anmisz Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Witam kolegów, po klilkunastu już latach przerwy w modelowaniu postanowiłem wrócić do hobby. Pierwszy model po przerwie stał się poligonem do oswajania nowego aerografu i farb akrylowych , kolejny raczej nie nadaje się do pokazywnia i trzeci wygląda już na tyle znośnie (Galeria) że postanowiłem zaistnieć na forum Wpadłem na pomysł aby zrobić podwójny projekt "spitfirowy" , dziś dotarły zamówione modele i dodatki do nich - oba bedą w polskich malowaniach. Pod wieloma względami ten warsztat będzie wyzwaniem (powrót do hobby, pierwszy warsztat, nowe dla mnie dodatki itp..). Teraz czas na kompletowanie dokumentacji i do roboty !! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 1 godzinę temu, anmisz napisał: dziś dotarły zamówione modele i dodatki do nich - oba bedą w polskich malowaniach. (...) Teraz czas na kompletowanie dokumentacji i do roboty !! W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą. Czteroszprychową do MkIX też warto skonfrontować z konkretnym malowaniem. A poza tym - powodzenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hello Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 (edited) 3 godziny temu, anmisz napisał: oba bedą w polskich malowaniach Dobrze , to dawaj na warsztat . Czekamy . Pozdrawiam Hello Edited November 6, 2019 by Hello Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anmisz Posted November 6, 2019 Author Share Posted November 6, 2019 Godzinę temu, greatgonzo napisał: W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą. Czteroszprychową do MkIX też warto skonfrontować z konkretnym malowaniem. Masz całkowitą rację, dokumentacja najpierw! - musze na przyszłość bardziej panować nad emocjami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anmisz Posted November 6, 2019 Author Share Posted November 6, 2019 1 godzinę temu, greatgonzo napisał: W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą No i pierwszy zong, planuję zrobić XVI TD238 z czasów W. Króla ale jak widać na zdjęciu ten egzemplarz miał 4 szprychowe koła. No coż bedą kolejne zakupy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Jak wszystkie polskie XVI i niemal wszystkie w ogóle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 5 godzin temu, anmisz napisał: Są jakieś kwity na tego WKL? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 A mógłbyś mnie nakierować, gdzie ich szukać? Anmisz, sorry za offtop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 Spitfire IX i XVI lotników Polskich i trzy książki poświęcone polskim dziewiątkom i szesnastkom w serii Polish Wings Stratusa to podstawowe źródło w temacie. Wszystko spod pióra Wojtka Matusiaka. TD 238 Króla będzie w Polish Wings 16. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 Podziękował dobry człowieku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anmisz Posted November 17, 2019 Author Share Posted November 17, 2019 W pracy Sajgon , nie mam czasu na modelowanie Zamówiłem Polish Wings 16 przyda się jak już ogarnę się z robotą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zatras Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Korzystając z tematu ; czy na MkXVI ,,bubbletop'' wykonano jeszcze jakieś loty ,,czysto'' bojowe W PSP , czy to jednak ,,tylko'' powojenne ,,ptaszki'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anmisz Posted November 23, 2019 Author Share Posted November 23, 2019 22 godziny temu, zatras napisał: Korzystając z tematu ; czy na MkXVI ,,bubbletop'' wykonano jeszcze jakieś loty ,,czysto'' bojowe W PSP , czy to jednak ,,tylko'' powojenne ,,ptaszki'' W mojej ocenie raczej nie latały czysto bojowo , polskie dywizjony latajace na XVI-ach były częscią BAFO (British Air Forces of Occupattion), formacji utowrzonej po zakończeniu wojny. Przez ostatnią godzinę szperam "w internetach" w temacie koloru jakiego powinienem użyć do pomalowania wnęk i klap podwozia w Spitfire IX WX-D. I przyznam że jestem totalnie zdezorientowany. Oficjalna specyfikacja kamuflarzu i oznakowania RAF, nic nie mówi wprost o wnękach i klapach podwozia , niektóre dyskusje na forach wskazują że moze to być kolor srebrny, instrukcja modelu mówi o kolorze kamuflarzu dolnych powierzchni , a znalazłem też zdjęcia maszyn na któych widać że użyto koloru szarozielonego. Dostępne są więc następujace opcje: Srebrny Szarozielony Kolor kamuflażu dolnych powierzchni Ja skłąniam się ku trzeciej opcji, a co wy koledzy sadziecie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted November 23, 2019 Share Posted November 23, 2019 (edited) Jesteś w miejscu, gdzie nie ma mowy o żadnej pewności. To jest długa opowieść, ale na jej końcu są tylko wątpliwości. Chyba jedyne co można powiedzieć, to że jeśli przyjąć srebrny dla wnęk podwozia to i wnętrze klap będzie srebrne. Ja malowałbym wnęki w kolorze spodu. W przypadku klap Grey Green i srebrny są... cóż, nie sposób rozstrzygnąć. Aaaa, nie zauważyłem, piszesz o pokrywach podwozia nie o klapach. Te będą srebrne, albo Grey Green. Edycja: Albo kolor spodu oczywiście. Wewnętrzne powierzchnie pokryw podwozia w kolorze spodu to była powszechna praktyka w przypadku Spitfire przez całą wojnę. Edited November 24, 2019 by greatgonzo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anmisz Posted November 24, 2019 Author Share Posted November 24, 2019 16 godzin temu, greatgonzo napisał: Albo kolor spodu oczywiście. Wewnętrzne powierzchnie pokryw podwozia w kolorze spodu to była powszechna praktyka w przypadku Spitfire przez całą wojnę. Decyzja podjęta Będzie w kolorze spodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anmisz Posted January 24, 2020 Author Share Posted January 24, 2020 Na warsztat pierwsza weszła IX-tka , niestety zawiódł sprzęt fotograficzny i początek budowy nie został uwieczniony dla potomnych (a potem już jakoś poszło bez focenia postępów na bieżąco). W chwli obecnej model wygląda jak poniżej, zastanawaim się jeszcze nad potraktowaniem modelu farbami olejnymi ale.... chyba nie bedzie to jeszcze TEN model. Ps. Proszę o delikatne komentarze:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.