Skocz do zawartości

2 x Porsche 550 (1:24)


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno mnie tutaj nie było........

Zdecydowałem się założyć ten warsztat, bo na Facebook'u to nie to samo.

 

Plany są następujące:

- dwa modele Porsche 550. Wersja coupe - Profil24 i wersja cabrio - USCP. Oba modele żywiczne do ostrej modyfikacji (jak dla mnie).

- możliwie duży stopień detailing'u (druty, śrubki, blaszki, kalki itp.).

- otwarcie najlepiej wszystkich drzwi, bagażników, pokryw itp.

- model coupe ma być postawiony na lawecie, a cabrio na przedłużonym VW T1.

- pełne oświetlenie modeli (łącznie z deskami rozdzielczymi).

Mam nadzieję, że będzie sporo dobrej zabawy :super:

 

Bazę stanowić będą modele żywiczne:

- stary wypust firmy Profil24. Marna jakość odlewów, zero spasowania, toporna kasta, która waży chyba z pół kilograma.

- nowość ukraińskiego USCP. Dobra jakość odlewów, ale brak silnika, pokrywa silnika i maska odlane razem z nadwoziem, że o drzwiach nie wspomnę.

 

Dla zilustrowania wrzucam fotki z porównania karoserii obu modeli:

003.thumb.jpg.68cf906f3ea1cfa429f07da7d54528a5.jpg

 

I transkit'u USCP do VW T1 (T2 ?)

004.thumb.jpg.13eaa9c2ae5eee2934b97c9066788989.jpg

 

Tyle tytułem wstępu.

Prace początkowe już ruszyły. Będę opisywał postępy na bieżąco.

Pozdrawiam,

Jacek

Edytowane przez Coppercat
  • Like 5
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jacku, dawno Cię tu nie było i będzie fajnie oglądać jak zmagasz się z tym projektem, bo mega ciekawy i wymagający:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywica od Profil24 nie rozpieszcza :benc:

Oprócz bąbli, wżerów, rys i niedolewów trzeba walczyć z brakiem spasowania elementów.

Może to normalne, ale ja się z tym pierwszy raz spotykam :sciana:

 

Na początek poszły paski PS różnej grubości e celu załatania szpar między "blachami" kasty.

 Potem szlifowanie, suszarka do włosów i pasowanie.

004.thumb.jpg.c9fc50903a1228dae604e4f8fde90188.jpg

 

005.thumb.jpg.a4c201995f350c49aa177b319017ab68.jpg

 

Potem w ruch poszedł Proxxon z różnymi frezami. Powstały otwory na światła, siatki w tylnej części kasty oraz bruzdy pod okablowanie wewnątrz.

007.thumb.jpg.aa7ecb13e0f63763252d8ff09b2ab01f.jpg

 

Następnie pierwsza warstwa podkładu i szlifowanie. 

008.thumb.jpg.15dabcb1d847e36fb8e2f2a46baa5899.jpg

 

010.thumb.jpg.827b978e70062761bf0caa5a34480a03.jpg

 

 

Żeby się nie zniechęcić do modelu w tzw. międzyczasie dłubałem przy kołach, kierownicy i tylnych światłach.

Koła napompowane i wyważone:

001.thumb.jpg.b8e961bef9ae3169e8c7b4aa958563fe.jpg

 

Propozycja tylnych świateł:

009.thumb.jpg.62fe0df532e9ccd2e932c4695138a02e.jpg

 

Kierownica powstała z zestawowej blaszki i żywicy, plus szpilka, igła od strzykawki, sticker z logo i żywicy UV.

002.thumb.jpg.d37a199b99e241d23ec8208d93d3cc78.jpg

 

003.thumb.jpg.05db40591ec4f30f60da865b8995e7f0.jpg

 

CDN.

 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubaniny ciąg dalszy.

Zrobiłem deskę rozdzielczą (prawie kompletną).

Na pierwszy ogień poszły otwory pod zegary i przełączniki. Potem podkład i kolor bazowy.

Jako bazy użyłem farby Gravity  Lago Green (GC-2199) z palety Porsche.

 

GC-2199.jpg.103708df8b60cb4b67f1f5016c5cce5f.jpg

 

Fotka z: https://gravity-colors.com/model-car-paints/126-09-gc-2199/

 

Przegroda przednia z deską rozdzielczą:

 

002.thumb.jpg.6354148aa04e54440cc817a0fdb6e421.jpg

 

Kompletna deska rozdzielcza z podłączonym podświetleniem zegarów.

 

001.thumb.jpg.2ccfdafdd04b99ea4f8ad2c606079114.jpg

 

Dłubnąłem co nieco przy tzw. bagażniku:

 

005.thumb.jpg.f6e0b200fe14d4215d0d696c539ed411.jpg

 

Wszystko narazie złożone na słowo honoru.

 

CDN

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Coppercat napisał:

(...) Wszystko narazie złożone na słowo honoru.

A już wygląda świetnie! Zastanawiałem się, jak wyjdzie to koło odlane z całością w bagażniku i już wiem, że jest ok. Działaj dalej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Pracuję nad silnikiem.

Początkowo planowałem wszczepić silnik od Porsche 356, ale ostatecznie postanowiłem powalczyć z "połówką" z zestawu.

Odlew nie jest rewelacyjny, ale może uda się go jakoś sensownie obrobić i "doszczegółowić".

 

007.thumb.jpg.c224f4e09260d301211914f53e381f7f.jpg

 

006.thumb.jpg.cedcd68000a346a0bfb70e91295cb980.jpg

 

Wyglądało to nieciekawie więc zabrałem się za detailing. Pierwsze kabelki, druciki itp.:

 

008.thumb.jpg.181438b583ff0ee35f8f5f4d06f80700.jpg

 

Profil24 przewidział układ zapłonowy 4-ro świecowy. Zmieniłem to na 8 świec (2 na cylinder) i dwa aparaty zapłonowe.

Wszytko po to, żeby nadrobić brak szczegółów odlewu.

 

Równolegle robię różne detale do późniejszego wykorzystania.

 

001.thumb.jpg.0692850644b95f41e10811e65c5196a7.jpg

 

Drzwi z zawiasami:

 

009.thumb.jpg.6329ff2f8b982ea890f8e014cf68a618.jpg

 

 

CDN

 

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Przepraszam za tak długą przerwę :flaga:

Modele są już skończone i pracuję teraz nad podstawkami do nich. To znaczy wersja coupe będzie na przyczepie/lawecie, a wersja cabrio na przedłużonym transporterze VW T1.

Postaram się uzupełnić warsztat, chociaż nie mam za dużo fotek (nie lubię ich robić).

Poniżej fotki z czerwca. Zrobiłem eksperyment z clear'em. Dałem Gravity ale w wersji vintage, czyli z dodatkiem matującym. Nie chciałem robić połysku, bo to by się kłóciło z oryginałem.

Zastosowałem mieszankę:

- clear                      2,6 ml

- utwardzacz       0,9 ml

- rozcieńczalnik  0,9 ml

- mat add                1,7 ml

co dało ok. 6 ml clear'a.

 

Foty dotyczą wersji coupe (profil24). Jeszcze raz podkreślę, że odlewy żywiczne były marnej jakości i wymagały sporego wysiłku, żeby jako, tako wyglądać.

 

Fotki z placu boju:

001.thumb.jpg.f46dd128bf2a672c5f8e86dda12c9d61.jpg

 

002.thumb.jpg.a82aa3c9c89b5aa791545915b1d3e350.jpg

 

003.thumb.jpg.accbf1cfb60f94e539996b75c16e8a52.jpg

 

004.thumb.jpg.c31fd85a34f28a96f326b8ea938ee64c.jpg

 

005.thumb.jpg.5643437cf0768813b21e1c9e05a70234.jpg

 

006.thumb.jpg.f903f06b43e487318ed18a520a42c926.jpg

 

007.thumb.jpg.fdc034cd6991574f43a2786343a5f002.jpg

 

008.thumb.jpg.c59253fdd019c4ffada6c8e43eb564c2.jpg

 

009.thumb.jpg.b65f276b15d22c8766585e1f311efcd5.jpg

 

010.thumb.jpg.c35e86e6503024b8ae6683c605472140.jpg

 

011.thumb.jpg.c630ff769fae138df0a54065a1f44f0c.jpg

 

012.thumb.jpg.7a4d8b877053362dd5c13117743c6eca.jpg

 

013.thumb.jpg.fe3d963b6bf8ac8077e10c23572932f8.jpg

 

014.thumb.jpg.3b69c83367e5c75add6b1a627443b52f.jpg

 

 

cdn

 

 

 

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Coppercat napisał:

Przepraszam za tak długą przerwę :flaga:

Modele są już skończone i pracuję teraz nad podstawkami do nich. To znaczy wersja coupe będzie na przyczepie/lawecie, a wersja cabrio na przedłużonym transporterze VW T1.

Postaram się uzupełnić warsztat, chociaż nie mam za dużo fotek (nie lubię ich robić).

Poniżej fotki z czerwca. Zrobiłem eksperyment z clear'em. Dałem Gravity ale w wersji vintage, czyli z dodatkiem matującym. Nie chciałem robić połysku, bo to by się kłóciło z oryginałem.

Zastosowałem mieszankę:

- clear                      2,6 ml

- utwardzacz       0,9 ml

- rozcieńczalnik  0,9 ml

- mat add                1,7 ml

co dało ok. 6 ml clear'a.

 

Foty dotyczą wersji coupe (profil24). Jeszcze raz podkreślę, że odlewy żywiczne były marnej jakości i wymagały sporego wysiłku, żeby jako, tako wyglądać.

 

Fotki z placu boju:

001.thumb.jpg.f46dd128bf2a672c5f8e86dda12c9d61.jpg

 

002.thumb.jpg.a82aa3c9c89b5aa791545915b1d3e350.jpg

 

003.thumb.jpg.accbf1cfb60f94e539996b75c16e8a52.jpg

 

004.thumb.jpg.c31fd85a34f28a96f326b8ea938ee64c.jpg

 

005.thumb.jpg.5643437cf0768813b21e1c9e05a70234.jpg

 

006.thumb.jpg.f903f06b43e487318ed18a520a42c926.jpg

 

007.thumb.jpg.fdc034cd6991574f43a2786343a5f002.jpg

 

008.thumb.jpg.c59253fdd019c4ffada6c8e43eb564c2.jpg

 

009.thumb.jpg.b65f276b15d22c8766585e1f311efcd5.jpg

 

010.thumb.jpg.c35e86e6503024b8ae6683c605472140.jpg

 

011.thumb.jpg.c630ff769fae138df0a54065a1f44f0c.jpg

012.thumb.jpg.7a4d8b877053362dd5c13117743c6eca.jpg

 

013.thumb.jpg.fe3d963b6bf8ac8077e10c23572932f8.jpg

 

014.thumb.jpg.3b69c83367e5c75add6b1a627443b52f.jpg

 

 

cdn

 

 

 

 

Wyszła z mikstury idealna satyna. :super:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.