej Ultra Glue Mig-a


Martinezol

Rekomendowane odpowiedzi

To zdaje się jest zwykły klej akrylowy, dobry do klejenia przezroczystych rzeczy i nie tylko. Jest bardzo gęsty, więc się nie rozlewa, można go dość precyzyjnie aplikować. Nie mam dużego doświadczenia z klejami akrylowymi, więc nie wiem czy schnie szybko czy nie, jak dla mnie wystarczająco wolno żeby spokojnie robić poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
18 minut temu, Solo napisał:

To zwykły klej akrylowy.

No właśnie ja nie jestem pewien co to znaczy? To tak jak z farbami "akrylowymi".

Z tego co mogłem znaleźć, kleje nazwane "akrylowymi" zwykle wymagają aktywatorów lub utwardzaczy. Jak są bezbarwne to zastygają przezroczyste, a jak białe to na biało.

A ten tutaj zachowuje się jak typowy klej stolarski. Biały, gęsty, jednoskładnikowy. Zastyga na przezroczysto. Ale klej stolarski to inaczej winylowy. PVA - PolyVinyl acetate. Jestem ciekaw jak pachnie ten Mig? Jeśli tak trochę octem, jak wikol, to dałbym głowę że to to samo.

P.S. jestem ciekaw, ponieważ w modelarstwie często używam kleju PVA kupionego w markecie budowlanym. I sobie chwalę. Więc ten MiG to może następny przykład sprzedawania dobrze znanego produktu jako specjału dla modelarzy?

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za starych lat Wikol to fachowo klej polioctanowinylowy . Rozcieńczany wodą , chociaż bardziej z konieczności , niewskazane . Czuć wyraźnie słabszym octem . Typowo do drewna i na ścisk . Przed wyschnięciem całkowicie do czyszczenia wodą , po wyschnięciu już nie . I nigdy nie był czysto przeźroczysty po zaschnięciu . Bardziej w kolorze rzadkiego mleka . Przy śliskich powierzchniach , plastik ,metal , szkło, zachowuje się tak jak np. nie chciana kropla farby czy lakieru . Przylepi a a tak naprawdę nie trzyma . 

Sam jestem ciekaw tego kleju . Żeby był lepszy od wikolu musiałby mieć dodatek "lepiący" do metalu i plastiku .