Jump to content

2 x Porsche 550 (1:24)


Coppercat
 Share

Recommended Posts

Dawno mnie tutaj nie było........

Zdecydowałem się założyć ten warsztat, bo na Facebook'u to nie to samo.

 

Plany są następujące:

- dwa modele Porsche 550. Wersja coupe - Profil24 i wersja cabrio - USCP. Oba modele żywiczne do ostrej modyfikacji (jak dla mnie).

- możliwie duży stopień detailing'u (druty, śrubki, blaszki, kalki itp.).

- otwarcie najlepiej wszystkich drzwi, bagażników, pokryw itp.

- model coupe ma być postawiony na lawecie, a cabrio na przedłużonym VW T1.

- pełne oświetlenie modeli (łącznie z deskami rozdzielczymi).

Mam nadzieję, że będzie sporo dobrej zabawy :super:

 

Bazę stanowić będą modele żywiczne:

- stary wypust firmy Profil24. Marna jakość odlewów, zero spasowania, toporna kasta, która waży chyba z pół kilograma.

- nowość ukraińskiego USCP. Dobra jakość odlewów, ale brak silnika, pokrywa silnika i maska odlane razem z nadwoziem, że o drzwiach nie wspomnę.

 

Dla zilustrowania wrzucam fotki z porównania karoserii obu modeli:

003.thumb.jpg.68cf906f3ea1cfa429f07da7d54528a5.jpg

 

I transkit'u USCP do VW T1 (T2 ?)

004.thumb.jpg.13eaa9c2ae5eee2934b97c9066788989.jpg

 

Tyle tytułem wstępu.

Prace początkowe już ruszyły. Będę opisywał postępy na bieżąco.

Pozdrawiam,

Jacek

Edited by Coppercat
  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Witaj Jacku, dawno Cię tu nie było i będzie fajnie oglądać jak zmagasz się z tym projektem, bo mega ciekawy i wymagający:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Żywica od Profil24 nie rozpieszcza :benc:

Oprócz bąbli, wżerów, rys i niedolewów trzeba walczyć z brakiem spasowania elementów.

Może to normalne, ale ja się z tym pierwszy raz spotykam :sciana:

 

Na początek poszły paski PS różnej grubości e celu załatania szpar między "blachami" kasty.

 Potem szlifowanie, suszarka do włosów i pasowanie.

004.thumb.jpg.c9fc50903a1228dae604e4f8fde90188.jpg

 

005.thumb.jpg.a4c201995f350c49aa177b319017ab68.jpg

 

Potem w ruch poszedł Proxxon z różnymi frezami. Powstały otwory na światła, siatki w tylnej części kasty oraz bruzdy pod okablowanie wewnątrz.

007.thumb.jpg.aa7ecb13e0f63763252d8ff09b2ab01f.jpg

 

Następnie pierwsza warstwa podkładu i szlifowanie. 

008.thumb.jpg.15dabcb1d847e36fb8e2f2a46baa5899.jpg

 

010.thumb.jpg.827b978e70062761bf0caa5a34480a03.jpg

 

 

Żeby się nie zniechęcić do modelu w tzw. międzyczasie dłubałem przy kołach, kierownicy i tylnych światłach.

Koła napompowane i wyważone:

001.thumb.jpg.b8e961bef9ae3169e8c7b4aa958563fe.jpg

 

Propozycja tylnych świateł:

009.thumb.jpg.62fe0df532e9ccd2e932c4695138a02e.jpg

 

Kierownica powstała z zestawowej blaszki i żywicy, plus szpilka, igła od strzykawki, sticker z logo i żywicy UV.

002.thumb.jpg.d37a199b99e241d23ec8208d93d3cc78.jpg

 

003.thumb.jpg.05db40591ec4f30f60da865b8995e7f0.jpg

 

CDN.

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Dłubaniny ciąg dalszy.

Zrobiłem deskę rozdzielczą (prawie kompletną).

Na pierwszy ogień poszły otwory pod zegary i przełączniki. Potem podkład i kolor bazowy.

Jako bazy użyłem farby Gravity  Lago Green (GC-2199) z palety Porsche.

 

GC-2199.jpg.103708df8b60cb4b67f1f5016c5cce5f.jpg

 

Fotka z: https://gravity-colors.com/model-car-paints/126-09-gc-2199/

 

Przegroda przednia z deską rozdzielczą:

 

002.thumb.jpg.6354148aa04e54440cc817a0fdb6e421.jpg

 

Kompletna deska rozdzielcza z podłączonym podświetleniem zegarów.

 

001.thumb.jpg.2ccfdafdd04b99ea4f8ad2c606079114.jpg

 

Dłubnąłem co nieco przy tzw. bagażniku:

 

005.thumb.jpg.f6e0b200fe14d4215d0d696c539ed411.jpg

 

Wszystko narazie złożone na słowo honoru.

 

CDN

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pracuję nad silnikiem.

Początkowo planowałem wszczepić silnik od Porsche 356, ale ostatecznie postanowiłem powalczyć z "połówką" z zestawu.

Odlew nie jest rewelacyjny, ale może uda się go jakoś sensownie obrobić i "doszczegółowić".

 

007.thumb.jpg.c224f4e09260d301211914f53e381f7f.jpg

 

006.thumb.jpg.cedcd68000a346a0bfb70e91295cb980.jpg

 

Wyglądało to nieciekawie więc zabrałem się za detailing. Pierwsze kabelki, druciki itp.:

 

008.thumb.jpg.181438b583ff0ee35f8f5f4d06f80700.jpg

 

Profil24 przewidział układ zapłonowy 4-ro świecowy. Zmieniłem to na 8 świec (2 na cylinder) i dwa aparaty zapłonowe.

Wszytko po to, żeby nadrobić brak szczegółów odlewu.

 

Równolegle robię różne detale do późniejszego wykorzystania.

 

001.thumb.jpg.0692850644b95f41e10811e65c5196a7.jpg

 

Drzwi z zawiasami:

 

009.thumb.jpg.6329ff2f8b982ea890f8e014cf68a618.jpg

 

 

CDN

 

Edited by Coppercat
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Przepraszam za tak długą przerwę :flaga:

Modele są już skończone i pracuję teraz nad podstawkami do nich. To znaczy wersja coupe będzie na przyczepie/lawecie, a wersja cabrio na przedłużonym transporterze VW T1.

Postaram się uzupełnić warsztat, chociaż nie mam za dużo fotek (nie lubię ich robić).

Poniżej fotki z czerwca. Zrobiłem eksperyment z clear'em. Dałem Gravity ale w wersji vintage, czyli z dodatkiem matującym. Nie chciałem robić połysku, bo to by się kłóciło z oryginałem.

Zastosowałem mieszankę:

- clear                      2,6 ml

- utwardzacz       0,9 ml

- rozcieńczalnik  0,9 ml

- mat add                1,7 ml

co dało ok. 6 ml clear'a.

 

Foty dotyczą wersji coupe (profil24). Jeszcze raz podkreślę, że odlewy żywiczne były marnej jakości i wymagały sporego wysiłku, żeby jako, tako wyglądać.

 

Fotki z placu boju:

001.thumb.jpg.f46dd128bf2a672c5f8e86dda12c9d61.jpg

 

002.thumb.jpg.a82aa3c9c89b5aa791545915b1d3e350.jpg

 

003.thumb.jpg.accbf1cfb60f94e539996b75c16e8a52.jpg

 

004.thumb.jpg.c31fd85a34f28a96f326b8ea938ee64c.jpg

 

005.thumb.jpg.5643437cf0768813b21e1c9e05a70234.jpg

 

006.thumb.jpg.f903f06b43e487318ed18a520a42c926.jpg

 

007.thumb.jpg.fdc034cd6991574f43a2786343a5f002.jpg

 

008.thumb.jpg.c59253fdd019c4ffada6c8e43eb564c2.jpg

 

009.thumb.jpg.b65f276b15d22c8766585e1f311efcd5.jpg

 

010.thumb.jpg.c35e86e6503024b8ae6683c605472140.jpg

 

011.thumb.jpg.c630ff769fae138df0a54065a1f44f0c.jpg

 

012.thumb.jpg.7a4d8b877053362dd5c13117743c6eca.jpg

 

013.thumb.jpg.fe3d963b6bf8ac8077e10c23572932f8.jpg

 

014.thumb.jpg.3b69c83367e5c75add6b1a627443b52f.jpg

 

 

cdn

 

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Coppercat napisał:

Przepraszam za tak długą przerwę :flaga:

Modele są już skończone i pracuję teraz nad podstawkami do nich. To znaczy wersja coupe będzie na przyczepie/lawecie, a wersja cabrio na przedłużonym transporterze VW T1.

Postaram się uzupełnić warsztat, chociaż nie mam za dużo fotek (nie lubię ich robić).

Poniżej fotki z czerwca. Zrobiłem eksperyment z clear'em. Dałem Gravity ale w wersji vintage, czyli z dodatkiem matującym. Nie chciałem robić połysku, bo to by się kłóciło z oryginałem.

Zastosowałem mieszankę:

- clear                      2,6 ml

- utwardzacz       0,9 ml

- rozcieńczalnik  0,9 ml

- mat add                1,7 ml

co dało ok. 6 ml clear'a.

 

Foty dotyczą wersji coupe (profil24). Jeszcze raz podkreślę, że odlewy żywiczne były marnej jakości i wymagały sporego wysiłku, żeby jako, tako wyglądać.

 

Fotki z placu boju:

001.thumb.jpg.f46dd128bf2a672c5f8e86dda12c9d61.jpg

 

002.thumb.jpg.a82aa3c9c89b5aa791545915b1d3e350.jpg

 

003.thumb.jpg.accbf1cfb60f94e539996b75c16e8a52.jpg

 

004.thumb.jpg.c31fd85a34f28a96f326b8ea938ee64c.jpg

 

005.thumb.jpg.5643437cf0768813b21e1c9e05a70234.jpg

 

006.thumb.jpg.f903f06b43e487318ed18a520a42c926.jpg

 

007.thumb.jpg.fdc034cd6991574f43a2786343a5f002.jpg

 

008.thumb.jpg.c59253fdd019c4ffada6c8e43eb564c2.jpg

 

009.thumb.jpg.b65f276b15d22c8766585e1f311efcd5.jpg

 

010.thumb.jpg.c35e86e6503024b8ae6683c605472140.jpg

 

011.thumb.jpg.c630ff769fae138df0a54065a1f44f0c.jpg

012.thumb.jpg.7a4d8b877053362dd5c13117743c6eca.jpg

 

013.thumb.jpg.fe3d963b6bf8ac8077e10c23572932f8.jpg

 

014.thumb.jpg.3b69c83367e5c75add6b1a627443b52f.jpg

 

 

cdn

 

 

 

 

Wyszła z mikstury idealna satyna. :super:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.