Skocz do zawartości

Kompresor AS186A Nie pompuje max ciśnienia


Krysztek92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Zakupiłem ostatnio używany sprzęt made in china.
Z kompresorem jest problem ze działa całkowicie normalnie do 3 barów,  potem zaczyna pracować nie pompując do butli. Po osiągnięciu 3 bar i wyłączeniu go ręcznie i ponownym włączeniu czuć ze ma ciężko pracować. 
Może miał ktoś podobny problem i poradził sobie wymiana części czy kompresor już kompletny szmelc?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej masz gdzieś przeciek. Sprawdziłbym podłączenie wężyka, sam wężyk i korek do odwadniania zbiornika. Generalnie, wszystkie złącza gdzie może uciekać powietrze.

Jak to nie zadziała, to pozostaje zdjąć głowicę i zobaczyć w jakim stanie jest zawór zwrotny i uszczelki tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność jest sprawdzona, wydaje mi się że uchodzi przez tłok. Rozebrałem głowice i pojawiała się rdzawa maź. 

Myślę że wina leży po stronie kompresora. Zastanawia mnie tylko czemu od pracuje z normalną prędkością do tych 3 barow, potem pracuje nie pompując powietrza, a jak się wyłączy i włączy to ma problem z ruszeniem. Czy to nie jest też wina uzwojenia? Chodzi mi czy warto wymieniać tłok i cylinder, a problem może również leżeć w uzwojeniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2019 o 09:52, Krysztek92 napisał:

Szczelność jest sprawdzona, wydaje mi się że uchodzi przez tłok. Rozebrałem głowice i pojawiała się rdzawa maź. 

Myślę że wina leży po stronie kompresora. Zastanawia mnie tylko czemu od pracuje z normalną prędkością do tych 3 barow, potem pracuje nie pompując powietrza, a jak się wyłączy i włączy to ma problem z ruszeniem. Czy to nie jest też wina uzwojenia? Chodzi mi czy warto wymieniać tłok i cylinder, a problem może również leżeć w uzwojeniu? 

Raczej niemożliwe. Przypuszczam, że jest tam zwykły silnik jednofazowy, komutatorowy. Albo działa, albo nie. Wyczyść cylinder i tłok, zmień uszczelkę na tłoku albo nasmaruj jakimś smarem silikonowym. Jeśli tam jest zbyt duże tarcie, to silnik po napompowaniu do 3 bar musi przeważyć zarówno to ciśnienie jak i tarcie, więc ma pod górę. A przy ruszaniu to tarcie jest jeszcze większe, więc czasem może w ogóle nie móc wystartować na ciśnieniu. W każdym razie, najpiere wyczyść i przesmaruj. Jeśli dalej będą problemy, to wtedy rozważ zakup nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem może żeby rozwiązac ten problem tymczasowo zaworem zwrotnym przed butal i do niego wkręci orginalny persostat. Czy zda to egzami? Myślę jak nic się z tym kompresorkiem nie da.zrobic to podmienie go na sprężarkę z lodówki. Tylko jakby ktoś mi mógł powiedzieć co bym potrzebował żeby zrobić taki upgrade? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mam podobny problem. Przy ponownym pompowaniu (zejście do poziomu 3 barów) kompresor zaczyna  się trząść zamiast prawidłowo działać. Startuje dopiero w chwili gdy upuszczę ze zbiorniczka nieco powietrza. Myślałem iż to wina wadliwego czujnika powietrza...

Co dokładnie trzeba rozebrać? Nigdy tego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.