Jump to content
Sign in to follow this  
radoslaw6363

Brak części do H&S Ultra

Recommended Posts

Witam

Mam kłopot z aerografem Ultra ,po rozebraniu stwierdziłem brak dwóch elementów widocznych na rysunku pod spustem ,chodzi mi o części o nr. 123450 i 123471. Pierwsza część to chyba uszczelka ,druga nie wiem co to ? Jaki wpływ na pracę aerografu ma brak tych części i czy można je dokupić ? 

ULTRA_800.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to jak ja masz zwykla ultre a te czesci o ktore pytasz sa w evolution i sluza do regulacji skoku iglicy. Ultra tego nie ma i mozesz kreske tylko regulowac spustem i cisnieniem powietrza.

  • Confused 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te elementy to uszczelka iglicy i śruba ją mocująca, a wszystko znajduje się głęboko w korpusie jeszcze przed spustem. Jakby tych elementów nie było to farba ze zbiorniczka swobodnie by spływała w tylną część korpusu, a i iglica by miała spore luzy na boki, więc raczej na 99,9% masz te elementy w aero.

Edited by arhtus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki już do tego doszedłem ,są kompletnie nie widoczne ! Iglica czasami jest z tyłu brudna i chyba czas uszczelkę wymienić ! Trzeba tylko odpowiedni śrubokręt . Wygląda to tak + uszczelka . 

Śrubka mocująca uszczelki iglicy H&S CR+

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tej uszczelki i śrubki to warto się więcej dowiedzieć co jak i dlaczego. Zrozumienie jak działa sprzęt dużo pomaga w rozwiązywaniu czasem błahych problemów z nim związanych. Ta uszczelka zazwyczaj jest teflonowa, a ową śrubką raz, że utrzymujemy uszczelkę na swoim miejscu, to dokręcając ją, zgniatamy tą uszczelkę, a tym samym mamy wpływ na szczelność układu iglica-uszczelka. Dokręcając śrubkę musimy znaleźć kompromis między szczelnością, a w miarę jeszcze płynnym ruchem iglicy. Jak dokręcimy zbyt słabo, to farba może nam się "wylewać po iglicy" do tylnej części aero, znowu jak przesadzimy w drugą stronę to iglica będzie miała utrudniony ruch, w ekstremalnym przypadku może nam sama nie wracać do pozycji wyjściowej po odciągnięciu i puszczeniu spustu, choć zazwyczaj to i tak operujemy spustem w obie strony przy pracy, ale gdy iglica sama wraca w stan spoczynku to mamy pewność, że odkładając aero mamy zamknięty przepływ farby przez dyszę 🙂   

PS

zbyt mocne dokręcenie tej śrubki może też powodować szybsze zużycie uszczelki   

Edited by arhtus

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, arhtus napisał:

Co do tej uszczelki i śrubki to warto się więcej dowiedzieć co jak i dlaczego. Zrozumienie jak działa sprzęt dużo pomaga w rozwiązywaniu czasem błahych problemów z nim związanych. Ta uszczelka zazwyczaj jest teflonowa, a ową śrubką raz, że utrzymujemy uszczelkę na swoim miejscu, to dokręcając ją, zgniatamy tą uszczelkę, a tym samym mamy wpływ na szczelność układu iglica-uszczelka. Dokręcając śrubkę musimy znaleźć kompromis między szczelnością, a w miarę jeszcze płynnym ruchem iglicy. Jak dokręcimy zbyt słabo, to farba może nam się "wylewać po iglicy" do tylnej części aero, znowu jak przesadzimy w drugą stronę to iglica będzie miała utrudniony ruch, w ekstremalnym przypadku może nam sama nie wracać do pozycji wyjściowej po odciągnięciu i puszczeniu spustu, choć zazwyczaj to i tak operujemy spustem w obie strony przy pracy, ale gdy iglica sama wraca w stan spoczynku to mamy pewność, że odkładając aero mamy zamknięty przepływ farby przez dyszę 🙂      

Dokładnie takie coś jest w proconach dziś właśnie ustawiałem optymalne dokręcenie tejże uszczelki w moim Proconie 266 po przemyciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.