anmisz Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 Witam kolegów, po klilkunastu już latach przerwy w modelowaniu postanowiłem wrócić do hobby. Pierwszy model po przerwie stał się poligonem do oswajania nowego aerografu i farb akrylowych , kolejny raczej nie nadaje się do pokazywnia i trzeci wygląda już na tyle znośnie (Galeria) że postanowiłem zaistnieć na forum Wpadłem na pomysł aby zrobić podwójny projekt "spitfirowy" , dziś dotarły zamówione modele i dodatki do nich - oba bedą w polskich malowaniach. Pod wieloma względami ten warsztat będzie wyzwaniem (powrót do hobby, pierwszy warsztat, nowe dla mnie dodatki itp..). Teraz czas na kompletowanie dokumentacji i do roboty !! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 1 godzinę temu, anmisz napisał: dziś dotarły zamówione modele i dodatki do nich - oba bedą w polskich malowaniach. (...) Teraz czas na kompletowanie dokumentacji i do roboty !! W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą. Czteroszprychową do MkIX też warto skonfrontować z konkretnym malowaniem. A poza tym - powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) 3 godziny temu, anmisz napisał: oba bedą w polskich malowaniach Dobrze , to dawaj na warsztat . Czekamy . Pozdrawiam Hello Edytowane 6 Listopada 2019 przez Hello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anmisz Napisano 6 Listopada 2019 Autor Share Napisano 6 Listopada 2019 Godzinę temu, greatgonzo napisał: W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą. Czteroszprychową do MkIX też warto skonfrontować z konkretnym malowaniem. Masz całkowitą rację, dokumentacja najpierw! - musze na przyszłość bardziej panować nad emocjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anmisz Napisano 6 Listopada 2019 Autor Share Napisano 6 Listopada 2019 1 godzinę temu, greatgonzo napisał: W przyszłości raczej będzie lepiej odwrócić kolejność i zacząć od dokumentacji. Będzie Ci niezwykle trudno znaleźć polski Spitfire z trójszprychową felgą No i pierwszy zong, planuję zrobić XVI TD238 z czasów W. Króla ale jak widać na zdjęciu ten egzemplarz miał 4 szprychowe koła. No coż bedą kolejne zakupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 Jak wszystkie polskie XVI i niemal wszystkie w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 5 godzin temu, anmisz napisał: Są jakieś kwity na tego WKL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Listopada 2019 Share Napisano 7 Listopada 2019 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 7 Listopada 2019 Share Napisano 7 Listopada 2019 A mógłbyś mnie nakierować, gdzie ich szukać? Anmisz, sorry za offtop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 8 Listopada 2019 Share Napisano 8 Listopada 2019 Spitfire IX i XVI lotników Polskich i trzy książki poświęcone polskim dziewiątkom i szesnastkom w serii Polish Wings Stratusa to podstawowe źródło w temacie. Wszystko spod pióra Wojtka Matusiaka. TD 238 Króla będzie w Polish Wings 16. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 8 Listopada 2019 Share Napisano 8 Listopada 2019 Podziękował dobry człowieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anmisz Napisano 17 Listopada 2019 Autor Share Napisano 17 Listopada 2019 W pracy Sajgon , nie mam czasu na modelowanie Zamówiłem Polish Wings 16 przyda się jak już ogarnę się z robotą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 22 Listopada 2019 Share Napisano 22 Listopada 2019 Korzystając z tematu ; czy na MkXVI ,,bubbletop'' wykonano jeszcze jakieś loty ,,czysto'' bojowe W PSP , czy to jednak ,,tylko'' powojenne ,,ptaszki'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anmisz Napisano 23 Listopada 2019 Autor Share Napisano 23 Listopada 2019 22 godziny temu, zatras napisał: Korzystając z tematu ; czy na MkXVI ,,bubbletop'' wykonano jeszcze jakieś loty ,,czysto'' bojowe W PSP , czy to jednak ,,tylko'' powojenne ,,ptaszki'' W mojej ocenie raczej nie latały czysto bojowo , polskie dywizjony latajace na XVI-ach były częscią BAFO (British Air Forces of Occupattion), formacji utowrzonej po zakończeniu wojny. Przez ostatnią godzinę szperam "w internetach" w temacie koloru jakiego powinienem użyć do pomalowania wnęk i klap podwozia w Spitfire IX WX-D. I przyznam że jestem totalnie zdezorientowany. Oficjalna specyfikacja kamuflarzu i oznakowania RAF, nic nie mówi wprost o wnękach i klapach podwozia , niektóre dyskusje na forach wskazują że moze to być kolor srebrny, instrukcja modelu mówi o kolorze kamuflarzu dolnych powierzchni , a znalazłem też zdjęcia maszyn na któych widać że użyto koloru szarozielonego. Dostępne są więc następujace opcje: Srebrny Szarozielony Kolor kamuflażu dolnych powierzchni Ja skłąniam się ku trzeciej opcji, a co wy koledzy sadziecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 23 Listopada 2019 Share Napisano 23 Listopada 2019 (edytowane) Jesteś w miejscu, gdzie nie ma mowy o żadnej pewności. To jest długa opowieść, ale na jej końcu są tylko wątpliwości. Chyba jedyne co można powiedzieć, to że jeśli przyjąć srebrny dla wnęk podwozia to i wnętrze klap będzie srebrne. Ja malowałbym wnęki w kolorze spodu. W przypadku klap Grey Green i srebrny są... cóż, nie sposób rozstrzygnąć. Aaaa, nie zauważyłem, piszesz o pokrywach podwozia nie o klapach. Te będą srebrne, albo Grey Green. Edycja: Albo kolor spodu oczywiście. Wewnętrzne powierzchnie pokryw podwozia w kolorze spodu to była powszechna praktyka w przypadku Spitfire przez całą wojnę. Edytowane 24 Listopada 2019 przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anmisz Napisano 24 Listopada 2019 Autor Share Napisano 24 Listopada 2019 16 godzin temu, greatgonzo napisał: Albo kolor spodu oczywiście. Wewnętrzne powierzchnie pokryw podwozia w kolorze spodu to była powszechna praktyka w przypadku Spitfire przez całą wojnę. Decyzja podjęta Będzie w kolorze spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anmisz Napisano 24 Stycznia 2020 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2020 Na warsztat pierwsza weszła IX-tka , niestety zawiódł sprzęt fotograficzny i początek budowy nie został uwieczniony dla potomnych (a potem już jakoś poszło bez focenia postępów na bieżąco). W chwli obecnej model wygląda jak poniżej, zastanawaim się jeszcze nad potraktowaniem modelu farbami olejnymi ale.... chyba nie bedzie to jeszcze TEN model. Ps. Proszę o delikatne komentarze:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.