radoslaw6363 Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 Witam Mam kłopot z aerografem Ultra ,po rozebraniu stwierdziłem brak dwóch elementów widocznych na rysunku pod spustem ,chodzi mi o części o nr. 123450 i 123471. Pierwsza część to chyba uszczelka ,druga nie wiem co to ? Jaki wpływ na pracę aerografu ma brak tych części i czy można je dokupić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 Moim zdaniem to jak ja masz zwykla ultre a te czesci o ktore pytasz sa w evolution i sluza do regulacji skoku iglicy. Ultra tego nie ma i mozesz kreske tylko regulowac spustem i cisnieniem powietrza. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Te elementy to uszczelka iglicy i śruba ją mocująca, a wszystko znajduje się głęboko w korpusie jeszcze przed spustem. Jakby tych elementów nie było to farba ze zbiorniczka swobodnie by spływała w tylną część korpusu, a i iglica by miała spore luzy na boki, więc raczej na 99,9% masz te elementy w aero. Edytowane 6 Listopada 2019 przez arhtus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radoslaw6363 Napisano 6 Listopada 2019 Autor Share Napisano 6 Listopada 2019 Dzięki już do tego doszedłem ,są kompletnie nie widoczne ! Iglica czasami jest z tyłu brudna i chyba czas uszczelkę wymienić ! Trzeba tylko odpowiedni śrubokręt . Wygląda to tak + uszczelka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Co do tej uszczelki i śrubki to warto się więcej dowiedzieć co jak i dlaczego. Zrozumienie jak działa sprzęt dużo pomaga w rozwiązywaniu czasem błahych problemów z nim związanych. Ta uszczelka zazwyczaj jest teflonowa, a ową śrubką raz, że utrzymujemy uszczelkę na swoim miejscu, to dokręcając ją, zgniatamy tą uszczelkę, a tym samym mamy wpływ na szczelność układu iglica-uszczelka. Dokręcając śrubkę musimy znaleźć kompromis między szczelnością, a w miarę jeszcze płynnym ruchem iglicy. Jak dokręcimy zbyt słabo, to farba może nam się "wylewać po iglicy" do tylnej części aero, znowu jak przesadzimy w drugą stronę to iglica będzie miała utrudniony ruch, w ekstremalnym przypadku może nam sama nie wracać do pozycji wyjściowej po odciągnięciu i puszczeniu spustu, choć zazwyczaj to i tak operujemy spustem w obie strony przy pracy, ale gdy iglica sama wraca w stan spoczynku to mamy pewność, że odkładając aero mamy zamknięty przepływ farby przez dyszę PS zbyt mocne dokręcenie tej śrubki może też powodować szybsze zużycie uszczelki Edytowane 6 Listopada 2019 przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 6 Listopada 2019 Share Napisano 6 Listopada 2019 18 minut temu, arhtus napisał: Co do tej uszczelki i śrubki to warto się więcej dowiedzieć co jak i dlaczego. Zrozumienie jak działa sprzęt dużo pomaga w rozwiązywaniu czasem błahych problemów z nim związanych. Ta uszczelka zazwyczaj jest teflonowa, a ową śrubką raz, że utrzymujemy uszczelkę na swoim miejscu, to dokręcając ją, zgniatamy tą uszczelkę, a tym samym mamy wpływ na szczelność układu iglica-uszczelka. Dokręcając śrubkę musimy znaleźć kompromis między szczelnością, a w miarę jeszcze płynnym ruchem iglicy. Jak dokręcimy zbyt słabo, to farba może nam się "wylewać po iglicy" do tylnej części aero, znowu jak przesadzimy w drugą stronę to iglica będzie miała utrudniony ruch, w ekstremalnym przypadku może nam sama nie wracać do pozycji wyjściowej po odciągnięciu i puszczeniu spustu, choć zazwyczaj to i tak operujemy spustem w obie strony przy pracy, ale gdy iglica sama wraca w stan spoczynku to mamy pewność, że odkładając aero mamy zamknięty przepływ farby przez dyszę Dokładnie takie coś jest w proconach dziś właśnie ustawiałem optymalne dokręcenie tejże uszczelki w moim Proconie 266 po przemyciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.