zloty Posted June 8, 2020 Share Posted June 8, 2020 XA-26 A Invader. Modyfikowane Italerii do standardu nocnego myśliwca. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pires Posted June 9, 2020 Share Posted June 9, 2020 Jakieś te kalki strasznie grube ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrivecs Posted June 9, 2020 Share Posted June 9, 2020 Godzinę temu, Pires napisał: Jakieś te kalki strasznie grube ... Faktycznie, trochę tak - ale ogólnie nieźle! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
obłok Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Pierwszy prototyp Invadera był trzyosobowym bombowcem szturmowym z przezroczystym nosem dla nawigatora / strzelca i otrzymał oznaczenie XA-26-DE. Drugi samolot był dwumiejscowym nocnym myśliwcem i otrzymał oznaczenie XA-26A-DE. Początkowa umowa na dwa prototypy została poszerzona o produkcję trzeciego prototypu pod nazwą XA-26B-DE. Trzecim egzemplarzem był trzyosobowy samolot szturmowy, wyposażony w działo 75 mm w metalowej obudowie nosa. Wszystkie trzy prototypy miały zostać wykonane w fabryce Douglas w El Segundo. Większość pierwszych nocnych testów przeprowadzono na pierwszym prototypie XA-26. Wkrótce rozpoczęły się równoległe testy nocnego myśliwca i maszyny z nieprzezroczystym nosem, chociaż lwia część testów w locie została przeprowadzona właśnie na XA-26. Oprócz słabego chłodzenia silnika nie było żadnych szczególnych problemów z samolotem, chociaż, jak zawsze w przypadku nowej maszyny, pojawiło się wiele drobnych problemów. W początkowej umowie na prototyp Invadera ustalono, że jeden z dwóch zamówionych samolotów powinien zostać ukończony jako myśliwiec nocny pod oznaczeniem XA-26A-DE. Po wyprodukowaniu samolot otrzymał numer seryjny 41-19505. Zgodnie z projektem załoga XA-26A składała się z dwóch osób - pilota i operatora radaru / strzelca. Na dziobie był centymetrowy radar MIT AI-4. Broń strzelecka całkowicie różniła się od wersji samolotu szturmowego i bombowca. Wewnątrz zasobnika podkadłubowego zainstalowano cztery przednie działka 20 mm. Zapas amunicji umieszczono w komorze bombowej. Dodatkowo na grzbiecie umieszczono jedną zdalnie sterowana wieżę z czterema karabinami maszynowymi 12,7 mm. Chociaż testy w locie zakończyły się powodzeniem, XA-26A nie wszedł do produkcji, ponieważ samolot nie wykazał żadnych znaczących osiągów w porównaniu ze specjalnym nocnym myśliwcem Northrop XP-61 Black Widow, który rozpoczął testy około dwa miesiące wcześniej niż XA-26A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.