Skocz do zawartości

Spitfiromania - Mk. XVI Bubbletop + Mk IXc (Eduard 1/48)


anmisz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

po klilkunastu już latach przerwy w modelowaniu postanowiłem wrócić do hobby. Pierwszy model po przerwie stał  się  poligonem do oswajania nowego aerografu  i farb akrylowych , kolejny raczej nie nadaje się do pokazywnia i trzeci wygląda już na tyle znośnie  (Galeria)  że  postanowiłem zaistnieć na forum  ?
Wpadłem na pomysł aby zrobić podwójny projekt "spitfirowy" , dziś dotarły zamówione  modele i dodatki do nich - oba bedą w polskich malowaniach.

Pod wieloma względami ten warsztat będzie wyzwaniem (powrót do hobby, pierwszy warsztat, nowe dla mnie dodatki itp..). 
Teraz czas na kompletowanie dokumentacji   i do roboty !!

20191105_231221.thumb.jpg.8694b4cd86aa305206bf50e474ae371b.jpg


20191105_231111.thumb.jpg.cf0e3bfed9def35b2a280001b7c2fdc5.jpg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, anmisz napisał:

dziś dotarły zamówione  modele i dodatki do nich - oba bedą w polskich malowaniach.

(...)
Teraz czas na kompletowanie dokumentacji   i do roboty !!

W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą. Czteroszprychową do MkIX też warto skonfrontować z konkretnym malowaniem.

 

A poza tym - powodzenia!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, anmisz napisał:

oba bedą w polskich malowaniach

Dobrze , to dawaj na warsztat . Czekamy .

Pozdrawiam Hello

Edytowane przez Hello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, greatgonzo napisał:

W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą. Czteroszprychową do MkIX też warto skonfrontować z konkretnym malowaniem.

Masz całkowitą rację, dokumentacja najpierw! - musze na przyszłość bardziej panować nad emocjami  ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, greatgonzo napisał:

W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą

image.thumb.png.75a3d1ab7dc2f95daea6b260176fbdc3.png

No i pierwszy zong, planuję zrobić XVI  TD238 z czasów W. Króla ale jak widać na zdjęciu ten egzemplarz miał 4 szprychowe koła.  No coż bedą kolejne zakupy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spitfire IX i XVI lotników Polskich i trzy książki poświęcone polskim dziewiątkom i szesnastkom w serii Polish Wings Stratusa to podstawowe źródło w temacie. Wszystko spod pióra Wojtka Matusiaka. TD 238 Króla będzie w Polish Wings 16.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
22 godziny temu, zatras napisał:

Korzystając z tematu ; czy na MkXVI  ,,bubbletop'' wykonano jeszcze  jakieś loty ,,czysto'' bojowe W PSP , czy to jednak ,,tylko'' powojenne ,,ptaszki''

W mojej ocenie raczej nie latały czysto bojowo  , polskie dywizjony  latajace na XVI-ach  były częscią BAFO  (British Air Forces of Occupattion), formacji utowrzonej po zakończeniu wojny.

Przez ostatnią godzinę szperam "w internetach" w temacie koloru jakiego powinienem użyć do pomalowania wnęk i klap podwozia w Spitfire IX   WX-D.  I przyznam że jestem totalnie zdezorientowany.
Oficjalna specyfikacja kamuflarzu i oznakowania  RAF, nic nie mówi wprost o wnękach i klapach podwozia , niektóre dyskusje na forach wskazują że moze to być kolor srebrny, instrukcja modelu mówi o kolorze kamuflarzu dolnych powierzchni ,  a znalazłem też zdjęcia maszyn na któych widać że użyto koloru szarozielonego.

Dostępne są więc następujace opcje:

  • Srebrny 
  • Szarozielony
  • Kolor kamuflażu dolnych powierzchni

Ja skłąniam się ku trzeciej  opcji, a co wy koledzy sadziecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w miejscu, gdzie nie ma mowy o żadnej pewności. To jest długa opowieść, ale na jej końcu są tylko wątpliwości. Chyba jedyne co można powiedzieć, to że jeśli przyjąć srebrny dla wnęk podwozia to i wnętrze klap będzie srebrne. Ja malowałbym wnęki w kolorze spodu. W przypadku klap Grey Green i srebrny są... cóż, nie sposób rozstrzygnąć.

Aaaa, nie zauważyłem, piszesz o pokrywach podwozia nie o klapach. Te będą srebrne, albo Grey Green.

Edycja:

Albo kolor spodu oczywiście. Wewnętrzne powierzchnie pokryw podwozia w kolorze spodu to była powszechna praktyka w przypadku Spitfire przez całą wojnę.

Edytowane przez greatgonzo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, greatgonzo napisał:

Albo kolor spodu oczywiście. Wewnętrzne powierzchnie pokryw podwozia w kolorze spodu to była powszechna praktyka w przypadku Spitfire przez całą wojnę.

Decyzja podjęta ?  Będzie w kolorze spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Na warsztat pierwsza weszła IX-tka , niestety zawiódł sprzęt fotograficzny i początek budowy nie został uwieczniony dla potomnych ?  (a potem już jakoś poszło bez focenia postępów na bieżąco). W chwli obecnej model wygląda jak poniżej, zastanawaim się jeszcze  nad potraktowaniem modelu farbami olejnymi ale.... chyba  nie bedzie to jeszcze TEN model. ?

Ps. Proszę o delikatne komentarze:-)

IMG15267s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.