Jump to content

Felgi w naczepach/przyczepach


Guest JarekS
 Share

Recommended Posts

Cześć.

Panowie, wyjaśnijcie mi, proszę, jak to jest z tymi felgami.

Generalnie, głównie w nowych naczepach widuję często takie felgi:

naczepy.jpg

 

PTTS_2_031.jpg

 

Ale w nowych naczepach spotyka się także felgi, znane nam z zestawów Italeri:

gallery-50665127-500x500.jpg

 

To jak to w końcu jest, czy felgi z tych pierwszych zdjęć to jakiś nowszy rodzaj, czy może zależy to od zastosowania?

I czy oba typy kół to Super Single (z oponami)?

Wyjaśnijcie mi, bo ja nie specjalnie znam się na technice trucków.

pozdrowienia.

Link to comment
Share on other sites

W tych pierwszych stosowane są hamulce tarczowe, a w drugich bębnowe... Chociaż w tych drugich także stosowane są tarcze... To chyba zależy od ośki tak jak napisał Kolega zwir3k.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisał Bilonzo a do tego w tych drugich naczepach są inne piasty/dalej osadzone na osi. Gdyby na nie założyć stare felgi to koła by wystawały za boczny obrys naczepy.

Link to comment
Share on other sites

Oki.

Dzięki.

Mniej więcej już coś wiem.

W starszych naczepach praktycznie tylko ten drugi typ felg jest stosowany.

Jak mamy ramę na resorach piórowych, to tylko felgi "standard".

Ale jak ktoś buduje Szmidkę na poduchach i z tarczami, to już można się pobawić i przerobić felgi tak, aby wyglądały jak te z pierwszych zdjęć.

Sam sobie taką na próbę zrobiłem

Pozdrowienia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Italeri robi tylko te drugie felgi do naczep?? Widziałem model naczepy Italeri z trzema osiami w tym dwiema z bliźniakami i jedną z pojedyńczymi kołami, ale to chyba były koła takie jak w ciągnikach...

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie chłopaki!! To była naczepa Italeri i widziałem fotke pudełka i tak właśnie wyglądała!!

 

Ok!! Znalazłem!! I wyraźnie napisane "...Italeri tank trailer..."

http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=11263

I co wy na to?? Może Pan tornado powie coś o tym modelu cysterny??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie chłopaki!! To była naczepa Italeri i widziałem fotke pudełka i tak właśnie wyglądała!!

 

Ok!! Znalazłem!! I wyraźnie napisane "...Italeri tank trailer..."

http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=11263

I co wy na to?? Może Pan tornado powie coś o tym modelu cysterny??

Pozdrawiam

 

Kolego zerknij sobie do relacji budowy cysterny JarkaS i tam są takie opony, 2 osie blizniaki a trzecia pojedyncza, nie wiem dlaczego ale Italerka tak budowała

Link to comment
Share on other sites

Nie prawda... W cysternie Jarek ma SS... A bliźniaki są u mnie

 

Jasny gwint! Chodzi mi o to! Jak ją kupił to TEN MODEL, TEJ CYSTERNY MA DWIE OSIE BLIZNIAKOW A JEDNA POJEDYNCZE!!!!

 

NO TO PRZECIEŻ MÓWIĘ, ŻE SĄ U MNIE TE BLIŹNIAKI!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie chłopaki!! To była naczepa Italeri i widziałem fotke pudełka i tak właśnie wyglądała!!

 

Ok!! Znalazłem!! I wyraźnie napisane "...Italeri tank trailer..."

http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=11263

I co wy na to?? Może Pan tornado powie coś o tym modelu cysterny??

Pozdrawiam

 

Faktycznie zarówno italerka jak i revell wypuścili cysternę z dwoma osiami na bliźniakach i trzecią osią skrętną z pojedyńczymi kołami. Jedną z nich (italeri nr kat. 711) skleiłem kilka lat temu:

 

168aae84017d995em.jpg

 

Swoją drogą naczepy z osiami na pojedynkach są całkiem od niedawna, jeszcze kilkanaście lat temu praktycznie po całej europie poruszały się wyłącznie na bliźniakach dwu lub trzyosiowych.

Link to comment
Share on other sites

W prawdziwych naczepach oś pojedyńcza jest skrętna a jak jest w modelu?? Też ta oś jest skrętna czy stała??

Pozdrawiam!!

 

W modelu niby jest skrętna, tzn. ma odwzorowane drążki itd. ale koła są na sztywno (nie skręcają się).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kolego zerknij sobie do relacji budowy cysterny JarkaS i tam są takie opony, 2 osie blizniaki a trzecia pojedyncza, nie wiem dlaczego ale Italerka tak budowała

 

Italerka tak budowała bo takie naczepy są powszechnie spotykane w Italii do dzisiaj. Właściwie wszystkie stare naczepy jakie u nich jeżdżą mają właśnie taki układ osi. Trochę komicznie to wygląda jak nowiutka R 580 ciągnie takiego grata ale jest to tam na porządku dziennym. Dzisiejsze włoskie naczepy też często mają dwie osie na bliźniakach a jedną (w patelniach jest to pierwsza) skrętną na pojedynczym ogumieniu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.