Jump to content

Kompresor AS186A Nie pompuje max ciśnienia


Krysztek92
 Share

Recommended Posts

Witam
Zakupiłem ostatnio używany sprzęt made in china.
Z kompresorem jest problem ze działa całkowicie normalnie do 3 barów,  potem zaczyna pracować nie pompując do butli. Po osiągnięciu 3 bar i wyłączeniu go ręcznie i ponownym włączeniu czuć ze ma ciężko pracować. 
Może miał ktoś podobny problem i poradził sobie wymiana części czy kompresor już kompletny szmelc?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Najwyraźniej masz gdzieś przeciek. Sprawdziłbym podłączenie wężyka, sam wężyk i korek do odwadniania zbiornika. Generalnie, wszystkie złącza gdzie może uciekać powietrze.

Jak to nie zadziała, to pozostaje zdjąć głowicę i zobaczyć w jakim stanie jest zawór zwrotny i uszczelki tłoka.

Link to comment
Share on other sites

Szczelność jest sprawdzona, wydaje mi się że uchodzi przez tłok. Rozebrałem głowice i pojawiała się rdzawa maź. 

Myślę że wina leży po stronie kompresora. Zastanawia mnie tylko czemu od pracuje z normalną prędkością do tych 3 barow, potem pracuje nie pompując powietrza, a jak się wyłączy i włączy to ma problem z ruszeniem. Czy to nie jest też wina uzwojenia? Chodzi mi czy warto wymieniać tłok i cylinder, a problem może również leżeć w uzwojeniu? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.09.2019 o 09:52, Krysztek92 napisał:

Szczelność jest sprawdzona, wydaje mi się że uchodzi przez tłok. Rozebrałem głowice i pojawiała się rdzawa maź. 

Myślę że wina leży po stronie kompresora. Zastanawia mnie tylko czemu od pracuje z normalną prędkością do tych 3 barow, potem pracuje nie pompując powietrza, a jak się wyłączy i włączy to ma problem z ruszeniem. Czy to nie jest też wina uzwojenia? Chodzi mi czy warto wymieniać tłok i cylinder, a problem może również leżeć w uzwojeniu? 

Raczej niemożliwe. Przypuszczam, że jest tam zwykły silnik jednofazowy, komutatorowy. Albo działa, albo nie. Wyczyść cylinder i tłok, zmień uszczelkę na tłoku albo nasmaruj jakimś smarem silikonowym. Jeśli tam jest zbyt duże tarcie, to silnik po napompowaniu do 3 bar musi przeważyć zarówno to ciśnienie jak i tarcie, więc ma pod górę. A przy ruszaniu to tarcie jest jeszcze większe, więc czasem może w ogóle nie móc wystartować na ciśnieniu. W każdym razie, najpiere wyczyść i przesmaruj. Jeśli dalej będą problemy, to wtedy rozważ zakup nowego.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem może żeby rozwiązac ten problem tymczasowo zaworem zwrotnym przed butal i do niego wkręci orginalny persostat. Czy zda to egzami? Myślę jak nic się z tym kompresorkiem nie da.zrobic to podmienie go na sprężarkę z lodówki. Tylko jakby ktoś mi mógł powiedzieć co bym potrzebował żeby zrobić taki upgrade? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam podobny problem. Przy ponownym pompowaniu (zejście do poziomu 3 barów) kompresor zaczyna  się trząść zamiast prawidłowo działać. Startuje dopiero w chwili gdy upuszczę ze zbiorniczka nieco powietrza. Myślałem iż to wina wadliwego czujnika powietrza...

Co dokładnie trzeba rozebrać? Nigdy tego nie robiłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.