Skocz do zawartości

Relacja z budowy BMW R75 - ITALERI 1/35


Marudek

Rekomendowane odpowiedzi

Świetnie Ci idzie Marudek, kibicuję, bo i sam zabieram się na dnaich za R75. Tornado - wielka prośba - wrzuciłbyś gdzieś instrukcję nawijania szprych na forum albo podesłałbyś mi na priva? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale Tornado juz to zrobil - w swojej relacji z budowy Rolls Royce Silver Ghost'a. Pokazal jak wyglada instrukcja, jig do szprychowania dolaczony do modelu i krok po kroku pokazal jak to zrobic. Tu masz link do jego watku.

 

Ja znacznie uproscilem tamten jig po pierwsze dlatego, ze nie mam gumowych opon, ktore moglbym nalozyc na gotowa felge, a po drugie dlatego, ze u mnie kazda piasta sklada sie z 3 czesci.

 

Bycmoze za jakis czas zrobie konkurencje ITALERI i TAMIYA i wypuszcze swoj wlasny model z takimi bajerami jakie mial Tornado w pudelku ze swoim Rollsem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Wczoraj minimalnie... Poprawilem tylko pare baboli. Edmund Nita zwrocil uwage na zle wklejony filtr powietrza. Chyba sie zagapilem, bo wkleilem go wlotami powietrza rownolegle do osi podluznej motoru (a powinno byc prostopadle do osi) . Juz to poprawilem. Wymienilem tez sprezyne pod siedzeniem kierowcy na nawinieta na wiertle 1mm.

 

th_DSC02311.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Pafica!

 

Nie tylko ja jeden... Tu na forum jest pelno relacji z budowy, ktore wymagaja nie mniejszego nakladu pracy (chociazby maketa ze stodola albo pociag pancerny to dlugoterminowe projekty).

 

Podobaja mi sie te motocykle i chce je miec jak najlepiej odwzorowane... Wczesniej zapomnialem wspomniec, ze od ramy odcialem tez uszka w ktore wchodza stopki motoru. Strasznie to wygladalo. Ja zastapie je pierscieniami odcietymi z igly (jeszcze troche i igly lekarskie beda moim podstawowym materialem ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Przegapiłem tą relację bo myślałem, że to kolejny germaniec, a tu proszę, niespodzianka:)

Dzięki za tą stronkę, przymierzałem się do BMW (co oznacza, że gdzieś za trzy lata go zacznę), a tu proszę, cała potrzebna dokumentacja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Pawel ciesze sie, ze podoba Ci sie pomysl. Jeszcze nie wiem jak zalatwie sprawe z bieznikiem. Albo zaszpachluje CA w zelu i zeszlifuje opone na "lyso", albo upapram blotem...

 

ArmiA - no jakos mi tu Ciebie brakowalo . Jak juz zabierzesz sie za budowe, to mozesz liczyc na moja pomoc

 

Rafal - ciesze sie, ze tu zajzales. Masz racje z tym motylkiem. Bolec w zawiasie kierownicy celowo zrobilem dluzszy. Czubek zeszlifowalem w stozek, brak jeszcze skrzydelek motylka... A o jaka "trzymaje/prowadnice" Ci chodzi? Jesli chodzi o dzwignie zmiany biegow po prawej stronie baku, to calosc dorobie samemu (ta czesc ITALERI to smiec).

 

Przez weekend skonczylem szprychowac kola i zaczalem robic skrzynki, ktorymi motur byl obwieszony. Przede wszystkim dokleilem brakujaca tylnia scianke. Byloby widac jej brak przez tylnie kolo motoru... Wymienie tez uchwyty w klapach tych skrzynek. Ogolnie, zanim zaczne malowac chce przygotowac przynajmniej czesci potrzebne do zlozenia motoru i razem je psiknac.

 

th_DSC02314.jpg th_DSC02312.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, dopiero teraz odkrylem ten watek. Khehehe, fajnie znowu widziec wariata przy pracy. Kola mnie powalily - super Ci wyszedl ten patent.

przygotowac przynajmniej czesci potrzebne do zlozenia motoru i razem je psiknac.
Czyzbys uprzedzil moje kolejne pytanie? Masz aero?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal, kurka, troche slabo widac...

 

Majek no nareszcie! Moje nastepne kola w tej skali beda gumowe. Tzn. Opony oddzielnie i felgi oddzielnie. Musze tylko zdobyc zywice i silikon (w lipcu jak bede na urlopie w Polsce).

 

Tak na reszcie mam kompresor i aero!!! Nawet dwa!!! Kliknij ebay

 

Mysle, ze na poczatek dadza rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Dzieki Zbyszek, potrzeba bylo kilka prob, zeby wyszlo jak wyszlo...

 

Wczoraj dokleilem do motoru skrzynke przy tylnim kole, a dzis rano zrobilem motylka na kierownicy. Po obejzeniu zdjec na monitorze w pracy wydaje sie, ze jedno skrzydelko jest za dlugie. Po pracy je poprawie

 

th_DSC02320.jpg th_DSC02324.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu lepiej będzię widać ocb.

BMW-R75-valka1.jpg

 

Przeważnie widać,że linki są poprzytraczane jakimiś paskami i wiszącymi torbami(także z paskami), tu tego brak,natomiast jest to, o czym wspominałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Rafal. Juz wiem o co chodzi, musze tylko znalezc jakies dobre zdjecie z tym drobiazgiem.

 

Dzis rano wyrzezbilem klamry na skrzynce:

 

th_P1030158.jpg

 

Jesli wymysle sposob zeby je zrobic lepiej na pozostalych dwoch skrzynkach, to te na motorze wymienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na reszcie mam kompresor i aero!!! Nawet dwa!!! Kliknij ebay

 

Nie ciesz się tak z tego aero przynajmniej na początku...

Jak przetrwasz z nim 3 miechy:D to możesz dopiero powiedziec ze masz aerograf.... Bo wystarczą 2 sekundy nieuwagi i masz ukręconą dyszę albo igłę krzywą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

art1992, dzieki za info. Na pewno bede uwazal. A jak sie cos skitra, to kupie lepszy...

 

 

Rafał, uwaznie przyjzalem sie Twojemu zdjeciu. Ten przewod, ktory przebiega przez ta prowadnice/trzymajke jest duzo grubszy od reszty kabli. Poniższy tekst autorstwa Erwina Gorczycy pochodzi z nr 8/94 Świata Motocykli i wyjasnia do czego ten przewod sluzyl.

 

"(...) Wysoko poprowadzono układ wydechowy (nie tylko ze względu na przeszkody) dzięki czemu, podczas przejazdu przez głęboką wodę ewentualne zgaśniecie silnika nie groziło zassaniem jej do cylindrów. Tłumik również nie przypominał hałaśliwych 'rybek', znanych z modeli R 12 czy R 71. Pojemna komora rozprężna, ze skomplikowanym systemem przelotu gazów gwarantowała, że silnik pracował rzeczywiście cicho. Układ wydechowy wykorzystano do jeszcze jednego celu - dzięki spalinom ogrzewane były ręce i stopy kierowcy, a także wnętrze wózka pasażera. Poprzez nieskomplikowany system giętkich "prysznicowych" rurek, gorące spaliny odprowadzane były do końców kierownicy, blaszanych lejków przed stopami prowadzącego i wężownicy pod przednim deklem gondoli. Ogrzewanie to wprowadzono w modelach używanych zimą na wschodzie. (...)"

 

Od poczatku budowy myslalem o jakiejs trawiasto piaskowej podstawce. Moze lato 40-go roku? Wtedy jeszcze tego gadzetu nie bylo... Ale pozostale kable przytrocze do kierownicy, tak jak to jest na zdjeciach. Moze tez uda mi sie dorobic mocowanie lusterka po lewej stronie kierownicy (lusterka nie bedzie). Widzialem kilka zdjec BMW R75 z tym mocowaniem, ale bez lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marudek, może lato 40-go roku, to nie. Produkcję tego pięknisia zaczęto, o ile dobrze pamiętam, w lutym 1941 roku. To może trawka z lata 1941 roku...?

 

Podziwiam i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowajka lusterka iście prościutka,raczej problemów z nim nie będzie( dla Ciebie)

-T22-23.jpg

Pewnie wiesz/masz..ale jakbyś nie miał,po kliknięciu w fotkę dobrze widać

 

No i super że jest w końcu przeznaczenie dla prowadnicy/trzymajki

Podczas mojego lepienia wskazano mi właśnie tą część..bo mój był z zimy,może potemu;)

Skoro już tak biegasz po przyszłości( po trawce) z czego ją będziesz robił ?

I zasadnicze pytanko:

czy leci z nami pilot ?

tzn...czy przewidujesz jakoweś figurki na niego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Masz racje Frankie, ten motor zostal wprowadzony na uzbrojenie Wehrmachtu w 1941 roku.

 

Rafał, dzieki za foto. Wlasnie na tej stronce bazuje kiedy dorabiam samemu jakies czesci.

 

Nad podstawka nie zastanawialem sie zbytnio. Na razie wiem tylko, ze model bedzie stal na okraglej, drewnianej podstace. Chcialbym ladnie ja pomalowac (moze french polishing - nie wiem jak to sie po Polsku nazywa). Na tej podstawie rozsypie podloze. Chcialbym zeby bylo troche piasku i trawy. Przesledze watki z makietami (szczegulnie ta konkursowa z wagonem - tam wszystko jest takie naturalne). Zobacze jakie posypki i trawy maja w Wargame shopie, moze na ebayu.

 

Z figurkami tez nic pewnego. Popelnilem kilka w 1/72, ale figurki w 1/35 to dla mnie nowosc. Skoro planuje ladna podstwke, to moze zrobie z tego winietke. Warunek jeden - proby na figurkach ITALERI musza wyjsc pomyslnie. Mam kilka krotkich filmow instruktazowych na DVD min. jak malowac figurki. Jesli to pomoze, to moze pokusze sie o figurke sikajacego niemca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sikajacego niemca Laughing

Hahahaaaaa...no to będzie przymusowy krzaczek...no chyba że wystawisz "WSZYSTKO" na wierzch hahaaaaaaaaaa...ależ sie uśmiałem !

 

Co do figurek,jest sporo żywicznych,zwykłych WH i żandarmów także ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Szwagier!

 

Nie martw sie nie zapomnialem o nich. O reszcie modeli, ktore na mnie czekaja tez nie

 

Ale wszystko po kolei. Jedna sprawa, to mam teraz rozgrzebane dwa modele, a moja lepsza polowa pilnuje mnie z zegarkiem w reku... A druga to na razie waham sie czy rozpoczac kolekcje hydroplanow II WS, bo jak wiesz od pieciu lat mieszkam na walizkach i trudno by bylo z gablotami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.