Guest Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Cześć. Panowie, wyjaśnijcie mi, proszę, jak to jest z tymi felgami. Generalnie, głównie w nowych naczepach widuję często takie felgi: Ale w nowych naczepach spotyka się także felgi, znane nam z zestawów Italeri: To jak to w końcu jest, czy felgi z tych pierwszych zdjęć to jakiś nowszy rodzaj, czy może zależy to od zastosowania? I czy oba typy kół to Super Single (z oponami)? Wyjaśnijcie mi, bo ja nie specjalnie znam się na technice trucków. pozdrowienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwir3k Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Nie chciałbym cię w błąd wprowadzać, ale zdaje mi się, że zależy to od producenta, albo rodzaju ośki... Ale pewien nie jestem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 W tych pierwszych stosowane są hamulce tarczowe, a w drugich bębnowe... Chociaż w tych drugich także stosowane są tarcze... To chyba zależy od ośki tak jak napisał Kolega zwir3k. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Tak jak pisał Bilonzo a do tego w tych drugich naczepach są inne piasty/dalej osadzone na osi. Gdyby na nie założyć stare felgi to koła by wystawały za boczny obrys naczepy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Oki. Dzięki. Mniej więcej już coś wiem. W starszych naczepach praktycznie tylko ten drugi typ felg jest stosowany. Jak mamy ramę na resorach piórowych, to tylko felgi "standard". Ale jak ktoś buduje Szmidkę na poduchach i z tarczami, to już można się pobawić i przerobić felgi tak, aby wyglądały jak te z pierwszych zdjęć. Sam sobie taką na próbę zrobiłem Pozdrowienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUGER_MAN Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Jarku to zależy od producenta jeszcze tez i od wymagań , teraz co sie nie spotka to przeważnie są SAFy w nowych naczepach . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Czyli te, z pierwszych fotek, to typ SAF? Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć (co to za skrót)? Dzięki. Pozdrowienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUGER_MAN Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Pierwsza fotka to SAFy , chodzi o firme , saf to poprostu nazwa , a chodziło mi o to ze to jest raczej wieksza firma oferujaca koła i osie do naczep , działa na naszym rynku jakies ponad 10 lat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł216 Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 No to zależy od wymagań kupujacego bo jak bedzie chciał kupic jak najtańsza naczepe to wyberze ten 2 typ osi a jak chce miec np. Na osiach Mercedesa to wybierze ten 1 typ. I hamulce tarczowe tak nie skrzpią jak bębnowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trucknology Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Są różne firmy i robią osie w tych dwóch technikach - tarczowe i bębnowe hamulce. Zależy od zleceniodawcy jakie sobie wybierze felgi i hamulce także. Najbardziej znane firmy to SAF, BPW, ROR, DCA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Italeri robi tylko te drugie felgi do naczep?? Widziałem model naczepy Italeri z trzema osiami w tym dwiema z bliźniakami i jedną z pojedyńczymi kołami, ale to chyba były koła takie jak w ciągnikach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trucknology Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 To pewnie nie model Italeri, tylko po przeróbkach jakiegoś modelarza, pewnie zestaw Jumbo ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Bliźniaki maja amerykańskie naczepy(italeri), wiec modelarz , musiał się natrudzić. żeby zrobić jumbo, na bliźniakach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nie, nie chłopaki!! To była naczepa Italeri i widziałem fotke pudełka i tak właśnie wyglądała!! Ok!! Znalazłem!! I wyraźnie napisane "...Italeri tank trailer..." http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=11263 I co wy na to?? Może Pan tornado powie coś o tym modelu cysterny?? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinzo56 Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nie, nie chłopaki!! To była naczepa Italeri i widziałem fotke pudełka i tak właśnie wyglądała!! Ok!! Znalazłem!! I wyraźnie napisane "...Italeri tank trailer..." http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=11263 I co wy na to?? Może Pan tornado powie coś o tym modelu cysterny?? Pozdrawiam Kolego zerknij sobie do relacji budowy cysterny JarkaS i tam są takie opony, 2 osie blizniaki a trzecia pojedyncza, nie wiem dlaczego ale Italerka tak budowała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nie prawda... W cysternie Jarek ma SS... A bliźniaki są u mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinzo56 Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nie prawda... W cysternie Jarek ma SS... A bliźniaki są u mnie Jasny gwint! Chodzi mi o to! Jak ją kupił to TEN MODEL, TEJ CYSTERNY MA DWIE OSIE BLIZNIAKOW A JEDNA POJEDYNCZE!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nie prawda... W cysternie Jarek ma SS... A bliźniaki są u mnie Jasny gwint! Chodzi mi o to! Jak ją kupił to TEN MODEL, TEJ CYSTERNY MA DWIE OSIE BLIZNIAKOW A JEDNA POJEDYNCZE!!!! NO TO PRZECIEŻ MÓWIĘ, ŻE SĄ U MNIE TE BLIŹNIAKI!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Koledzy, nie krzyczcie na siebie HHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nie, nie chłopaki!! To była naczepa Italeri i widziałem fotke pudełka i tak właśnie wyglądała!! Ok!! Znalazłem!! I wyraźnie napisane "...Italeri tank trailer..." http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=11263 I co wy na to?? Może Pan tornado powie coś o tym modelu cysterny?? Pozdrawiam Faktycznie zarówno italerka jak i revell wypuścili cysternę z dwoma osiami na bliźniakach i trzecią osią skrętną z pojedyńczymi kołami. Jedną z nich (italeri nr kat. 711) skleiłem kilka lat temu: Swoją drogą naczepy z osiami na pojedynkach są całkiem od niedawna, jeszcze kilkanaście lat temu praktycznie po całej europie poruszały się wyłącznie na bliźniakach dwu lub trzyosiowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Witam!! W prawdziwych naczepach oś pojedyńcza jest skrętna a jak jest w modelu?? Też ta oś jest skrętna czy stała?? Pozdrawiam!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 W prawdziwych naczepach oś pojedyńcza jest skrętna a jak jest w modelu?? Też ta oś jest skrętna czy stała?? Pozdrawiam!! W modelu niby jest skrętna, tzn. ma odwzorowane drążki itd. ale koła są na sztywno (nie skręcają się). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Acha!! Ale wprawiony modelarz (np: Pan tornado) potrafiłby przerobić tą oś aby była skrętna Super by to wyglądało w modelu Pozdrawiam!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Wielka filozofia... Wystarczy dać oś skrętną od trucka i git. A co do Torniego to się zgadzam. Powiedziałbym nawet bardzo wprawiony modelarz . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scaniafan Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Kolego zerknij sobie do relacji budowy cysterny JarkaS i tam są takie opony, 2 osie blizniaki a trzecia pojedyncza, nie wiem dlaczego ale Italerka tak budowała Italerka tak budowała bo takie naczepy są powszechnie spotykane w Italii do dzisiaj. Właściwie wszystkie stare naczepy jakie u nich jeżdżą mają właśnie taki układ osi. Trochę komicznie to wygląda jak nowiutka R 580 ciągnie takiego grata ale jest to tam na porządku dziennym. Dzisiejsze włoskie naczepy też często mają dwie osie na bliźniakach a jedną (w patelniach jest to pierwsza) skrętną na pojedynczym ogumieniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.