Skocz do zawartości

Amagi 1/700 Aoshima


Lipa

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, laskonogi napisał:

fajowe samolociki - moze pociągnij szkła niebieskim filtrem co by nadać lekki odcienio połysk ? 

podziwiam !

 

To tylko kukły do testów. Zobacz jak hinomaru są na odp pomalowane :szczerbol: Zrobię szablony do każdego typu osobno jak skończę się cackać z mieszankami farb. Oryginalne będą z blaszkami z rejnboła(fotka). No chyba że sobie nie poradzę z nimi, to pokombinuję z Twoim knifem. Myślałem by pomalować limuzyny osobno i potem przykleić podobnie jak koła by tego nie pourywać i nie pogiąć przy dość pracowitym i karkołomnym maskowaniu każdego kafelka. Planuje dać ze 6 tenzanów/ryusejuf 4 suseje i może kilka zer lub reppu ale nie więcej jak 6. Muszę przejrzeć samolociki co mam na stanie i ewentualnie dokupić. W zestawie jedna stara ramka z ielonego plastiku i jakieś nowe co w częściach do sklejania są. Jednego takiego złożonego bym na windę władował, że niby kończą szykować grupę od startu. Otwarty wiatrołap(?) z fienmoldsa na przedzie pokładu. Tak mnie jeszcze zastanawia jakie oznaczenia mogłaby mieć grupa lotnicza z Amagi. Art na pudełku to tylko żółte numery na statecznikach. Inne parapety miały chyba jakieś pasy różnokolorowe w różnych miejscach.

 

flugzojg.jpg.6b60e68032358e7851fe44ab424cbdc7.jpg

 

 

 

Edytowane przez Lipa
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2023 o 22:05, Szydercza Gała napisał:

Ryuseje były za wielkie i za ciężkie, tylko te dwa lotniskowce miały pokłady wystarczająco dla nich mocne. Dlatego po zatopieniu obydwu operowały tylko z lądu.

 

Podrążyłem trochę temat i dalej nic ciekawego nie znalazłem. Na wiki tylko informacja, że brak sprawnych lotniskowców więc operowały z lądu. Jest różnica w opancerzeniu Taiho miał coś koło 8 cm a unryu miały około 2,5 cm. No i windy. Unryu 7t, Taihou 7,5 t. Masa startowa Ryusjea 6500. Dalej jakoś nie przekonany jestem ale nie wiem jaka była nośność pokładu typu Unryu. Choć pewnie jest coś na rzeczy, bo były dwie wersje grupy lotniczej i żadna nie zawierała b7a:szczerbol: O samym Taiho kiedyś czytałem artykuł w Nowej technice wojskowej a niedawno fragment jakiejś monografii o testach instalacji przeciwpożarowej. Problemy z CZepaniem piany. Kurtyny przeciwpożarowe. Makiety hangaru robili i podpalali w pełni uzbrojone i zatankowane b5n by sprawdzić czy zraszacze dają rady. Ogólnie czuć mocno grilowanie z midłej:haha: Fajne pudło ale puenta z NTW byłą taka, że zbroili się przeciw atakom z powietrza a załatwił ich okręt podwodny:szczerbol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa lotnicza Amagi?  Czysta spekulacja, bo nie było z czego jej stworzyć.

W literaturze można spotkać informację o testach lub próbach testów z wykorzystaniem 601 Kokutai.

601-1XX :myśliwce

601-200: b. nurkujące

601-3XX: torpedowo-bombowe.

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wiedza w temacie jest bardzo mała ale staram się jakoś stopniowo uzupełniać. Ja tylko oparłem się na tym co znalazłem na angielskiej wiki. Jakieś założenia były ale z tego co czytałem to nie było pilotów by je zrealizować. Już wcześniej, któraś bitwa to mieli tylko wystartować i wracać na lotniska jak przeżyją bo nikt nie wierzył, że odnajdą macierzysty okręt nie mówiąc już o lądowaniu.

Cytat

"The ship's air group was originally intended to consist of 12 Mitsubishi A6M Zero fighters, plus three in storage, 27 Aichi D3A Val dive bombers, plus three in reserve, and 18 Nakajima B5N "Kate" torpedo bombers plus two in crates. Amagi's hangars could not accommodate so many aircraft so eleven planes were planned to be permanently carried on the flight deck. In 1943 the air group was revised to consist of 18 Mitsubishi A7M "Sam" fighters (+2 in storage), 27 Yokosuka D4Y "Judy" dive bombers and six Nakajima C6N "Myrt" reconnaissance aircraft. Of these, the C6Ns were intended to be carried on the flight deck. When the ship commissioned in 1944, neither the A7M nor the C6Ns were yet in service, so the air group was reconfigured to consist of 27 Zeros, 12 D4Ys, three of which were to be the reconnaissance version, and nine Nakajima B6N "Jill" torpedo bombers. By this time, however, the shortage of carrier-qualified aircrew was such that they were ordered to operate from shore bases and Amagi never embarked her air group.[7]"

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze to dołożę to tego tekstu.  Nawet jeśli grupa lotnicza nigdy nie została zaokrętowania na Amagi to jednak jej samoloty lądowały na nim. :)

 

Pierwszy Dywizjon Lotniskowców ... was to wait for the reconstruction of the 601st Naval Air Corps, which is the loading unit, but the 601st Air Corps was extracted sequentially for the air battle off Taiwan and the Shogo operation and was operated as a mounting unit.

 

September - December 1944: Throughout this period, vessel never left the Inland Sea , moving between Gunchu, Kure , and Hashirajima. During this time her and UNRYU's air groups are training at Matsuyuma air base.

 

20 September 1944: Proceeded to off Matsuyama, Shikoku Islands. There she practices landings and take-offs with her Air Group flying back and forth from Matsuyama.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się dokopałem do takich info :

 

10.08.1944 po wejściu do służby Amagi został przydzielony do Dai Ichi Kōkū Sentai (chyba się to tłumaczy jako 1 Flotylla Lotnicza)

20.04.1945 przetransferowano go do Kure Chinjufu  (Morskiego Okręgu Obrony Kure) gdzie był do zatonięcia w 28.07

 

jeśli chodzi o wyposażenie lotnicze to wg składu etatowego z sierpnia '44 :

- grupa osłony : Mitsubishi A6M = 18 szt (+3 w rezerwie)

- grupa torpedowa : Nakajima B6N = 18 szt

- grupa bombowa : Yokosuka D4Y = 18 szt

- eskadra rozpoznawcza : Nakajima C6N = 3 szt

łącznie : 60 szt (57 samolotów operacyjnych + 3 w rezerwie) , przy czym max ilość samolotów jaką mógł bojowo obsłużyć okręt to 65 szt.

 

ale to dane "teoretyczne" czyli jak powinno być....

a jak wiadomo składu nigdy nie ukompletowano gdyż pierwszeństwo w przydziale samolotów i lotników miał bliźniaczy Katsuragi który był przygotowywany pod koniec '44 do wypadu wraz z Yamato pod Okinawę co nie doszło do skutku po uszkodzeniu w nalocie na port na początku '45

 

EDIT ----------------

 

W dniu 15.03.2023 o 23:03, Lipa napisał:

Cytat

"The ship's air group was originally intended to consist of 12 Mitsubishi A6M Zero fighters, plus three in storage, 27 Aichi D3A Val dive bombers, plus three in reserve, and 18 Nakajima B5N "Kate" torpedo bombers plus two in crates. Amagi's hangars could not accommodate so many aircraft so eleven planes were planned to be permanently carried on the flight deck. In 1943 the air group was revised to consist of 18 Mitsubishi A7M "Sam" fighters (+2 in storage), 27 Yokosuka D4Y "Judy" dive bombers and six Nakajima C6N "Myrt" reconnaissance aircraft. Of these, the C6Ns were intended to be carried on the flight deck. When the ship commissioned in 1944, neither the A7M nor the C6Ns were yet in service, so the air group was reconfigured to consist of 27 Zeros, 12 D4Ys, three of which were to be the reconnaissance version, and nine Nakajima B6N "Jill" torpedo bombers. By this time, however, the shortage of carrier-qualified aircrew was such that they were ordered to operate from shore bases and Amagi never embarked her air group.[7]"

to było planowane wyposażenie lotnicze (65 samolotów) gdy lotniskowce był jeszcze w budowie tzn w '43...    

Co ciekawe doczytałem też że żaden z tych lotniskowców (nawet Unryu który jako jedyny prowadził działania bojowe) nie miał nigdy skompletowanej grupy lotniczej

 

 

Edytowane przez M.A.V.
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.