Krysztek92 Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Witam Zakupiłem ostatnio używany sprzęt made in china. Z kompresorem jest problem ze działa całkowicie normalnie do 3 barów, potem zaczyna pracować nie pompując do butli. Po osiągnięciu 3 bar i wyłączeniu go ręcznie i ponownym włączeniu czuć ze ma ciężko pracować. Może miał ktoś podobny problem i poradził sobie wymiana części czy kompresor już kompletny szmelc? Z góry dziękuje za odpowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKK Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Najwyraźniej masz gdzieś przeciek. Sprawdziłbym podłączenie wężyka, sam wężyk i korek do odwadniania zbiornika. Generalnie, wszystkie złącza gdzie może uciekać powietrze. Jak to nie zadziała, to pozostaje zdjąć głowicę i zobaczyć w jakim stanie jest zawór zwrotny i uszczelki tłoka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztek92 Posted September 28, 2019 Author Share Posted September 28, 2019 Szczelność jest sprawdzona, wydaje mi się że uchodzi przez tłok. Rozebrałem głowice i pojawiała się rdzawa maź. Myślę że wina leży po stronie kompresora. Zastanawia mnie tylko czemu od pracuje z normalną prędkością do tych 3 barow, potem pracuje nie pompując powietrza, a jak się wyłączy i włączy to ma problem z ruszeniem. Czy to nie jest też wina uzwojenia? Chodzi mi czy warto wymieniać tłok i cylinder, a problem może również leżeć w uzwojeniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enten Posted September 28, 2019 Share Posted September 28, 2019 Jeśli czujesz się na siłach to może wykorzystaj cały osprzęt i wymień sprężarkę na agregat z lodówki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKK Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 W dniu 28.09.2019 o 09:52, Krysztek92 napisał: Szczelność jest sprawdzona, wydaje mi się że uchodzi przez tłok. Rozebrałem głowice i pojawiała się rdzawa maź. Myślę że wina leży po stronie kompresora. Zastanawia mnie tylko czemu od pracuje z normalną prędkością do tych 3 barow, potem pracuje nie pompując powietrza, a jak się wyłączy i włączy to ma problem z ruszeniem. Czy to nie jest też wina uzwojenia? Chodzi mi czy warto wymieniać tłok i cylinder, a problem może również leżeć w uzwojeniu? Raczej niemożliwe. Przypuszczam, że jest tam zwykły silnik jednofazowy, komutatorowy. Albo działa, albo nie. Wyczyść cylinder i tłok, zmień uszczelkę na tłoku albo nasmaruj jakimś smarem silikonowym. Jeśli tam jest zbyt duże tarcie, to silnik po napompowaniu do 3 bar musi przeważyć zarówno to ciśnienie jak i tarcie, więc ma pod górę. A przy ruszaniu to tarcie jest jeszcze większe, więc czasem może w ogóle nie móc wystartować na ciśnieniu. W każdym razie, najpiere wyczyść i przesmaruj. Jeśli dalej będą problemy, to wtedy rozważ zakup nowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztek92 Posted September 30, 2019 Author Share Posted September 30, 2019 Myślałem może żeby rozwiązac ten problem tymczasowo zaworem zwrotnym przed butal i do niego wkręci orginalny persostat. Czy zda to egzami? Myślę jak nic się z tym kompresorkiem nie da.zrobic to podmienie go na sprężarkę z lodówki. Tylko jakby ktoś mi mógł powiedzieć co bym potrzebował żeby zrobić taki upgrade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enten Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Potrzebowałbyś sprężarkę, trochę czasu i fantazji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztek92 Posted October 4, 2019 Author Share Posted October 4, 2019 Kompresorek rozebrałem wyczyściłem, blaszkę na tłoczku przykręciłem odwrotnie, oraz śrubokrętem rozszerzyłem uszczelkę tłoczka. Pompuje normalnie do 4 barów i przy 3 nie ma problemu wystartować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herod Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Mam podobny problem. Przy ponownym pompowaniu (zejście do poziomu 3 barów) kompresor zaczyna się trząść zamiast prawidłowo działać. Startuje dopiero w chwili gdy upuszczę ze zbiorniczka nieco powietrza. Myślałem iż to wina wadliwego czujnika powietrza... Co dokładnie trzeba rozebrać? Nigdy tego nie robiłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztek92 Posted November 17, 2019 Author Share Posted November 17, 2019 Prawdopodobnie ciśnienie z butli dostaje się do przedziału cylinder-tłok. Rozkręć pokrywę od cylindra i dokładnie przeczyść silikonowa uszczelkę, być może dostał się jakiś syf. Wyczyść jeszcze czujnik ciśnienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herod Posted December 16, 2019 Share Posted December 16, 2019 Niestety... pękł tłok. Z mojej winy. Nie mogę znaleźć nowej części aby go zastąpić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.